Dzięki za szczerą i pełną odpowiedź. Bardzo przekonujące argumenty:) pozdrawiam!metalmanheh pisze: ↑14 cze 2023, 19:26Cześć,
juz wyjaśniam![]()
W zeszłym roku wróciłem na moto po 7 latach przerwy i zdecydowałem się kupić małego V-Stroma żeby się rozruszać. Z czasem zacząłem myśleć o zmianie na coś większego i mocniejszego bo apetyt rośnie w miarę jedzenia. W tym roku rozważałem zmianę i już prawie kupiłem GSX1000S-GT bo generalnie jeżdżę asfalt i duże dystanse, ale myślałem też nad Afryką i 800DE, finalnie przemyślałem temat i zrobiłem taki reality check po którym zrozumiałem, że mały DL spełnia wszystkie moje potrzeby jeżeli chodzi o turystykę i codzienny użytek. Jest mi wygodnie sensie geometrii (mam 186cm wzrostu), moc jednak wystarcza do normalnej jazdy, po załadowaniu i dodaniu plecaczka silnik też daje radę i tak naprawdę w turystycznym moto ja (to tylko moje zdanie) nie potrzebuje chyba nic więcej. Zacząłem się zastanawiać co powoduje problemy/dyskomfort podczas jazdy i wyszło mi, że tylko zawieszenie jest nie tak. Z racji mojej wagi muszę ustawiać preload z tyłu na maxa co oznacza, że na wybojach moto skacze bo nie ma tłumienia odbicia, przy pełnym załadowaniu i drugiej osobie zawieszenie wymięka i nawet niektóre nierówności na drodze mogą zaczepić o osłonę silnika (zapomnij o nawet małym krawężniku itd.). Utwardzenie przodu ma na celu zmniejszenie nurkowania przy hamowaniu bo mnie to denerwuje i czasem jest niebezpieczne, zwłaszcza przy awaryjnym heblu.
Sprzedaż osiołka kupionego w 2022, a wyprodukowanego w 2021 dała by mi może 35-38k, i nie odzyskałbym kasy wrzuconej w gmole, osłonę silnika, kufry, ledy, stopkę centralną, szybę itd. Oznacza to, że do dużego DL'a lub Afryki musiałbym dorzucić drugie tyle i uznałem, że wolę zainwestować w zawieszenie (nie wiem może źle zrobiłem i niewiele to da) i zostawić to moto już na długi czas (w zeszłym roku zrobiłem 16k, a w tym już 5k, więc jeżdżę dużo bo zrezygnowałem z auta na rzecz motocykla). Kasę którą musiałbym dopłacić do czegoś większego przeznaczę w przyszłym roku na zakup drugiego moto o bardziej sportowym zacięciu co da mi więcej frajdy i możliwości (szkoła Suzuki jest fajna ale na DL'u to jest pomyłka bo na tych motocyklach nie jeździ się - choć oczywiście można - żwawo i sportowo ani na ulicy, ani na torze).
Duży DL jest super I jak jeździłem nim żeby zobaczyć jak to jest to było ok, ale jest cięższy, mniej poręczny w mieście i finalnie jak mam mieć 100 koni pod tyłkiem to chyba wole naked lub sporta.
Także tak to wygląda. Nie odebrałem Twojego komentarza jako złośliwość bo rozumiem pytanie i jego powód.
Sorry za tak długi post.
Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
- Ocena: 5.88235%
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
A to ciekawe. W moim 2022 oprócz napięcia wstępnego jest też regulacja siły tłumienia. Nie tykam się tłumienia, bo sportowo nie jeżdżę i nie znam się na tym.metalmanheh pisze: ↑14 cze 2023, 19:05W nowym DL'u z tyłu jest tylko regulacja naprężenia wstępnego / preload. W starych modelach z tego co czytałem faktycznie było więcej możliwości.
Z tego co dotąd słyszałem, wszystkie modele DL650 od 2017 do 2023 są takie same... Co roku zmienia się czasem tylko malowanie.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
- metalmanheh
- A2
- Posty: 206
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Masz racje, Dr V-Strom potwierdza, ze faktycznie jest prosta regulacja tłumienia odbicia. Niestety to nadal nie rozwiązuję mojego problemu z zbyt miekkim zawieszeniem, a i oryginalna regulacja tłumienia odbicia jest duzo mniejsza niz w nowym amortyzatorze.MrWaski pisze: ↑15 cze 2023, 01:32A to ciekawe. W moim 2022 oprócz napięcia wstępnego jest też regulacja siły tłumienia. Nie tykam się tłumienia, bo sportowo nie jeżdżę i nie znam się na tym.metalmanheh pisze: ↑14 cze 2023, 19:05W nowym DL'u z tyłu jest tylko regulacja naprężenia wstępnego / preload. W starych modelach z tego co czytałem faktycznie było więcej możliwości.
Z tego co dotąd słyszałem, wszystkie modele DL650 od 2017 do 2023 są takie same... Co roku zmienia się czasem tylko malowanie.
Za tydzień/dwa się okaże czy zakup nowego amortyzatora byl dobra decyzją ale póki co jestem przekonany, że tak bo bo sprężyna I ustawienia beda dopssowsne pod moją wagę I styl jazdy.
Dam znać
- Ocena: 5.88235%
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
- metalmanheh
- A2
- Posty: 206
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Amorek już wyladowal, wygląda genialnie i waży tyle co nic.
Do tego też doleciały podwyższenia na przedni amor.
Do tego też doleciały podwyższenia na przedni amor.
