UWAGA UWAGA UWAGA
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Gniazdo zapalniczki
Gniazdo zapalniczki
Cześć, czy wasze DL-e mają pod siedzeniem oryginalne gniazda do ładowarek samochodowych? U mnie jest zamontowane gniazdo z cienkim wtykiem, takie jak do BMW/KTM/Triumph.
Re: Gniazdo zapalniczki
nie mają fabrycznie gniazda, ktoś musiał dołożyć.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Gniazdo zapalniczki
Odświeżam temat gniazda zapalniczki!
Próbując zamontować halogeny, odkryłem, że nie mam w gniazdku zapalniczki napięcia. Sprawdziłem empirycznie i miernikiem, dodatkowo sprawdziłem złącze za obudową zegara, wynik- brak prądu. Dalej już jest gąszcz kabli i zaczyna się dżungla.
Macie jakiś pomysł, gdzie jest problem? Elektryka i wszystko ok, bezpieczniki ok.
Moto DL 1000 r 2019
Próbując zamontować halogeny, odkryłem, że nie mam w gniazdku zapalniczki napięcia. Sprawdziłem empirycznie i miernikiem, dodatkowo sprawdziłem złącze za obudową zegara, wynik- brak prądu. Dalej już jest gąszcz kabli i zaczyna się dżungla.
Macie jakiś pomysł, gdzie jest problem? Elektryka i wszystko ok, bezpieczniki ok.
Moto DL 1000 r 2019
Re: Gniazdo zapalniczki
A bezpiecznik jaki wsadzony? Bo tam powinno być 3A, więc branie prądu z gniazda zapalniczki na halogeny to chyba średni pomysł.
Może ktoś wsadził 10A i spalił kable. Ale to już byłaby gruba akcja.
Poza tym jest jeszcze kostka za lewą owiewką (w sumie trzy kostki), może tam coś nie styka?
Może ktoś wsadził 10A i spalił kable. Ale to już byłaby gruba akcja.
Poza tym jest jeszcze kostka za lewą owiewką (w sumie trzy kostki), może tam coś nie styka?
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Gniazdo zapalniczki
Wow, dzięki Franek, kluczem był bezpiecznik 3A, jedyny w skrzynce i przepalony (wizualnie dobry to mnie zmyliło)
Do gniazdka zapalniczki chcę podpiąć napięcie+ do włącznika świateł zgodnie ze schematem poniżej więc te 3 A powinno wystarczyć, a całość oczywiście do aku z bezpiecznikiem i sterownikiem. Chyba, że się mylę.
Do gniazdka zapalniczki chcę podpiąć napięcie+ do włącznika świateł zgodnie ze schematem poniżej więc te 3 A powinno wystarczyć, a całość oczywiście do aku z bezpiecznikiem i sterownikiem. Chyba, że się mylę.
- Załączniki
-
- schemat podłączenia wiązki do świateł led
- S16a6d5e411254cf3ac22c9ef152dbf783.jpg (58.76 KiB) Przejrzano 384 razy
Re: Gniazdo zapalniczki
Jak do sterowania przekaźnika to spoko.
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Gniazdo zapalniczki
A to może ja się podepnę pod temat. Telefon mi się słabo ładuje po podłączeniu ładowarki samochodowej do gniazda zapalniczki. Mam wrażenie, że podtrzymuje trochę baterię, ale mimo wszystko spada. Dodam, że korzystam z nawi i intercoma. Czy koledzy też zauważają taką przypadłość? Może to kwestia ładowarki samochodowej. Mam belkina 5v, 2,4A. W instrukcji DLa piszą, że akcesorium podłączane do gniazda zapalniczki, nie powinno mieć więcej mocy niż 36W, więc niby gra. Jeśli ktoś miał podobne problemy, to prośba o info. Obawiam się jednak, że to nadmierne obciążenie telefonu przez Nawi i intercom nie pozwala doładować ustrojstwa. Z góry dzięki
- Ocena: 5.88235%
CBF600 > DL650XT
Re: Gniazdo zapalniczki
No właśnie elektryce. Co to konkretnie znaczy, ze max 36W może być podpięte? A ja pod to gniazdo podłączyłem grzane manetki. Konkretnie to nie pod gniazdo tylko pod kable do tego gniazda, a przy okazji z tegożplusa wziąłem plus do sterowania halogenami. I manetki grzeją, choć ich moc na maks chyba jest wyższa ok. 50-60 W pewnie gdy grzeją na maksa.
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Re: Gniazdo zapalniczki
No ja tylko cytuję informacje z instrukcji 
Natomiast bardziej interesuje mnie to, czy jest jednak szansa na podładowanie tel. w czasie korzystania z nawi i intercoma. Przy całodniowym przelocie to może być pomocne…
Natomiast bardziej interesuje mnie to, czy jest jednak szansa na podładowanie tel. w czasie korzystania z nawi i intercoma. Przy całodniowym przelocie to może być pomocne…
CBF600 > DL650XT
Re: Gniazdo zapalniczki
Używam takiej ładowarki w gniazdo zapalniczki w moto:
https://a.aliexpress.com/_EGmvLyl
Wersja 2x USB.
Telefon Galaxy S22+, używam Yanosika i słucham Spotify w czasie jazdy, nawigację mam zewnętrzną.
Czasami jest tak, że bez problemu ładuje mi się telefon z tej ładowarki, a czasami spada naładowanie baterii.
Doszedłem, że w głównej mierze powodują to działające (niepotrzebnie) aplikacje, które drenują baterie.
Jak je pozamykam i zostawię tylko Yanosik i Spotify, telefon pięknie się dołodowuje do 100%.
Druga sprawa, te ładowarki od drgań wysuwają się z gniazda zapalniczki.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
https://a.aliexpress.com/_EGmvLyl
Wersja 2x USB.
Telefon Galaxy S22+, używam Yanosika i słucham Spotify w czasie jazdy, nawigację mam zewnętrzną.
Czasami jest tak, że bez problemu ładuje mi się telefon z tej ładowarki, a czasami spada naładowanie baterii.
Doszedłem, że w głównej mierze powodują to działające (niepotrzebnie) aplikacje, które drenują baterie.
Jak je pozamykam i zostawię tylko Yanosik i Spotify, telefon pięknie się dołodowuje do 100%.
Druga sprawa, te ładowarki od drgań wysuwają się z gniazda zapalniczki.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
- Ocena: 5.88235%
Pozdrawiam,
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Re: Gniazdo zapalniczki
No to magik jesteś. To gniazdo jest zabezpieczone (fabrycznie) bezpiecznikiem 3A.Xj6 pisze: ↑01 maja 2023, 22:04No właśnie elektryce. Co to konkretnie znaczy, ze max 36W może być podpięte? A ja pod to gniazdo podłączyłem grzane manetki. Konkretnie to nie pod gniazdo tylko pod kable do tego gniazda, a przy okazji z tegożplusa wziąłem plus do sterowania halogenami. I manetki grzeją, choć ich moc na maks chyba jest wyższa ok. 50-60 W pewnie gdy grzeją na maksa.
3A * 12V = 36W
Sprawdź lepiej, czy w gnieździe bezpiecznika jakiś gwóźdź nie siedzi, bo Ci się grzanetki kiedyś sfajczą.
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Gniazdo zapalniczki
Bezpiecznik 3A to jest „umowne” - przepali się dopiero przy 4,5A, albo i więcej
https://tromil.pl/bezpiecznik-prymitywny-element/
https://tromil.pl/bezpiecznik-prymitywny-element/
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2235
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Gniazdo zapalniczki
Z gniazdkami jest jak z wszystkim dokładanym do moto.
Jeżeli nie ty zakładałeś to obowiązuje złota zasada " nie ufam"
Bo np. Poprzedni właściciel mógł być " złotą rączką prac wszelakich" a że na prądzie znał się jak nikt ( w jego domu), samodzielnie tworzył i instalacje w moto.
Widziałem już kabelek 0.5mm2 idący bezpośrednio z aku, potem do niego podłączone gniazdko przez kostkę .. potem przsmykniety przez pół motocykla, poem kostka i zasilanie grzanych manetek, potem dopiero bezpiecznik i przeciwmgielne ( nie, nie ledowe).
.
Kabelek miał ukrytą unkcję, gdy wszystko było włączone podgrzewał też siedzenie
Dlatego sugeruję przegląd instalacji po zakupie moto.
Jeżeli nie ty zakładałeś to obowiązuje złota zasada " nie ufam"
Bo np. Poprzedni właściciel mógł być " złotą rączką prac wszelakich" a że na prądzie znał się jak nikt ( w jego domu), samodzielnie tworzył i instalacje w moto.
Widziałem już kabelek 0.5mm2 idący bezpośrednio z aku, potem do niego podłączone gniazdko przez kostkę .. potem przsmykniety przez pół motocykla, poem kostka i zasilanie grzanych manetek, potem dopiero bezpiecznik i przeciwmgielne ( nie, nie ledowe).
Kabelek miał ukrytą unkcję, gdy wszystko było włączone podgrzewał też siedzenie

Dlatego sugeruję przegląd instalacji po zakupie moto.
Re: Gniazdo zapalniczki
Chuba nie grzanetki się sfajcza, bo nie one są najsłabszym ogniwem układu, a ten 3A bezpiecznik. Chyba od tego jest?PiotrEm pisze: ↑01 maja 2023, 23:19No to magik jesteś. To gniazdo jest zabezpieczone (fabrycznie) bezpiecznikiem 3A.Xj6 pisze: ↑01 maja 2023, 22:04No właśnie elektryce. Co to konkretnie znaczy, ze max 36W może być podpięte? A ja pod to gniazdo podłączyłem grzane manetki. Konkretnie to nie pod gniazdo tylko pod kable do tego gniazda, a przy okazji z tegożplusa wziąłem plus do sterowania halogenami. I manetki grzeją, choć ich moc na maks chyba jest wyższa ok. 50-60 W pewnie gdy grzeją na maksa.
