kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
delirium
A+B+C
Posty: 1180
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: delirium »

Szukam średniej klasy motocykla szosowego i spodobała mi się nowa wersja Versysa 650 z nowym wyświetlaczem, szybą itp.
Pytanie czy ktoś posiadał lub posiada Versysa 650 i może go porównac do V-stroma 650 którego znam dość dobrze ale nie pasuje mi.

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Smerfciamajda »

Moge częściowo pomóc, miałem Versysa mk1 z ostatniego rocznika 2010.

Do tej pory widzę że rama, wahacz, silnik, zawieszenie, sety i geometria, a nawet chyba cały tył z siedzeniem nie uległy zmianie od pierwszego modelu. Ciagle ten sam sprawdzony motocykl.

Generalnie to mega trwały sprzęt, bezawaryjny, bezproblemowy, z pancernym silnikiem i prosty jak kij od miotły. Mało pali i świetnie jeździ.
Składa się w zakręty jak oszalały, w porównaniu do mojego DL1000 to ten drugi to słoń. Versys to fun bike przy DLu, zwinny i łatwy w prowadzeniu.

Mój był zrobiony w sensie większa szyba, handbary, gmole, kufry, halogeny, przewody z oplotem i siedzenie z żelem. Objechałem nim cała Polskę i polowe Czech jakies 4 sezony.

Teraz minusy.

Największy to ugięcie kolan, wysoko w miarę sety, jeszcze nie sport ale juz nie turysta. Bez tragedii ale mnie kolana bolały po 400km gdzie w DL jest znacznie wygodniej.
Dwa to wibracje silnika, ale podobno już w mk2 było lepiej. Trzy to kanapa, dla mnie było Ok ale ze Smerfetką robiło się słabo choć to chudzinka, jak kobita jest jeszcze większa to może być kiepsko. No mało miejsca troszkę.
Dalej, regulacja napięcia sprężyny tylnej kluczem, no to była dla mnie porażka na maksa, męczące jak się jeździ jak ja, dużo zmian obciążenia.
Silnik słaby kiedy ma ciągnąć dwie osoby i full załadunek. Fajny do jazdy solo ale tu sie nie oszuka, liter to liter.
Skrzynia Kawasaki to sama w sobie charakterny element, czasem wchodzi gładko a czasem jak by krasnolud młotem wbijał bieg. No ale taki urok, za to bezawaryjna.

Generalnie wspominam bardzo dobrze technicznie i w prowadzeniu. Dla ridera który jeździ większość czasu samotnie, bardzo fajny. Tylko żeby nóg nie miał z długich. No i nowy wyglada kozacko, a cena tez dobra.

Ale do dłuższych wypraw i to z plecakiem i bagażem to jednak DL.
Vstrom 650 ma geometrię zbliżoną do 1000 wiec tam jest większa wygoda.
Ocena: 5.88235%



delirium
A+B+C
Posty: 1180
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: delirium »

@Smerfciamajda - dzieki za opinie, właśnie o to też mi chodziło czy sie we dwójke jeździć. DL 650 probowałem z pasażerką i trochę ciasno chociaż jest szczupłą osoba. W versysie podoba mi sie 170mm prześwit i niezłe, regulowane zawieszenie. Co do regulacji sprężyny tylniej to już jest pokrętło.



Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Smerfciamajda »

Przód w Versysie jak raz ustawisz dobrze to jest git.

Tył i naciąganie kluczem to porażka.

Jedziecie we dwójkę do salonu i przymierzcie sie ze swoją Panią.



