Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Xj6
A+B
Posty: 552
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: Xj6 »

metalmanheh pisze:
14 cze 2023, 19:26
Xj6 pisze:
14 cze 2023, 16:00
Pytanie jest takie. Czemu nie zmieniłeś moto na 1050XT, tylko aż tak rzeźbisz w zawieszeniu? Czy to ma sens? Pytam zupełnie niezłosliwie. Ciekawość...
Cześć,

juz wyjaśniam :)

W zeszłym roku wróciłem na moto po 7 latach przerwy i zdecydowałem się kupić małego V-Stroma żeby się rozruszać. Z czasem zacząłem myśleć o zmianie na coś większego i mocniejszego bo apetyt rośnie w miarę jedzenia. W tym roku rozważałem zmianę i już prawie kupiłem GSX1000S-GT bo generalnie jeżdżę asfalt i duże dystanse, ale myślałem też nad Afryką i 800DE, finalnie przemyślałem temat i zrobiłem taki reality check po którym zrozumiałem, że mały DL spełnia wszystkie moje potrzeby jeżeli chodzi o turystykę i codzienny użytek. Jest mi wygodnie sensie geometrii (mam 186cm wzrostu), moc jednak wystarcza do normalnej jazdy, po załadowaniu i dodaniu plecaczka silnik też daje radę i tak naprawdę w turystycznym moto ja (to tylko moje zdanie) nie potrzebuje chyba nic więcej. Zacząłem się zastanawiać co powoduje problemy/dyskomfort podczas jazdy i wyszło mi, że tylko zawieszenie jest nie tak. Z racji mojej wagi muszę ustawiać preload z tyłu na maxa co oznacza, że na wybojach moto skacze bo nie ma tłumienia odbicia, przy pełnym załadowaniu i drugiej osobie zawieszenie wymięka i nawet niektóre nierówności na drodze mogą zaczepić o osłonę silnika (zapomnij o nawet małym krawężniku itd.). Utwardzenie przodu ma na celu zmniejszenie nurkowania przy hamowaniu bo mnie to denerwuje i czasem jest niebezpieczne, zwłaszcza przy awaryjnym heblu.

Sprzedaż osiołka kupionego w 2022, a wyprodukowanego w 2021 dała by mi może 35-38k, i nie odzyskałbym kasy wrzuconej w gmole, osłonę silnika, kufry, ledy, stopkę centralną, szybę itd. Oznacza to, że do dużego DL'a lub Afryki musiałbym dorzucić drugie tyle i uznałem, że wolę zainwestować w zawieszenie (nie wiem może źle zrobiłem i niewiele to da) i zostawić to moto już na długi czas (w zeszłym roku zrobiłem 16k, a w tym już 5k, więc jeżdżę dużo bo zrezygnowałem z auta na rzecz motocykla). Kasę którą musiałbym dopłacić do czegoś większego przeznaczę w przyszłym roku na zakup drugiego moto o bardziej sportowym zacięciu co da mi więcej frajdy i możliwości (szkoła Suzuki jest fajna ale na DL'u to jest pomyłka bo na tych motocyklach nie jeździ się - choć oczywiście można - żwawo i sportowo ani na ulicy, ani na torze).

Duży DL jest super I jak jeździłem nim żeby zobaczyć jak to jest to było ok, ale jest cięższy, mniej poręczny w mieście i finalnie jak mam mieć 100 koni pod tyłkiem to chyba wole naked lub sporta.

Także tak to wygląda. Nie odebrałem Twojego komentarza jako złośliwość bo rozumiem pytanie i jego powód.

Sorry za tak długi post.
Dzięki za szczerą i pełną odpowiedź. Bardzo przekonujące argumenty:) pozdrawiam!
Ocena: 5.88235%


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1317
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: MrWaski »

metalmanheh pisze:
14 cze 2023, 19:05
W nowym DL'u z tyłu jest tylko regulacja naprężenia wstępnego / preload. W starych modelach z tego co czytałem faktycznie było więcej możliwości.
A to ciekawe. W moim 2022 oprócz napięcia wstępnego jest też regulacja siły tłumienia. Nie tykam się tłumienia, bo sportowo nie jeżdżę i nie znam się na tym.
Z tego co dotąd słyszałem, wszystkie modele DL650 od 2017 do 2023 są takie same... Co roku zmienia się czasem tylko malowanie.


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 206
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

MrWaski pisze:
15 cze 2023, 01:32
metalmanheh pisze:
14 cze 2023, 19:05
W nowym DL'u z tyłu jest tylko regulacja naprężenia wstępnego / preload. W starych modelach z tego co czytałem faktycznie było więcej możliwości.
A to ciekawe. W moim 2022 oprócz napięcia wstępnego jest też regulacja siły tłumienia. Nie tykam się tłumienia, bo sportowo nie jeżdżę i nie znam się na tym.
Z tego co dotąd słyszałem, wszystkie modele DL650 od 2017 do 2023 są takie same... Co roku zmienia się czasem tylko malowanie.
Masz racje, Dr V-Strom potwierdza, ze faktycznie jest prosta regulacja tłumienia odbicia. Niestety to nadal nie rozwiązuję mojego problemu z zbyt miekkim zawieszeniem, a i oryginalna regulacja tłumienia odbicia jest duzo mniejsza niz w nowym amortyzatorze.

Za tydzień/dwa się okaże czy zakup nowego amortyzatora byl dobra decyzją ale póki co jestem przekonany, że tak bo bo sprężyna I ustawienia beda dopssowsne pod moją wagę I styl jazdy.

