Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
-
- A1
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
- Lokalizacja: New Ross,Irlandia
Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
Witam wszystkich.
Jestem tu nowy i wyznaję zasadę że lepiej pytać niż
niż na nowo odkrywać. Tak jak w temacie postu - jakieś sugestie lub pomysły. Wymiana przodu na dłuższy? Wszystkie sugestie mile widziane.
Dotyczy dl 650xt 2017.
Pozdrawiam.
Jestem tu nowy i wyznaję zasadę że lepiej pytać niż
niż na nowo odkrywać. Tak jak w temacie postu - jakieś sugestie lub pomysły. Wymiana przodu na dłuższy? Wszystkie sugestie mile widziane.
Dotyczy dl 650xt 2017.
Pozdrawiam.
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
zmienić motor. Wszystkie sztuczki z obniżaniem, podwyższaniem źle wpływają na geometrię a co za tym idzie na prowadzenie.
Osobiście nie radzę, ale jeżeli już to na pewno nie sam przód tylko obydwa końce.
Osobiście nie radzę, ale jeżeli już to na pewno nie sam przód tylko obydwa końce.
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
Fajnie jakbyś się przywitał w dziale przywitanieniowym
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
chyba już się przywitałkaloryferarz pisze:Fajnie jakbyś się przywitał w dziale przywitanieniowym
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
A kurde. Sorki. Bo pokazuje, że napisał jednego posta i myślałem, że to właśnie niniejszy post. Przeprasza się zatem
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
Na tył krótsze kości, na przód też jest zestaw do wpuszczenia lag niżej.
O geometrię i prowadzenie się nie martw, będzie ok.
O geometrię i prowadzenie się nie martw, będzie ok.
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
-
- A1
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
- Lokalizacja: New Ross,Irlandia
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
Krótsze kości = mniejszy skok? I tak jest mały , może lepiej dłuższy amorek, tylko od czego,
Odnośnie przodu to czytałem w sieci o różnych przeróbkach.
Np, góry lag z dr a doły z v Strom +inne sprężyny.
Ja myślałem o całych lagach od xtz 660 - ta sama średnica i podobna waga Moto. Ale może ktoś coś już próbował.
A motoru nie planuję zmieniać na razie.
Odnośnie przodu to czytałem w sieci o różnych przeróbkach.
Np, góry lag z dr a doły z v Strom +inne sprężyny.
Ja myślałem o całych lagach od xtz 660 - ta sama średnica i podobna waga Moto. Ale może ktoś coś już próbował.
A motoru nie planuję zmieniać na razie.
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
Krótsze kości, czyli przy tym samym skoku opuszczasz koło w dół, zwiększając prześwit. To samo z przodu - są dystanse pozwalające opuścić lagi względem półek amortyzatora, skok się nie zmieni ale zyskasz trochę miejsca pod płytą.
Od dawna myślę o takiej modyfikacji, ale wciąż mam wątpliwości, czy to faktycznie jakoś znacznie wpłynie na dzielność terenową V-Stroma. Jakości amortyzacji w ten sposób nie poprawisz, a w terenie, który da się takim ciężkawym klocem przejechać zawieszenie się na płycie nie zdarza się szczególnie często. A podnoszenie po przewrotce będzie odrobinę trudniejsze, bo będzie większa dźwignia.
Od dawna myślę o takiej modyfikacji, ale wciąż mam wątpliwości, czy to faktycznie jakoś znacznie wpłynie na dzielność terenową V-Stroma. Jakości amortyzacji w ten sposób nie poprawisz, a w terenie, który da się takim ciężkawym klocem przejechać zawieszenie się na płycie nie zdarza się szczególnie często. A podnoszenie po przewrotce będzie odrobinę trudniejsze, bo będzie większa dźwignia.
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
-
- A1
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
- Lokalizacja: New Ross,Irlandia
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
Lubię jeździć po górach, i po lasach, ale często muszę dojechać tam kilkaset km więc potrzebuję motunga co da radę na drodze i poza.
Potem wrzucę kilka fotek żeby pokazać gdzie jeżdżę. Jeżdżąc z osłoną silnika drę spodem cały czas, bez osłony było troszkę lepiej , ale strach o silnik i wydech. A propos wydechu, czy ktoś przerabiał tak żeby schować go z boku silnika a nie pod spodem?
Potem wrzucę kilka fotek żeby pokazać gdzie jeżdżę. Jeżdżąc z osłoną silnika drę spodem cały czas, bez osłony było troszkę lepiej , ale strach o silnik i wydech. A propos wydechu, czy ktoś przerabiał tak żeby schować go z boku silnika a nie pod spodem?
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
znacznie lepsza do tego Africa Twin lub nowa yamaha T7. V-Strom w terenie to straszny cienias i ryzyko zniszczenia duże.Lysymaciek pisze:Lubię jeździć po górach, i po lasach, ale często muszę dojechać tam kilkaset km więc potrzebuję motunga co da radę na drodze i poza.
Potem wrzucę kilka fotek żeby pokazać gdzie jeżdżę. Jeżdżąc z osłoną silnika drę spodem cały czas, bez osłony było troszkę lepiej , ale strach o silnik i wydech. A propos wydechu, czy ktoś przerabiał tak żeby schować go z boku silnika a nie pod spodem?
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
zgadza się, jak się jeździ jak dziadek to się nawet nie zauważyStruna pisze: O geometrię i prowadzenie się nie martw, będzie ok.
