UWAGA UWAGA UWAGA

Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni


Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

Halogeny LED

Wszystko co może świecić, dzwonić, błyskać, wyświetlać itp..
Wszystko przez co przepływa prąd.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2367
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Halogeny LED

Post autor: Iżu »

Dorzucę kilka refleksji od siebie, podczas jazdy za dnia dużo ważniejszy jest strój motocyklisty, od lat jeżdżę w bardzo dobrze widocznym z daleka żółtym kasku oraz z pasem odblaskowym w kolorze żółtym, to dzięki temu jestem na drodze widoczny.
Iżu & Triumph Tiger 850 Sport.JPG
Iżu & Triumph Tiger 850 Sport.JPG (388.63 KiB) Przejrzano 6059 razy
Podczas jazdy włączam światło do jazdy dziennej, jest ono bardziej skuteczne gdyż świeci dosyć szeroko i mocno, oraz jest widoczne z szerokiej perspektywy przez innych kierujących, oczywiście przy zmierzchu czy wjeżdżając w tunel przełączam je na mijania.
Triumph Tiger 850 Sport - światło do jazdy dziennej.JPG
Triumph Tiger 850 Sport - światło do jazdy dziennej.JPG (232.98 KiB) Przejrzano 6059 razy
Ogólnie unikam jazdy nocą zwłaszcza po tzw. zadupiach i drogach krętych, głównie ze względu na zagrożenie związane z wychodzącą na drogi zwierzyną, gdzie jadąc po łuku drogi w pochyleniu nawet tak znakomita lampa jaką mam w Tigerze 850 Sport świecąca jasno z pokryciem obu poboczy nie daje rady, bo motocykl jest pochylony, czyli tam gdzie patrzymy zasięg oświetlenia drogi jest sporo krótszy.
Tiger 850 Sport - przedni reflektor LED.JPG
Tiger 850 Sport - przedni reflektor LED.JPG (228.52 KiB) Przejrzano 6059 razy
Miałem kiedyś taki nocny powrót ze Słowacji, gdzie nawigacja prowadziła mnie bocznymi drogami po dużej ilości dróg krętych.
Bez prowadzących białych linii na krawędzi jezdni trudno było zachować właściwy tor jazdy po łuku, zwłaszcza wtedy gdy lokalna puszka przykleiła mi się do tyłu :?
W takich warunkach musiałem znacznie zmniejszyć prędkość, dopiero na drogach krajowych można było nieco pokręcić tempo jazdy.

Właśnie dlatego producenci w droższych modelach motocykli stosują światła doświetlające zakręty i tego typu oświetlenie jest bardziej skuteczne od halogenów, które owszem doświetlą nieco lepiej zakręt ale muszą świecić szeroko i raczej wysoko a to powoduje oślepianie pojazdów jadących z naprzeciwka.
Oczywiście zgadzam się iż ten potrójny punkt świetlny podczas jazdy dziennej zwiększa widoczność motocyklisty, tyle że jeżdżąc tak łamiemy przepisy ruchu drogowego, trzeba więc być świadomym tego że trafiając na upierdliwego policjanta nie wybronimy się przed mandatem karnym.


Iżu

Tags:

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1532
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Halogeny LED

Post autor: MrWaski »

prebenny pisze:
25 gru 2022, 01:36
Dlatego podłączasz je po przekaźniku do akumulatora.
Sygnał do przekaźnika bierzesz z zapłonu/gniazda zapalniczki czy klaksonu (o ile jest tak jak wyżej napisane, że dostaje prąd po odpaleniu).
Xj6 pisze:
25 gru 2022, 08:15
No właśnie o to nie chodziło:) pytałem o klakson, bo tam najłatwiej wyłuskać ten plusowym kabel. Podłączenie przy stacyjce to prucie wiązki, czego chce uniknąć. Moto na gwarancji, ma 0 przebiegu. Jeszcze się przyczepią.
Ja "swój" przekaźnik podłączyłem do plusa po stacyjce w skrzynce bezpieczników - biały kabel przed bezpiecznikiem 3A. wystarczy zsunąć izolację wlutować się tam i zaizolować. Przed bezpiecznikiem, łopatologicznie to jest tam, gdzie jest napięcie nawet po wyjęciu bezpiecznika, ale po włączeniu stacyjki.
Cała moja instalacja, z moimi bezpiecznikami i kablami ma tam źródło sterowania. Główne zasilania bezpośrednio do akumulatora. Tak podłączyłem grzanetki, dodatkowe gniazdo do ładowania różnych urządzeń, kabel ładowarki do smarkfona i tam też można podłączyć tytułowe halogeny LED.
Cała modyfikacja oryginalnej instalacji to wpięcie w jednym punkcie do białego kabla.


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

prebenny
A+B+C
Posty: 1694
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Halogeny LED

Post autor: prebenny »

Xj6 pisze:
25 gru 2022, 08:15
No właśnie o to nie chodziło:) pytałem o klakson, bo tam najłatwiej wyłuskać ten plusowym kabel. Podłączenie przy stacyjce to prucie wiązki, czego chce uniknąć. Moto na gwarancji, ma 0 przebiegu. Jeszcze się przyczepią.
Jak oni tego nie robili to doczepią się i tak. Na gwarancji lepiej to zostawić serwisowi.

@Iżu - bardzo mocno się nie zgodzę. Wiadomo, że odblaskowych ciuchy zwiększają widoczność ale dalej jesteś w jednej linii z lampą motocykla co jeżeli lampa i Ty jesteś w szarej strefie lusterka czyli Ciebie w lusterku nie ma nie pomoże wcale (w tym konkretnym przypadku). Dodając halogeny po bokach dodajesz punkty na szerokość - jest szansa, że ten jeden halogen 'na zewnętrznej' gdzieś w lusterku mignie. Tak samo jak ktoś na szybko 'skanuje' otoczenie.





null

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4930
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Halogeny LED

Post autor: Centrino »

Xj6 pisze:
25 gru 2022, 08:15
No właśnie o to nie chodziło:) pytałem o klakson, bo tam najłatwiej wyłuskać ten plusowym kabel. Podłączenie przy stacyjce to prucie wiązki, czego chce uniknąć. Moto na gwarancji, ma 0 przebiegu. Jeszcze się przyczepią.
Powiem Ci jak ja zrobiłem jak mój był na gwarancji ( o ile pamiętam to mowa o 1050).
Otóż zasilanie do lamp podpiąłem bezpośrednio pod akumulator a sterowanie przekaźnika pod gniazdo zapalniczki pod siedzeniem (włącza się po zaplonie). W ten sposób uniknąłem totalnie ingerencję w instalacje elektryczną motocykla.
W tej chwili mam już to wszystko podłączone "normalnie" bo zrezygnowałem świadomie z 3 roku gwarancji.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1532
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Halogeny LED

Post autor: MrWaski »

Ja się zastanawiam, czy nie zrezygnować już z drugiego roku gwarancji. !500 zł za przegląd, a przejechałem raptem 3000 km.
Co oni tam poza olejem będą dłubać?! ;)


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4930
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Halogeny LED

Post autor: Centrino »

Nic, przy chyba 24000 jest sprawdzenie zaworów a to już spore koszty.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1532
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Halogeny LED

Post autor: MrWaski »

24000 to ja zrobię za 5 albo więcej lat. Płytki zaworowe są raczej odporne na upływ czasu, chyba że się mylę?
Inna sprawa, że nie święci garnki lepią. Jeszcze zobaczę.


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1751
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Halogeny LED

Post autor: PiotrEm »

A macie jakieś estetyczne panele bezpieczników/przekaźników, czy montujecie na "pajęczynę"?
Szukałem panela na takie mini brzpieczniki, ale nie znalazłem. Inna sprawa, że one sa czasem nazywane mini, czasem mikro, a ja chciałbym mieć wszystkie jednakowe (mikro).


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1532
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Halogeny LED

Post autor: MrWaski »

Kiedyś kupiłem na alledrogo takie pojedyncze, które można było łączyć wsuwając jeden w drugi w dowolnie długie pakiety. Do tego można posklejać ładne pudełeczko z tworzywa i misternie zamocować gdzieś obok akumulatora.


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2367
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Halogeny LED

Post autor: Iżu »

prebenny pisze:
25 gru 2022, 10:48
@Iżu - bardzo mocno się nie zgodzę. Wiadomo, że odblaskowych ciuchy zwiększają widoczność ale dalej jesteś w jednej linii z lampą motocykla co jeżeli lampa i Ty jesteś w szarej strefie lusterka czyli Ciebie w lusterku nie ma nie pomoże wcale (w tym konkretnym przypadku). Dodając halogeny po bokach dodajesz punkty na szerokość - jest szansa, że ten jeden halogen 'na zewnętrznej' gdzieś w lusterku mignie. Tak samo jak ktoś na szybko 'skanuje' otoczenie.
Ale z czym się nie zgodzisz bardzo mocno ? wszak napisałem że halogeny po bokach zwiększają widoczność motocykla, ale równie ważne a może ważniejszy jest odblaskowy ubiór motocyklisty.
Jak za kimś jadę to robię to w ten sposób by nie być w jego martwym polu, znam te badania na temat zależności oceny odległości i prędkości jadącego motocykla od jego szerokości, niewątpliwie szerszy snop światła poprawia tą ocenę, ale w praktyce i tak każdy z nas musi zwracać szczególną uwagę na zachowanie kierowców w puszkach.
Ja zawsze "skanuję" oczami takiego gościa który np. chce wyjechać z drogi podporządkowanej, jeśli jadę niezbyt szybko to jestem w stanie zobaczyć jego reakcję, w tym czy patrzy w moją stronę jak nadjeżdżam, jeśli ocenię że nie, to prewencyjnie używam klaksonu.
Samo zamontowanie nielegalnego w Polsce oświetlenie nie zapewni nam bezpieczeństwa, a znam taki przypadek iż po kolizji z motocyklem kierujący samochodem wyjeżdżającym z drogi podporządkowanej tłumaczył się tym przed Policją iż został oślepiony przez światła halogenowe motocykla.
Skończyło się to tym że wina oczywiście była bezsporna kierowcy puszki, ale poobijany motocyklista dostał mandat za używanie niezgodnie z przepisami oświetlenia motocykla.


Iżu

Awatar użytkownika
pbird
A
Posty: 302
Rejestracja: 16 sty 2019, 11:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Halogeny LED

Post autor: pbird »

Czy w DL-u są gniazda do podpięcia akcesoriów takich jak manetki, dodatkowe światła, alarm itp? Może tu się wpiąć korzystając z oryginalnych złącz i sprawa gwarancji ominięta. Jedynie trzeba zwrócić uwagę na wartość bezpiecznika. "Oryginalne" chińskie popularne halogeny pobierają około 3,15 A prądu, to jest nieco ponad 42W.



Awatar użytkownika
f_ranek
A+B+C
Posty: 1471
Rejestracja: 10 cze 2021, 23:39
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Re: Halogeny LED

Post autor: f_ranek »

Teoretycznie takie złącze jest (przynajmniej w DL650 2017+) chociaż ja go jeszcze nie szukałem, i jest zabezpieczone głównym bezpiecznikiem 30A...


Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021

Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej

Awatar użytkownika
pbird
A
Posty: 302
Rejestracja: 16 sty 2019, 11:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Halogeny LED

Post autor: pbird »

f_ranek pisze:
27 gru 2022, 03:09
Teoretycznie takie złącze jest (przynajmniej w DL650 2017+) chociaż ja go jeszcze nie szukałem, i jest zabezpieczone głównym bezpiecznikiem 30A...
To elegancko można by się tu podpiąć ze wszystkimi akcesoriami. O ile oczywiście taka odnoga w wiązce jest. Do mojej NC750 kupiłem taką wiązkę do akcesoriów i dołączyłem się z ładowarkami, manetkami itp. właśnie do niej.



