UWAGA UWAGA UWAGA

Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni


Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

Wymiana łożysk główki ramy DL650

Wszystko co jest związane z mechaniką motocykla
Segoy
AM
Posty: 8
Rejestracja: 19 lut 2021, 13:54

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: Segoy »

Zakupiłem te łożyska powyżej i jak je składam na sucho to wyraźnie bieżnia opiera się na uszczelce, przez co nie chodzi to płynnie - stal ociera się o gumę. Zastanawiam się czy to ma tak być i na przykład po zamontowaniu wszystko się poukłada jak należy? Czy w takim zestawie AllBalls na przykład uszczelka przeciwpyłowa też jest taka wysoka, że bieżnia łożyska jej dotyka? @Graffy ty o tym pisałeś wcześniej - jak ostatecznie temat rozwiązałeś?



Tags:

Graffy
A2
Posty: 221
Rejestracja: 06 gru 2018, 09:33
Lokalizacja: Poznań (okolice)

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: Graffy »

Kupiłem zestaw ALLBALLS i wykorzystałem jedną podkładkę/uszczelkę z wcześniej zakupionymi łożyskami NTN.
Łożyska ALLBALLS z jedną podkładką odsprzedałem po niższej cenie na forum :)


DL650 AK7

Segoy
AM
Posty: 8
Rejestracja: 19 lut 2021, 13:54

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: Segoy »

@Graffy i przy tej uszczelce z AllBalls i łożysku NTN nie było tego efektu kontaktu bieżni z gumą?



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5361
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: Struna »

Koncepcja fajna, odpada kwestia martwienia się jak zdjąć osłonę bez jej uszkodzenia.

To że dotyka to dobrze, bo się uszczelnia o szalkę - inaczej nie miałoby to sensu.
Punkt styku możesz przed montażem lekko maźnąć smarem, żeby guma nie pracowała na sucho.
Ocena: 5.88235%


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Graffy
A2
Posty: 221
Rejestracja: 06 gru 2018, 09:33
Lokalizacja: Poznań (okolice)

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: Graffy »

Segoy pisze:
02 cze 2021, 11:52
@Graffy i przy tej uszczelce z AllBalls i łożysku NTN nie było tego efektu kontaktu bieżni z gumą?
Dokładnie już nie pamiętam ale jakiś kontakt był na pewno.
Po złożeniu całości ze smarem działa OK.
Ocena: 11.76471%


DL650 AK7

Awatar użytkownika
Semy
A2
Posty: 114
Rejestracja: 24 sie 2020, 18:48
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: Semy »

Odkopię ciut temat bo nurtuje mnie jedno. Jakiś czas temu wymieniałem oponę na przednim kole (koło sam zdemontowałem i zawiozłem samo ono do gumiarza aby wymienił oponę i wyważył). Po wymianie nie jeździłem za wiele bo zimno, potem nie zauważyłem problemu bo za małe dystanse i głównie po mieście. Dopiero w tym tyg zauważyłem ze jak puszczam kierownicę to trzęsie nią tak z amplitudą 2 cm na końcach. Najbardziej się to dzieje przy 60km/h. W poprzednim moto jak miałem coś takiego to mechanik jednoznacznie powiedział że to łożysko główki ramy do wymiany. Tu natomiast nie widzę takiego objawu wymienionego w wątku więc zgłupiałem troszkę i zastanawia mnie jak upewnić się czy to źle wyważone koło czy jednak łożyska.


GS500 '98 >> DL650 AL0

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4938
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: Centrino »

@Semy - takie drgawki kierownicy mogą mieć różne podłoże. Między innymi to źle wyważone koło, wadliwa opona, czasami pomaga obrocenie opony na feldze o 180 stopni, może być łożysko główki ramy, może być krzywa obręcz albo potrzeba podciągnąć szprychy (robota dla specjalisty), może być również problem z lagami. Także jest dość sporo elementów, które mogą wpłynąć na to zjawisko.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Semy
A2
Posty: 114
Rejestracja: 24 sie 2020, 18:48
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: Semy »

@Centrino Chyba zaczną od najprostszego czyli ponownego wyważenia koła. Najtańsze i najmniej inwazyjne. Zwłaszcza ze przed wymianą było ok (chyba bo nie zaobserwowałem tego drgania).


GS500 '98 >> DL650 AL0

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4938
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: Centrino »

@Semy - jak będziesz jeszcze raz wyważał to przesuń o 180 stopni oponę (jeżeli była kropka na opnie to powinna znaleźć się po przeciwnej stronie wentyla)


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Semy
A2
Posty: 114
Rejestracja: 24 sie 2020, 18:48
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: Semy »

@Centrino siur. jutro rano pojadę do tych samych co wyważali koło, tylko tym razem całe moto wezmę.


GS500 '98 >> DL650 AL0

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3499
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: Lord »

Taki efekt równie dobrze może dawac kufer , sprawdż jazde na pusto. Zalezy tez to od rodzaju opony, ja już mam 2 komplet Anakee ADV i przednia zawsze przy 60-70 km daje efekt delikatnego drgania, może nie po 2 cm ale tal ,05-1 i tylko w tym zakresie predkosci


DL650A L8

dariuszbau
A2
Posty: 235
Rejestracja: 13 gru 2021, 19:33
Lokalizacja: Augustów

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: dariuszbau »

Bridgestone zaznacza żółtą barwą najlżejsze, a czerwoną najcięższe miejsce na oponie.



Awatar użytkownika
Semy
A2
Posty: 114
Rejestracja: 24 sie 2020, 18:48
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: Semy »

Kopę czasu minęło ale zagadka pozostaje aktualna.
Opona zmieniona na inną - nie pomogło.
Łożysko główki ramy jest w porządku.
Niezależnie czy jadę z kufrem czy bez (to samo z bocznymi).
Felga prosta.

Ani ja, ani warsztat cie się serwisuje nie ma pojęcia co może być przyczyną. Jestem otwarty na wszelkie pomysły.


GS500 '98 >> DL650 AL0

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5361
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: Struna »

Ja bym popuścił lagi w półkach i ponownie je wypozycjonował.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3499
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: Lord »

To fakt, jak pisze @Struna. przy zmianie oleju w lagach dobrze "podpowałem" w sensie nacisków góra dół przednie koło. Dopiero wtedy dokręciłem półkę. Zdecydowanie zniwelowało to efekt drgań przy tych prędkościach 60-70.


DL650A L8

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5361
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: Struna »

Wystarczy drobna nieosiowość ( niedostrzegalna okiem ) i takie rzeczy mogą występować.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

sitars
AM
Posty: 3
Rejestracja: 12 maja 2021, 07:24

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: sitars »

Dzień dobry,
pozwolę sobie uszczegółowić, to na co koledzy już zwracali uwagę, a jest mega istotne.
Dla autora tematu brawa z kawał dobrej roboty, jednak warto dodać o poprawnym montażu dolnego łożyska w stosunku do dolnego uszczelniacza.
W przypadku zbyt mocnego dobicia, co zdarza się niestety często, dochodzi do całkowitego zablokowania łożyska o dolny uszczelniacz. W zasadzie łożysko pracuje tylko po górnej bieżni. Jak prowadzi się wtedy motocykl? Słabo, aczkolwiek mimo wszystko da się jeździć i niektórzy nawet tego nie zauważą. W większości przypadków gdzie Suzuki oryginalnie montuje łożyska stożkowe, jest pod nim podkładka o nr 09181-30184-000. Rozwiązaniem może być też montaż łożysk, które mają zintegrowany uszczelniacz. Oryginale łożyska mają budowę, która niweluje od razu ww. problem, zresztą Macie też ich fotki w temacie. Pozdrawiam



matt_1986
AM
Posty: 1
Rejestracja: 14 kwie 2024, 21:54

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: matt_1986 »

Witam ja w innej sprawie, na zdjęciach z opisu widzę osłony ochronne na rurach lag. Szukam takich do DL 1000 K3, byłbym wdzięczny za jakieś info o nich. Pzdr



Awatar użytkownika
Thomson1024
A1
Posty: 44
Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: Thomson1024 »

Podepnę się pod temat. Ostatnio zauważyłem, że przy kompresji przedniego zawieszenia (przy mocniejszym hamowaniu albo na postoju pompując mocno siłą własnych rąk) słyszę delikatne kliknięcie, a nawet je bardzo delikatnie czuję na kierownicy. Podejrzenie padło na klocki hamulcowe, bo dźwięk wydawał się dochodzić z zacisków. Po kilku tygodniach kliknięcie przerodziło się nagle z pojedynczego w ewidentnie niepokojące podwójne, już wyraźnie odczuwalne na kierownicy. Stwierdziłem, że to raczej nie klocki a zapewne temat ŁGR i postanowiłem sprawdzić dokręcenie nakrętki. No i okazało się, że odkręciłem ją palcami bo praktycznie sama się odkręciła 😮 Ponieważ nie mam magicznego klucza do tych nakrętek pod półką to jedynie dokręciłem tą na wierzchu na 90 Nm i sytuacja wróciła do poprzedniego stanu, czyli delikatnego kliknięcia.
I teraz mam kilka pytań:
- czy to normalna sytuacja że nakrętki ŁGR się same rozkręcają po 30k km?
- czy te nakrętki podlegają inspekcji przy dużych przeglądać w ASO?
- czy bawić się w próbę skręcania tych dziwnych nakrętek pod półką czy już raczej ŁGR i tak do wymiany?



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4938
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650

Post autor: Centrino »

AD 1. Nie, tam jest kontra właśnie po to aby się nie odkręcała.
AD2. Chyba nie ale głowy nie dam sobie uciąć.
AD3. Raczej szykuj się na wymianę łożysk.

Co do klucza, to w zasadzienie jest on tak bardzo potrzebny jak masz wyczucie i nieco doświadczenia w skręcaniu łożysk. Wystarczy jakiś podbijak, śrubokręt i młotek. Można stukając pod kątem w śrubę ją delikatnie dokręcać.
Dokręcenie górnej nakrętki (tej na półce) nie ma właściwie żadnego wpływu na dokręcenie łożyska główski ramy. Wpływ na to ma ta "dziwna" nakrętka i jej kontra
Co do diagnozy łożyska główki ramy możesz podnieść przód motocykla, złapać za koło i próbować ruszać przód-tył aby sprawdzić czy nie ma luzów, kolejnym "testem" jest na podniesionym przednim kole ruszanie kierownicą w prawo i lewo (delikatnie) i sprawdzenie czy przy położeniu mniej więcej na wprost czuć delikatny przeskok kierownicy.
Jeżeli te dwa lub któreś z tych dwóch elementów występują to łożyska do wymiany. Chyba, że było niedokręcone ale wówczas wystąpi ten pierwszy przypadek.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat mechaniczny”