Dunlop Trailmax Mission do 650Xt

Wszystkie tematy związane z ogumieniem i kołami. Testy, opinie, uwagi, ostrzeżenia.
Awatar użytkownika
Bip
A2
Posty: 178
Rejestracja: 27 paź 2020, 02:50
Lokalizacja: WPI

Dunlop Trailmax Mission do 650Xt

Post autor: Bip »

Na fabrycznych oponach już pyknelo 20tysi bez 20 km. Tył dobrze wyglada, przód już na środku na granicy. Chcę zmienić na razie przód na Dunlop Mission Trailmax i tu mam zonk, bo opona przednia, która Dunlop poleca do Vstroma 650 XT to 110/80 R19 59T, a w sieci jest info, że ma być indeks prędkości V. Takich Dunlop nie ma. Podobno nie można montować niższego indeksu prędkości pod względem legalnym. Czy zwracacie na indeks prędkości uwagę przy zakupie?
T jest do 160 km/h, V jest do 240 km/h.


DL650XAM0

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4395
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Dunlop Trailmax Mission do 650Xt

Post autor: lukas76 »

T jest do 190, tyle nie pojedziesz ;)


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
Bip
A2
Posty: 178
Rejestracja: 27 paź 2020, 02:50
Lokalizacja: WPI

Re: Dunlop Trailmax Mission do 650Xt

Post autor: Bip »

Zgadza się, 190km/h. Tu nie chodzi o to, ile się jedzie, tylko dlaczego Dunlop wskazuje te oponę jako do Vstroma, a nie widzę, żeby produkował z indeksem V w sytuacji, kiedy nie wolno opon letnich montować z niższym indeksem niż w instrukcji. Dlatego też się pytam, czy zwracacie uwagę na indeks prędkości, czy olewacie temat przy zakupie opon?


DL650XAM0

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4395
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Dunlop Trailmax Mission do 650Xt

Post autor: lukas76 »

Bip pisze:
27 lis 2022, 14:13
Zgadza się, 190km/h. Tu nie chodzi o to, ile się jedzie, tylko dlaczego Dunlop wskazuje te oponę jako do Vstroma, a nie widzę, żeby produkował z indeksem V w sytuacji, kiedy nie wolno opon letnich montować z niższym indeksem niż w instrukcji. Dlatego też się pytam, czy zwracacie uwagę na indeks prędkości, czy olewacie temat przy zakupie opon?
Nie wiem czy jakaś opona typu 50-50 ma indeks V, WG. np wg strony RSU opony do Vstroma są od T właśnie, więc nie wiem o co kaman. Jeżeli jest taki rozmiar, to nie widzę przeciwskazań


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
Bip
A2
Posty: 178
Rejestracja: 27 paź 2020, 02:50
Lokalizacja: WPI

Re: Dunlop Trailmax Mission do 650Xt

Post autor: Bip »

Zajrzałem teraz do rozporządzenia i wystarczy, że indeks prędkości jest dostosowany do prędkości maksymalnej pojazdu. Nie wiem po co Suzuki podaje ten indeks V, skoro i tak prędkość max. jest niższa?
Jeździł ktoś kiedyś na Mission Trailmax?


DL650XAM0

Awatar użytkownika
raduch85
A+B
Posty: 686
Rejestracja: 21 mar 2018, 11:17
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Dunlop Trailmax Mission do 650Xt

Post autor: raduch85 »

Posiadam. I jestem zadowolony. Na aswalcie i w terenie zachowują się bardzo sympatycznie




Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8

Awatar użytkownika
Bip
A2
Posty: 178
Rejestracja: 27 paź 2020, 02:50
Lokalizacja: WPI

Re: Dunlop Trailmax Mission do 650Xt

Post autor: Bip »

To chyba jesteś pierwszy z tymi oponami. Na ile ich założenie dało Ci więcej możliwości poza asfaltem? Kiedy nie dają rady w terenie? Faktycznie są 50/50?


DL650XAM0

Awatar użytkownika
raduch85
A+B
Posty: 686
Rejestracja: 21 mar 2018, 11:17
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Dunlop Trailmax Mission do 650Xt

Post autor: raduch85 »

Wiesz ja jakimś weteranem bezdroży nie jestem. Jest to mój pierwszy zestaw po wymianie z "oryginalnych " Bridgestone dostarczanych z motocyklem, więc dla mnie różnica diametralna, bo tamte tańczyły w zakrętach na deszczu.
A w terenie póki co zabrały mnie tam gdzie chciałem bez większych trudności.

