LED H7
LED H7
Przeglądam rynek czekając kiedy pojawią się jakieś sensowne zamienniki LED zwykłej żarówki H7 i znalazłem na stronie firmy OSRAM taki model
LEDriving HLM EASY H7/H18 - 1szt w blistrze
LEDriving HL EASY H7/H18 - 2szt w blistrze
LINK do LEDriving HLM EASY H7/H18
Jak widać różnica między nimi jest tylko w ilości jaką można jednocześnie kupić i może bardziej opłacić się kupować w dwupaku.
Żarówka jest krótsza i bardziej kompaktowa od dotychczas sprzedawanych, co już może pozwolić wkomponować się w lampę bez przeróbek czy obawy o miejsce na nią.
Może ktoś z Was ma juz jakieś doświadczenie z nimi i montował je w motocyklu?
LEDriving HLM EASY H7/H18 - 1szt w blistrze
LEDriving HL EASY H7/H18 - 2szt w blistrze
LINK do LEDriving HLM EASY H7/H18
Jak widać różnica między nimi jest tylko w ilości jaką można jednocześnie kupić i może bardziej opłacić się kupować w dwupaku.
Żarówka jest krótsza i bardziej kompaktowa od dotychczas sprzedawanych, co już może pozwolić wkomponować się w lampę bez przeróbek czy obawy o miejsce na nią.
Może ktoś z Was ma juz jakieś doświadczenie z nimi i montował je w motocyklu?
Re: LED H7
Ponieważ nie mają homologacji, w przypadku kolizji nie zadziała AC i OC. Regres mamy jak w banku. Za następstwa uszczerbku na zdrowiu, można ponosić koszty leczenia ofiar wypadku przez wiele lat. Przemyśl to.
Ukryte to jest na samym końcu karty produktu:
.
Ukryte to jest na samym końcu karty produktu:
.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: LED H7
Czytałem oczywiście i jest to zabezpieczenie ze strony producenta aby nikt go nie mieszał w jakieś spory.
W sądzie nie jest tak prosto odrzucić roszczenia przez ubezpieczyciela podpierając się tylko tym, że znaleziono zamiennik LED w reflektorze.
A co zrobi ubezpieczyciel jak zdecyduję się przejść indywidualną drogę w celu homologacji LED w reflektorze i uzyskam taką homologację na drogi publiczne? Za chwilę może się to zmienić n nas jak na zachodzie i będziemy gotowi. Obudzimy się rano i jakaś grupa przepchnie odpowiednią ustawę podpinając ją do głosowania na temat ustanowienia okresu ochronnego dla rybika łazienkowego
Nie o tym jednak chciałbym usłyszeć zakładając temat
Jest to nowy, krótki typ żarówki i nie wiem czy sprawdza się chłodzenie, czy da się go zamknąć w obudowie itp.
Gdyby była w tym typie dostępna żarówka H9 to też bym już szukał info, ale niestety brak.
W sądzie nie jest tak prosto odrzucić roszczenia przez ubezpieczyciela podpierając się tylko tym, że znaleziono zamiennik LED w reflektorze.
A co zrobi ubezpieczyciel jak zdecyduję się przejść indywidualną drogę w celu homologacji LED w reflektorze i uzyskam taką homologację na drogi publiczne? Za chwilę może się to zmienić n nas jak na zachodzie i będziemy gotowi. Obudzimy się rano i jakaś grupa przepchnie odpowiednią ustawę podpinając ją do głosowania na temat ustanowienia okresu ochronnego dla rybika łazienkowego

