BMW R1250 GS Adventure

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1640
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: prebenny »

Centrino pisze:
20 kwie 2023, 13:26
Fajnie się czyta :)
Już pół paczki chipsów obaliłem :)
Choć GS to fajny motocykl to ja również uważam, że nie wart swojej ceny a podstawa DL 2023 jest fajniejszy niż podstawa GejeSa
A tu się zgadzam z pierwszą częścią. GS nie jest wart swojej ceny... Ale Suzuki też :P I mimo wszystko wolałbym podstawę GSa.
Dla mnie Suzuki zawsze będzie po prostu pospawanymi paroma rurkami z przykręconym silnikiem i zawieszeniem, tak żeby działało, gniotsa niełamiotsa ale bez żadnych wyliczeń, obliczeń, inżynierii przy tym.

Czy to wada? Niekoniecznie - zależy kto czego od motocykla szuka i jaki ma budżet. I generalnie póki V-Stromy faktycznie były zauważalnie tańsze od konkurencji to się broniło. Niestety przy obecnych cenach moim zdaniem to już nie jest do obrony i tyle.
Ocena: 5.88235%


null

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1640
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: prebenny »

A jeszcze jedna rzecz, na którą warto zwrócić uwagę - co 'fizycznie' dostajesz za te 12 tys więcej.

Wał swoje kosztuje - i tu zawsze będzie kłótnia czy lepszy wał czy łańcuch - ja wybieram wał i dla mnie warty jest on dopłaty.
Dodatkowo dostajesz mimo wszystko sporo mocniejszy silnik. Czy jest on warty dopłaty? Szczerze - nie wiem. 1050 nie jechałem ale jak jeździ podobnie do 1000, który poniżej 4 tys obrotów miał młot pod tylkiem? Na pewno zdecydowanie tak.


null

Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 673
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Remol71 »

W BMW nawet jak coś się spierdoli to jest to część w idealnym stanie 😋 To jest właśnie definicja pojęcia "stan umysłu".


1050 XT

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1640
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: prebenny »

Nie wypowiadam się na temat awaryjności BMW, bo nie miałem.

Poza Lukasem i Qraciem znam 2 osoby (o ile wiem oboje zadowoleni), które miały GSa ale to roczniki 2007-2008. Jeden mega zadowolony i przejechał parędziesiąt tys km bez problemu. Drugi ma problem z szumiącym łożyskiem na wale ale przejechał tak ponad 50 tys km i dalej jeździ i jeden grubszy fakap - pompa ABSu co ponoć w tych rocznikach jest normą więc niby słabo...

Ale z drugiej strony @Remol71 czy Suzuki tłukące wadliwy kosz sprzęgłowy w 1000 jest w tym lepsze? Niekoniecznie ale tego już nie widzisz więc czy to nie jest 'stan umysłu'?
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2023, 13:59 przez prebenny, łącznie zmieniany 2 razy.


null

delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: delirium »

prostyelektryk pisze:
20 kwie 2023, 13:11
W suzuki miałem znacznie poważniejszy problem - przypalony alternator. Zdarzyło się również że fabryczny alarm szwankował.
tu sie troche nie zgodze ze to są poważniejsze problemy, bez alternatora najwyżej nie zapalisz czy przeładujesz baterie a alarm to juz zupełnie jest bez znaczenia jest.

Natomiast jak Ci zablokuje wał czy padną mocowania telelever trakcie jazdy to masz grubo pozamiatane. Niektórzy w szpitalu skończyli i procesuja sie z BMW do dziś.



Xj6
A+B
Posty: 551
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Xj6 »

Centrino pisze:
20 kwie 2023, 13:26
Fajnie się czyta :)
Już pół paczki chipsów obaliłem :)
No i o to chodzi he he a tak se ciut rozruszałem ten wątek, bo już nic tylko gees i gees... :):):)


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Xj6
A+B
Posty: 551
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Xj6 »

lukas76 pisze:
20 kwie 2023, 13:36
Centrino pisze:
20 kwie 2023, 13:26
Fajnie się czyta :)
Już pół paczki chipsów obaliłem :)
Choć GS to fajny motocykl to ja również uważam, że nie wart swojej ceny a podstawa DL 2023 jest fajniejszy niż podstawa GejeSa
Dlatego tak samo wybrałem sprzęt używany, wolę używany GS w pełni wyposażony niż DL. W związku z tym że jesteśmy na forum suzuki vstrom z uwagi na poprawność polityczną, powiem jednak że vstrom to "fspaniały" motocykl :twisted:
A ja, nawet ryzykując bana, powiem na tym forum, że gees to świetny motocykl! Tule tylko, że mocno przeszacowany cenowo, a już na pewno w wersji golas edyszyn. Takie moje zdanie.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 673
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Remol71 »

prebenny pisze:
20 kwie 2023, 13:59

Ale z drugiej strony @Remol71 czy Suzuki tłukące wadliwy kosz sprzęgłowy w 1000 jest w tym lepsze? Niekoniecznie ale tego już nie widzisz więc czy to nie jest 'stan umysłu'?
Na jakiej podstawie sądzisz że ja tego nie widzę ? Ja nie krytykuje BMW jako takiego. Pisze wyraźnie że to zwykła konstrukcja bez cudów techniki, a wychwalanie tego pod niebiosa to stan umysłu. Tylko tyle.


1050 XT

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5240
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Struna »

lukas76 pisze:
20 kwie 2023, 13:36
W związku z tym że jesteśmy na forum suzuki vstrom z uwagi na poprawność polityczną, powiem jednak że vstrom to "fspaniały" motocykl :twisted:
Zapomniałeś dodać iż Twój plecaczek twierdzi, że na DL-u wygodniej było ;)

Szach-mat :mrgreen:


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Xj6
A+B
Posty: 551
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Xj6 »

prebenny pisze:
20 kwie 2023, 13:48
Centrino pisze:
20 kwie 2023, 13:26
Fajnie się czyta :)
Już pół paczki chipsów obaliłem :)
Choć GS to fajny motocykl to ja również uważam, że nie wart swojej ceny a podstawa DL 2023 jest fajniejszy niż podstawa GejeSa
A tu się zgadzam z pierwszą częścią. GS nie jest wart swojej ceny... Ale Suzuki też :P I mimo wszystko wolałbym podstawę GSa.
Dla mnie Suzuki zawsze będzie po prostu pospawanymi paroma rurkami z przykręconym silnikiem i zawieszeniem, tak żeby działało, gniotsa niełamiotsa ale bez żadnych wyliczeń, obliczeń, inżynierii przy tym.

Czy to wada? Niekoniecznie - zależy kto czego od motocykla szuka i jaki ma budżet. I generalnie póki V-Stromy faktycznie były zauważalnie tańsze od konkurencji to się broniło. Niestety przy obecnych cenach moim zdaniem to już nie jest do obrony i tyle.
Kolego, akurat pospawany z rurek i to stalowych, na marginesie, to jest gees... v strom ma ramę aluminiową, odlewaną... także ten...
A ja bym nie wolał podstawy geesa, tylko nowego v stroma, bo podstawa geesa nie ma tempomatu i nie można go dołożyć za normalne pieniądze.
Tymczasem ja byłem dwa razy na dużej wyprawie po Europie na Yamasze Xj6, kt pięknie dała radę, nawet z 3 kuframi i pasażerka, ale... nie miała tempomatu. Po kilkuset km na autostradzie moja prawa ręka była nie do życia przez 3 dni... powiedziałem, nigdy więcej moto beż tego udogodnienia. dlatego zrobienie moto premium w klasie advanture bez tempomatu, jest nieporozumieniem kompletnym.
Advanture z natury rzeczy to moto na trasy, wycieczki, długie przeloty autostradowe. A tu niespodzianka. Gees w golasie ni ma tempo... jak chcesz to musisz ciut dopłacić.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4539
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: lukas76 »

Struna pisze:
20 kwie 2023, 14:27
lukas76 pisze:
20 kwie 2023, 13:36
W związku z tym że jesteśmy na forum suzuki vstrom z uwagi na poprawność polityczną, powiem jednak że vstrom to "fspaniały" motocykl :twisted:
Zapomniałeś dodać iż Twój plecaczek twierdzi, że na DL-u wygodniej było ;)

Szach-mat :mrgreen:
To fakt, ale nie wiem ile w tym prawdy czy stanu umysłu 🤣 aaa i idzie jednak w kierunku że kupujemy drugie moto do podróży dla niej 🤣
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2023, 14:39 przez lukas76, łącznie zmieniany 1 raz.


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Xj6
A+B
Posty: 551
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Xj6 »

prebenny pisze:
20 kwie 2023, 13:55
A jeszcze jedna rzecz, na którą warto zwrócić uwagę - co 'fizycznie' dostajesz za te 12 tys więcej.

Wał swoje kosztuje - i tu zawsze będzie kłótnia czy lepszy wał czy łańcuch - ja wybieram wał i dla mnie warty jest on dopłaty.
Dodatkowo dostajesz mimo wszystko sporo mocniejszy silnik. Czy jest on warty dopłaty? Szczerze - nie wiem. 1050 nie jechałem ale jak jeździ podobnie do 1000, który poniżej 4 tys obrotów miał młot pod tylkiem? Na pewno zdecydowanie tak.
12000 więcej to chyba w erze... nie ma żadnego młota pod tyłkiem poniżej 4000. To nie rzędówka z 4 cylindrami, ale problemu nie widzę.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5240
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Struna »

Xj6 pisze:
20 kwie 2023, 14:37
v strom ma ramę aluminiową, odlewaną... także ten...
Przyjrzyj się dokładnie - to jest spawane z profili alu


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Xj6
A+B
Posty: 551
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Xj6 »

Gdzie jest spawane, tam jest spawane, a gdzie jest odlane, to odlane. Przynajmniej nie zardzewieje!


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5240
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Struna »

Jedne i drugie konstrukcje mają zarówno wady jak i zalety.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4539
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: lukas76 »

@Struna nie pogadasz, nie znasz się :D


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: delirium »

Muszę jednak przyznać że BMW bije na głowę wszystkie japońskie motocykle jeżeli chodzi o spawy, ma wrecz idealne.
Porownujac do V-Stromów, Afryki Twin to niebo a ziemia.

A Honda juz bije wszelkie rekordy, ja bym lepiej zaspawał

Obrazek

nie wspominając o rdzy, nie wiem czy działem zardzewiałego rocznego GSa, chyba nie

Obrazek



Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 673
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Remol71 »

Co to jest ?


1050 XT

Xj6
A+B
Posty: 551
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Xj6 »

Taczka kolegi delirium po zimie.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1317
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: MrWaski »

delirium pisze:
20 kwie 2023, 15:34
Muszę jednak przyznać że BMW bije na głowę wszystkie japońskie motocykle jeżeli chodzi o spawy (...) Porownujac do V-Stromów, (...)
Paczpan, teraz to mówisz?! Chyba nie usnę... :mrgreen:


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”