Trudno wbić na neutral

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Janek-2004
A
Posty: 378
Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła

Trudno wbić na neutral

Post autor: Janek-2004 »

DL650 z r. 2021 z nalotem 9000 km po przyjeździe z serwisu gdzie stał sobie przez cały luty (I serwis roczny) w trakcie pierwszej przejażdżki w Bieszczady zauważyłem, że wrzucenie na neutral w czasie postoju np przed światłami z 1-ki jest dosyć trudne. Trzeba powachlować biegami parę razy i przerzuca się z 1 na 2 i odwrotnie. Dopiero za którymś razem się to udaje. Przed wyjazdem do serwisu takiego zjawiska nie było w przeciwnym razie zgłosiłbym ten temat do poprawy.
Pytałem serwisanta i wymienił jako możliwe 2 powody: albo coś się poluzowało w obszarze sterowania dźwignią biegów/sprzęgłem albo olej. Nie bardzo mi się chce wierzyć w obluzowanie czegokolwiek ale sprawdzę sobie. Trochę mnie zastanawia ten olej - poziom jest OK, tylko czy jest zalany właściwy? Gość się pytał co mam za olej tam wlany? :)
Piszcie o swoich doświadczeniach w podobnym przypadku.



Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4455
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Trudno wbić na neutral

Post autor: lukas76 »

Jaki olej, pewnie Motul 5100? Jak tak to masz odpowiedź


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Janek-2004
A
Posty: 378
Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła

Re: Trudno wbić na neutral

Post autor: Janek-2004 »

Jaki wlali tego nie wiem, w aplikacji iMoje Suzuki oraz na fakturze jest Ecstar R9000 beczka



Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4455
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Trudno wbić na neutral

Post autor: lukas76 »

Ja po zmianie na motul 5100 w DL,u miałem takie problemy, Bardzo ciężko wchodził luz. Bardzo delikatnie musiałem wbijać, przyzwyczaiłem się. w BMW jak miałem motula v300 to chodziło wszystko jak złoto, cichutko skrzynia, po wlaniu shela był już dramat, tak samo luz wbijałem na kilka razy. Olej ewidentnie ma na to wpływ, dodatkowo Motul jest najczęściej podrabianym olejem


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4515
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Trudno wbić na neutral

Post autor: Centrino »

Jeżeli to się stało po serwisie to wielce prawdopodobne jest to, że zmieniono olej na inny niż był albo coś w ten deseń. Najpewniej szukałbym tu przyczyny.
Ja miałem Ecstar i było OK, teraz mam Motul 7100 i też jest jest ok.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3081
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Trudno wbić na neutral

Post autor: staszek_s »

U mnie nigdy takiego objawu nie było, za to było chrobotanie przy przejściu z 1 na 2’kę na motulu 7100. Zmieniłem na 5100 i było lepiej a może trochę się przyzwyczaiłem do tej skrzyni. 6 tys zrobisz raz dwa a potem sobie wymień sam np na 7100 i zobaczysz czy będzie różnica. Lepiej wymieniać co 6 tys, przy okazji będzie możliwość sprawdzenia innego.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Online
Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1563
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Trudno wbić na neutral

Post autor: PiotrEm »

Ja mam wlany ecstar r7000 ze 300 km temu (przebieg 20500) i żadnych dziwnych objawów.


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

fristajlo
A2
Posty: 137
Rejestracja: 05 lip 2018, 20:46

Re: Trudno wbić na neutral

Post autor: fristajlo »

Ja tak miałem jak mi na autostradzie oleju wychlał .. Nie wiedziałem co się dzieje dopóki mu w oczko nie zajrzałem i okazało się, że przy dolnej krawędzi oliwa była. Dociurkałem ecstara i jak ręką odjął.

Edit: ot, gamoń ze mnie, dopiero doczytałem, że poziom oleju sprawdzałeś...


Honda CM125 '93 -> Honda CB750 '95 -> Suzuki DL650XT '18

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”