rafi777
AM
Posty: 7
Rejestracja: 21 wrz 2019, 18:39

Re: Halogeny LED

Post autor: rafi777 »

Panowie, mam pytanie czy mogę podłączyć dodatkowe halogeny 2x40W, do wtyczki fabrycznej pod bakiem , pod którą działają już grzane manetki. czy nie przeciążę instalacji w ten sposób? DL650 2015


------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki GS500 98, Kawasaki ZX600 01,Honda CBF1000 07,Suzuki Vstrom650 AL5 15
pzdr

Awatar użytkownika
f_ranek
A+B+C
Posty: 1471
Rejestracja: 10 cze 2021, 23:39
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Re: Halogeny LED

Post autor: f_ranek »

Ja bym nie podłączał


Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021

Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej

Xj6
A+B
Posty: 678
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Halogeny LED

Post autor: Xj6 »

rafi777 pisze:
25 cze 2024, 12:55
Panowie, mam pytanie czy mogę podłączyć dodatkowe halogeny 2x40W, do wtyczki fabrycznej pod bakiem , pod którą działają już grzane manetki. czy nie przeciążę instalacji w ten sposób? DL650 2015
https://www.v-strom.co.uk/downloads.htm

Znajdź tu serwisówkę i zobacz co tam można podłączyć, bo z tego co pamiętam to w 1050XT to wyprowadzenie jest pod przeciwmgielne i właśnie grzane manetki.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

rafi777
AM
Posty: 7
Rejestracja: 21 wrz 2019, 18:39

Re: Halogeny LED

Post autor: rafi777 »

no podłączyłem razem manetki i halogeny i działa wszystko ... na razie przynajmniej... pozostałe dwa gniazda nie dały rady z halogenami. kolega "skwari" pokazał mi swoje podałączenia , i pod tym gniazdem ma jeszcze więcej , to powinno uciągnąć . ps. koniecznie chciałem mieć podłączenie po zapłonie, najlepiej w fabryczną instalację.


------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki GS500 98, Kawasaki ZX600 01,Honda CBF1000 07,Suzuki Vstrom650 AL5 15
pzdr

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3369
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Halogeny LED

Post autor: staszek_s »

Jak jest obawa co do obciążalności gniazdka to, na przyszłość, proponuję stamtąd tylko sygnał sterujący + taka skrzyneczka z Ali i prąd bezpośrednio z akumulatora - masz bez ingerencji w instalację i pełny luz w wykorzystaniu sygnału:
2024-06-26_14h56_23.jpg
2024-06-26_14h56_23.jpg (60.32 KiB) Przejrzano 4924 razy


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
andrus75
A+B
Posty: 702
Rejestracja: 19 cze 2018, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Halogeny LED

Post autor: andrus75 »

staszek_s pisze:Jak jest obawa co do obciążalności gniazdka to, na przyszłość, proponuję stamtąd tylko sygnał sterujący + taka skrzyneczka z Ali i prąd bezpośrednio z akumulatora - masz bez ingerencji w instalację i pełny luz w wykorzystaniu sygnału:
2024-06-26_14h56_23.jpg
Zamówiłem do siebie. Bardzo ładnie zrobione jak za te pieniądze. Bezpieczniki wewnątrz i diody świecące na niebiesko jak bezpiecznik cały i czerwono jak spalony. Do każdego osobna dioda.

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka



DL650 AK7

rafi777
AM
Posty: 7
Rejestracja: 21 wrz 2019, 18:39

Re: Halogeny LED

Post autor: rafi777 »

no podoba mi się to rozwiązanie. tylko pewnie trzeba jeszcze jakoś to ogarnąć, żeby było po zapłonie ... tam w wiązce wystaje jakis dodatkowy kabelek , to pewnie do takiego przesterowania. wiecie jak to prawidłowo sobie podłączyć ?


------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki GS500 98, Kawasaki ZX600 01,Honda CBF1000 07,Suzuki Vstrom650 AL5 15
pzdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Akcesoria elektryczne i elektroniczne”