V-STROM 800DE

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Xj6
A+B
Posty: 509
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Xj6 »

Po ilu latach takie coś? Jeździłeś zimą po soleniu drogi?


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
Woolkan
A2
Posty: 229
Rejestracja: 03 wrz 2019, 17:11

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Woolkan »

3.5 roku , po soli nie jeździłem ale dużo po deszczu w niskich temperaturach. Nie jestem pierwszy ani ostatni w tej kwestii dlatego chłopaki pisali że to znany przypadek. Nie śmiećmy w tym wątku. Dużo tego jest na forum , wystarczy poszukać. P.S jak ktoś jeździ tylko w ciepełku to problem może być opóźniony ale od czasu do czasu posprawdzajcie spawy poprzeczne ukryte pod aluminiową osłoną.



Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Lord »

haqqax pisze:
13 lis 2022, 22:00
Wie ktoś czy wymiana filtru powietrza będzie wymagać ściągania baku? Masa, tłumik z tendencją do rdzewienia, cena - to rzeczy które mnie zniechecają. Poczekam jeszcze na testy i porównania, może nawet poczekam jeszcze z rok na wymianę motka; ledwo dolozylem wszystkie dodatki do mojego DL-a jakie planowalem, a tu juz trzeba go sprzedawac... Ale jakbym teraz miał wybierac, to chyba jednak bym decydowal miedzy Transalpem a Tigerem 850.
Tak niestety to są fakty które martwią ale jak patrzę na detale to jednak chyba pierwszy raz po za 1000 będzie można w końcu sam tłumik zdjąć be z walenia całych rur czyli sama konserwacja czy wymiana będzie mniej zniechęcająca. ( o jakości nie będę się wypowiadał sam wymieniałem na gwarancji a potem własna konserwacja po 2 latach)

W każdym razie na wiosnę trzeba się ustawić po kolei (Yamaha już po testach) na Aprilke, Hondę, Suzuki a może BMW do testów. Czas na zmiany :)


DL650A L8

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Iżu »

haqqax pisze:
13 lis 2022, 22:00
Wie ktoś czy wymiana filtru powietrza będzie wymagać ściągania baku? Masa, tłumik z tendencją do rdzewienia, cena - to rzeczy które mnie zniechecają. Poczekam jeszcze na testy i porównania, może nawet poczekam jeszcze z rok na wymianę motka; ledwo dolozylem wszystkie dodatki do mojego DL-a jakie planowalem, a tu juz trzeba go sprzedawac... Ale jakbym teraz miał wybierac, to chyba jednak bym decydowal miedzy Transalpem a Tigerem 850.
Hej, dobra wiadomość dla kogoś kto rozważa zakup Triumpha Tigera 900 / 850, w tych motocyklach filtr powietrza jest bardzo łatwo dostępny i nie wymaga kłopotliwego demontażu zbiornika paliwa, wystarczy odkręcić ozdobne boczki (po dwie śruby), zdjąć wcześniej siedzenie i już mamy dostęp do miejsca gdzie jest filtr (za zbiornikiem pod mocowaniem przedniego siedzenia), wystarczy cztery bodajże śruby odkręcić, Angole ułatwili życie serwisantom :D


Iżu

delirium
A+B+C
Posty: 1180
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: V-STROM 800DE

Post autor: delirium »

Iżu pisze:
21 lis 2022, 13:46
haqqax pisze:
13 lis 2022, 22:00
Wie ktoś czy wymiana filtru powietrza będzie wymagać ściągania baku? Masa, tłumik z tendencją do rdzewienia, cena - to rzeczy które mnie zniechecają. Poczekam jeszcze na testy i porównania, może nawet poczekam jeszcze z rok na wymianę motka; ledwo dolozylem wszystkie dodatki do mojego DL-a jakie planowalem, a tu juz trzeba go sprzedawac... Ale jakbym teraz miał wybierac, to chyba jednak bym decydowal miedzy Transalpem a Tigerem 850.
Hej, dobra wiadomość dla kogoś kto rozważa zakup Triumpha Tigera 900 / 850, w tych motocyklach filtr powietrza jest bardzo łatwo dostępny i nie wymaga kłopotliwego demontażu zbiornika paliwa, wystarczy odkręcić ozdobne boczki (po dwie śruby), zdjąć wcześniej siedzenie i już mamy dostęp do miejsca gdzie jest filtr (za zbiornikiem pod mocowaniem przedniego siedzenia), wystarczy cztery bodajże śruby odkręcić, Angole ułatwili życie serwisantom :D

jeszcze lepsza wiadomośc dla kogoś kto rozważa kupno yamahy T7 jako że filtr powietrza jest pod siedzeniem i jego wymiana jest błysakwiczna Wystarczy siedzenie podnieść. Na dodatek jest wyoko i przez rzekę przejechać nie problem :mrgreen:



Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Lord »

a jeszcze lepsza wiadomość dla kogoś kto rozważa kupno Aprilki Tuarega 660 bo tam filtr jest przy kierownicy i jest jescze wyżej niż w T7 :)

april.jpg
april.jpg (236.12 KiB) Przejrzano 1347 razy


DL650A L8

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Centrino »

Na szczęście filtra powietrza nie zmienia się często i można te pół godzinki poświęcić na wymianę.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

haqqax
A2
Posty: 229
Rejestracja: 05 sie 2019, 17:48

Re: V-STROM 800DE

Post autor: haqqax »

Dla mnie wymiana filtra to nie pół godzinki - boję się ściągać bak, więc gnam na wymianę filtra do warsztatu, co uważam za uciążliwe i psuje mi to samoocenę (uważam że jako motocyklista powinienem umieć sam wymienić olej, akumulator, filtr powietrza, klocki hamulcowe, płyn hamulcowy i opony...)

Ale argumenty obrońców VStroma do mnie przemawiają, lepsze zawieszenie, rama, pojemność baku, quickshifter rekompensują problemy z rdzewiejącym tłumikiem i ew. utrudnienia przy wymianie filtra.


Daelim Daystar ==> Suzuki DL650 XAL2018

haqqax
A2
Posty: 229
Rejestracja: 05 sie 2019, 17:48

Re: V-STROM 800DE

Post autor: haqqax »

Dr VStrom mówi że do filtra jest już lepszy dostęp:


Daelim Daystar ==> Suzuki DL650 XAL2018

delirium
A+B+C
Posty: 1180
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: V-STROM 800DE

Post autor: delirium »

Centrino pisze:
21 lis 2022, 20:48
Na szczęście filtra powietrza nie zmienia się często i można te pół godzinki poświęcić na wymianę.
zaczniesz jeździc w terenie to zobaczysz czy nie tak często trzeba zmieniać :mrgreen: czasami czyszcze go tego samego dnia jak po jakim piachu jade...
Motory Adventure z założenia powinny miec ładwy dostep do wszelkich filtrów, tak jak enduro mają. Jadąc takim maszynami nie znasz dnia ani godziny kiedy wjedziesz w błota, w rzeke czy w pustynię.

Obrazek



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Centrino »

W terenie raczej jeździć nie zacznę, co najwyżej jakiś lekki szuterek.
Poza tym DL raczej nie jest enduro w zasadzie żaden adventure nie jest więc tak do końca chyba nie ma znaczenia czy łatwo czy trudno się go zmienia ttm bardziej że fabryczne interwały w dl są co 24tys.
O dziwo swój wyciągnąłem po 20tys i wyglądał niemal jak nowy.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Lord »



DL650A L8

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Lord »



DL650A L8

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1545
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: V-STROM 800DE

Post autor: PiotrEm »

No nie jest brzydki..., dopóki go w Givi AirFlowa nie ubierzesz :D
Ocena: 5.88235%


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 646
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Remol71 »

Po co jeździć po piachu jak jest asfalt ?


1050 XT

delirium
A+B+C
Posty: 1180
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: V-STROM 800DE

Post autor: delirium »

Remol71 pisze:
23 lut 2023, 11:09
Po co jeździć po piachu jak jest asfalt ?
ciekawe co tu robisz na adventure bike forum :roll: :mrgreen:

po pierwsze nie wszędzie jest asfalt a po drugie przygoda się zaczyna jak się adfalt kończy 8-)

p.s.
jazda po piachu to super zabawa (jak się umie)



Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 646
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Remol71 »

Adventure to nie piach. V-strom to motocykl turystyczny, na gorsze drogi i jakieś tam szutry. Zupełnie nie rozumiem krytyki, że w terenie nie daje rady. Do tego są motocykle innej konstrukcji.


1050 XT

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Lord »

Przyjedź kiedyś na Biwak Off, a wtedy pogadamy czego nie może V-strom :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ocena: 11.76471%


DL650A L8

Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 646
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Remol71 »

Można jeść zupę łyżeczką od herbaty.


1050 XT

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: V-STROM 800DE

Post autor: Lord »

Ty nie przekonasz mnie, ja ciebie, szach mat, nie w sumie to remis pzdr.
Ocena: 5.88235%


DL650A L8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”