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Struna »

delirium pisze:
17 lut 2022, 18:54
DL 650 probowałem z pasażerką i trochę ciasno chociaż jest szczupłą osoba.
To może Ty jesteś mocno wylewny ;)
Jak na DL650 Ci było ciasno we dwoje, to na Versysie chyba w ogóle pasażera nie weźmiesz :D


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

delirium
A+B+C
Posty: 1180
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: delirium »

Struna pisze:
17 lut 2022, 21:55
To może Ty jesteś mocno wylewny ;)
Jak na DL650 Ci było ciasno we dwoje, to na Versysie chyba w ogóle pasażera nie weźmiesz :D
masz na myśli potężnie zbudowany? :)



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Struna »

Tak, właśnie dokładnie to :D


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

delirium
A+B+C
Posty: 1180
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: delirium »

@Smerfciamajda - wszystko co napisałeś się sprawdziło podczas testów i właśnie go nabyłem. Dzięki.

Moto się prowadzi rewelacyjnie, nie ma porównania nawet do v-stroma 650. Ergonomia, guzilologia,
wyświetlacz idealne,szczególnie dla wysokiej osoby. Wszystko co trzeba i nic wiecej. Silnik zrywny jak młody mustang, przyśpieszenie rewelacyjne.
Na v-stromie usypiałem ;) a tu sama radocha. Skrzynia biegów perfecyjna. Versys 650 może jest mały ale dziki :)

Obrazek



Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4395
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: lukas76 »

Gratulacje, fajny sprzęt. Niech wozi bezpiecznie


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Yarecki71
A2
Posty: 156
Rejestracja: 08 lut 2022, 21:26
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Yarecki71 »

Gratulacje piękna maszyna.



Awatar użytkownika
Tomek 69
A+B
Posty: 547
Rejestracja: 09 maja 2019, 21:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Tomek 69 »

Gratuluję niech dobrze służy i nigdy nie zawiedzie. Szerokości LWG


Romet, Ogar, CZ 175, Suzuki Bandit 400 i obecnie od maja 2018 V-strom Dl 650 k 5 czarny

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Smerfciamajda »

Ślicznioch, gratulacje.

Jeszcze kufry V35 idealnie pasują.




delirium
A+B+C
Posty: 1180
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: delirium »

dzięki panowie.

Swoją drogą to serwis Kawaski Kraków egzaminu nie zdał. Łańcuch jak struna, luz zalecany nie ustawiony, ciśnienie zalecane opon nie ustawione.
akumulator nie naładowany. Oj mane te serwisy dealerskie.... I ja bym miał tam oddawać moto na przeglądy okresowe ???



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Iżu »

delirium pisze:
17 kwie 2022, 13:32
dzięki panowie.

Swoją drogą to serwis Kawaski Kraków egzaminu nie zdał. Łańcuch jak struna, luz zalecany nie ustawiony, ciśnienie zalecane opon nie ustawione.
akumulator nie naładowany. Oj mane te serwisy dealerskie.... I ja bym miał tam oddawać moto na przeglądy okresowe ???
Hej, gratulacje, fajny motorek kupiłeś, miałem okazję pośmigać wersją testową (dziewica z 12 km. przebiegu :D) właśnie z krakowskiego salonu w czerwcu tego roku, znam tam chłopaków i dziwię się że odstawili taką fuszerkę, napiszę w poniedziałek tutaj moją opinię o tym sprzęcie okraszoną zdjęciami, będzie też filmik który już prawie kończę 8-)
Rozważałem nawet nowe Kawasaki Versys 650 2021 dla siebie zanim zdecydowałem się na Triumpha Tigera 850 Sport, ale wtedy nie było jeszcze nowego modelu.
Ten nowy faktycznie wygląda super, choć jak dla mnie cena jest nieco zbyt zawyżona (obecnie - 45'400 zł.) do tych 67 KM i 61 Nm, osiągi silnika są wystarczające do spokojnej turystyki ale szału nie robią, mnie w tym modelu zachwyciła komfortowa pozycja i wygodne siodło, ale także nowy wygląd z dziobkiem od większego brata, więcej napiszę później dodam tylko jeszcze że w nowym japońskim motocyklu nie działał wyłącznik światła STOP-u przy dźwigni nożnej.. ktoś powie że japońskie motocykle są bezawaryjne :lol:
Kawasaki Versys 650 2022.JPG
Kawasaki Versys 650 2022.JPG (544.11 KiB) Przejrzano 3643 razy