- Załączniki
-
- 20230620_091357.jpg (293.07 KiB) Przejrzano 672 razy
-
- 20230620_091336.jpg (371.34 KiB) Przejrzano 672 razy
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
- metalmanheh
- A2
- Posty: 206
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Zobacz czy wyjdzie z tego DL w wersji PRO czy cos czego się nie da prowadzić po prostej szybciej niż 60km/h
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Da się prowadzić, mało tego - będzie o wieeele lepiej.
Takie mody to nie jest nowatorstwo, to że na forum nie jest opisane, nie znaczy że nie było stosowane ( i to z powodzeniem ), także bez obaw - będzie git.
Takie mody to nie jest nowatorstwo, to że na forum nie jest opisane, nie znaczy że nie było stosowane ( i to z powodzeniem ), także bez obaw - będzie git.
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- metalmanheh
- A2
- Posty: 206
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Super, dzięki za dobre słowo
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Na grupie bardziej zorientowanej w off takich różnych modernizacji sporo się przewija.
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Mam taki amortyzator z tyłu od kilku lat. Wymiana trwała 15 minut. Zadowolenie trwa do dzisiaj.
1050 XT
- metalmanheh
- A2
- Posty: 206
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
A jak to wygląda z regulacją 1 vs 2 osoby? Znalazłeś cos pośredniego czy masz dwa ustawienia między którymi przestawiasz (jezeli jeździsz we dwie osoby)?
Ciesze sie, ze dobre opinie na temat tego amora, w sumie to nie trafiłem na żadną negatywną.
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Podkręcam pokrętłem naciągu wstępnego sprężyny w zależności od obciążenia ![😁](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f601.svg)
- Ocena: 5.88235%
1050 XT
- metalmanheh
- A2
- Posty: 206
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
- metalmanheh
- A2
- Posty: 206
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Orientuje się ktoś czy można zamontować stopkę boczna do 650 z innego moto? Będę potrzebował dluzszej kosy a niekoniecznie chce oryginalna ciąć i przedłużać. Myslalem o kosie z jakiegoś dużego enduro bo na pewno jest dużo wyższy i moze by te 5cm, które moto pojdzie w górę akurat zrekompensowało takie rozwiązanie.
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
-
- A
- Posty: 395
- Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
- Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Miałem pytać o koszt tylnego amora, ale cofnąłem się do pierwszego postu i już widzę. Tanio już było to wiadomo. Kwestia czy kierownik zadowolony i czuje różnicę czy ako tako?
Ja przy jeździe solo i wzrost/waga 180/80kg nie czuję póki co abym potrzebował ulepszenia w tylnym amorku, ale za to w przednim to chętnie bym się porównał z egzemplarzem, który ma jakiś upgrade zrobiony. Być może zmieniłbym zdanie co do tylnego gdybym przejechał się takim po zmianie ale po co budzić demony? i tak już ponoć za dużo inwestuję "w ten głupi motor" jak mawia moja osobista księgowa![Smile :)](https://forum.vstromclub.pl/images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ja przy jeździe solo i wzrost/waga 180/80kg nie czuję póki co abym potrzebował ulepszenia w tylnym amorku, ale za to w przednim to chętnie bym się porównał z egzemplarzem, który ma jakiś upgrade zrobiony. Być może zmieniłbym zdanie co do tylnego gdybym przejechał się takim po zmianie ale po co budzić demony? i tak już ponoć za dużo inwestuję "w ten głupi motor" jak mawia moja osobista księgowa
![Smile :)](https://forum.vstromclub.pl/images/smilies/icon_e_smile.gif)
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Moja księgowa jest bardzo wyrozumiała. Aż za bardzo... i czasem wydaję kasę bezsęsu. ![😂](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f602.svg)
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
@metalmanheh - pomyśl o "piętrowym" poszerzeniu stopki, ja tak mam już od dość dawna ( tył moto podniesiony na kościach o jakieś 3 cm) i działa bezproblemowo.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- metalmanheh
- A2
- Posty: 206
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Wiem, ze marselus ma takie cos ale podnosi tylko chyba o 1,5cm. Jak tyl bedxie wyżej ok ok 2-3cm (kupilem specjalnie dłuższy amor), a przod o 5cm to boje sie, ze to bedzie malo.Struna pisze: ↑23 cze 2023, 22:14@metalmanheh - pomyśl o "piętrowym" poszerzeniu stopki, ja tak mam już od dość dawna ( tył moto podniesiony na kościach o jakieś 3 cm) i działa bezproblemowo.
Robią jeszcze tzw hockey puck mod, czyli dokrecaja krążek hokejowy do stopki i to podnosi o jakies 20-25mm.
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
- metalmanheh
- A2
- Posty: 206
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Nic to, założę wszystko i zobaczę ile braknie zeby stalo moto bezpiecznie i zebym mógł wsiadać z podnozka (sprzet nie moze być za bardzo pochylony). W przyszłym tyg przeglad 24k, a w następnym zawiesze.
Jak nie będzie wyjścia to wezmę boczna I centralna do spawacza i wydłużę obydwie.
Jak nie będzie wyjścia to wezmę boczna I centralna do spawacza i wydłużę obydwie.
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18
- metalmanheh
- A2
- Posty: 206
- Rejestracja: 18 sty 2022, 21:27
Re: Nowe zawieszenie w 650 XT z 2021r
Znalazłem jeszcze coś takiego co max podniesie o 1 cal
https://a.aliexpress.com/_Ex3REIz
https://a.aliexpress.com/_Ex3REIz
Suzuki V-Strom DL650 XT '21 & BMW R1200R '18