Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
amfm
A1
Posty: 26
Rejestracja: 01 sty 2021, 11:08

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: amfm »

prebenny pisze:
15 cze 2021, 14:27
W V-ce z zasady rozrząd jest bardziej skomplikowany niż w silnikach rzędowych.
Pod warunkiem, że wałki są w głowicach a o ile się nie mylę to w Gutku zawory chyba są sterowane za pomocą popychaczy.
prebenny pisze:
15 cze 2021, 14:27
Analogicznie łańcuch jest rozwiązaniem znacznie prostszym rozwiązaniem niż wał więc to trochę dorabianie teorii pod tezę ;)
Co do konstrukcji masz stuprocentową rację ale komfort użytkowania to już zupełnie inna bajka 😁

PS.
Tak wygląda regulacja zaworów



Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: prebenny »

No nie no wiadomo, że wał się zalewa olejem i zapomina a z łańcuchem jednak trzeba się raz po raz 'zabawić' choćbyś miał olejarkę. Ale z wał = większe straty mocy. @gorghu coś kiedyś wspominałeś, że Tenerka na kole ma 94 czy 95 koni? A wg danych producenta na silniku jest 115.


null

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: gorghu »

No generalnie stratę między tym co daje silnik a tym co jest na kole masz zawsze. Tyle że na łańcuchu jest ona najmniejsza (od 3% do 10%), natomiast na wale większa (od 10% do 20%). W przypadku ST1200 jest to ok 12-15% (wg moich wyliczeń) - yamaha podaje moc 112 KM, ale na hamowaniach wyniki oscylują w okolicach 95-98 KM.


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: prebenny »

No ja nie powiem wolałbym wał żeby nie było zabawy no ale cóż. Mam co mam :)
Olejarka na szczęście większość zabawy eliminuje.


null

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

Cześć, zapraszam na nowy filmik w formie vloga w którym opowiadam o kulisach zakupu nowego motocykla - Triumph Tiger 850 Sport, czyli dlaczego nie kupiłem - Yamahy Tracer 700 2020, a więc o perturbacjach z krakowskim salonem - Yamaha Motorland w Krakowie :x
W materiale zobaczycie też - Marka, pierwszego Ridera jaki wystąpił w cyklu moich filmów z serii "RIDERS.
Marek jest właścicielem przerobionego - Suzuki V-Strom DL-650 AL6 w którym między innymi zmienił oświetlenie na LED-owe, a obecnie przystosował do swojego motocykla nowy oryginalny tłumik z nowszej wersji, oraz kamerki rejestrujące obraz z przodu i tyłu.
Pod koniec filmu pokazałem też mojego Tigera 850 Sport jak wygląda po jeździe w deszczu, czyli jak dziura w błotniku syfi tylną lampę :?

Miłego oglądania 8-) Piona



Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

Cześć, wczoraj miałem możliwość sprawdzić na niemieckiej autostradzie :D prędkość maksymalną mojego - Triumpha Tigera 850 Sport, przy podniesionej do najwyższej pozycji szybie wyniosła ona licznikowe - 195 km/godz. tak więc nie jest to jakoś istotnie więcej niż przy Suzuki V-Strom DL-650 AL6 którym jeździłem dawniej, tam udawało się rozpędzić motocykl do licznikowych - 185 km/godz.
Widać że silnik Triumpha jeszcze by pociągnął, ale ogranicza go elektronika, prawdopodobnie nie do końca otwierają się przepustnice tej wersji "bieda etytion" :mrgreen:
Na plus duża stabilność podczas jazdy z takimi prędkościami, motocykl nie wężykuje mimo kufra centralnego, nieco odczuwalne są niewielkie drgania na manetkach przy wysokich obrotach silnika.
Reasumując - jeśli komuś zależy na większej prędkości maksymalnej, to pewnie Tiger 900 pojedzie szybciej czyli te - 215 - 220 km/godz. Piona 8-)
Triumph Tiger 850 Sport - Zalew Dobczycki.JPG
Triumph Tiger 850 Sport - Zalew Dobczycki.JPG (444.19 KiB) Przejrzano 3060 razy


Iżu

Janek-2004
A
Posty: 367
Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Janek-2004 »

Ja wróciłem z Rumunii w ubiegłym tygodniu i tranzytem jechałem po węgierskiej tym razem autostradzie (DL650) ale max to 150 km/h. Najlepsza prędkość jak na moje poczucie komfortu to ok 130 przy szybie ori i deflektorze. Nawet mając dobre wtyczki w uszach prosafe - huk od wiatru jak dla mnie dyskwalifikuje prędkości powyżej 150 km/h - nie mówiąc o zawirowaniach przy wyprzedzaniu tirów, itp. Może jakaś super szyba gdyby założył, ale nawet schowanie się za szybą na baku nic nie zmieniło w tej kwestii.



Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: prebenny »

Ja w zeszłym roku leciałem 180 przez niemcy na ori szybie i tragedii nie było (jechałem bez zatyczek). Ale dla jasności cicho nie było.


null

Awatar użytkownika
amfm
A1
Posty: 26
Rejestracja: 01 sty 2021, 11:08

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: amfm »

Teraz to nawet nie ma jak się przymierzyć, bo sprzedali wszystkie maszyny i nawet jednej testówki nie ma :-(



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

amfm pisze:
16 sie 2021, 17:53
Teraz to nawet nie ma jak się przymierzyć, bo sprzedali wszystkie maszyny i nawet jednej testówki nie ma :-(
Spokojnie, na zlocie się przymierzysz na moim Tigerze 850 Sport 8-) Piona


Iżu

Awatar użytkownika
amfm
A1
Posty: 26
Rejestracja: 01 sty 2021, 11:08

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: amfm »

Iżu pisze:
13 cze 2021, 21:02
Cześć, tak oczywiście będzie jazda testowa V85TT, jestem w kontakcie z osobą decyzyjną Moto Guzzi na Polskę, więc prawdopodobnie dostanę ten motocykl na nieco dłużej 8-) Piona
Super filmik z testów V85TT. Jak już pisałem w komentarzu na YT cieszę się też porównaniami do Tigera. Obydwa biorę pod uwagę ale Gutek bardziej mi się podoba i chyba też bardziej pasuje do mojego, spokojnego stylu jazdy. Szyba ma regulację ale w formie pochylenia (dwie śruby po bokach).
Co do Twoich obaw do dwuosobowego wyjazdu to w tym roku gość przejechał Bałkany w dwie osoby i pisał, że Gutek spokojnie daje radę.



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

amfm pisze:
30 sie 2021, 18:24

Super filmik z testów V85TT. Jak już pisałem w komentarzu na YT cieszę się też porównaniami do Tigera. Obydwa biorę pod uwagę ale Gutek bardziej mi się podoba i chyba też bardziej pasuje do mojego, spokojnego stylu jazdy. Szyba ma regulację ale w formie pochylenia (dwie śruby po bokach).
Co do Twoich obaw do dwuosobowego wyjazdu to w tym roku gość przejechał Bałkany w dwie osoby i pisał, że Gutek spokojnie daje radę.
Hej, odpisałem Ci w komentarzu na YT 8-)

Cześć Artur M, mnie także bardzo się podoba nowy Gutek V85TT 2021, jest to naprawdę komfortowy motocykl, bardzo wygodny i idealny do spokojnej jazdy, ale coś co mnie odrzuca to ten nieszczególnie mocny silnik, stukająca skrzynia biegów, niski skok tylnego zawieszenia, beznadziejny przedni błotnik i oddające ciepło kolektory wydechowe.
Spodziewałem się mimo wszystko lepszych osiągów po tym piecu, wszak 853 cm3 to już naprawdę sporo, jednak wychodzi tu temat nieco archaicznej konstrukcji rozrządu OHV, pomimo zastosowania tytanowych zaworów niewiele to zmieniło.
Szczerze mówiąc to Tiger 850 Sport jest od tej wersji Gutka tańszy o 8'000 zł. (kosztuje 47'900 zł.) a od najtańszej wersji Gutka (53'900 zł.) o 6'000 zł. to według mnie sporo, zwłaszcza że Tiger dysponuje o wiele lepszym silnikiem o większej kulturze pracy.
Gdy jadę moim Tigerem praktycznie na każdych obrotach ten piec się wkręca, do tego o wiele lepiej brzmi od Gutka, no i u mnie jest świetnie pracująca skrzynia biegów, coś czego Gutek nigdy miał nie będzie.
Każdym motocyklem pojedziesz we dwójkę i z bagażem, kwestią kluczową jest komfort wyprzedzania innych pojazdów i tu im więcej mocy tym lepiej, bo taki manewr wykonasz szybciej a więc bezpieczniej.
V85TT zbiera się dopiero od około 4'300 obr/min, a jako że odcina jest już przy około 7'500 obr.min to trzeba mocno wachlować biegami, w Tigerze 850 Sport zakres obrotów jest wyższy, a silnik trzycylindrowy bije na głową każdą jednostkę dwucylindrową o podobnej pojemności. Piona 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

