Yamaha Tracer 700 - model 2020 - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
merc
A
Posty: 418
Rejestracja: 05 paź 2016, 21:24

Re: Yamaha Tracer 700 - model 2020 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: merc »

Smerfciamajda pisze:
31 maja 2021, 19:48
Zobacz jak kolana są ułożone w Tracerze bo jak maja większy kat niż w DL to po 300-400km będzie bolało.
Z tym bólem kolan to różnie bywa, u mnie na vstromie kolana mnie mocno bolą a na cb1300, gdzie kąt ugiecia jest dużo większy, wcale nie czuję bólu.


DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Yamaha Tracer 700 - model 2020 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Smerfciamajda »

To ja mam odwrotnie.
W Versysie po 200km musiałem prostować nogi co jakiś czas na gmolach.

W DL nie ma mowy o takim problemie.
Natomiast chyba zakupie wyższe mocowanie kierownicy co by uzyskać bardziej wyprostowana sylwetkę. Muszę tylko sprawdzić długości przewodów przy kierownicy.



Janek-2004
A
Posty: 367
Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła

Re: Yamaha Tracer 700 - model 2020 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Janek-2004 »

W Yamaszce już umówione jazdy na piątek w RZe - swoją drogą bardzo sympatyczna pani tam przez telefon operuje - już dla niej warto kupić motocykl bez jazdy próbnej :) . W Suzuki jeszcze temat się dogrywa - ponoć jakieś problemy są z rejestracją jeżeli chodzi o terminy.
Generalnie problem jest z dostępem do motocykli - Yamaha Rze ma obecnie 1 - słownie "jeden" motocykl Tracer 700 z roku 2020. Więc nie ma opcji wybrania sobie koloru. Ponoć inne salony nie bardzo chcą przekazywać sobie moto.
Z cenami jak się okazuje nie bardzo można sobie ponegocjować obecnie, bardziej na wyprzedaży rocznika pod koniec roku - skłonni są raczej dać w gratisie jakieś gadżety na wyposażenie niż urwać z ceny zakupu.



Awatar użytkownika
starcraft
A+B
Posty: 510
Rejestracja: 20 lut 2017, 14:05

Re: Yamaha Tracer 700 - model 2020 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: starcraft »

ceny nie obniżają bo brakuje z produkcji a siedziałem na tej czerwonej w rzeszowie :)



Awatar użytkownika
pbird
A2
Posty: 285
Rejestracja: 16 sty 2019, 11:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Yamaha Tracer 700 - model 2020 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: pbird »

Janek-2004 pisze:
01 cze 2021, 15:40
W Yamaszce już umówione jazdy na piątek w RZe - swoją drogą bardzo sympatyczna pani tam przez telefon operuje - już dla niej warto kupić motocykl bez jazdy próbnej :) . W Suzuki jeszcze temat się dogrywa - ponoć jakieś problemy są z rejestracją jeżeli chodzi o terminy.
Generalnie problem jest z dostępem do motocykli - Yamaha Rze ma obecnie 1 - słownie "jeden" motocykl Tracer 700 z roku 2020. Więc nie ma opcji wybrania sobie koloru. Ponoć inne salony nie bardzo chcą przekazywać sobie moto.
Z cenami jak się okazuje nie bardzo można sobie ponegocjować obecnie, bardziej na wyprzedaży rocznika pod koniec roku - skłonni są raczej dać w gratisie jakieś gadżety na wyposażenie niż urwać z ceny zakupu.
Podobno w Y na Dworzysku było mnóstwo sprzętu do testowania w niedzielę, ale pogoda... Gdybym wiedział, to bym zaglądnął nawet po to, żeby parę zdjęć zrobić.