Kawasaki Versys 650 2022 (3).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (3).JPG (631.92 KiB) Przejrzano 3645 razy


Iżu

Yarecki71
A2
Posty: 156
Rejestracja: 08 lut 2022, 21:26
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Yarecki71 »

Wygląd ma super, też nad Versysem się zastanawiałem w wersji 2021, lecz analizując opinie,wszelkiego rodzaju testy porównawcze ,oraz cenę jednak wygrał V-strom ,co nie zmienia faktu że to piękna maszyna ,ale to już kwestia gustu.



Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Smerfciamajda »

Geometria od mk1 do dzis sie nie zmieniła.

Niestety ta geometria sprawia ze nie nadaje się dla niskich jeźdźców bo nie sięgną nogami do gleby, a mocno ugięte kolana u wysokiego ridera powodują dyskomfort po 300km


Tak czy inaczej to świetny motocykl.
Pancerne serce w świetnym funbike co sie składa w zakręty jak szalony.
Do miasta, do zabawy, na krótkie wypady solo tak.

Do turystyki - nie.



delirium
A+B+C
Posty: 1180
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: delirium »

Iżu pisze:
17 gru 2022, 19:30
delirium pisze:
17 kwie 2022, 13:32
dzięki panowie.

Swoją drogą to serwis Kawaski Kraków egzaminu nie zdał. Łańcuch jak struna, luz zalecany nie ustawiony, ciśnienie zalecane opon nie ustawione.
akumulator nie naładowany. Oj mane te serwisy dealerskie.... I ja bym miał tam oddawać moto na przeglądy okresowe ???
Hej, gratulacje, fajny motorek kupiłeś, miałem okazję pośmigać wersją testową (dziewica z 12 km. przebiegu :D) właśnie z krakowskiego salonu w czerwcu tego roku, znam tam chłopaków i dziwię się że odstawili taką fuszerkę, napiszę w poniedziałek tutaj moją opinię o tym sprzęcie okraszoną zdjęciami, będzie też filmik który już prawie kończę 8-)
Rozważałem nawet nowe Kawasaki Versys 650 2021 dla siebie zanim zdecydowałem się na Triumpha Tigera 850 Sport, ale wtedy nie było jeszcze nowego modelu.
Ten nowy faktycznie wygląda super, choć jak dla mnie cena jest nieco zbyt zawyżona (obecnie - 45'400 zł.) do tych 67 KM i 61 Nm, osiągi silnika są wystarczające do spokojnej turystyki ale szału nie robią, mnie w tym modelu zachwyciła komfortowa pozycja i wygodne siodło, ale także nowy wygląd z dziobkiem od większego brata, więcej napiszę później dodam tylko jeszcze że w nowym japońskim motocyklu nie działał wyłącznik światła STOP-u przy dźwigni nożnej.. ktoś powie że japońskie motocykle są bezawaryjne :lol:

Kawasaki Versys 650 2022.JPG

Kawasaki Versys 650 2022 (3).JPG
Dzięki, no juz mam prawie 12k km nabite za 7 miesięcy i nie żałuje zakupu. Mnie sie udało versję 2022 produkcja '21 wyrwać za równe 40k zł więc super okazja. Silnik pancerny, skrzynia jak w szwajcarskim zegarku, hamulce brzytwa, siedzenie super wygodne dla mnie i pasażera, ekonomia i zasieg idealny jak i kat ugiecia kolan najlepszy chyba ze wszystkich motocykli dla mnie, lepszy nawet niz na Versys 1000 a mam 185cm. Dołożyłem tuner rapid bike easy żeby wiecej paliwa dostawał i oszukac durne Euro5 regulacje i moto znacznie lepiej sie zbiera. Ogólnie Versys 650 to jeden z najzwinniejszych maszyn jakimi jeździlem i bardzo lubi jazde na tylnim kole :)