Cześć i czołem, kilka dni udałem się do Triumph Katowice by przetestować najnowszego nakeda od tego producenta i zarazem nowość na ten rok - Tridenta 660.
Triumph Trident 660 (1).JPG
Triumph Trident 660 (1).JPG (437.23 KiB) Przejrzano 2682 razy
Jako że prognozy były mało optymistyczne stwierdziłem iż przy okazji całodziennych opadów deszczu sprawdzę swój motocykl - Triumph Tiger 850 Sport, ale też mój kask, rękawice Richa z Gore-Texem i buty Alpinestars Web z Gore-Texem, oraz przeciwdeszczówki SECA pod kątem ochrony przed deszczem przy długotrwałej jeździe w takich warunkach.
Nie spodziewałem się jednak że będzie mi dane pływać :D motocyklami po głębokich na 30 cm. kałużach przy ulewie, gradzie i wyładowaniach atmosferycznych z rozległej chmury burzowej jaka pokryła Katowice i okolice.
To była moja pierwsza długotrwała jazda w deszczu Tigerem i muszę przyznać że jestem miło zaskoczony przede wszystkim znakomitym ogumieniem w jakie fabrycznie wyposażono Tigera.
Opony Michelin Anakee Adventure fantastycznie kleją się do drogi, znakomicie odprowadzając wodę spod kół.
Triumph Tiger 850 Sport (3).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (3).JPG (500.77 KiB) Przejrzano 2682 razy
Świetnie działa też elektronika wspomagająca kierowcę, zwłaszcza w trybie "Rain" gdzie kontrola trakcji i ABS działają bardzo czule, ale jednocześnie delikatnie i bez szarpnięć odcinając moc na kole wtedy gdy jest to konieczne, to daje wiele spokoju i pewności podczas prowadzenia motocykla.
Bardzo dobrze chroni korpus i nogi kierowcy - zbiornik paliwa, podczas jazdy praktycznie całe nogi od bioder w dół do wysokości butów miałem suche.
Właściwie działała także fabryczna szyba, mimo tego że nie jest ona zbyt wysoka to dawała radę dobrze chroniąc kask na wysokości oczu.
Nadmienię też iż od lat używam preparatu "Niewidzialna wycieraczka" z firmy Auto-Land, którym pokrywam szybę motocykla i szybkę w kasku, dzięki czemu woda szybciej spływa poprawiając widoczność drogi.
Niestety fabryczne handbary poprzez swoje pochylenie niezbyt dobrze chronią górną część dłoni przed wodą, poprzednie oryginalne w Suzuki V-Strom DL-650 AL6 jakie miałem chroniły ręce o wiele lepiej.
Triumph Tiger 850 Sport (1).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (1).JPG (388.37 KiB) Przejrzano 2679 razy
Triumph Tiger 850 Sport (2).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (2).JPG (435.08 KiB) Przejrzano 2679 razy
Co do ciuchów, to zestaw SECA niby się sprawdził, choć po całym dniu jazdy w deszczu miałem mokrą część brzucha, prawdopodobnie przez to iż potężna ulewa powodowała iż woda przedostała się do wnętrza kasku Lazer Monaco Droid Pure Carbon przez górną uszczelkę (mój kask ma już 5 lat), a stamtąd przesiąkała kominiarką do wewnątrz.
Buty Alpinestars Web z membraną Gore-Tex także dały radę, po całym dniu w środku było wprawdzie delikatnie mokro, ale nie na tyle by odczuwać z tego tytułu dyskomfort, dodam tylko że dodatkowo impregnowałem je wazeliną do skór Motul dzień wcześniej.
Największy zawód przyniosły rękawice - Richa bo mimo membrany po kilku godzinach przemokły na wskroś :shock:

Reasumując - Triumph Tiger 850 Sport - wyposażony w fabryczne ogumienie Michelin Anakee Adventure umożliwia bezpieczną i dynamiczną jazdę w deszczu, oraz całkiem niezłą ochronę w takich warunkach, kocham ten sprzęt 8-)


Iżu

fart1
A2
Posty: 136
Rejestracja: 18 paź 2018, 21:57

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: fart1 »

Ja przetestowałem dużo rękawic i uważam że nie ma nieprzemakalnych. Wszystkie prędzej czy później przemakają, problem jest je szybko wysuszyć. Dla tego z reguły wożę dwie pary. Po za tym impregnacja to podstawa.



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

fart1 pisze:
05 wrz 2021, 17:26
Ja przetestowałem dużo rękawic i uważam że nie ma nieprzemakalnych. Wszystkie prędzej czy później przemakają, problem jest je szybko wysuszyć. Dla tego z reguły wożę dwie pary. Po za tym impregnacja to podstawa.
Masz rację, w ogóle to zapomniałem moich rękawic Richa zaimpregnować, dzięki za przypomnienie 8-) Piona


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

Cześć, zapraszam na filmik z jazdy moim motocyklem - Triumph Tiger 850 Sport w deszczu, Tygrys jak wspomniałem w poście wcześniej sprawdził się znakomicie, jestem bardzo zadowolony z tego motocykla i myślę że zostanie on ze mną na dłużej :)
Niedługo montuję do niego oryginalne grzane manetki i quick-shifter 8-)



Iżu

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Struna »

A tą dziurę w błotniku z tyłu zakleiłeś, czy nadal chlapie ? ;)


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

Struna pisze:
16 lut 2022, 14:21
A tą dziurę w błotniku z tyłu zakleiłeś, czy nadal chlapie ? ;)
Cześć, mam już wydrukowane zaślepki tylko muszę je nieco podgrzać opalarką by idealnie dostosować ich kształt do dziury i osadzić na czarnym silikonie, może to wystarczy :D
Zaślepka błotnika Triumph Tiger 850 - 900 (1).JPG
Zaślepka błotnika Triumph Tiger 850 - 900 (1).JPG (218 KiB) Przejrzano 1590 razy
Zaślepka błotnika Triumph Tiger 850 - 900 (2).JPG
Zaślepka błotnika Triumph Tiger 850 - 900 (2).JPG (256.3 KiB) Przejrzano 1590 razy


Iżu

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Struna »

Całkiem gustowne


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: pyra »

@Iżu, jak po kolejnym sezonie ?


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”