Janek-2004
A
Posty: 367
Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła

Re: Yamaha Tracer 700 - model 2020 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Janek-2004 »

Janek-2004 pisze:
01 cze 2021, 15:40
W Yamaszce już umówione jazdy na piątek w RZe - swoją drogą bardzo sympatyczna pani tam przez telefon operuje - już dla niej warto kupić motocykl bez jazdy próbnej :) . W Suzuki jeszcze temat się dogrywa - ponoć jakieś problemy są z rejestracją jeżeli chodzi o terminy.
Generalnie problem jest z dostępem do motocykli - Yamaha Rze ma obecnie 1 - słownie "jeden" motocykl Tracer 700 z roku 2020. Więc nie ma opcji wybrania sobie koloru. Ponoć inne salony nie bardzo chcą przekazywać sobie moto.
Z cenami jak się okazuje nie bardzo można sobie ponegocjować obecnie, bardziej na wyprzedaży rocznika pod koniec roku - skłonni są raczej dać w gratisie jakieś gadżety na wyposażenie niż urwać z ceny zakupu.
Miałem wczoraj okazję przejechać się nowym Tracerem 7 dzięki uprzejmości rzeszowskiego salonu.
Obrazek
Miałem do dyspozycji moto na 1,5 h. Pierwsze moje wrażenie po przesiadce z TA650 na Tracera, to rzeczywiście trochę jak funbike. Wrażenie małego motorka i bardzo lekkiego.
W celu oswojenia z moto pokręciłem się trochę po mało uczęszczanych ścieżkach w okolicy salonu żeby wyczuć motocykl, potem na S-19 pojechałem w kierunku Lublina. Moto mega ciągnie na każdym biegu i równie dobrze hamuje - ciągle porównuję do TA jako potencjalny następca TA.
W miarę wzrostu prędkości daje mocno we znaki niska szyba, a właściwie mikroskopijna owiewka.
Już właściwie od 100 km/h zaczyna się "niefajne dmuchanie". Przy prędkości ok 120 km/h huk od wiatru był tak duży że nie odkręcałem więcej, bo czułem dyskomfort. W trampku gdzie mam wysoką szybę i deflektor to praktycznie nieodczuwalne - otwarty wizjer z opuszczoną tylko blendą.
Przekazałem pani w salonie sugestię, aby założyć na taką testówkę wysoką szybę z ewentualnym deflektorem, a odczucia klientów i potencjalnych nabywców były by diametralnie inne. Można co prawda w czasie jazdy podwyższyć tą mini-owiewkę (i tu bravo za ten patent dla Yamaszki) ale przy normalnej prędkości turystycznej to niewiele daje.
Więc jeżeli w niedługim czasie w Rzeszowie będzie testówka z większą szybą to wiadomo czyja zasługa :D .

Podsumowując krótką jazdę próbną Tracerem 7, jako potencjalnego następcy mojego TA. Moc jak dla mnie więcej niż potrzeba do spokojnej turystyki. Hamulce super skuteczne do tej masy motocykla, tym bardziej że jeżdżę tylko solo - żona nie jeżdżąca. Moto lekko skręca, bez stresu się się nim manewruje, właściwie moglibyśmy się z nim zaprzyjaźnić od pierwszego razu. Ale...
Co do komfortu jako motocykla do dłuższych przejazdów czy nawet takich weekendowych, to tutaj oprócz tej owiewki która praktycznie nic nie daje, mam też wątpliwości czy chciałbym nim pojechać gdzieś dalej.
Po zjechaniu z S-19 jak miałem dość huczącego wiatru (z emocji chyba zapomniałem włożyć wtyczki do uszu) pojechałem na lokalne wioski gdzie trafiłem na nawierzchnię lekko pofalowaną i kilka leżących policjantów. Z przyzwyczajenia jak przejeżdżam TA przez takiego "policjanta" to nie zwalniam specjalnie - Tracerem jak przejechałem z małą prędkością to prawie podskoczył. Generalnie zawieszenie tylne najbardziej mi dawało się we znaki na asfalcie o takiej sobie jakości. A tu niestety raczej się nic nie da z nim zrobić w takiej wersji jak testowana.