Nie o tym jednak chciałbym usłyszeć zakładając temat

Jest to nowy, krótki typ żarówki i nie wiem czy sprawdza się chłodzenie, czy da się go zamknąć w obudowie itp.
Gdyby była w tym typie dostępna żarówka H9 to też bym już szukał info, ale niestety brak.
Re: LED H7
Dywaguję sobie.
Dwie takie żarówki LED na pewnym portalu znalazłem za 300 zł.
Producent deklaruje trwałość Tc 1000h, oraz strumień świetlny 1400 lm.
Znalazłem też zwykłe (halogenowe) żarówki, pewnej znanej marki, na tym samym portalu. Ceny od 23 do 35 zł za parę.
Deklarowana przez producenta trwałość to Tc 550 (za te nb. tańsze) do 400 (za droższe, bo niby jaśniejsze), oraz strumień świetlny podobny - 1500 lm.
Poczytałem sobie trochę o tym parametrze Tc, i okazuje się, że przy napięciu panującym w instalacji samochodu/motocykla, żarówka halogenowa może świecić nawet 4 razy krócej - czyli przyjmijmy te 100 godzin.
I teraz 100 godzin do 1000 godzin, to teoretycznie LED będzie świecił 10 razy dłużej. 10 par halogenów jest zatem w cenie 230 - 350 zł - podobnie jak za komplet LEDów. Moja oryginalna żarówka motocyklowa zrobiła 12000 km, co daje 150 - 240 godzin pracy. Ta mocniejsza przejechała ponad 8000 km.
Pytanie jeszcze, jak drgania wpłyną na aktywne chłodzenie LEDów, a jak skracają żywotność halogenów.
Na pewno plusem LEDów będzie to, że nie trzeba będzie tak często kokpitu rozbierać, i żarówki wymieniać.
Dwie takie żarówki LED na pewnym portalu znalazłem za 300 zł.
Producent deklaruje trwałość Tc 1000h, oraz strumień świetlny 1400 lm.
Znalazłem też zwykłe (halogenowe) żarówki, pewnej znanej marki, na tym samym portalu. Ceny od 23 do 35 zł za parę.
Deklarowana przez producenta trwałość to Tc 550 (za te nb. tańsze) do 400 (za droższe, bo niby jaśniejsze), oraz strumień świetlny podobny - 1500 lm.
Poczytałem sobie trochę o tym parametrze Tc, i okazuje się, że przy napięciu panującym w instalacji samochodu/motocykla, żarówka halogenowa może świecić nawet 4 razy krócej - czyli przyjmijmy te 100 godzin.
I teraz 100 godzin do 1000 godzin, to teoretycznie LED będzie świecił 10 razy dłużej. 10 par halogenów jest zatem w cenie 230 - 350 zł - podobnie jak za komplet LEDów. Moja oryginalna żarówka motocyklowa zrobiła 12000 km, co daje 150 - 240 godzin pracy. Ta mocniejsza przejechała ponad 8000 km.
Pytanie jeszcze, jak drgania wpłyną na aktywne chłodzenie LEDów, a jak skracają żywotność halogenów.
Na pewno plusem LEDów będzie to, że nie trzeba będzie tak często kokpitu rozbierać, i żarówki wymieniać.
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Online
Re: LED H7
Dorzucę 3 gr do tych dywagacji: u mnie fabryczna żarówka skończyła się po 19 tys. km. Jeździła również po kiepskich drogach. Nową kupiłem wzmocnioną (Philips H7 motovision +30%, dziś 21 zł/szt.), nawinąłem 10 tys. i nadal świeci.
A, dodam jeszcze, że TomTom z dystansu 21 tys. km wyliczył mi średnią 50 km/h, czyli te 19 tys. km przekłada się na ok. 380 h świecenia.
A, dodam jeszcze, że TomTom z dystansu 21 tys. km wyliczył mi średnią 50 km/h, czyli te 19 tys. km przekłada się na ok. 380 h świecenia.
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Online
Re: LED H7
Pytanie tylko trochę nie w temacie
Czy w 1050XT wymienia się żarówkę LED, czy całą lampę ? Miałem zapytać w serwisie i zapomniałem 


1050 XT
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2699
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: LED H7
Nie mogę się doczekać a będzie można wstawiać homologowane zamienniki LED dla żarówek halogenowych.
Jakość oświetlenia w stosunku do halogenów to przepaść, choćby tylko ze względu na barwę , która mocno poprawia widoczność.
Na razie hamulce prawne skutecznie mnie wstrzymują.
Gra nie warta świeczki tym bardziej ze motocyklem nocą jeżdżę niewiele.
Jakość oświetlenia w stosunku do halogenów to przepaść, choćby tylko ze względu na barwę , która mocno poprawia widoczność.
Na razie hamulce prawne skutecznie mnie wstrzymują.
Gra nie warta świeczki tym bardziej ze motocyklem nocą jeżdżę niewiele.
Re: LED H7
Dzień dobry,
odświeżę temat-
czy są w ogóle dostępne gdzieś H7 LED Z HOMOLOGACJĄ które sprawdzają się w moto?
pozdrawiam
odświeżę temat-
czy są w ogóle dostępne gdzieś H7 LED Z HOMOLOGACJĄ które sprawdzają się w moto?
pozdrawiam
-
- A
- Posty: 432
- Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
- Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła
Re: LED H7
A propos homologowanych źródeł światła i prawnych aspektów. Zaryzykuję, że ok. 90% dokładanych na gmole ledów nie posiada homologacji albo ma co najwyżej jakieś podrobione oznaczenia udające te homologowane. Nie słyszałem aby ktoś pisał, że spowodowało to prawne konsekwencje.Smerfciamajda pisze: ↑15 kwie 2023, 12:10Nie mogę się doczekać a będzie można wstawiać homologowane zamienniki LED dla żarówek halogenowych.
Jakość oświetlenia w stosunku do halogenów to przepaść, choćby tylko ze względu na barwę , która mocno poprawia widoczność.
Na razie hamulce prawne skutecznie mnie wstrzymują.
Gra nie warta świeczki tym bardziej ze motocyklem nocą jeżdżę niewiele.
Sam mam niby "homologowane" ale nie ma się co oszukiwać - za 3 stówki to homologacja jest co najwyżej w stylu CE (China Export)

- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2699
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: LED H7
Dlatego trzeba kupować markowe i spać spokojnie.
Ja ma GIVI i zaryzykowałem wsadzając LEDy do halogenów ale nie z powodu lepszego światła a obciążenia instalacji. Poza tym to są dodatkowe punktu świetlne które mam ustawione nisko.
Do reflektora głównego nie zaryzykował bym takiej akcji. Dobra żarówka Philpsa NightBreaker czy jakoś tak i wystarczy.
Ja ma GIVI i zaryzykowałem wsadzając LEDy do halogenów ale nie z powodu lepszego światła a obciążenia instalacji. Poza tym to są dodatkowe punktu świetlne które mam ustawione nisko.
Do reflektora głównego nie zaryzykował bym takiej akcji. Dobra żarówka Philpsa NightBreaker czy jakoś tak i wystarczy.
Re: LED H7
Niehomologowanych i "homologowanych" na chińskiej wtryskarce, policja raczej się nie czepia.
Poważnym problemem może być prokurator i regres ubezpieczeniowy przy poważnym wypadku z ofiarami.
Poważnym problemem może być prokurator i regres ubezpieczeniowy przy poważnym wypadku z ofiarami.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2699
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: LED H7
Tak, u mnie na pewno Philips jakiś Cristal Vision czy inny xtreme.Struna pisze:NightBreaker to raczej Osram
Jestem zadowolony.
Re: LED H7
Ja dawniej używałem BlueVision ale odkąd pojawiły się WhiteVision to się na nie przesiadłem ( jedne i drugie z Philipsa )
White są dużo trwalsze.
White są dużo trwalsze.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: LED H7
Zaopatrzyłem się w LED Ultinon Access 2500 2 szt. H7 z Juli (najtaniej na necie). H9 nie robią jeszcze jak zauważyłem
Cena 199 za parę.

Czekam na cieplejsze wieczory i będę testować
Cena 199 za parę.
Czekam na cieplejsze wieczory i będę testować
