Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5224
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: Struna »

Przecież to można używać dowolnie/zamiennie...


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
raduch85
A+B
Posty: 688
Rejestracja: 21 mar 2018, 11:17
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: raduch85 »

Struna pisze:Przecież to można używać dowolnie/zamiennie...
Struna w instrukcji przecież napisano ObrazekObrazek
Pewnie to ta sama co mówi o wymianie oleju co 12k. Każdy robi jak uważa .

Dl 1000 xt 2018



Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4464
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: lukas76 »

Wszystkimi metodami nawet kosą na biegu 😉


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Online
Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1285
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: MrWaski »

Zasadniczo, temat do zamknięcia.
Ostatnio zmieniony 01 sie 2022, 18:25 przez MrWaski, łącznie zmieniany 2 razy.


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5224
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: Struna »

Czasem jak czytam, to się zastanawiam jak niektórzy w ogóle dożyli tylu lat, jak co i rusz tak KOSMICZNE problemy :D


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Rommel
A+B+C
Posty: 1196
Rejestracja: 04 paź 2020, 23:37
Lokalizacja: Bristol (UK)

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: Rommel »

Tylko killswitch. Chce zabic silnik jak i katalizator. Killswitch powoduje tez wyslanie impulsu EMP który usmazy cala pokladowa elektronike.
Ocena: 5.88235%


"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4464
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: lukas76 »

Moim zdaniem powinno się czekać aż sie paliwo wypali 🤣


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: pyra »

Lub zadusić na 5 biegu😉


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
Rommel
A+B+C
Posty: 1196
Rejestracja: 04 paź 2020, 23:37
Lokalizacja: Bristol (UK)

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: Rommel »

lukas76 pisze:
01 sie 2022, 20:05
Moim zdaniem powinno się czekać aż sie paliwo wypali 🤣
ew. klima piro z detonatorem zalozona na akumulator :?:


"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4464
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: lukas76 »

Rommel pisze:
02 sie 2022, 11:00
lukas76 pisze:
01 sie 2022, 20:05
Moim zdaniem powinno się czekać aż sie paliwo wypali 🤣
ew. klima piro z detonatorem zalozona na akumulator :?:
Najlepiej w ogóle nie wyłączać caly rok, energię zimą wykorzystać na ogrzewanie 💪


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1570
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: PiotrEm »

Najlepiej nie włączać, to nie będzie dylematu, jak wyłączać :-)

„Cokolwiek czynisz, czyń rozważnie i patrz końca.” (Sokrates)


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Awatar użytkownika
f_ranek
A+B+C
Posty: 1214
Rejestracja: 10 cze 2021, 23:39
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: f_ranek »

I tym optymistycznym akcentem zakończymy dyskusje ;)


Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021

Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej

michał_k
A2
Posty: 183
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:45
Lokalizacja: Kłobuck

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: michał_k »

Należy tu zadać jedno, zajebiście ważne pytanie:co w sytuacji jeśli motocykl nie ma stacyjki tylko system bezkluczykowy???🤔Wtedy zostaje tylko kill switch. Wyłączać nim czy zostawiać na chodzie do następnej jazdy?Sam już nie wiem….


DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3049
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: gorghu »

W systemie bezkluczykowym w miejscu stacyjki masz przycisk jak w aucie, czyli włączenie elektryki oraz dalej on/off, czyli opcje tak jak przy normalnej stacyjce. Różnica tylko że nie wkładasz kluczyka. Tak wiec postępowanie z killswitchem jest dokładnie takie samo.


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
JARON
A+B+C+D
Posty: 2120
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: JARON »

lukas76 pisze:
01 sie 2022, 20:05
Moim zdaniem powinno się czekać aż sie paliwo wypali 🤣
Właśnie tak gasiliśmy PZLkę, na której jeździliśmy na kursie prawa jazdy. ;) Oczywiście po zakręceniu kranika.W tamtym egzemplarzu,wcale nie było stacyjki,tylko wszystkie druty z instalacji,zwarte na stałę :lol:


Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2469
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: Smerfciamajda »

Serio?
Nadal drążycie ten temat?




Awatar użytkownika
JARON
A+B+C+D
Posty: 2120
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: JARON »

Smerfciamajda pisze:
09 sie 2022, 10:57
Serio?
Nadal drążycie ten temat?

Obrazek
Wiesz jak to jest,zebrały się chłopaki w garażu i teraz dumają ;)
-Patrzcie,czerwony guzik! :shock:
-Ja pitolę,ciekawe co się stanie,jak go wciśniemy :roll:
-Kuźwa,ZDECHŁ !!! :cry:
No i lecą chwile przy piwku :D
Ocena: 11.76471%


Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4464
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: lukas76 »

:lol: :D


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

delirium
A+B+C
Posty: 1221
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: delirium »

genralnie jest to ten sam obwód co statcyjka czy wyłącznik w bocznej nóżce wiec różnicy w gaszeniu silnika nie ma,
natomiast stacyjka jak i awaryjny wyłącznik mogą miec podpiete jeszcze inne obwody, np świateł itp.
W moim kawasaki np mam tak że jak wyłącze silnik czerwonym guzikiem to lampy nie gasną, a jak stacyjką to gasna.
Na codzień lepiej gasić silnik stacyjką ale jak to robisz czerwonym na pewno nic nie uszkodzisz.



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5224
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wyłączanie silnika - kluczyk vs czerwony wyłącznik

Post autor: Struna »

Griba sobie przerobił tak, że kill-switch gasi mu również lampy, ale nadal masz "zapłon", więc działają inne obwody - co bywa całkiem przydatne/pomocne.
Tak to powinno być w serii zrobione.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”