Biała Dama co nie boi się ubrudzić

Tu przedstawiamy nasze motocykle
Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1812
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Biała Dama co nie boi się ubrudzić

Post autor: QraC »

No ok, ale regulacja zawieszenia nie służy do obniżania / podwyższania motocykla. Napięcie wstępne sprężyny wpływa na odczuwalną "twardość" zawieszenia a nie dostosowywania do wzrostu kierownika.


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Kuba76
A1
Posty: 97
Rejestracja: 24 kwie 2020, 09:09

Re: Biała Dama co nie boi się ubrudzić

Post autor: Kuba76 »

Upsss...pierwsza gafa na forum



Awatar użytkownika
Voyager
A+B
Posty: 518
Rejestracja: 13 lis 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska południowa

Re: Biała Dama co nie boi się ubrudzić

Post autor: Voyager »

QraC pisze:No ok, ale regulacja zawieszenia nie służy do obniżania / podwyższania motocykla. Napięcie wstępne sprężyny wpływa na odczuwalną "twardość" zawieszenia a nie dostosowywania do wzrostu kierownika.
Tak, to racja. Ale zmiana pewności stania to efekt uboczny reakcji na zmianę napięcia wstępnego sprężyny. Przy rozkręconej sprężynie moto wystarczy lekko dociążyć i siedzenie jest już nisko, a nogi stoją pewnie. Ściśnij sprężynę na maksa, a dupcia wysoko, mimo dosiadu, dociążenia. Nóżki raczej na palcach. Co oczywiste, problem dotyka silniej lżejszych kierowników, zwłaszcza kierowniczki. Jak masz 90-100 kg to poradzisz sobie dzielnie ze zgnieceniem wstępnie mocno napiętej sprężyny. Trudno mając odpowiedni gabaryt i masę zrozumieć tych, co tylko 55 kg. Głodny sytego nie zrozumie. ;)
Zastrzegam, że nie mam ambicji rozpętywania tradycyjnej na każdym forum motocyklowym dyskusji na temat wstępnego napięcia sprężyny i tego czy podnosi czy nie.


Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0

Kuba76
A1
Posty: 97
Rejestracja: 24 kwie 2020, 09:09

Re: Biała Dama co nie boi się ubrudzić

Post autor: Kuba76 »

Tak poważnie to oczywiście wiem ze chodzi o napięcie sprężyny która pod wpływem ciężaru inaczej będzie pracowała, wiadomo ze kręcąc nie spowoduje ze moto będzie się podnosiło lub obniżało na sucho w oczach ,dobra panowie jakoś damy radę i znajdziemy dobre rozwiązanie dla kierowniczki , pozdrawiam



Kuba76
A1
Posty: 97
Rejestracja: 24 kwie 2020, 09:09

Re: Biała Dama co nie boi się ubrudzić

Post autor: Kuba76 »

Jest spoko, obniżone siedzenie wystarczy,kierowniczka dotyka całymi stopami do podłoża
Ocena: 5.88235%



karacz
A
Posty: 401
Rejestracja: 14 sie 2019, 17:40
Lokalizacja: WLKP

Re: Biała Dama co nie boi się ubrudzić

Post autor: karacz »

Super wątek i przemyślenia :) Minęło już dużo czasu, może czas na powrót i na kolejne przemyślenia? :D
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Biała Dama co nie boi się ubrudzić

Post autor: metalmanheh »

popieram, swietnie sie to czyta :)


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Motocykle”