Wysłane z mojego SM-M526BR przy użyciu Tapatalka



Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8

Awatar użytkownika
Bip
A2
Posty: 178
Rejestracja: 27 paź 2020, 02:50
Lokalizacja: WPI

Re: Dunlop Trailmax Mission do 650Xt

Post autor: Bip »

Zamontowalem na przod opone Dunlop Trailmax Raid, jest wg. producenta bardziej 50/50 niz Trailmax Mission. Poki co, tyl zostal fabryczny Bridgestone, zrobil 26.5 k km i jeszcze na 6k km wystarczy.
Po zmianie przodu (50-60 km na razie) daje sie odczuc: wieksza pewnosc na szuterku i drodze gruntowej, przod juz tak nie myszkuje mocno, opona jest miekka i dodatkowo wspiera zawieszenie w tlumieniu nierownosci asfaltu, uskokow, malych garbow, itp. Mi to odpowiada, kompensuje to troche brak regulacji tlumienia przedniego zawieszenia. Nie widze na razie, na suchym, pogorszenia prowadzenia na asfalcie, czy w zakretach na jezdni, z tym, ze w deszczu jeszcze nie jechalem, a opona ma nawet wciaz kanaliki po wtryskarce.


DL650XAM0

Awatar użytkownika
Bip
A2
Posty: 178
Rejestracja: 27 paź 2020, 02:50
Lokalizacja: WPI

Re: Dunlop Trailmax Mission do 650Xt

Post autor: Bip »

Dunlop Trailmax Raid 19" TL
Dunlop Trailmax Raid 19" TL
IMG_0225.jpg (214.25 KiB) Przejrzano 472 razy


DL650XAM0

Awatar użytkownika
Bip
A2
Posty: 178
Rejestracja: 27 paź 2020, 02:50
Lokalizacja: WPI

Re: Dunlop Trailmax Mission do 650Xt

Post autor: Bip »

IMG_0224.jpg
IMG_0224.jpg (226.03 KiB) Przejrzano 472 razy


DL650XAM0

Awatar użytkownika
Bip
A2
Posty: 178
Rejestracja: 27 paź 2020, 02:50
Lokalizacja: WPI

Re: Dunlop Trailmax Mission do 650Xt

Post autor: Bip »

Bridgestone battlax, od nowości 2.5 roku, 26500 km przebiegu.
Bridgestone battlax, od nowości 2.5 roku, 26500 km przebiegu.
IMG_0226.jpg (112.32 KiB) Przejrzano 472 razy


DL650XAM0

Awatar użytkownika
f_ranek
A+B+C
Posty: 1183
Rejestracja: 10 cze 2021, 23:39
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Re: Dunlop Trailmax Mission do 650Xt

Post autor: f_ranek »

Taka szybka recenzja po około 1000 km.

Na błocie i innych dziwnych nawierzchniach jestem zadowolony, bo opony trzymają, nie uciekają mi na boki, a motocykl prowadzi się w miarę stabilnie i przewidywalnie. Na piachu niestety przód gdzieś tam ucieka na boki, tył spoko pcha moto do przodu i się trzyma. Da się jechać, ale jest trochę nerwowo. Także do podstawowego offu na moje możliwości i ambicje nadają się znakomicie.

Na asfalcie, przy około 80 - 90 km/h zaczynają buczeć. Czasem mam wrażenie, że tego nie słyszę, czasem buczy i wkurwia. 300 km z prędkościami 110 - 130 km/h i radyjkiem spoko, ale bez, czy większe prędkości już męczą. Poza tym kierownica trochę bardziej drży, co kilka razy mnie wkurzało.

W porównaniu do Batltax A40 na asfalcie jest gorzej. Co prawda jazda po winklach i zapierdalanie po drogach (międzymiastowych) spoko, prowadzi się pewnie, natomiast na białym te opony potrafią pięknie zatańczyć, podobnie na mokrym mi dwa razy zatańczyły, i na rondach mam wrażenie, że tył potrafi odpłynąć gdzieś w bok.
Załączniki
20230829_151706~01.jpg
20230829_151706~01.jpg (221.79 KiB) Przejrzano 417 razy
20230829_151623~01.jpg
20230829_151623~01.jpg (293.79 KiB) Przejrzano 417 razy


Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021

Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i opony”