Obrazek



Awatar użytkownika
starcraft
A+B
Posty: 510
Rejestracja: 20 lut 2017, 14:05

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: starcraft »

Najważniejsze że Ty jesteś zadowolony, gratulacje fajnego moto :)
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Lord »

Dokładnie wybór zawsze jest trudny, ja zanim wsiadłem na Dl Kawasaki traktowałem jako wygrany w rankingu, ale to było dopóki nie wsiadłem na DL :). Wtedy Dl wygrał cena, uniwersalnością, pozycja i tymi wielkimi lusterkami , które i tak z czasem zamieniłem na mniejsze :)


DL650A L8

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: kawasaki versys 650 vs v-strom 650 ?

Post autor: Iżu »

Cześć Koledzy i Koleżanki, 22 czerwca 2022 roku miałem możliwość przetestować nowy model motocykla - Kawasaki Versys 650 2022.
Byłem pierwszym motocyklistą który na nim jeździł poza pracownikiem krakowskiego salonu Kawasaki skąd wypożyczyłem sprzęt na test (przebieg 12 km) :D
Podczas jazdy porównywałem Kawę do konkurencyjnych modeli, a więc nowej Hondy NC750 X, Triumpha Tigera Sport 660, Yamahy Tracer 7 a także Szuzuki V-Strom 650 również pod kątem ceny zakupu.
Kawasaki Versys 650 2022 (1).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (1).JPG (555.65 KiB) Przejrzano 3506 razy
Kawasaki Versys 650 2022 (2).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (2).JPG (633.78 KiB) Przejrzano 3506 razy
Kawasaki Versys 650 2022 jest motocyklem turystyczno-przygodowym, producent nazywa tą klasę - Adventure Tourer.
Motocykl zyskał na wyglądzie i w końcu zaczął wyglądać nowocześnie oferując Riderowi między innymi kontrolę trakcji, wyświetlacz TFT i pełne oświetlenie LED, wreszcie można regulować przednią szybę bez konieczności zsiadania z motocykla i odkręcania dwóch śrub z przodu szyby.
Przednia część czaszy przypomina teraz starszego brata czyli Kawasaki Versys 1000 SE, co może się podobać 8-)
Kawasaki Versys 650 2022 (16).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (16).JPG (281.64 KiB) Przejrzano 3503 razy
Przyznam że pod koniec 2020 roku rozważałem zakup Versysa 650 zanim podjąłem decyzję o zakupie Triumpha Tigera 850 Sport, ale ostatecznie odrzuciła mnie archaiczność wyglądu i wyposażenia poprzedniej wersji tego motocykla (nowej jeszcze nie było)
Kawasaki Versys 650 - 2019.jpg
Kawasaki Versys 650 - 2019.jpg (307.19 KiB) Przejrzano 3487 razy
Nowy model wygląda o niebo lepiej
Kawasaki Versys 650 2022 (3).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (3).JPG (448.85 KiB) Przejrzano 3506 razy
Kawasaki Versys 650 2022 (4).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (4).JPG (454.6 KiB) Przejrzano 3506 razy
Kawasaki Versys 650 2022 (5).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (5).JPG (561.93 KiB) Przejrzano 3506 razy
Kawasaki Versys 650 2022 (6).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (6).JPG (611.42 KiB) Przejrzano 3506 razy
Maszynę napędza sprawdzony i montowany w tym modelu od lat - dwucylindrowy, rzędowy silnik DOHC, chłodzony cieczą o pojemności - 649 cm3, który generuje maksymalną moc - 67 KM (8'500 obr/min), oraz maksymalny moment obrotowy - 61 Nm (7'000 obr/min).
Warto wspomnieć iż poprzednia wersja była mniej zdławiona i miała moc 69 KM, niestety wymóg spełnienia normy Euro-5 spowodował dołożenie rozbudowanego katalizatora, oraz takiego zestrojenia silnika które spowodowało nieco mniejszą moc, ta jest dozowana liniowo i płynnie.
Ewidentnie Kawasaki lubi nieco wyższe obroty rzędu - 5-7 tysięcy, zaskoczyła mnie w nim minimalna ilość wibracji jakie generuje ten piec w użytecznym zakresie obrotów.

Konkurencyjne modele poza Hondą są mocniejsze od Kawasaki.
(Honda NC750 X - 58,5 KM/69 Nm, Triumph Tiger Sport 660 - 81 KM/64 Nm, Yamaha Tracer 7 - 73,4 KM/68 Nm, Suzuki V-Strom 650- 71 KM/62 Nm)

Kawasaki w zestawieniu z konkurencją waży najwięcej bo aż - 217 kg gotowy do jazdy.
(Honda NC750 X - 214 kg, Triumph Tiger Sport 660 - 206 kg, Yamaha Tracer 7 - 196 kg, Suzuki V-Strom 650 - 213 kg.)

Versys 650 ma też najmniejszy rozstaw osi - 1'415 mm, co przekłada się na łatwość pokonywania ciasnych łuków ale też powoduje mniej miejsca dla pasażera z tyłu, tu zdecydowanie wygrywa Suzuki.
(Honda NC750 X - 1'525 mm, Triumph Tiger Sport 660 - 1'418 mm,Yamaha Tracer 7 - 1'460 mm, Suzuki V-Strom 650 - 1'560 mm.)
Kawasaki Versys 650 2022 (7).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (7).JPG (379.22 KiB) Przejrzano 3506 razy
Układ wydechowy poprowadzono w takim sam sposób jak w motocyklach konkurencyjnych czyli - Triumph Tiger Sport 660, Yamaha Tracer 7, a więc pod motocyklem, jednak Kawasaki Versys 650 nie stracił przez to na prześwicie, który wynosi w tym modelu - 170 mm.
Kawasaki Versys 650 2022 (13).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (13).JPG (349.8 KiB) Przejrzano 3506 razy
Kawasaki Versys 650 2022 (14).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (14).JPG (256.04 KiB) Przejrzano 3506 razy
Tłumik całkiem ładnie brzmi, podczas jazdy miałem wrażenie że dźwięk mimo tego iż jest stosunkowo cichy, to ma ładniejszą barwę od konkurencyjnych modeli w tym Suzuki.

Kawasaki Versys 650 2022 zbudowano na ramie stalowej rurowej typu diamond, nie mamy tu przykręcanej ramy pomocniczej.
Wahacz jest aluminiowy, zawieszenie przednie oparto na układzie upside-down, jest to Showa z pełną regulacją o skoku - 150 mm (bezstopniowe tłumienie odbicia reguluje się na prawej ladze, a napięcie wstępne na lewej), co jest niewątpliwą zaletą w stosunku do konkurencji.
Z tyłu zastosowano układ typu offset z pojedynczym amortyzatorem o skoku - 145 mm i zdalną regulacją napięcia wstępnego za pomocą pokrętła hydraulicznego.
Kawasaki Versys 650 2022 (10).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (10).JPG (454.03 KiB) Przejrzano 3503 razy
Kawasaki Versys 650 2022 (8).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (8).JPG (371.91 KiB) Przejrzano 3503 razy
Kawasaki Versys 650 2022 (11).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (11).JPG (278.23 KiB) Przejrzano 3503 razy
Kawasaki Versys 650 2022 (19).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (19).JPG (203.05 KiB) Przejrzano 3503 razy
Kawasaki Versys 650 2022 (20).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (20).JPG (184.64 KiB) Przejrzano 3503 razy
Motocykl jeździ na 17" kołach obutych w bardzo dobre szosowe ogumienie - Dunlop Sportmax D 222, z przodu zastosowano skuteczny układ hamulcowy oparty na podwójnych tarczach - 300 mm, oraz zaciskach - dwutłoczkowych Nissin, z tyłu jest tarcza - 250 mm, oraz pojedynczy zacisk- jednotłoczkowy Nissin, w układzie działa oczywiście dwuobwodowy ABS.
Szkoda że oploty hamulcowe są gumowe, ale uważam że skuteczność układu hamulcowego jest wystarczająca.
Kawasaki Versys 650 2022 (9).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (9).JPG (404.63 KiB) Przejrzano 3503 razy
Kawasaki Versys 650 2022 (12).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (12).JPG (332.44 KiB) Przejrzano 3503 razy
Wysokość siedzenia w Kawasaki jest optymalna dla kierowców o wzroście 180 - 186 cm i wynosi ona - 845 mm.
Ja mam 184 cm i nie miałem problemu z dosięganiem oboma stopami do asfaltu, przy czym kąt kolan był bardzo komfortowy.
(Honda NC750 X - 800 mm, Triumph Tiger Sport 660 - 835 mm, Yamaha Tracer 7 - 835 mm, Suzuki V-Strom 650 - 830 mm)

Siedzenie w Kawasaki Versys 650 2022 wykonano z jednego elementu i jest to jedna z najwygodniejszych kanap motocyklowych z wszystkich motocykli jakimi do tej pory jeździłem, komfort dla tyłka jest porównywalny z Moto Guzzi V85 TT 8-)
Kawasaki Versys 650 2022 (26).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (26).JPG (348.36 KiB) Przejrzano 3503 razy
Pod siedzeniem wygospodarowano miejsce na mały schowek, mamy też tu łatwe dojście do akumulatora, bezpieczników i zbiorniczka układu hamulcowego tylnego koła
Kawasaki Versys 650 2022 (24).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (24).JPG (462.34 KiB) Przejrzano 3500 razy
Kawasaki Versys 650 2022 (25).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (25).JPG (393.75 KiB) Przejrzano 3500 razy
W Kawasaki dostajemy największą pojemność zbiornika paliwa - 21 litrów, a to daje zasięg ponad 400 km. na jednym tankowaniu przy spokojnym podróżowaniu.
(Honda NC750 X - 14,1 l, Triumph Tiger Sport 660- 17,2 l, Yamaha Tracer 7 - 17 l, Suzuki V-Strom 650 - 20l)

Kawasaki w końcu zastosowało w tym modelu wyłączalny system kontroli trakcji (mamy tu dwa tryby które możemy zmieniać podczas jazdy), oraz znakomity czytelny 4,3" wyświetlacz TFT z obsługą bez odrywania lewej ręki od kierownicy, z tym że by wejść głębiej w ustawienia musimy już użyć dwóch wbudowanych weń przycisków poprzez naciśnięcie ich naraz.
Szkoda że nie można tego zrobić z przycisków przy kierownicy, byłoby to o wiele bardziej wygodne i intuicyjne.
Wyświetlacz ma dwa motywy - nocny i dzienny, przełączamy je po dłuższym naciśnięciu prawego przycisku na wyświetlaczu, mimo daszku widać na nim drobne refleksy świetlne, ale jest o niego lepiej w porównaniu do choćby Tigera Sport 660.
Kawasaki Versys 650 2022 (17).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (17).JPG (221.01 KiB) Przejrzano 3503 razy
Nad wyświetlaczem znajduje się fajny wspornik umożliwiający zamocowanie nawigacji, telefonu lub kamerki
Kawasaki Versys 650 2022 (18).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (18).JPG (170.81 KiB) Przejrzano 3503 razy
Warto wspomnieć że wyświetlacz ma także możliwość sparowania z naszym smartfonem, co jest niewątpliwą zaletą (w porównaniu choćby do Hondy NC750 X czy Suzuki V-Strom 650, które nie mają takiej opcji).