Kolejny punkt na mapie odwiedzonych salonów tego dnia to Suzuki Rzeszów. Przysiadka do DL 650 Vstrom. Wg mojego odczucia pozycja dużo bardziej przyjazna i bardziej przypominająca mojego TA. Jazda próbna niestety się nie odbyła zgodnie z przewidywaniem, gdyż nowa testówka oczekuje wciąż na numery rejestracyjne - w nadchodzącym tygodniu mam nadzieję sfinalizować jazdę i podjąć finalną decyzję.
Jeżeli jazda próbna spełni moje oczekiwania, to wezmę Suzi - przenegocjowałem już cenę i złożyłem wstępną rezerwację z możliwością wycofania zaliczki jeżeli by jednak coś nie pykło. Co prawda Tracera nie skreślam kategorycznie bo można zawsze coś pomłodzić jeszcze z kanapą akcesoryjną + jakaś poczciwsza szyba ale nie chcę kupić nowego motocykla i od razu poprawiać fabryki. Wszak po zakupie moto to wydatki się nie kończą.
Tak więc póki co na dzień dzisiejszy wybór na następcę TA spośród moich faworytów w założonym budżecie ze wskazaniem na Suzi.
tak wygląda prawdopodobny następca TA650
Obrazek
Ocena: 5.88235%



kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Yamaha Tracer 700 - model 2020 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: kaloryferarz »

Ja przed zakupem moto brałem pod uwagę mt07/tracer 700 i dl650. Nawet raczej się skłaniałem w stronę yamahy. Świetny sprzęt, ale no właśnie - bardziej taki funbike, jak to powiedziałeś. Nie mówię, że to ogólnie źle. Chodzi o to, że mnie funbike'y nie interesują. Dziś uważam, że mogłoby być parę niutków i KM więcej w dl650. Ale z drugiej strony - na cholerę mi to, skoro i tak jeżdżę jak emeryt :)
Ocena: 5.88235%


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Janek-2004
A
Posty: 367
Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła

Re: Yamaha Tracer 700 - model 2020 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Janek-2004 »

Kończąc wątek porównania motocykli które miały zostać następcą mojego obecnego motocykla - zresztą bardzo go sobie chwalę, ale kiedyś trzeba spróbować czegoś innego - wczoraj miałem sposobność pojeździć Vstromem DL 650 dzięki uprzejmości salonu Suzuki Rzeszów. Tutaj odniosę się mniej do TA650 ,a bardziej do Yamahy Tracer, którą miałem okazję pojeździć tydzień temu, więc w miarę świeże porównanie.
Suzi jeździłem w sumie tylko godzinę bo na tyle miałem użyczone moto, mniej więcej podobny czas miałem na jazdę Tracerem, więc w miarę obiektywne i porównywalne warunki, włącznie z warunkami .
Pozycja na Suzi bardziej mi pasuje niż na Tracerku, wrażenie że siedzi się bardziej na "dorosłym" i pełnowymiarowym motocyklu. Godzina jest to za mało żeby poznać dobrze moto ale pierwsze wrażenia można sobie już wyrobić, co przekłada się potem na preferencje zakupowe.
Jeździłem tą białą testówką Suzi na poniższym zdjęciu. Przejechałem się po trochu na odcinku gdzie można pocisnąć i po lokalnych ścieżkach z zakrętami. Pierwsze wrażenia i porównanie są następujące:

- ochrona przed wiatrem - jest lepiej niż w Tracer ale fabryczna szyba nie daje jak dla mnie pełnego komfortu i co najmniej deflektor jakiś wleci na początek przed wylotem do Rumunii, niestety ciągle Trampi tu ma fory :)

- silnik - jeżeli mówimy o odczuwalnej dynamice to obiektywnie muszę przyznać że Tracer tutaj ma mały punkt przewagi, nie jest to jakaś duża przewaga ale zauważalna. Co prawda Suzi nie miała jeszcze nakręconych kilometrów, byłem pierwszym testerem, podczas gdy Tracer miał już ok 700 km, ale nie wydaje mi się aby to miało wpływ. Co prawda gość w salonie powiedział, ze ustawił mi najniższy poziom TC i ponoć to ma też wpływ na dynamikę. Tu może niech wypowiedzą się ci co mają, jeżdżą nowymi wersjami czy to rzeczywiście ma wpływ na dynamikę czy nie? Nie próbowałem się bawić po drodze ustawieniami bo szkoda mi czasu było na rozkminki. Niemniej jednak jako użytkownikowi TA650 dynamika Suzi podobnie jak Tracera jest więcej niż wystarczająca do turystyki krajo-i nie tylko - znawczej.

- skrzynia biegów - tutaj nie widzę potrzeby jakiegoś rozwodzenia się - działa poprawnie w obu przypadkach, nie zauważyłem znaczących róznic zarówno na korzyść czy na niekorzyść między Suzi i Tracerem

- sprzęgło - w Tracerze chyba ciut lżej chodziło niż w Suzi - może kwestia kilometrów. Co zauważyłem, to w Suzi łapie praktycznie od samego początku i to wymagało przyzwyczajenia. W Tracer jest trochę więcej luzu i taka charakterystyka lepiej mi pasuje, podobnie jak w Trampim.

- hamulce - O tylnym się nie wypowiadam, gdyż w Suzi nie zauważyłem aby na serio działał, a w Tracerze jak próbowałem, to nie czując czy to hamuje cisnąłem na maxa aż poczułem jak załączył się ABS. Przód w Tracer działał super - lekko i czuć że hamuje. W Suzi na początku podczas jakiegoś zatwardzenia na dwupasmówce, trochę mi oczy wyszły z orbit. Potem popróbowałem jeszcze na bocznych drogach pohamować. Trzeba było klamę cisnąć aż soki idą żeby hamowała podobnie jak Tracer. Może to też kwestia dotarcia motocykla ale tutaj mały punkt dla Tracera.

- Komfort jazdy - Dla mnie jako motocyklisty już z "5" z przodu jest to jeden z najważniejszych parametrów. Tutaj Suzi lepiej mi spasowała. Jeżeli miałbym którymś z tych 2 motocykli jechać na dalszy wyjazd to wybrałbym Suzi. Idealnie było by mieć obydwa motocykle choć dysponując budżetem aby pozwolić sobie na moto na dalsze wyjazdy i funbike, to być może wybór byłby nieco inny w obu przypadkach. W czasie jazdy Suzi pokręciłem pokrętłem do regulacji tylnego zawieszenia. Zacząłem jazdę w ustawieniu fabrycznym, potem odkręciłem na maxa, po czym skręciłem na full i o dziwo w tym położeniu ku mojemu zdziwieniu wg mnie było lepiej niż w w poz. LOW - może ktoś to logicznie mi wyjaśnić? Wydawało mi się że jak dam w pozycji Low to sprężyna będzie najmniej ściśnięta, zatem jej dekompresja będzie pozwalać na dłuższy skok i bardziej miękką pracę. Nie wiem czy fizyka się przez ten czas zmieniła odkąd skończyłem szkoły czy źle odczytałem piktogram na regulacji ?

- Ostatecznie wybrałem Suzi, dudki wydane, czekam teraz na papieren, i mam nadzieję go zarejestrować w nadchodzącym tygodniu.

Jeszcze rzut oka po salonie Suzuki i na powrót nach hausen wybrałem wersję najbardziej komfortową ze wszystkich testowanych - niebieska Hania jak niżej :)

Obrazek

Obrazek

Żal się będzie rozstać z Trampim - poczciwy i niezawodny osiołek, mam nadzieję, że Suzi godnie przejmie pałeczkę i zapewni równie miłe przeżycia z wyjazdów.

