Triumph Trident 660 2021 - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Triumph Trident 660 2021 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Cześć i czołem, zapraszam na materiał z jazdy testowej motocyklem - Triumph Trident 660, bardzo ciekawego motocykla klasy Roadster/Naked, bezpośrednio konkurującego z takimi maszynami jak Yamaha MT-07 czy Honda CB 650R Neo Sports Cafe.
Właśnie do mocniejszej Hondy porównywałem Tridenta podczas tej ekstremalnej jazdy w ulewnym deszczu i gradzie w ostatni dzień sierpnia 2021, można by rzec że był to test "nurkowania" tego motocykla :lol:
Sprzęt wyceniono na kwotę - 37'900 zł. i tu pojawia się problem, bo wystarczy dopłacić 2'000 zł. i możemy już kupić Triumpha Tigera Sport 660, czyli małą maszynę klasy Adventure zapewniającą ochronę przed deszczem i wiatrem, możliwość zabrania na trasę kufrów, oraz większy komfort podróżowania.
Miłego oglądania 8-)



Iżu

Awatar użytkownika
DL_naked_bike
A1
Posty: 86
Rejestracja: 04 lut 2022, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Trident 660 2021 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: DL_naked_bike »

Robiłem już porównanie Tigera sporta 660 ze swoją Suzuki SV650 ale zarzucono mi, iż nie da się obiektywnie porównywać tych motocykli i tyle… a tu proszę, wpada Trident :D
Zestawiam więc Tridanta 660 z SV650 oraz DL650 i Tigerem 660 (może komuś się przyda) ;)

RAMA
Triumph Trident 660 na ramie obwodowej z rur stalowych,
Suzuki SV650 Rama kratownicowa ze stali
Triumpha Tiger 660 Motocykl zbudowano na ramie obwodowej z rur stalowych,
DL650 grzbietowa z aluminium
***
MASA
Triumph Trident 660 Masa z paliwem 189 kg
SV650 Masa z paliwem 199 kg
Triumpha Tiger 660 maszyna waży wraz z płynami - 206 kg
DL650 219 kg
***
WYSOKOŚĆ KANAPY
Triumph Trident 660 Wysokość kanapy 805 mm
SV650 Wysokość kanapy 780 mm
Triumpha Tiger 660 wysokość szerokiego siedzenia to - 835 mm
DL650 840 mm
***
MOC MAKS.
Triumph Trident 660/Triumph Tiger 660 maksymalna moc 81 KM (60 kW) przy 10 250 obr/min
SV650 76 KM (56,0 kW) przy 8500 obr/min
DL650 71 KM (52,0 kW) przy 8800 obr/min
***
MOMENT OBROTOWY
Triumph Trident 660/ Triumph Tiger 660 maksymalny moment obrotowy - 64 Nm (6'250 obr/min)
SV650 64 Nm przy 8100 obr/min
DL650 62 Nm przy 6500 obr/min
***
ZBIORNIK PALIWA
Triumph Trident 660 Pojemnność zbiornika paliwa - 14 l
SV650 - 13,8 l
Triumph Tiger 660 pojemności zbiornika paliwa - 17,2 l
DL650 - 20,0 l
***
ZAWIESZENIE P.
Triumph Trident 660 – bd.
SV650 - 125 mm
Triumph Tiger 660 Zawieszenie przednie 150 mm (brak regulacji)
DL650 150 mm
***
ZAWIESZENIE T.
Triumph Trident 660 – bd.
SV650 130 mm
Triumph Tiger 660 tylne 150 mm
DL650 159 mm
***
HAMULCE PRZÓD
Triumph Trident 660 - tarcze o śr. 310 mm
SV650 dwie tarcze 290mm
Triumph Tiger 660 tarcze o średnicy - 310 mm
DL650 310mm
***
HAMULCE TYŁ
Triumph Trident 660 tarcza o śr. 255 mm
SV650 240 mm
Triumph Tiger 660 z tyłu zastosowano jedną tarczę - 255 mm
DL650 260 mm
***
OGUMIENIE
Triumph Trident 660 Michelin Road 5 o rozmiarze 120/70R17 i 180/55R17
SV650 - 120/70 ZR 17 / 160/60 ZR 17 Dunlop Roadsmart III
Triumph Tiger 660 - Michelin Road 5 o rozmiarze - 120/70 ZR 17 i 180/55 ZR 17
DL650 110/80 R 19 / 150/70 R 17 Bridgestone Battlax Adventure
***
ROZSTAW OSI
Triumph Trident 660 Rozstaw osi wynosi - 1401 mm
SV650 1445 mm
Triumph Tiger 660 Rozstaw osi wynosi - 1418 mm (dla porównania - Tiger 850 Sport ma - 1556)
DL650 1560 mm
***
SZERKOŚĆ KIERY
Triumph Trident 660 - 795 mm
SV650 - 760mm
Triumph Tiger 660 szerokość kierownicy wynosi - 834 mm
DL ???
***

Systemy wspomagające u mnie w SV ABS bez kontroli trakcji. Triumph Trident 660 ABS, kontrola trakcji, tryby jazdy.

Prześwit Triumph Trident 660 – znalazłem tylko info, że optymalny :D Moja SV ma skromne 135 mm :|

Cena: Trident 37 900 Tiger w podstawie 39'900 zł / SV650 27 990 zł / DL od 37 500 zł. Ceny luty 2022 ale kto za nimi nadąży... :(

Porównując Tridenta z SV, to Suzuki wydaje się być znacznie tańszą ale też uboższą alternatywą, niemniej w cenie bazowego Triumpha można mieć wypasioną SV i w dodatku z kuframi (czego trident nie oferuje)
sv.trident.jpg
sv.trident.jpg (139.61 KiB) Przejrzano 998 razy
Ostatnio zmieniony 21 lut 2022, 10:25 przez DL_naked_bike, łącznie zmieniany 1 raz.
Ocena: 11.76471%


"naked jest dla prawdziwych facetów, którzy przyjmą wszystko na klatę" 8-)

Awatar użytkownika
DL_naked_bike
A1
Posty: 86
Rejestracja: 04 lut 2022, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Trident 660 2021 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: DL_naked_bike »

W Trident 660 ten wielofunkcyjny kolorowy ekran TFT robi robotę - ładny jest 8-)


"naked jest dla prawdziwych facetów, którzy przyjmą wszystko na klatę" 8-)

karacz
A
Posty: 401
Rejestracja: 14 sie 2019, 17:40
Lokalizacja: WLKP

Re: Triumph Trident 660 2021 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: karacz »

Sam moto dobrze się prezentuje, ale z perspektywy kierowcy trochę jak na rowerze



Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Trident 660 2021 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

Się dzisiaj w Triumphie do 660ki przysiadłem. Na żywo wygląda jeszcze lepiej niż na zdjęciach. Jak dla mnie trochę wysoko kanapa ale nie wiem czy tam jest regulacja (pewnie tak) i w jakim położeniu była. Za to pierwsze co mnie uderzyło jak leciutki się ten motocykl wydaje. Musi być albo faktycznie mega lekki albo super wyważony (znając Triumpha to pewnie i jedno i drugie).


null

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”