Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Lysymaciek
A1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
Lokalizacja: New Ross,Irlandia

Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: Lysymaciek »

Witam wszystkich.
Jestem tu nowy i wyznaję zasadę że lepiej pytać niż
niż na nowo odkrywać. Tak jak w temacie postu - jakieś sugestie lub pomysły. Wymiana przodu na dłuższy? Wszystkie sugestie mile widziane.
Dotyczy dl 650xt 2017.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: motif »

zmienić motor. Wszystkie sztuczki z obniżaniem, podwyższaniem źle wpływają na geometrię a co za tym idzie na prowadzenie.
Osobiście nie radzę, ale jeżeli już to na pewno nie sam przód tylko obydwa końce.



kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: kaloryferarz »

Fajnie jakbyś się przywitał w dziale przywitanieniowym :)


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: Old Donkey »

kaloryferarz pisze:Fajnie jakbyś się przywitał w dziale przywitanieniowym :)
chyba już się przywitał



kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: kaloryferarz »

A kurde. Sorki. Bo pokazuje, że napisał jednego posta i myślałem, że to właśnie niniejszy post. Przeprasza się zatem :)


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5221
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: Struna »

Na tył krótsze kości, na przód też jest zestaw do wpuszczenia lag niżej.
O geometrię i prowadzenie się nie martw, będzie ok.
Ocena: 5.88235%


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Lysymaciek
A1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
Lokalizacja: New Ross,Irlandia

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: Lysymaciek »

Krótsze kości = mniejszy skok? I tak jest mały , może lepiej dłuższy amorek, tylko od czego,
Odnośnie przodu to czytałem w sieci o różnych przeróbkach.
Np, góry lag z dr a doły z v Strom +inne sprężyny.
Ja myślałem o całych lagach od xtz 660 - ta sama średnica i podobna waga Moto. Ale może ktoś coś już próbował.
A motoru nie planuję zmieniać na razie.



Awatar użytkownika
Luchow
A+B
Posty: 752
Rejestracja: 30 wrz 2016, 13:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: Luchow »

Krótsze kości, czyli przy tym samym skoku opuszczasz koło w dół, zwiększając prześwit. To samo z przodu - są dystanse pozwalające opuścić lagi względem półek amortyzatora, skok się nie zmieni ale zyskasz trochę miejsca pod płytą.
Od dawna myślę o takiej modyfikacji, ale wciąż mam wątpliwości, czy to faktycznie jakoś znacznie wpłynie na dzielność terenową V-Stroma. Jakości amortyzacji w ten sposób nie poprawisz, a w terenie, który da się takim ciężkawym klocem przejechać zawieszenie się na płycie nie zdarza się szczególnie często. A podnoszenie po przewrotce będzie odrobinę trudniejsze, bo będzie większa dźwignia.


Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany

Lysymaciek
A1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
Lokalizacja: New Ross,Irlandia

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: Lysymaciek »

Lubię jeździć po górach, i po lasach, ale często muszę dojechać tam kilkaset km więc potrzebuję motunga co da radę na drodze i poza.
Potem wrzucę kilka fotek żeby pokazać gdzie jeżdżę. Jeżdżąc z osłoną silnika drę spodem cały czas, bez osłony było troszkę lepiej , ale strach o silnik i wydech. A propos wydechu, czy ktoś przerabiał tak żeby schować go z boku silnika a nie pod spodem?



Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: motif »

Lysymaciek pisze:Lubię jeździć po górach, i po lasach, ale często muszę dojechać tam kilkaset km więc potrzebuję motunga co da radę na drodze i poza.
Potem wrzucę kilka fotek żeby pokazać gdzie jeżdżę. Jeżdżąc z osłoną silnika drę spodem cały czas, bez osłony było troszkę lepiej , ale strach o silnik i wydech. A propos wydechu, czy ktoś przerabiał tak żeby schować go z boku silnika a nie pod spodem?
znacznie lepsza do tego Africa Twin lub nowa yamaha T7. V-Strom w terenie to straszny cienias i ryzyko zniszczenia duże.



Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: motif »

Struna pisze: O geometrię i prowadzenie się nie martw, będzie ok.
zgadza się, jak się jeździ jak dziadek to się nawet nie zauważy :lol:



Lysymaciek
A1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
Lokalizacja: New Ross,Irlandia

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: Lysymaciek »

To prawda, tylko Africa nie jest lepsza na drodze tak samo jak t7,a zwłaszcza w dwie osoby a i cena też ma znaczenie. Africa I t7 to super sprzęty ale pasażer to tam nie ma luksusu tak jak na v stronie.
Ocena: 5.88235%



Lysymaciek
A1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
Lokalizacja: New Ross,Irlandia

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: Lysymaciek »

motif pisze:
Struna pisze: O geometrię i prowadzenie się nie martw, będzie ok.
zgadza się, jak się jeździ jak dziadek to się nawet nie zauważy :lol:
Może nie do końca tak jest jak myślisz.
Do jazdy jak małolat mam po prostu drugi motor.



Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: motif »

Lysymaciek pisze: Może nie do końca tak jest jak myślisz.
Do jazdy jak małolat mam po prostu drugi motor.
nie pisałem o Tobie, tylko ogólnie bo mnie bawi jak ktoś pisze żeby się geometrią nie przejmować.
Już 1cm na lagach zmienia prowadzenie wyraźnie, w zależności czy na asfalt/pustynie czy w teren/krzaki
można sobie podregulować i tak się robi np na rajdach.



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5221
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: Struna »

motif pisze: zgadza się, jak się jeździ jak dziadek to się nawet nie zauważy :lol:
Miałeś / masz zrobione?
Ja kości mam zmienione dość dawno, lagi lekko wpuszczone głębiej ( bez adapterów )
Śmigam różnież na torach i gdyby była kicha szybko wiedziałbym, ale nie ma problemów.

Mnie bawi opiniowanie "z neta", bo kolega kolegi miał i mówił...

Ale mniejsza, każdy niech robi wedle własnych przekonań /wiedzy / przemyśleń.
Ocena: 5.88235%


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5221
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: Struna »

@motif - DL ma tak nijakie zawieszenie że takie zmiany są praktycznie bez znaczenia. To nie sport maszyna gdzie drobna zmiana daje spore różnice.
Jedyne co faktycznie lekko odczułem po podniesieniu tyłu to fakt, że moto łatwiej /chętniej inicjuje skręt i to akurat jak dla mnie zmiana na plus.
Ale to drobna różnica, może być tak, że nie znając motocykla dobrze można tego nawet nie zauważyć.
Oczywisty plus jest taki, że nie zdarza mi się już zawadzić centralką o glebę w zakręcie z dobiciem mając obładowane moto, przed zmianą mi się zdarzyło kilka razy, co mnie z deka rozpraszało i denerwowało. Setami też już tak często nie haczę.
Ocena: 5.88235%


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Lysymaciek
A1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
Lokalizacja: New Ross,Irlandia

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: Lysymaciek »

Struna pisze:@motif - DL ma tak nijakie zawieszenie że takie zmiany są praktycznie bez znaczenia. To nie sport maszyna gdzie drobna zmiana daje spore różnice.
Jedyne co faktycznie lekko odczułem po podniesieniu tyłu to fakt, że moto łatwiej /chętniej inicjuje skręt i to akurat jak dla mnie zmiana na plus.
Ale to drobna różnica, może być tak, że nie znając motocykla dobrze można tego nawet nie zauważyć.
Oczywisty plus jest taki, że nie zdarza mi się już zawadzić centralką o glebę w zakręcie z dobiciem mając obładowane moto, przed zmianą mi się zdarzyło kilka razy, co mnie z deka rozpraszało i denerwowało. Setami też już tak często nie haczę.
Rozumiem że masz to zrobione w swoim motocyklu.
Jaki zestaw zakładałeś? Ja tylko jeden znalazłem na marselus ale się zastanawiam.



Suszny
A
Posty: 345
Rejestracja: 13 paź 2016, 15:44

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: Suszny »

Lysymaciek pisze:Lubię jeździć po górach, i po lasach, ale często muszę dojechać tam kilkaset km więc potrzebuję motunga co da radę na drodze i poza.
trochę nie w temacie ale widzę, że zainteresowania podobne
zbacz tutaj : post63435.html#p63435 ;)


V-strom 650 K5

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5221
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: Struna »

Lysymaciek pisze:
Rozumiem że masz to zrobione w swoim motocyklu.
Jaki zestaw zakładałeś? Ja tylko jeden znalazłem na marselus ale się zastanawiam.
Tak, w swoim - kości od kogoś odkupiłem używane ( to tylko kawałek metalu z dziurkami :) )


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Lysymaciek
A1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
Lokalizacja: New Ross,Irlandia

Re: Podwyższenie zawieszenia, zwiększenie prześwitu.

Post autor: Lysymaciek »

Struna pisze:
Lysymaciek pisze:
Rozumiem że masz to zrobione w swoim motocyklu.
Jaki zestaw zakładałeś? Ja tylko jeden znalazłem na marselus ale się zastanawiam.
Tak, w swoim - kości od kogoś odkupiłem używane ( to tylko kawałek metalu z dziurkami :) )

Montowałeś tylko kości, czy też przedłużenie lag?
Ja myślałem o tym zestawie,ale nie jestem zdecydowany.
https://www.marselus.com/en/d/sada-pro- ... 1-1000118/



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”