Pompa podciśnieniowa do wymiany DOT-4

Jak ustawić, naprawić, poprawić, by znowu działało
Awatar użytkownika
IronMike
A1
Posty: 49
Rejestracja: 08 sty 2021, 13:55
Lokalizacja: SLU

Pompa podciśnieniowa do wymiany DOT-4

Post autor: IronMike »

Cześć motórzystki i motórzyści ;)

Przedsezonowa wymian płynu hamulcowego przede mną w DL650 AK8 z ABS
w związku z tym że tutaj układ hamulcowy długi i pompowania pewno byłoby dużo, a jak każdy chciałbym sobie trochę ułatwić.

i tutaj urodził się pomysł zakupu pompki podciśnieniowej do wymiany płynu:

a że jest tego wiele w cenach od 40 do 500 PLN ( i drożej pewno też) to chciałbym podpytać czy ktoś z nas używał takiego "ustrojstwa" i ma jakieś doświadczenie, opinię własną, komentarz etc...

Przykładowe sprzęty:
sprzęt 1

sprzęt 2

sprzęt 3

Pozdrawiam
Mike
Ostatnio zmieniony 04 mar 2022, 06:20 przez IronMike, łącznie zmieniany 2 razy.


SLU
Suzuki DL650 AK7 YKV 2008

Awatar użytkownika
pbird
A2
Posty: 285
Rejestracja: 16 sty 2019, 11:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Pompa próżniowa do wymiany DOT-4

Post autor: pbird »

Nr 1 nadaje się co najwyżej do odessania płynu ze zbiorniczka. Przynajmniej ja mam takie doświadczenie. Zbyt małą wartość podciśnienia to wytwarza. Nr 3 działa na podobnej zasadzie (eżektor)?





Awatar użytkownika
macias320
A
Posty: 416
Rejestracja: 26 wrz 2019, 10:00

Re: Pompa próżniowa do wymiany DOT-4

Post autor: macias320 »

Ja swego czasu nie mogłem odpowietrzyć przodu w hondzie cb500 bez abs.... pompowałem i pompowałem i nic.... założyłem na odpowietrznik wężyk, na niego strzykawkę (taką większą plastikową) i pocieniłem parę razy i wyciągnąłem powietrze,,, ale nie wiem przy abs pewnie trzeba czegoś mocniejszego....


Było : Honda CB500S 1999 -> Suzuki DL650 2006 ABS -> Honda ST1300

Quarius
A2
Posty: 181
Rejestracja: 14 kwie 2017, 14:12
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Pompa próżniowa do wymiany DOT-4

Post autor: Quarius »

Może trochę odbiegnę od tematu, ale wydaje mi się że to zakup trochę na wyrost. Wbrew pozorom płynu tak dużo tam nie ma. Pamiętam, że gdy wymieniałem u siebie ostatnio to trwało chyba maksymalnie godzinę i to bez jakiegoś wielkiego kombinowania (a wręcz ze sporą ostrożnością).


Suzuki DL 650 AL6 V-Strom

Awatar użytkownika
IronMike
A1
Posty: 49
Rejestracja: 08 sty 2021, 13:55
Lokalizacja: SLU

Re: Pompa podciśnieniowa do wymiany DOT-4

Post autor: IronMike »

Cześć

powrót do tematu na szybko.
POMOCY

Przy sobocie wymieniłem płyn hamulcowy.
wszystko wg wytycznych manual'a i zdrowego rozsądku. wymiana bez użycia dodatkowego sprzętu. Z największą starannością i dbałością o przebieg procesu, krok po kroku i bez pośpiechu.

wymiana zakończona sukcesem.
ALE
nie do końca

przód 100% sprawności (nawet lepiej niż było przed wymianą) bez żadnych negatywnych oznak

Tył sprawność licha i "cykanie" ABS-u - domniemam że powietrze w układzie.

Więc operacja powtórzona raz jeszcze w klasyczny sposób - brak poprawy.
i wtedy operacja powtórzona raz jeszcze w klasyczny sposób + jazda i hamowanie na piachu i luźnych nawierzchniach, co by ABS zadziałał + odpowietrzanie - brak poprawy.

Proszę o poradę - jak najszybciej i oczywiście najlepiej wyeliminować ww. przypadłość - da się jeździć, ale wolałbym hamulce mieć sprawne na 100%.

Z góry dzięki

Moto DL650/2008 z ABS


SLU
Suzuki DL650 AK7 YKV 2008

michau
A2
Posty: 201
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:10

Re: Pompa podciśnieniowa do wymiany DOT-4

Post autor: michau »

Ile razy powtarzałeś cykl
odpowietrzenie - jazda - hamowanie z włączeniem ABS ?
Trzeba kilkukrotnie. Aż do skutku.

A jak nie da rady to w ASO za 200 zł odpowietrzaja. Stawka z jesieni.
Ocena: 5.88235%



ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat”