Grzane manetki do 1050XT
Grzane manetki do 1050XT
Witam serdecznie,
chciałem zamontować grzane manetki do swojego DL'a i wybór padł na Koso HG-13 ze względu na dobre opinie i dyskretny przełącznik. Czy ktoś z tutaj obecnych już to robił i spotkał się z jakimiś niespodziewanymi problemami? Nie mam akurat swojego motocykla pod ręką a serwis poinformował mnie że średnica z dwóch stron jest taka sama czyli 22mm co jest lekko dziwne bo ja rozumiem że jest potencjometr zamiast linek ale na czymś to się musi obracać przecież a drugi temat to możliwość wpięcia się do oryginalnej kostki bo tak by było najschludniej i najbezpieczniej; może ktoś posiada schemat albo zdjęcie kostek tak żeby się udało to zrobić samemu.
No bo taka trochę cebula mode mi się włączył :p
chciałem zamontować grzane manetki do swojego DL'a i wybór padł na Koso HG-13 ze względu na dobre opinie i dyskretny przełącznik. Czy ktoś z tutaj obecnych już to robił i spotkał się z jakimiś niespodziewanymi problemami? Nie mam akurat swojego motocykla pod ręką a serwis poinformował mnie że średnica z dwóch stron jest taka sama czyli 22mm co jest lekko dziwne bo ja rozumiem że jest potencjometr zamiast linek ale na czymś to się musi obracać przecież a drugi temat to możliwość wpięcia się do oryginalnej kostki bo tak by było najschludniej i najbezpieczniej; może ktoś posiada schemat albo zdjęcie kostek tak żeby się udało to zrobić samemu.
No bo taka trochę cebula mode mi się włączył :p
Ducati 749 tor
V-Strom 1000 XT > 1050XT
następnie wersja DE
V-Strom 1000 XT > 1050XT
następnie wersja DE
Online
Re: Grzane manetki do 1050XT
Mam dokładnie te grzanetki Koso w DL650. Nie wiem jak ze średnicami, ale spasowały idealnie.
Podłączyłem przez przekaźnik bezpośrednio do akumulatora. Przekaźnik włącza grzanetki po stacyjce z białego kabla w skrzynce z bezpiecznikiem 3A zasilającym gniazdo zapalniczki. Oczywiście wpiąłem się przed bezpiecznikiem. Koso ma swój bezpiecznik. Ten przekaźnik zasila mi też ładowanie telefonu i dodatkowe gniazdko USB, które zamierzam dorobić w przyszłości. Cały ubiegły sezon używałem i działają wyśmienicie.
Podłączyłem przez przekaźnik bezpośrednio do akumulatora. Przekaźnik włącza grzanetki po stacyjce z białego kabla w skrzynce z bezpiecznikiem 3A zasilającym gniazdo zapalniczki. Oczywiście wpiąłem się przed bezpiecznikiem. Koso ma swój bezpiecznik. Ten przekaźnik zasila mi też ładowanie telefonu i dodatkowe gniazdko USB, które zamierzam dorobić w przyszłości. Cały ubiegły sezon używałem i działają wyśmienicie.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Grzane manetki do 1050XT
No to świetnie że to się sprawdza. U ciebie przepustnica jest na linkach czy na potencjometrze?
Ducati 749 tor
V-Strom 1000 XT > 1050XT
następnie wersja DE
V-Strom 1000 XT > 1050XT
następnie wersja DE
Re: Grzane manetki do 1050XT
https://www.v-strom.co.uk/downloads.htmgrover88 pisze: ↑28 mar 2023, 16:05Witam serdecznie,
chciałem zamontować grzane manetki do swojego DL'a i wybór padł na Koso HG-13 ze względu na dobre opinie i dyskretny przełącznik. Czy ktoś z tutaj obecnych już to robił i spotkał się z jakimiś niespodziewanymi problemami? Nie mam akurat swojego motocykla pod ręką a serwis poinformował mnie że średnica z dwóch stron jest taka sama czyli 22mm co jest lekko dziwne bo ja rozumiem że jest potencjometr zamiast linek ale na czymś to się musi obracać przecież a drugi temat to możliwość wpięcia się do oryginalnej kostki bo tak by było najschludniej i najbezpieczniej; może ktoś posiada schemat albo zdjęcie kostek tak żeby się udało to zrobić samemu.
No bo taka trochę cebula mode mi się włączył :p
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Online
Re: Grzane manetki do 1050XT
Oooo, dziekuję pieknie za serwisówke.
Wychodzi na to że nie powinno być problemu z zdjeciem gumy i założeniem nowej.
Wychodzi na to że nie powinno być problemu z zdjeciem gumy i założeniem nowej.
Ducati 749 tor
V-Strom 1000 XT > 1050XT
następnie wersja DE
V-Strom 1000 XT > 1050XT
następnie wersja DE
Re: Grzane manetki do 1050XT
Ja do oryginalnego złącza, które jest w motocyklu (biały kawałek plastiku z zaślepkami) dołożyłem PINy i uszczelnienia ze złącza Super Seal - pasowały idealnie, i tak podłączyłem grzane manetki. Wyjście w motocyklu jest po bezpieczniku SIGNAL 15A po stacyjce, grzanetki mają jeszcze swój 4A, więc nie spodziewam się problemów.