PS. c.d.n. ale już w innym wątku
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3732
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Yamaha Tracer 700 - model 2020 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: crimson »

No to gratulacje nowej maszyny - będzie pan zadowolony


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Yamaha Tracer 700 - model 2020 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Smerfciamajda »

Superowo!

Ubieraj w gadżety i ogień z rury



Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Yamaha Tracer 700 - model 2020 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: staszek_s »

Jakoś czułem jaki będzie finał tych testów Hamulce to niestety najsłabszy punkt, i tak są lekko poprawione w nowym. Jak co to zostają jeszcze klocki sintermetalowe, ponoć robią różnice. Gratulacje!


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Voyager
A+B
Posty: 518
Rejestracja: 13 lis 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska południowa

Re: Yamaha Tracer 700 - model 2020 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Voyager »

@Janek-2004 również i ja z 5 z przodu, więc szukałem sprzęta dla siebie i był dylemat czy Tracer 700 czy DL650. Sporo przejeździłem testówkami, co szczegółowo opisałem w jednym z moich postów o Białej Damie. W tym samym czasie osoba z rodziny w zbliżonym wieku też kupowała nowe moto. W konsekwencji testowania ja kupiłem DL650, a ta druga osoba Tracera 700. Dl650 wygodniejszy, większy, dużo wygodniejszy dla plecaczka, poważniejszy wygląd, mimo ciężaru prowadzący się bardzo lekko, w pełni użyteczny w mieście na co dzień, a wyraźnie lepszy w długiej turystyce. Tracer 700 niewiele, ale wyraźnie bardziej dynamiczny, może nawet bardziej nerwowy (geny MT07), wyraźnie lepsze hamulce,jeszcze zwinniejszy.
Tak więc kupiony przeze mnie nowy DL650, a przez drugą osobę Tracer 700. Po kilku miesiącach zamiana sprzętów i każdy z nas utwierdził się w dobrym wyborze.
Po kilku latach dla mnie dynamika DL650 co najmniej wystarczająca, wygoda odpowiednia, plecaczek nieodmiennie zadowolony. Fakt, przydaje się łapa kowala do przedniego hamulca, ale za to tylny całkiem nieźle się ułożył i bardzo fajnie pomaga zwalniać przy dużym obciążeniu. To jeszcze o tyle fajnie się układa, że do jazdy solo dynamika jest, jak napisałem, co najmniej wystarczająca, a plecaczek preferuje jazdę spokojną, więc jest ok.
Gratulacje z nabycia nowej maszyny i niech dobrze służy.


Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0

addamlca
A
Posty: 387
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: Yamaha Tracer 700 - model 2020 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: addamlca »

Czy ktos ma jakies oficjalne dane na temat ladownosci i DMC Tracera 7?
Bo grzebie w necie i grzebie i g.wno.
Na swojej stronie Yamaha milczy jak grob w tym temacie.Zreszta inni producenci czesto podobnie.


Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

Awatar użytkownika
DL_naked_bike
A1
Posty: 86
Rejestracja: 04 lut 2022, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Yamaha Tracer 700 - model 2020 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: DL_naked_bike »

Ze względu na niską ładowność (166kg) ja się nie zdecydowałem... Porównanie starej z nową masz tu: https://www.motocykl-online.pl/testy/Ya ... wa,14649,4 MW wg. danych z różnych źródeł to 196 kg wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa


"naked jest dla prawdziwych facetów, którzy przyjmą wszystko na klatę" 8-)

Awatar użytkownika
DL_naked_bike
A1
Posty: 86
Rejestracja: 04 lut 2022, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Yamaha Tracer 700 - model 2020 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: DL_naked_bike »

Natomiast informacje dla Tracer 7 masz tu: https://www.motocykl-online.pl/testy/Te ... MT,16288,4 Wg. testujących masa własna to 201 kg, zaś ładowność 176 kg :?


"naked jest dla prawdziwych facetów, którzy przyjmą wszystko na klatę" 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”