Dużym plusem w nowym Versysie jest pełne oświetlenie LED, zwłaszcza dwa podwójne przednie reflektory świecące symetrycznie robią robotę, powodując też lepszą widoczność motocykla przez innych użytkowników dróg.
W egzemplarzu testowym którym jeździłem okazało się że nie działa wyłącznik światła STOP-u przy nożnej dźwigni.. jak widać usterki tego typu zdarzają się także w japońskich motocyklach uważanych od lat za bezawaryjne :lol:
Kawasaki Versys 650 2022 (23).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (23).JPG (189.92 KiB) Przejrzano 3500 razy
Niestety w tym turystycznym de facto modelu zabrakło jak zwykle gniazda zapalniczki lub USB, mamy tylko dekielki pod którymi wprawdzie jest już wyprowadzone okablowanie (według dealera), ale same gniazda trzeba dokupić dodatkowo
Kawasaki Versys 650 2022 (29).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (29).JPG (208.76 KiB) Przejrzano 3500 razy
Jak zapewne pamiętacie starszy model Versysa 650 miał szybę regulowaną z zewnątrz za pomocą dwóch pokręteł, które należało odkręcić podnieść szybę i przykręcić je znowu, w nowym modelu w końcu szybę (zdecydowanie zbyt małą i wąską) można ustawiać z pozycji kierowcy, w tym celu jedną ręką należy odblokować przycisk pod czaszą a drugą podnieść ją lub opuścić, szkoda że nie można robić tego jedną ręką podczas jazdy tylko trzeba się zatrzymać.
Kawasaki Versys 650 2022 (28).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (28).JPG (239.5 KiB) Przejrzano 3500 razy
Bardzo dobrze tankuje się Versysa, nie ma w baku żadnych przegród dzięki czemu pistolet można włożyć głęboko do wlewu, szkoda że nie zastosowano wokół niego śrub, to uniemożliwia montaż tank-ringu i torby tank-bag mocowanej do niego.
Kawasaki Versys 650 2022 (21).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (21).JPG (347.74 KiB) Przejrzano 3500 razy
Kawasaki Versys 650 2022 (22).JPG
Kawasaki Versys 650 2022 (22).JPG (267.43 KiB) Przejrzano 3500 razy
Podczas mojej jazdy testowej poruszałem się głównie po drogach lokalnych, ale pojechałem też chwilę autostradą, sprawdziłem też Kawę w miejskich korkach.
Pierwsze co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło to komfort podróżowania - zarówno wygodna kanapa jak i wysoko umieszczona kierownica powodują wyprostowaną komfortową pozycję z odciążonymi rękoma, motocykl z racji swojej budowy, mniejszego rozstawu osi oraz zastosowania kół 17" znakomicie kładzie się w zakrętach, robi to chętnie a jednocześnie nie straszy.
Moc silnika jest wystarczająca do jazdy w pojedynkę, jednak przy pełnym załadowaniu mogą się pojawiać niedostatki tejże, silnik lubi obroty powyżej 4'000, a najprzyjemniej się jeździ w zakresie 5-7 tysięcy, wtedy mamy w każdym momencie pewność że po dodaniu gazu silnik będzie oddawał maksimum osiągów.
Na pochwałę zasługuje też lekko pracujące sprzęgło (zarówno klamka sprzęgła jak i hamulca ma regulacje) oraz skrzynia biegów, wprawdzie ma ona skoki nieco dłuższe jak u mnie w TT850 S ale biegi wchodzą precyzyjnie, łatwo też odnaleźć bieg neutralny.
Podczas jazdy turystycznej kompletnie nie radzi sobie fabryczna szyba, jest zdecydowanie zbyt krótka i wąska, co powoduje okropne szumy w kasku, to pierwszy element jaki bym od razu zmienił w tym motocyklu, natomiast dobrze chronione są przed wiatrem nogi i dolna część korpusu ciała.
Jak dla mnie osiągi silnika są raczej przeciętne, brakuje mi nieco więcej mocy i miałem wrażenie że najtańszy konkurent czyli - Suzuki V-Strom 650 ma jednak nieco większy wigor.
Problemem w Kawasaki jest cena.. obecnie nowy Versys 650 2023 kosztuje - 45'400 zł.(grudzień 2022) a to dosyć sporo w porównaniu do mocniejszej konkurencji.

