Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Przecież to można używać dowolnie/zamiennie...
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Struna w instrukcji przecież napisanoStruna pisze:Przecież to można używać dowolnie/zamiennie...
Pewnie to ta sama co mówi o wymianie oleju co 12k. Każdy robi jak uważa .
Dl 1000 xt 2018
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4464
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Online
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Zasadniczo, temat do zamknięcia.
Ostatnio zmieniony 01 sie 2022, 18:25 przez MrWaski, łącznie zmieniany 2 razy.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Czasem jak czytam, to się zastanawiam jak niektórzy w ogóle dożyli tylu lat, jak co i rusz tak KOSMICZNE problemy
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Tylko killswitch. Chce zabic silnik jak i katalizator. Killswitch powoduje tez wyslanie impulsu EMP który usmazy cala pokladowa elektronike.
- Ocena: 5.88235%
"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4464
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Moim zdaniem powinno się czekać aż sie paliwo wypali
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Lub zadusić na 5 biegu
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
ew. klima piro z detonatorem zalozona na akumulator
"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4464
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Najlepiej w ogóle nie wyłączać caly rok, energię zimą wykorzystać na ogrzewanie
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Najlepiej nie włączać, to nie będzie dylematu, jak wyłączać
„Cokolwiek czynisz, czyń rozważnie i patrz końca.” (Sokrates)
„Cokolwiek czynisz, czyń rozważnie i patrz końca.” (Sokrates)
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
I tym optymistycznym akcentem zakończymy dyskusje
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Należy tu zadać jedno, zajebiście ważne pytanie:co w sytuacji jeśli motocykl nie ma stacyjki tylko system bezkluczykowy???Wtedy zostaje tylko kill switch. Wyłączać nim czy zostawiać na chodzie do następnej jazdy?Sam już nie wiem….
DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
W systemie bezkluczykowym w miejscu stacyjki masz przycisk jak w aucie, czyli włączenie elektryki oraz dalej on/off, czyli opcje tak jak przy normalnej stacyjce. Różnica tylko że nie wkładasz kluczyka. Tak wiec postępowanie z killswitchem jest dokładnie takie samo.
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Właśnie tak gasiliśmy PZLkę, na której jeździliśmy na kursie prawa jazdy. Oczywiście po zakręceniu kranika.W tamtym egzemplarzu,wcale nie było stacyjki,tylko wszystkie druty z instalacji,zwarte na stałę
Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2469
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Wiesz jak to jest,zebrały się chłopaki w garażu i teraz dumają
-Patrzcie,czerwony guzik!
-Ja pitolę,ciekawe co się stanie,jak go wciśniemy
-Kuźwa,ZDECHŁ !!!
No i lecą chwile przy piwku
- Ocena: 11.76471%
Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
genralnie jest to ten sam obwód co statcyjka czy wyłącznik w bocznej nóżce wiec różnicy w gaszeniu silnika nie ma,
natomiast stacyjka jak i awaryjny wyłącznik mogą miec podpiete jeszcze inne obwody, np świateł itp.
W moim kawasaki np mam tak że jak wyłącze silnik czerwonym guzikiem to lampy nie gasną, a jak stacyjką to gasna.
Na codzień lepiej gasić silnik stacyjką ale jak to robisz czerwonym na pewno nic nie uszkodzisz.
natomiast stacyjka jak i awaryjny wyłącznik mogą miec podpiete jeszcze inne obwody, np świateł itp.
W moim kawasaki np mam tak że jak wyłącze silnik czerwonym guzikiem to lampy nie gasną, a jak stacyjką to gasna.
Na codzień lepiej gasić silnik stacyjką ale jak to robisz czerwonym na pewno nic nie uszkodzisz.
Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik
Griba sobie przerobił tak, że kill-switch gasi mu również lampy, ale nadal masz "zapłon", więc działają inne obwody - co bywa całkiem przydatne/pomocne.
Tak to powinno być w serii zrobione.
Tak to powinno być w serii zrobione.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl