zmiana zębatki zdawczej na większą w 650 XT

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Panaś
AM
Posty: 1
Rejestracja: 03 kwie 2023, 19:32
Lokalizacja: WWA (Marki)

zmiana zębatki zdawczej na większą w 650 XT

Post autor: Panaś »

Cześć
jako, że bardzo nie lubię wysokich obrotów chciałbym po dotarciu motocykla zmienić zębatkę zdawczą na większą.
jeżeli dobrze się orientuje oryginalnie jest 15zębów, a widzę że występuje 17zębów do wersji litrowej.
czy zmieniał ktoś w te stronę? czy ktoś posiada ktoś wiedzę czy to będzie pasować czy szukać jakiejś innej?

z góry dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi :)



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5222
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: zmiana zębatki zdawczej na większą w 650 XT

Post autor: Struna »

Ja od dawna mam o jeden ząb więcej na przedniej zębatce.
Efekt jest taki, że mam o 500 rpm mniej przy tej samej prędkości przelotowej ( 140 km/h ) względem ori zębatki.
A że to są już obroty, gdzie DL zaczyna lubić popijać oliwę, to akurat te 500 rpm niżej skutecznie go zniechęca od konsumpcji.

Polecam jeśli właśnie tego oczekujesz ( niższe rpm na prędkościach przelotowych )
Ocena: 5.88235%


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Uthar
AM
Posty: 3
Rejestracja: 19 kwie 2023, 09:34
Lokalizacja: 3-miasto

Re: zmiana zębatki zdawczej na większą w 650 XT

Post autor: Uthar »

witam,
ja w swoim v-strom 650 (2016) zmieniłem zębatkę zdawczą z 15 na 17tkę, nie narzekam, moto na szosie pomyka prędzej przy tej samej liczbie rpm, polecam tym, którzy preferują asfalt (zmiana przełożenia z 3,13 na 2,76 robi robotę)... jednakże mam drobny problem z prawdziwością wskazań komputera (prędkość, przebieg, konsumpcja)... dane do pomiaru maszyna bierze z impulsatora na wałku zdawczym, zastanawiam się gdzie i jak są przetwarzane, by móc je uaktualnić... ktoś dysponuje pomysłami, wiedzą na ten temat? będę wdzięczny za wszystkie wskazówki...


V-Strom 650 /2016

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1563
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: zmiana zębatki zdawczej na większą w 650 XT

Post autor: PiotrEm »

Wyguglaj sobie Speeduhealer, najlepiej u producenta, do DLa też widziałem. Tu możesz zadzwonić:
https://www.bikestar.pl/kalibrator-pred ... ohealer-v4


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Awatar użytkownika
kriston
A1
Posty: 72
Rejestracja: 24 lut 2022, 21:50
Lokalizacja: Roztocze Batorz

Re: zmiana zębatki zdawczej na większą w 650 XT

Post autor: kriston »

Kiedy właśnie wskazania będą prawidłowe ,a nie zaniżone..


Suzuki DR-Z400S było. V-strom 650 Barracuda jest..

Uthar
AM
Posty: 3
Rejestracja: 19 kwie 2023, 09:34
Lokalizacja: 3-miasto

Re: zmiana zębatki zdawczej na większą w 650 XT

Post autor: Uthar »

@PiotrEm, dzięki za radę, zakupiłem sobie HealTech SpeedoHealer SH-v4+SH-S01 (komputerek+przyłącze do v-strom'a), skalibrowałem zgodnie z instrukcją obsługi i... ROBI ROBOTĘ (prędkość, przebyty dystans i zużycie paliwa nabierają realnych wartości), koszt zakupu to około 350-400 pln. z czystym sumieniem polecam wszystkim, którzy jak ja gmerali przy napędzie zmieniając przełożenie, a teraz oprócz radości z pożądanych osiągów mają też zgryz z powodu nieprawdziwych informacji na wyświetlaczu ;P
zastrzegam jednak, że dotyczy to v-strom'ów, które pobierają dane z impulsatora umieszczonego na wałku zdawczym (z innymi po prostu nie miałem do czynienia).


V-Strom 650 /2016

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1563
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: zmiana zębatki zdawczej na większą w 650 XT

Post autor: PiotrEm »

Uthar pisze:
23 kwie 2023, 19:54
zakupiłem sobie HealTech SpeedoHealer SH-v4+SH-S01 (komputerek+przyłącze do v-strom'a), skalibrowałem zgodnie z instrukcją obsługi i... ROBI ROBOTĘ
Wrzuć jakieś zdjęcie, gdzie to upchnąłeś i jak podłączyłeś, bo gadżet wydaje się być sensowny :-)


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Uthar
AM
Posty: 3
Rejestracja: 19 kwie 2023, 09:34
Lokalizacja: 3-miasto

Re: zmiana zębatki zdawczej na większą w 650 XT

Post autor: Uthar »

@PiotrEm mówisz - masz, z fotkami podłączenia było ciasno, ale widać świeże wtyki/gniazda/przewody, SpeedoHealer w pełnej okazałości imponująco nie wygląda, ale robotę robi, a jak się pięknie chowa pod kanapą :P
Załączniki
podłączenie
podłączenie
1.jpg (185.33 KiB) Przejrzano 600 razy
podłączenie
podłączenie
2.jpg (224.87 KiB) Przejrzano 600 razy
w pełnej okazałości
w pełnej okazałości
3.jpg (231.62 KiB) Przejrzano 600 razy
schowany
schowany
4.jpg (179.49 KiB) Przejrzano 600 razy
Ocena: 5.88235%


V-Strom 650 /2016

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1265
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: zmiana zębatki zdawczej na większą w 650 XT

Post autor: MrWaski »

To że prędkość zawyża o kilka km/h to pikuś. Interesuje mnie czy odległości też źle zlicza? Opony i napęd oryginalne fabryczne.


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
f_ranek
A+B+C
Posty: 1201
Rejestracja: 10 cze 2021, 23:39
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Re: zmiana zębatki zdawczej na większą w 650 XT

Post autor: f_ranek »

A może by się tak dało licznik przeprogramować?
Ja swój rozebrałem, to nawet zidentyfikowałem jakiś procek, znalazłem piny typu RX/TX/CLK, oraz urządzenie za gruby hajs, które teoretycznie potrafi z tym prockiem na płycie się porozumieć. Kiedyś sprawdzałem w Wiaderku, to drogomierz pokazywał względnie dokładnie, a tylko prędkościomierz zawyżał o 10%, więc w sumie motocykl jest świadomy swojej prędkości, tylko producent za bardzo zawyża.
A druga kwestia, którą chciałbym kiedyś przetestować, to czy drogomierz zaimplementowali w ECU (tak bym stawiał), czy w zegarach. Na pewno dystans (trip 1/2) się nie kasują po odłączeniu aku na cztery miesiące.


Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021

Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5222
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: zmiana zębatki zdawczej na większą w 650 XT

Post autor: Struna »

f_ranek pisze:
26 kwie 2023, 00:02
czy drogomierz zaimplementowali w ECU (tak bym stawiał), czy w zegarach.
99,9% że w zegarach - tego się nie zapisuje w ECU


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”