Dam znać 😎
Ocena: 5.88235%


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 206
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

Amorek już wyladowal, wygląda genialnie i waży tyle co nic.
Do tego też doleciały podwyższenia na przedni amor.
Załączniki
20230620_091357.jpg
20230620_091357.jpg (293.07 KiB) Przejrzano 672 razy
20230620_091336.jpg
20230620_091336.jpg (371.34 KiB) Przejrzano 672 razy


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 673
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: Remol71 »

Widzę ewolucję.


1050 XT

Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 206
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

Remol71 pisze:
20 cze 2023, 10:40
Widzę ewolucję.
Zobacz czy wyjdzie z tego DL w wersji PRO czy cos czego się nie da prowadzić po prostej szybciej niż 60km/h 🤣🤣


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5240
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: Struna »

Da się prowadzić, mało tego - będzie o wieeele lepiej.
Takie mody to nie jest nowatorstwo, to że na forum nie jest opisane, nie znaczy że nie było stosowane ( i to z powodzeniem ), także bez obaw - będzie git.
Ocena: 5.88235%


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 206
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

Struna pisze:
20 cze 2023, 12:17
Da się prowadzić, mało tego - będzie o wieeele lepiej.
Takie mody to nie jest nowatorstwo, to że na forum nie jest opisane, nie znaczy że nie było stosowane ( i to z powodzeniem ), także bez obaw - będzie git.
Super, dzięki za dobre słowo 😊 faktycznie wiekszosc materiałów na takie tematy to jednak zagranica.


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5240
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: Struna »

Na grupie bardziej zorientowanej w off takich różnych modernizacji sporo się przewija.
Ocena: 5.88235%


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 673
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: Remol71 »

Mam taki amortyzator z tyłu od kilku lat. Wymiana trwała 15 minut. Zadowolenie trwa do dzisiaj.


1050 XT

Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 206
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

Remol71 pisze:
20 cze 2023, 18:34
Mam taki amortyzator z tyłu od kilku lat. Wymiana trwała 15 minut. Zadowolenie trwa do dzisiaj.
A jak to wygląda z regulacją 1 vs 2 osoby? Znalazłeś cos pośredniego czy masz dwa ustawienia między którymi przestawiasz (jezeli jeździsz we dwie osoby)?

Ciesze sie, ze dobre opinie na temat tego amora, w sumie to nie trafiłem na żadną negatywną.


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 673
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: Remol71 »

Podkręcam pokrętłem naciągu wstępnego sprężyny w zależności od obciążenia 😁
Ocena: 5.88235%


1050 XT

Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 206
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

Ok, dzieki!


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 206
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

Orientuje się ktoś czy można zamontować stopkę boczna do 650 z innego moto? Będę potrzebował dluzszej kosy a niekoniecznie chce oryginalna ciąć i przedłużać. Myslalem o kosie z jakiegoś dużego enduro bo na pewno jest dużo wyższy i moze by te 5cm, które moto pojdzie w górę akurat zrekompensowało takie rozwiązanie.


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

Janek-2004
A
Posty: 395
Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: Janek-2004 »

Miałem pytać o koszt tylnego amora, ale cofnąłem się do pierwszego postu i już widzę. Tanio już było to wiadomo. Kwestia czy kierownik zadowolony i czuje różnicę czy ako tako?
Ja przy jeździe solo i wzrost/waga 180/80kg nie czuję póki co abym potrzebował ulepszenia w tylnym amorku, ale za to w przednim to chętnie bym się porównał z egzemplarzem, który ma jakiś upgrade zrobiony. Być może zmieniłbym zdanie co do tylnego gdybym przejechał się takim po zmianie ale po co budzić demony? i tak już ponoć za dużo inwestuję "w ten głupi motor" jak mawia moja osobista księgowa :)



Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1317
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: MrWaski »

Moja księgowa jest bardzo wyrozumiała. Aż za bardzo... i czasem wydaję kasę bezsęsu. 😂


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5240
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: Struna »

@metalmanheh - pomyśl o "piętrowym" poszerzeniu stopki, ja tak mam już od dość dawna ( tył moto podniesiony na kościach o jakieś 3 cm) i działa bezproblemowo.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 206
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

Struna pisze:
23 cze 2023, 22:14
@metalmanheh - pomyśl o "piętrowym" poszerzeniu stopki, ja tak mam już od dość dawna ( tył moto podniesiony na kościach o jakieś 3 cm) i działa bezproblemowo.
Wiem, ze marselus ma takie cos ale podnosi tylko chyba o 1,5cm. Jak tyl bedxie wyżej ok ok 2-3cm (kupilem specjalnie dłuższy amor), a przod o 5cm to boje sie, ze to bedzie malo.

Robią jeszcze tzw hockey puck mod, czyli dokrecaja krążek hokejowy do stopki i to podnosi o jakies 20-25mm.


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 206
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

Nic to, założę wszystko i zobaczę ile braknie zeby stalo moto bezpiecznie i zebym mógł wsiadać z podnozka (sprzet nie moze być za bardzo pochylony). W przyszłym tyg przeglad 24k, a w następnym zawiesze.

Jak nie będzie wyjścia to wezmę boczna I centralna do spawacza i wydłużę obydwie.


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

Awatar użytkownika
metalmanheh
A2
Posty: 206
Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27

Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r

Post autor: metalmanheh »

Znalazłem jeszcze coś takiego co max podniesie o 1 cal
https://a.aliexpress.com/_Ex3REIz


Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”