Złącze jest po lewej stronie, przy dużej wiązce która idzie wzdłuż grubej rury do/z chłodnicy.
Złącze jest po lewej stronie, przy dużej wiązce która idzie wzdłuż grubej rury do/z chłodnicy.
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Grzane manetki do 1050XT
Myślisz, że w 1050XT będzie jak u Ciebie ?
To jakby z deka inny motocykl...
To jakby z deka inny motocykl...
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Grzane manetki do 1050XT
Konkretnie to jakie to złącze SuperSeal? Może byś podał więcej szczegółów?f_ranek pisze: ↑28 mar 2023, 17:55Ja do oryginalnego złącza, które jest w motocyklu (biały kawałek plastiku z zaślepkami) dołożyłem PINy i uszczelnienia ze złącza Super Seal - pasowały idealnie, i tak podłączyłem grzane manetki. Wyjście w motocyklu jest po bezpieczniku SIGNAL 15A po stacyjce, grzanetki mają jeszcze swój 4A, więc nie spodziewam się problemów.
Złącze jest po lewej stronie, przy dużej wiązce która idzie wzdłuż grubej rury do/z chłodnicy.
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Re: Grzane manetki do 1050XT
Superseal to wodoodporne złącze. Sądzę, że nie pasowało do oryginalnej wtyczki tylko trzeba było przerobić.
Możesz wpisać tą nazwę w guglu to wyskoczą wyniki. Superseal to dobre rozwiązanie w motocyklu.
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Możesz wpisać tą nazwę w guglu to wyskoczą wyniki. Superseal to dobre rozwiązanie w motocyklu.
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Re: Grzane manetki do 1050XT
Myślę, że złącze w 1050 będzie w tym samym miejscu, mógłbym nawet poszukać instrukcji instalacji grzanetek (miałem, ale wywaliłem, bo znalazłem też od 650).
A co do złącza - to ja w motocyklu nic nie ruszyłem, jedynie wtyczkę, która była w moto bez pinów uzupełniłem o takowe pobrane z super seal (pasowały).
A co do złącza - to ja w motocyklu nic nie ruszyłem, jedynie wtyczkę, która była w moto bez pinów uzupełniłem o takowe pobrane z super seal (pasowały).
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Grzane manetki do 1050XT
Te wtyczki super seal to standard w ducati i włoskich samochodach generalnie.
Dzisiaj wrócił motocykl wiec spróbuje zdjąc prawą manetkę, jak sie uda to wjeżdża Koso.
Dzisiaj wrócił motocykl wiec spróbuje zdjąc prawą manetkę, jak sie uda to wjeżdża Koso.
Ducati 749 tor
V-Strom 1000 XT > 1050XT
następnie wersja DE
V-Strom 1000 XT > 1050XT
następnie wersja DE
Re: Grzane manetki do 1050XT
W instalacjach LPG tego jest od groma i na porządku dziennym.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Grzane manetki do 1050XT
No więc dla potomnych:
Pierwszy etap to handbary:
Handbary dobrze jest zaczac zdejmowac od poluzowania srub na ciezarkach i ich wyjeciu a nastepnie odkreceniu samych handbarów.
Drugi etap to demontaż starych gum.
Guma po lewej stronie jest przyklejona do kierownicy, płaskie szczypce małe są super delikatnie do okoła poodrywać od kleju a nastepnie z kompresora wdmuchnac powietrze i powinno powoli samo schodzic jak sie lekko pociagnie.
Guma po prawej stronie nie jest przyklejona do rollgazu tylko trzyma sie na wypustkach na rollgazie oraz na malutkich haczykach u nasady ( tu niestety gumy zostaną uszkodzone ale w miejscu niewidocznym) 4 wypustki co 90stopni, tymi samymi szczypcami złapać u nasady a potem znowu wdmuchiwanie powietrza pod gume i zejdzie.
Kolejny etap dopiero jak mi przyjda zamówione manetki :p
Pierwszy etap to handbary:
Handbary dobrze jest zaczac zdejmowac od poluzowania srub na ciezarkach i ich wyjeciu a nastepnie odkreceniu samych handbarów.
Drugi etap to demontaż starych gum.
Guma po lewej stronie jest przyklejona do kierownicy, płaskie szczypce małe są super delikatnie do okoła poodrywać od kleju a nastepnie z kompresora wdmuchnac powietrze i powinno powoli samo schodzic jak sie lekko pociagnie.
Guma po prawej stronie nie jest przyklejona do rollgazu tylko trzyma sie na wypustkach na rollgazie oraz na malutkich haczykach u nasady ( tu niestety gumy zostaną uszkodzone ale w miejscu niewidocznym) 4 wypustki co 90stopni, tymi samymi szczypcami złapać u nasady a potem znowu wdmuchiwanie powietrza pod gume i zejdzie.