(Honda NC750 X - 39'300 zł - w promocji - 37'700 zł, Triumph Tiger Sport 660 - 43'500 zł, Yamaha Tracer 7 2022 - 42'000 zł, Suzuki V-Strom 650 2022 - 39'900 w promocji -37'900 zł.)

Silnik Kawasaki Versys 650 ma też pewną przypadłość polegającą na tym że przy przebiegu rzędu 50-60 tysięcy km. zaczyna cieknąć pompa wody, trzeba pamiętać o tym by ją wymienić i problem z głowy.
Tak czy siak Kawa jest bardzo ciekawą propozycją dla kogoś kto ceni sobie komfortową pozycję, zwinność, zwrotność i uniwersalność, Versys świetnie sprawdzi się podczas codziennych dojazdów do pracy, na wycieczki i także w turystyce, dzięki całkiem sporemu prześwitowi można tez nim pokonywać utwardzone szutry.
Nie ukrywam że ten motocykl naprawdę mi się spodobał, gdyby jeszcze wsadzono tam trzycylindrową jednostkę 81 KM z Triump Tiger Sport 660 to byłby hit :D

Poniżej moje zestawienie wad i zalet tego motocykla 8-)

Wady:

* Silnik o przeciętnych osiągach w stosunku do konkurencji (poza Hondą NC750 X), słaby w dolnym zakresie obrotów
* Słaba ochrona górnej części ciała w tym głowy przed warunkami atmosferycznymi (zbyt niska i wąska fabryczna szyba)
* Wyświetlacz TFT podatny na refleksy świetlne z nieintuicyjną obsługą części funkcji poprzez konieczność naciskania podgumowanych przycisków
* Brak polskiego menu wyświetlacza TFT
* Brak w standardzie wbudowanego gniazda USB lub zapalniczki
* Brak możliwości założenia na wlew zbiornika tank-ringu i torby tank-bag
* Regulacja wysokości szyby wymaga dwóch rąk i konieczności zatrzymania motocykla
* Przeciętna widoczność w lusterkach
* Kształt tylnego błotnika będzie powodować chlapanie na nogi pasażera podczas jazdy w deszczu

Zalety:

* Wysoka jakość spasowania i wykonania elementów motocykla
* Świetny agresywny wygląd przedniej czaszy i reflektorów LED
* Wysoki komfort siedzenia, niezwykle wygodna wyprostowana pozycja z odciążonymi rękoma
* Znakomite prowadzenie w zakrętach i na wprost, ale także na małych prędkościach
* Silnik o relatywnie małych wibracjach oszczędny w spalaniu i o umiarkowanym oddawaniu ciepła na kierowcę
* Precyzyjnie pracująca skrzynia biegów
* Lekko pracujące sprzęgło
* Duży pojemny zbiornik paliwa - 21 litrów dający zasięg ponad 400 km. na jednym tankowaniu
* Bardzo dobre zawieszenie Showa z przodu z pełną regulacją o skoku - 150 mm
* Łatwa regulacja napięcia wstępnego tylnego amortyzatora za pomocą gałki, skok - 145 mm
* Relatywnie wysoki prześwit - 170 mm
* Pełne oświetlenie LED z symetrycznym reflektorem z przodu
* Wyświetlacz TFT z obsługą części wskazań na kierownicy
* Szybki start systemu motocykla po załączeniu kluczyka - zaledwie 2,5 sekundy
* Dwustopniowy system kontroli trakcji z możliwością wyłączenia
* Ergonomicznie ustawione przełączniki na kierownicy w tym kierunkowskazów, świateł awaryjnych i drogowych
* Regulacja klamek hamulca i sprzęgła
* Bardzo dobre ogumienie pierwszego montażu
* Łatwy dostęp po zdjęciu siedzenia do akumulatora, bezpieczników i małego schowka
* Przystosowanie do montażu fabrycznych kufrów bocznych
Ostatnio zmieniony 19 gru 2022, 13:52 przez Iżu, łącznie zmieniany 6 razy.


Iżu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”