Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
- metalmanheh
- A2
- Posty: 202
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Cześć,
Aktualnie czekam na nowy tylni amortyzator z firmy Wilbers (model 641), ktory ma pelna regulacje oraz sprezyne dostosowana do wagi okreslonej przeze mnie (solo/dwójka/full bagaz itd), a takze jest dłuższy o 3cm co troche podniesie tyl.
Dodatkowo zakladam nowe progresywne sprężyny na przod (tez od Wilbersa) z preloaded 20mm.
W ramach testu założę tez podwyzszenie lag (z Cosmo Accessories) o 50mm co znacznie podniesie przód I cale moto. Bede musial przedluzyc stopkę boczna i prawdopodobnie niektore przewody ale to znacznie powinno zwiekszyc możliwości terenowe motocykla.
Dam znać w ciagu kilku tygodni jak to wszystko razem gada I wrzucę jakies fotki. Moze ktos bedzie zainteresowany lub mysli nad czymś podobnym.
3majcie kciuki
Aktualnie czekam na nowy tylni amortyzator z firmy Wilbers (model 641), ktory ma pelna regulacje oraz sprezyne dostosowana do wagi okreslonej przeze mnie (solo/dwójka/full bagaz itd), a takze jest dłuższy o 3cm co troche podniesie tyl.
Dodatkowo zakladam nowe progresywne sprężyny na przod (tez od Wilbersa) z preloaded 20mm.
W ramach testu założę tez podwyzszenie lag (z Cosmo Accessories) o 50mm co znacznie podniesie przód I cale moto. Bede musial przedluzyc stopkę boczna i prawdopodobnie niektore przewody ale to znacznie powinno zwiekszyc możliwości terenowe motocykla.
Dam znać w ciagu kilku tygodni jak to wszystko razem gada I wrzucę jakies fotki. Moze ktos bedzie zainteresowany lub mysli nad czymś podobnym.
3majcie kciuki
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Ta fabryczna ma jakąś inną regulację tylnego zawieszenia?
Ile to wszystko kosztuje?
Ile to wszystko kosztuje?
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
- metalmanheh
- A2
- Posty: 202
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Fabrycznie przód nie ma żadnej regulacji i ogolnie jest bardzo miekki przez co bardzo nurkuje przy hamowaniu, a tyl tylko napięcie wstępne ale brak regulacji odbicia (rebound) i kompresji (high/low)
Przy mojej wadze ok 120kg, bagażu, plecaczku ok 60kg oryginalne zawieszenie czasem nie daje rady zeby komfortowo podróżować.
Nie jest to tanie bo sprężyny z olejem prawie 1k PLN, a tylny amortyzator 1k ale EUR.
Podwyzszenie przodu po to żeby zwieksxyc prześwit bo to co oferuje fabryka to za mało.
Zdecydowałem się zainwestować w osiolka bo jestem b zadowolony z niego i wole kupic drugie inne moto w innym stylu niz dac 100k za np GS'a.
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Świetną modyfikację przodu robi Griba ( sprawdzone przez kilka osób w ciężkich bojach )
Co do braku regulacji na tyle - jesteś pewny ? Byłoby nieco dziwne, że stare DL-e miały regulację odbicia, a nowsze nie...
Co do braku regulacji na tyle - jesteś pewny ? Byłoby nieco dziwne, że stare DL-e miały regulację odbicia, a nowsze nie...
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
-
- A
- Posty: 390
- Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
- Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Nowe też mają, tylko nikt tego nie robi - - 18 minuta pokazane gdzie jest na amorku regulacja. Warto pooglądać cały film i wyregulować sobie tył po bożemu.
- Ocena: 5.88235%
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
....
Ostatnio zmieniony 14 cze 2023, 16:00 przez Xj6, łącznie zmieniany 1 raz.
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Mój DL650 ma z tyłu regulację i bardzo często jej używam.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Pytanie jest takie. Czemu nie zmieniłeś moto na 1050XT, tylko aż tak rzeźbisz w zawieszeniu? Czy to ma sens? Pytam zupełnie niezłosliwie. Ciekawość...
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
- metalmanheh
- A2
- Posty: 202
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Dziękuje za namiar!
W nowym DL'u z tyłu jest tylko regulacja naprężenia wstępnego / preload. W starych modelach z tego co czytałem faktycznie było więcej możliwości.
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
- metalmanheh
- A2
- Posty: 202
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Cześć,
juz wyjaśniam
W zeszłym roku wróciłem na moto po 7 latach przerwy i zdecydowałem się kupić małego V-Stroma żeby się rozruszać. Z czasem zacząłem myśleć o zmianie na coś większego i mocniejszego bo apetyt rośnie w miarę jedzenia. W tym roku rozważałem zmianę i już prawie kupiłem GSX1000S-GT bo generalnie jeżdżę asfalt i duże dystanse, ale myślałem też nad Afryką i 800DE, finalnie przemyślałem temat i zrobiłem taki reality check po którym zrozumiałem, że mały DL spełnia wszystkie moje potrzeby jeżeli chodzi o turystykę i codzienny użytek. Jest mi wygodnie sensie geometrii (mam 186cm wzrostu), moc jednak wystarcza do normalnej jazdy, po załadowaniu i dodaniu plecaczka silnik też daje radę i tak naprawdę w turystycznym moto ja (to tylko moje zdanie) nie potrzebuje chyba nic więcej. Zacząłem się zastanawiać co powoduje problemy/dyskomfort podczas jazdy i wyszło mi, że tylko zawieszenie jest nie tak. Z racji mojej wagi muszę ustawiać preload z tyłu na maxa co oznacza, że na wybojach moto skacze bo nie ma tłumienia odbicia, przy pełnym załadowaniu i drugiej osobie zawieszenie wymięka i nawet niektóre nierówności na drodze mogą zaczepić o osłonę silnika (zapomnij o nawet małym krawężniku itd.). Utwardzenie przodu ma na celu zmniejszenie nurkowania przy hamowaniu bo mnie to denerwuje i czasem jest niebezpieczne, zwłaszcza przy awaryjnym heblu.
