Kufer centralny, wielkosć.

Wszystko o bagażu i wszelkich udogodnieniach dla turystyki.
Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1265
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Kufer centralny, wielkosć.

Post autor: MrWaski »

f_ranek pisze:
06 sty 2023, 23:16
Wrzuć do kufra 20 kilogramowych torebek cukru, i zacznij szaleć po dziurach i wybojach, a później zdaj relację, co pękło, wgniotło się, albo urwało. Pewnie jest to dupochron, i też ładuję więcej, ale nie mam zamiaru przesadzać, tylko dlatego, że jedna śrubka teoretycznie wytrzymuje dwie tony.
Masz rację. Nie raz wsadzałem nawet więcej i to na dużo słabszym motorze. Nie było wyjścia jak się chciało pod namiot. Nic się nie wgniotło ani nie urwało.
Jednak z bagażem nie skacze i nie szaleje się po dziurach, a z kuframi nie przekracza 120 km/h (raczej z innych powodów niż wytrzymałościowe).
Ja tylko szukam wyjaśnienia owej nośności 6 kg... ;) i wiem że obliczenia statyczne można se w buty wsadzić, a tu występuje udar zależny od zrywu (przyspieszenia, prędkości, położenia) w czasie.
Przy ostrożnej jeździe w delikatnym terenie udry nie są duże, bo współczesne motory mają amortyzatory. :mrgreen: Największe udary z punktu widzenia kufrów występują na dużych dziurach, dołkach, progach zwalniających.


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Tags:

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3079
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Kufer centralny, wielkosć.

Post autor: staszek_s »

Smerfciamajda pisze:
06 sty 2023, 12:13
Stachu tu chyba chodzi o rocznik 2014 wyłącznie. Potem była poprawka stelaża.
A to sorry, nie wiedziałem ze potem jakieś zmiany inne niż wizualne były robione…


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turystyka, Bagaż”