-
- A1
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
- Lokalizacja: New Ross,Irlandia
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
To prawda, tylko Africa nie jest lepsza na drodze tak samo jak t7,a zwłaszcza w dwie osoby a i cena też ma znaczenie. Africa I t7 to super sprzęty ale pasażer to tam nie ma luksusu tak jak na v stronie.
- Ocena: 5.88235%
-
- A1
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
- Lokalizacja: New Ross,Irlandia
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
Może nie do końca tak jest jak myślisz.motif pisze:zgadza się, jak się jeździ jak dziadek to się nawet nie zauważyStruna pisze: O geometrię i prowadzenie się nie martw, będzie ok.
Do jazdy jak małolat mam po prostu drugi motor.
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
nie pisałem o Tobie, tylko ogólnie bo mnie bawi jak ktoś pisze żeby się geometrią nie przejmować.Lysymaciek pisze: Może nie do końca tak jest jak myślisz.
Do jazdy jak małolat mam po prostu drugi motor.
Już 1cm na lagach zmienia prowadzenie wyraźnie, w zależności czy na asfalt/pustynie czy w teren/krzaki
można sobie podregulować i tak się robi np na rajdach.
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
Miałeś / masz zrobione?motif pisze: zgadza się, jak się jeździ jak dziadek to się nawet nie zauważy
Ja kości mam zmienione dość dawno, lagi lekko wpuszczone głębiej ( bez adapterów )
Śmigam różnież na torach i gdyby była kicha szybko wiedziałbym, ale nie ma problemów.
Mnie bawi opiniowanie "z neta", bo kolega kolegi miał i mówił...
Ale mniejsza, każdy niech robi wedle własnych przekonań /wiedzy / przemyśleń.
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
@motif - DL ma tak nijakie zawieszenie że takie zmiany są praktycznie bez znaczenia. To nie sport maszyna gdzie drobna zmiana daje spore różnice.
Jedyne co faktycznie lekko odczułem po podniesieniu tyłu to fakt, że moto łatwiej /chętniej inicjuje skręt i to akurat jak dla mnie zmiana na plus.
Ale to drobna różnica, może być tak, że nie znając motocykla dobrze można tego nawet nie zauważyć.
Oczywisty plus jest taki, że nie zdarza mi się już zawadzić centralką o glebę w zakręcie z dobiciem mając obładowane moto, przed zmianą mi się zdarzyło kilka razy, co mnie z deka rozpraszało i denerwowało. Setami też już tak często nie haczę.
Jedyne co faktycznie lekko odczułem po podniesieniu tyłu to fakt, że moto łatwiej /chętniej inicjuje skręt i to akurat jak dla mnie zmiana na plus.
Ale to drobna różnica, może być tak, że nie znając motocykla dobrze można tego nawet nie zauważyć.
Oczywisty plus jest taki, że nie zdarza mi się już zawadzić centralką o glebę w zakręcie z dobiciem mając obładowane moto, przed zmianą mi się zdarzyło kilka razy, co mnie z deka rozpraszało i denerwowało. Setami też już tak często nie haczę.
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
-
- A1
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
- Lokalizacja: New Ross,Irlandia
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
Rozumiem że masz to zrobione w swoim motocyklu.Struna pisze:@motif - DL ma tak nijakie zawieszenie że takie zmiany są praktycznie bez znaczenia. To nie sport maszyna gdzie drobna zmiana daje spore różnice.
Jedyne co faktycznie lekko odczułem po podniesieniu tyłu to fakt, że moto łatwiej /chętniej inicjuje skręt i to akurat jak dla mnie zmiana na plus.
Ale to drobna różnica, może być tak, że nie znając motocykla dobrze można tego nawet nie zauważyć.
Oczywisty plus jest taki, że nie zdarza mi się już zawadzić centralką o glebę w zakręcie z dobiciem mając obładowane moto, przed zmianą mi się zdarzyło kilka razy, co mnie z deka rozpraszało i denerwowało. Setami też już tak często nie haczę.
Jaki zestaw zakładałeś? Ja tylko jeden znalazłem na marselus ale się zastanawiam.
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
trochę nie w temacie ale widzę, że zainteresowania podobneLysymaciek pisze:Lubię jeździć po górach, i po lasach, ale często muszę dojechać tam kilkaset km więc potrzebuję motunga co da radę na drodze i poza.
zbacz tutaj : post63435.html#p63435
V-strom 650 K5
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
Tak, w swoim - kości od kogoś odkupiłem używane ( to tylko kawałek metalu z dziurkami )Lysymaciek pisze:
Rozumiem że masz to zrobione w swoim motocyklu.
Jaki zestaw zakładałeś? Ja tylko jeden znalazłem na marselus ale się zastanawiam.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
-
- A1
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
- Lokalizacja: New Ross,Irlandia
Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.
Struna pisze:Tak, w swoim - kości od kogoś odkupiłem używane ( to tylko kawałek metalu z dziurkami )Lysymaciek pisze:
Rozumiem że masz to zrobione w swoim motocyklu.
Jaki zestaw zakładałeś? Ja tylko jeden znalazłem na marselus ale się zastanawiam.
Montowałeś tylko kości, czy też przedłużenie lag?
Ja myślałem o tym zestawie,ale nie jestem zdecydowany.
https://www.marselus.com/en/d/sada-pro- ... 1-1000118/