UWAGA UWAGA UWAGA
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Wymiana łożysk główki ramy DL650
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
Zakupiłem te łożyska powyżej i jak je składam na sucho to wyraźnie bieżnia opiera się na uszczelce, przez co nie chodzi to płynnie - stal ociera się o gumę. Zastanawiam się czy to ma tak być i na przykład po zamontowaniu wszystko się poukłada jak należy? Czy w takim zestawie AllBalls na przykład uszczelka przeciwpyłowa też jest taka wysoka, że bieżnia łożyska jej dotyka? @Graffy ty o tym pisałeś wcześniej - jak ostatecznie temat rozwiązałeś?
Tags:
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
Kupiłem zestaw ALLBALLS i wykorzystałem jedną podkładkę/uszczelkę z wcześniej zakupionymi łożyskami NTN.
Łożyska ALLBALLS z jedną podkładką odsprzedałem po niższej cenie na forum
Łożyska ALLBALLS z jedną podkładką odsprzedałem po niższej cenie na forum

DL650 AK7
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
@Graffy i przy tej uszczelce z AllBalls i łożysku NTN nie było tego efektu kontaktu bieżni z gumą?
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
Koncepcja fajna, odpada kwestia martwienia się jak zdjąć osłonę bez jej uszkodzenia.
To że dotyka to dobrze, bo się uszczelnia o szalkę - inaczej nie miałoby to sensu.
Punkt styku możesz przed montażem lekko maźnąć smarem, żeby guma nie pracowała na sucho.
To że dotyka to dobrze, bo się uszczelnia o szalkę - inaczej nie miałoby to sensu.
Punkt styku możesz przed montażem lekko maźnąć smarem, żeby guma nie pracowała na sucho.
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
Dokładnie już nie pamiętam ale jakiś kontakt był na pewno.
Po złożeniu całości ze smarem działa OK.
- Ocena: 11.76471%
DL650 AK7
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
Odkopię ciut temat bo nurtuje mnie jedno. Jakiś czas temu wymieniałem oponę na przednim kole (koło sam zdemontowałem i zawiozłem samo ono do gumiarza aby wymienił oponę i wyważył). Po wymianie nie jeździłem za wiele bo zimno, potem nie zauważyłem problemu bo za małe dystanse i głównie po mieście. Dopiero w tym tyg zauważyłem ze jak puszczam kierownicę to trzęsie nią tak z amplitudą 2 cm na końcach. Najbardziej się to dzieje przy 60km/h. W poprzednim moto jak miałem coś takiego to mechanik jednoznacznie powiedział że to łożysko główki ramy do wymiany. Tu natomiast nie widzę takiego objawu wymienionego w wątku więc zgłupiałem troszkę i zastanawia mnie jak upewnić się czy to źle wyważone koło czy jednak łożyska.
GS500 '98 >> DL650 AL0
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
@Semy - takie drgawki kierownicy mogą mieć różne podłoże. Między innymi to źle wyważone koło, wadliwa opona, czasami pomaga obrocenie opony na feldze o 180 stopni, może być łożysko główki ramy, może być krzywa obręcz albo potrzeba podciągnąć szprychy (robota dla specjalisty), może być również problem z lagami. Także jest dość sporo elementów, które mogą wpłynąć na to zjawisko.
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
@Centrino Chyba zaczną od najprostszego czyli ponownego wyważenia koła. Najtańsze i najmniej inwazyjne. Zwłaszcza ze przed wymianą było ok (chyba bo nie zaobserwowałem tego drgania).
GS500 '98 >> DL650 AL0
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
@Semy - jak będziesz jeszcze raz wyważał to przesuń o 180 stopni oponę (jeżeli była kropka na opnie to powinna znaleźć się po przeciwnej stronie wentyla)
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
@Centrino siur. jutro rano pojadę do tych samych co wyważali koło, tylko tym razem całe moto wezmę.