Kolejny etap dopiero jak mi przyjda zamówione manetki :p
Ducati 749 tor
V-Strom 1000 XT > 1050XT
następnie wersja DE
V-Strom 1000 XT > 1050XT
następnie wersja DE
Re: Grzane manetki do 1050XT
Kolego to opisz gdzie i jak żeś to wpiąć w instalke. Też to będę robił niedługo w swoim. Manetki już mam. Jakbyś znalazł te wtyczkę wolną i strzelił fotkę gdzie jest i jak wygląda to byłoby super.
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Re: Grzane manetki do 1050XT
Na pewno oryginały super, ale nie za 1950...
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Re: Grzane manetki do 1050XT
Ktos tu dorabiał do tych manetek grzanych ala lampa dla 1050 przejściówkę do Rolgazu pod wersje bez linki
DL650A L8
Re: Grzane manetki do 1050XT
Dla potomnych część druga:
Proponuje na wstępie zaopatrzyć się we wtyczkę super seal tą z bolcami, przydadzą się tylko bolce i żółte gumki. Z prawej strony pod boczkiem schowana za chłodnicą jest wtyczka przyklejona białą taśmą do przewodu plecionego, wypinamy zaślepkę a z niej wyjmujemy czarne korki, minus ustal sam żeby nie było że źle wytłumaczyłem, ja do tej wtyczki wpiąłem manetki i działają.
Lewa manetka to pikuś, wklejasz i wio.
Prawa troszkę gorzej, proponuje super ostry nóż i pościnać wypustki na rolgazie i pierścień na jego końcu na gładko, nie więcej niż 10 minut roboty jak ktoś super dokładny jest. Największym problemem jest stożek u nasady przy przełącznikach. Ja postanowiłem skaleczyć manetkę i delikatnie wyciąłem stożek pod kątem 45 stopni głębokość ok 7mm na 7mm ale ostrożnie żeby przewodów w środku nie uwalić bo ja miałem więcej szczęścia niż rozumu. Wklejasz i pozamiatane. Jednak sugeruje jeszcze sprawdzić czy działają przed ostatecznym wklejeniem, przed i po nacinaniu manetek. U mnie działa. jedyny problem to duuuży zapas przewodu i nie wiem czy nie rozbiorę jeszcze raz i go nie skrócę.
Przewody przy zarobionej końcówce zabezpieczyłem termokurczką i wtyczkę również, wygląda niemal jak fabrycznie.
Kable puściłem wzdłuż pozostałych przy kierownicy i spiąłem oryginalnymi gumkami, kostka z bezpiecznikiem wisi pomiędzy połką a prawą lagą i nic nie haczy ani nie uciska przy pełnym skręcie, kostka od sterowania ta szara schowana u szczytu zbiornika pod nakładką na zbiornik.
1400 zostało na wycieczki.
Sorry za składnię ale browar wjechał i zmęczenie. :p
Proponuje na wstępie zaopatrzyć się we wtyczkę super seal tą z bolcami, przydadzą się tylko bolce i żółte gumki. Z prawej strony pod boczkiem schowana za chłodnicą jest wtyczka przyklejona białą taśmą do przewodu plecionego, wypinamy zaślepkę a z niej wyjmujemy czarne korki, minus ustal sam żeby nie było że źle wytłumaczyłem, ja do tej wtyczki wpiąłem manetki i działają.
Lewa manetka to pikuś, wklejasz i wio.
Prawa troszkę gorzej, proponuje super ostry nóż i pościnać wypustki na rolgazie i pierścień na jego końcu na gładko, nie więcej niż 10 minut roboty jak ktoś super dokładny jest. Największym problemem jest stożek u nasady przy przełącznikach. Ja postanowiłem skaleczyć manetkę i delikatnie wyciąłem stożek pod kątem 45 stopni głębokość ok 7mm na 7mm ale ostrożnie żeby przewodów w środku nie uwalić bo ja miałem więcej szczęścia niż rozumu. Wklejasz i pozamiatane. Jednak sugeruje jeszcze sprawdzić czy działają przed ostatecznym wklejeniem, przed i po nacinaniu manetek. U mnie działa. jedyny problem to duuuży zapas przewodu i nie wiem czy nie rozbiorę jeszcze raz i go nie skrócę.
Przewody przy zarobionej końcówce zabezpieczyłem termokurczką i wtyczkę również, wygląda niemal jak fabrycznie.
Kable puściłem wzdłuż pozostałych przy kierownicy i spiąłem oryginalnymi gumkami, kostka z bezpiecznikiem wisi pomiędzy połką a prawą lagą i nic nie haczy ani nie uciska przy pełnym skręcie, kostka od sterowania ta szara schowana u szczytu zbiornika pod nakładką na zbiornik.
1400 zostało na wycieczki.
Sorry za składnię ale browar wjechał i zmęczenie. :p
Ducati 749 tor
V-Strom 1000 XT > 1050XT
następnie wersja DE
V-Strom 1000 XT > 1050XT
następnie wersja DE