Sprzedaż osiołka kupionego w 2022, a wyprodukowanego w 2021 dała by mi może 35-38k, i nie odzyskałbym kasy wrzuconej w gmole, osłonę silnika, kufry, ledy, stopkę centralną, szybę itd. Oznacza to, że do dużego DL'a lub Afryki musiałbym dorzucić drugie tyle i uznałem, że wolę zainwestować w zawieszenie (nie wiem może źle zrobiłem i niewiele to da) i zostawić to moto już na długi czas (w zeszłym roku zrobiłem 16k, a w tym już 5k, więc jeżdżę dużo bo zrezygnowałem z auta na rzecz motocykla). Kasę którą musiałbym dopłacić do czegoś większego przeznaczę w przyszłym roku na zakup drugiego moto o bardziej sportowym zacięciu co da mi więcej frajdy i możliwości (szkoła Suzuki jest fajna ale na DL'u to jest pomyłka bo na tych motocyklach nie jeździ się - choć oczywiście można - żwawo i sportowo ani na ulicy, ani na torze).
Duży DL jest super I jak jeździłem nim żeby zobaczyć jak to jest to było ok, ale jest cięższy, mniej poręczny w mieście i finalnie jak mam mieć 100 koni pod tyłkiem to chyba wole naked lub sporta.
Także tak to wygląda. Nie odebrałem Twojego komentarza jako złośliwość bo rozumiem pytanie i jego powód.
Sorry za tak długi post.
- Ocena: 5.88235%
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Będziesz Pan zadowolony z tego zawiasu. Wiem, co piszę
1050 XT
- metalmanheh
- A2
- Posty: 202
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Masz? jak Ci poszło z ustawianiem low/high itd? Metodą prób i błędów czy jakoś "profesjonalnie"?
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Na oko Przekalkulowałem ilość klików na przyrost obciążenia, a tłumienie odbicia ustawiam tak, aby się nie bujał
- Ocena: 5.88235%
1050 XT
- metalmanheh
- A2
- Posty: 202
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Ok pisałem do https://bfgsuspension.pl/produkty-i-uslugi/motocykle/ czy oni robią takie rzeczy ale dostałem następującą odpowiedź:
"Aby ustawić amortyzatory potrzebujemy zdemontowane amortyzatory mieć w naszej siedzibie. Aby calosc sprawdzic na hamowni i spring testerze."
ale to chyba nie ten level bo ja nie mam zamiaru bić rekordów na torze
Dzięki za info
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
- metalmanheh
- A2
- Posty: 202
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Będę aktualizował co i jak po montażu, który mam nadzieje nastąpi w przyszłym tygodniu. Suzuki potwierdziło, że to nie narusza gwarancji wiec można kombinować. Ciekawy jestem co wyjdzie z podniesienia przodu o 5cm w połączeniu z nowymi sprężynami.
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Ale wiesz, że z przodu już masz progresywne sprężyny fabryczne ?
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Na pewno będziesz musiał pokombinować z kosą, bo centralkę - jeśli masz - to od razu możesz zdjąćmetalmanheh pisze: ↑14 cze 2023, 20:55Ciekawy jestem co wyjdzie z podniesienia przodu o 5cm w połączeniu z nowymi sprężynami.
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
- metalmanheh
- A2
- Posty: 202
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Tak, ale o innej twardości. Te które zakładam powinny być twardsze i nie bujać aż tak bardzo. Przód nie jest aż takim problemem i robię to bardziej z ciekawości, bo mogłem tylko dać dłuższe dystanse lub kupić a alidrogo korki z regulacją preloadu.
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
- metalmanheh
- A2
- Posty: 202
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Tak, zgadzam się. Albo powiększona nakładka na stopkę kosy od Marselusa albo wspawanie kawałka metalu pod stopkę lub przecięcie i dospawanie przedłużenia. Co do centrali to pewnie zdejmę choć w garażu można podłożyć coś żeby jednak się moto oparło, ale na stojaku też się ogarnie smarowanie łańcucha itd.biblo pisze: ↑14 cze 2023, 21:25Na pewno będziesz musiał pokombinować z kosą, bo centralkę - jeśli masz - to od razu możesz zdjąćmetalmanheh pisze: ↑14 cze 2023, 20:55Ciekawy jestem co wyjdzie z podniesienia przodu o 5cm w połączeniu z nowymi sprężynami.
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18