GS500 '98 >> DL650 AL0
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
Taki efekt równie dobrze może dawac kufer , sprawdż jazde na pusto. Zalezy tez to od rodzaju opony, ja już mam 2 komplet Anakee ADV i przednia zawsze przy 60-70 km daje efekt delikatnego drgania, może nie po 2 cm ale tal ,05-1 i tylko w tym zakresie predkosci
DL650A L8
-
- A2
- Posty: 235
- Rejestracja: 13 gru 2021, 19:33
- Lokalizacja: Augustów
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
Bridgestone zaznacza żółtą barwą najlżejsze, a czerwoną najcięższe miejsce na oponie.
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
Kopę czasu minęło ale zagadka pozostaje aktualna.
Opona zmieniona na inną - nie pomogło.
Łożysko główki ramy jest w porządku.
Niezależnie czy jadę z kufrem czy bez (to samo z bocznymi).
Felga prosta.
Ani ja, ani warsztat cie się serwisuje nie ma pojęcia co może być przyczyną. Jestem otwarty na wszelkie pomysły.
Opona zmieniona na inną - nie pomogło.
Łożysko główki ramy jest w porządku.
Niezależnie czy jadę z kufrem czy bez (to samo z bocznymi).
Felga prosta.
Ani ja, ani warsztat cie się serwisuje nie ma pojęcia co może być przyczyną. Jestem otwarty na wszelkie pomysły.
GS500 '98 >> DL650 AL0
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
Ja bym popuścił lagi w półkach i ponownie je wypozycjonował.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
To fakt, jak pisze @Struna. przy zmianie oleju w lagach dobrze "podpowałem" w sensie nacisków góra dół przednie koło. Dopiero wtedy dokręciłem półkę. Zdecydowanie zniwelowało to efekt drgań przy tych prędkościach 60-70.
DL650A L8
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
Wystarczy drobna nieosiowość ( niedostrzegalna okiem ) i takie rzeczy mogą występować.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
Dzień dobry,
pozwolę sobie uszczegółowić, to na co koledzy już zwracali uwagę, a jest mega istotne.
Dla autora tematu brawa z kawał dobrej roboty, jednak warto dodać o poprawnym montażu dolnego łożyska w stosunku do dolnego uszczelniacza.
W przypadku zbyt mocnego dobicia, co zdarza się niestety często, dochodzi do całkowitego zablokowania łożyska o dolny uszczelniacz. W zasadzie łożysko pracuje tylko po górnej bieżni. Jak prowadzi się wtedy motocykl? Słabo, aczkolwiek mimo wszystko da się jeździć i niektórzy nawet tego nie zauważą. W większości przypadków gdzie Suzuki oryginalnie montuje łożyska stożkowe, jest pod nim podkładka o nr 09181-30184-000. Rozwiązaniem może być też montaż łożysk, które mają zintegrowany uszczelniacz. Oryginale łożyska mają budowę, która niweluje od razu ww. problem, zresztą Macie też ich fotki w temacie. Pozdrawiam
pozwolę sobie uszczegółowić, to na co koledzy już zwracali uwagę, a jest mega istotne.
Dla autora tematu brawa z kawał dobrej roboty, jednak warto dodać o poprawnym montażu dolnego łożyska w stosunku do dolnego uszczelniacza.
W przypadku zbyt mocnego dobicia, co zdarza się niestety często, dochodzi do całkowitego zablokowania łożyska o dolny uszczelniacz. W zasadzie łożysko pracuje tylko po górnej bieżni. Jak prowadzi się wtedy motocykl? Słabo, aczkolwiek mimo wszystko da się jeździć i niektórzy nawet tego nie zauważą. W większości przypadków gdzie Suzuki oryginalnie montuje łożyska stożkowe, jest pod nim podkładka o nr 09181-30184-000. Rozwiązaniem może być też montaż łożysk, które mają zintegrowany uszczelniacz. Oryginale łożyska mają budowę, która niweluje od razu ww. problem, zresztą Macie też ich fotki w temacie. Pozdrawiam
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
Witam ja w innej sprawie, na zdjęciach z opisu widzę osłony ochronne na rurach lag. Szukam takich do DL 1000 K3, byłbym wdzięczny za jakieś info o nich. Pzdr
- Thomson1024
- A1
- Posty: 44
- Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
Podepnę się pod temat. Ostatnio zauważyłem, że przy kompresji przedniego zawieszenia (przy mocniejszym hamowaniu albo na postoju pompując mocno siłą własnych rąk) słyszę delikatne kliknięcie, a nawet je bardzo delikatnie czuję na kierownicy. Podejrzenie padło na klocki hamulcowe, bo dźwięk wydawał się dochodzić z zacisków. Po kilku tygodniach kliknięcie przerodziło się nagle z pojedynczego w ewidentnie niepokojące podwójne, już wyraźnie odczuwalne na kierownicy. Stwierdziłem, że to raczej nie klocki a zapewne temat ŁGR i postanowiłem sprawdzić dokręcenie nakrętki. No i okazało się, że odkręciłem ją palcami bo praktycznie sama się odkręciła
Ponieważ nie mam magicznego klucza do tych nakrętek pod półką to jedynie dokręciłem tą na wierzchu na 90 Nm i sytuacja wróciła do poprzedniego stanu, czyli delikatnego kliknięcia.
I teraz mam kilka pytań:
- czy to normalna sytuacja że nakrętki ŁGR się same rozkręcają po 30k km?
- czy te nakrętki podlegają inspekcji przy dużych przeglądać w ASO?
- czy bawić się w próbę skręcania tych dziwnych nakrętek pod półką czy już raczej ŁGR i tak do wymiany?
I teraz mam kilka pytań:
- czy to normalna sytuacja że nakrętki ŁGR się same rozkręcają po 30k km?
- czy te nakrętki podlegają inspekcji przy dużych przeglądać w ASO?
- czy bawić się w próbę skręcania tych dziwnych nakrętek pod półką czy już raczej ŁGR i tak do wymiany?
Re: Wymiana łożysk główki ramy DL650
AD 1. Nie, tam jest kontra właśnie po to aby się nie odkręcała.
AD2. Chyba nie ale głowy nie dam sobie uciąć.
AD3. Raczej szykuj się na wymianę łożysk.
Co do klucza, to w zasadzienie jest on tak bardzo potrzebny jak masz wyczucie i nieco doświadczenia w skręcaniu łożysk. Wystarczy jakiś podbijak, śrubokręt i młotek. Można stukając pod kątem w śrubę ją delikatnie dokręcać.
Dokręcenie górnej nakrętki (tej na półce) nie ma właściwie żadnego wpływu na dokręcenie łożyska główski ramy. Wpływ na to ma ta "dziwna" nakrętka i jej kontra
Co do diagnozy łożyska główki ramy możesz podnieść przód motocykla, złapać za koło i próbować ruszać przód-tył aby sprawdzić czy nie ma luzów, kolejnym "testem" jest na podniesionym przednim kole ruszanie kierownicą w prawo i lewo (delikatnie) i sprawdzenie czy przy położeniu mniej więcej na wprost czuć delikatny przeskok kierownicy.
Jeżeli te dwa lub któreś z tych dwóch elementów występują to łożyska do wymiany. Chyba, że było niedokręcone ale wówczas wystąpi ten pierwszy przypadek.
AD2. Chyba nie ale głowy nie dam sobie uciąć.
AD3. Raczej szykuj się na wymianę łożysk.
Co do klucza, to w zasadzienie jest on tak bardzo potrzebny jak masz wyczucie i nieco doświadczenia w skręcaniu łożysk. Wystarczy jakiś podbijak, śrubokręt i młotek. Można stukając pod kątem w śrubę ją delikatnie dokręcać.
Dokręcenie górnej nakrętki (tej na półce) nie ma właściwie żadnego wpływu na dokręcenie łożyska główski ramy. Wpływ na to ma ta "dziwna" nakrętka i jej kontra
Co do diagnozy łożyska główki ramy możesz podnieść przód motocykla, złapać za koło i próbować ruszać przód-tył aby sprawdzić czy nie ma luzów, kolejnym "testem" jest na podniesionym przednim kole ruszanie kierownicą w prawo i lewo (delikatnie) i sprawdzenie czy przy położeniu mniej więcej na wprost czuć delikatny przeskok kierownicy.
Jeżeli te dwa lub któreś z tych dwóch elementów występują to łożyska do wymiany. Chyba, że było niedokręcone ale wówczas wystąpi ten pierwszy przypadek.