3A * 12V = 36W
Sprawdź lepiej, czy w gnieździe bezpiecznika jakiś gwóźdź nie siedzi, bo Ci się grzanetki kiedyś sfajczą.
Nie siedzi żaden gwoźdz. To nowy motocykl. Jak co to przełożę to pod dedykowane gniazdko z przodu moto. W XJ6 miałem manetki grzane podłączone pod kabel zasilania światła z tyłu motocykla. Tam to musi być jeszcze mniejsze i nic się przez lata nie stało. Może jakbym długo grzał na 100% to by się bezpiecznik zjarał, ale rzadko kiedy się tak ostro grzanetek używa.
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Re: Gniazdo zapalniczki
Dzięki za wyjaśnienie. Ja się na prądzie nie znam, ale zawsze mi się wydawało, że bezpiecznik jest wąskim gardłem układu elektrycznego, że jest najsłabszym ogniwem. Właśnie po to, żeby nie zniszczył się drogi element układu, tylko tani bezpiecznik.f_ranek pisze: ↑03 maja 2023, 12:58Bezpiecznik 3A to jest „umowne” - przepali się dopiero przy 4,5A, albo i więcej
wielokrotnosci-pradu-nominalnego.jpg
https://tromil.pl/bezpiecznik-prymitywny-element/
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Re: Gniazdo zapalniczki
Oxford grzanetki mają pobór prądu do 4A, wyścig myślę, że podłączenie ich do kabli od gniazda zapalniczki zabezpieczonego bezpiecznikiem 3A nie powinno spowodować jego przepalenia mimo wszystko. Te 4A to grzanetki ciągną na pewno przy maksymalnym obciążeniu, jak są włączone na 100%.
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Re: Gniazdo zapalniczki
Zależy jakie grzanetki. Oxfordy zawsze ciągną 100%, tylko robią to z przerwami. Im ustawiona słabsza moc grzania, tym przerwy w poborze dłuższe.
Np. 1 sek grzeje, 2 sek nie grzeje i tak w kółko.
Oxfordy najlepiej podłączyć bezpośrednio do akumulatora. Jak się wyłączy silnik, to i tak same się wyłączą. Takie one mundre.
Inne najbezpieczniej podłączać przez przekaźnik. Sterowanie cewki przekaźnika można wziąć z plusa od zapalniczki - to są miliampery. Zasilanie bezpośrednio z akumulatora. Przy okazji można tam wpinać inne odbiorniki. @Pizzaro ładnie to narysował.
Np. 1 sek grzeje, 2 sek nie grzeje i tak w kółko.
Oxfordy najlepiej podłączyć bezpośrednio do akumulatora. Jak się wyłączy silnik, to i tak same się wyłączą. Takie one mundre.
Inne najbezpieczniej podłączać przez przekaźnik. Sterowanie cewki przekaźnika można wziąć z plusa od zapalniczki - to są miliampery. Zasilanie bezpośrednio z akumulatora. Przy okazji można tam wpinać inne odbiorniki. @Pizzaro ładnie to narysował.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Gniazdo zapalniczki
No ale zaraz. Podobno one się wyłącza sam jak napięcie spadnie do 11.4 v na aku, a to już chyba nie jest za dobre jak aku masz dobrze naładowane po jeździe i co rusz się wyładowuje do granicy, poniżej której rozrusznik nie zatrybi.MrWaski pisze: ↑04 maja 2023, 06:54Zależy jakie grzanetki. Oxfordy zawsze ciągną 100%, tylko robią to z przerwami. Im ustawiona słabsza moc grzania, tym przerwy w poborze dłuższe.
Np. 1 sek grzeje, 2 sek nie grzeje i tak w kółko.
Oxfordy najlepiej podłączyć bezpośrednio do akumulatora. Jak się wyłączy silnik, to i tak same się wyłączą. Takie one mundre.
Inne najbezpieczniej podłączać przez przekaźnik. Sterowanie cewki przekaźnika można wziąć z plusa od zapalniczki - to są miliampery. Zasilanie bezpośrednio z akumulatora. Przy okazji można tam wpinać inne odbiorniki. @Pizzaro ładnie to narysował.
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Re: Gniazdo zapalniczki
To nie tak. Tam są dwa zabezpieczenia.
1. jak wyłączysz silnik to się wyłączą ZAWSZE po 2 minutach bez względu na to jakie akumulator ma napięcie.
2. wyłączy się ZAWSZE po 5 sekundach jak napięcie akumulatora spadnie poniżej 11,5 V
. .
Warto czytać instrukcje... -->> https://1drv.ms/b/s!AjNuoccxKYpSlN0-lOd ... w?e=XLC7nf

1. jak wyłączysz silnik to się wyłączą ZAWSZE po 2 minutach bez względu na to jakie akumulator ma napięcie.
2. wyłączy się ZAWSZE po 5 sekundach jak napięcie akumulatora spadnie poniżej 11,5 V
. .
Warto czytać instrukcje... -->> https://1drv.ms/b/s!AjNuoccxKYpSlN0-lOd ... w?e=XLC7nf

Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek