BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2256
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Cześć i czołem, odświeżam wątek o motocyklu BMW F750 GS, gdyż miałem dziś okazję zobaczyć go w tym kapitalnym malowaniu z okazji 40-lecia GS-ów, sami zobaczcie jak ciekawy jest ten kolor, a z akcesoryjną wysoką szybą wygląda o niebo lepiej od podstawowej wersji.
BMW F750 GS (1).JPG
BMW F750 GS (1).JPG (369.37 KiB) Przejrzano 3519 razy
BMW F750 GS (2).JPG
BMW F750 GS (2).JPG (345.76 KiB) Przejrzano 3519 razy
BMW F750 GS (3).JPG
BMW F750 GS (3).JPG (292.71 KiB) Przejrzano 3519 razy
Sprzęt w tej konfiguracji ma praktycznie wszystko włącznie ze zmieniaczem biegów Pro, czy wyświetlaczem TFT, nie mówiąc już o pełnym oświetleniu LED, wyceniono go na 54'000 zł. (bez bocznych kufrów widocznych na zdjęciach)
BMW F750 GS (4).JPG
BMW F750 GS (4).JPG (307.86 KiB) Przejrzano 3519 razy
BMW F750 GS (5).JPG
BMW F750 GS (5).JPG (242.43 KiB) Przejrzano 3519 razy
BMW F750 GS (6).JPG
BMW F750 GS (6).JPG (307.23 KiB) Przejrzano 3519 razy
BMW F750 GS (7).JPG
BMW F750 GS (7).JPG (191.1 KiB) Przejrzano 3519 razy
BMW F750 GS (8).JPG
BMW F750 GS (8).JPG (254.26 KiB) Przejrzano 3519 razy
BMW F750 GS (9).JPG
BMW F750 GS (9).JPG (281.83 KiB) Przejrzano 3519 razy
BMW F750 GS (10).JPG
BMW F750 GS (10).JPG (308.19 KiB) Przejrzano 3519 razy
BMW F750 GS (11).JPG
BMW F750 GS (11).JPG (335.98 KiB) Przejrzano 3519 razy
BMW F750 GS (12).JPG
BMW F750 GS (12).JPG (260.53 KiB) Przejrzano 3519 razy
Na salonie stał także model w podstawowym białym kolorze, wszedłem sobie w konfigurator i dodałem parę podstawowych rzeczy w tym:

* Reflektor LED ze światłem do jazdy dziennej - 784 zł.
* Tryby jazdy PRO - 704 zł.
* Przygotowanie pod GPS - 704 zł.
* Podgrzewane manetki - 764 zł.
* Tempomat - 1200 zł.
* Podstawka centralna - 496 zł.
* podstawa (bagażnik) do mocowania kufra centralnego - 560 zł.
* Dynamiczna kontrola trakcji - 0 zł.
* MSR - 0 zł.
* ABS Pro - 0 zł.
* Kierunkowskazy LED - 0 zł.
* Siedzenie komfortowe - 188 zł.
* 2 lata pakietu naprawczego - 348 zł.

Taka przykładowa konfiguracja to koszt - 5'748 zł. a dodając to do ceny podstawowego modelu - 40'900 zł. wychodzi kwota 46'650 zł. czyli mamy praktycznie te same pieniądze jakie trzeba dać np. za Triumpha Tigera 850 Sport, w którym nie ma połowy tego wyposażenia co jest w BMW, a tempomat w ogóle nie jest w Tigerze dostępny.
Motocykl ze zdjęć poniżej miał już lepsze wyposażenie, w tym zmieniacz biegów Pro i wyświetlacz TFT.
BMW F750 GS (13).JPG
BMW F750 GS (13).JPG (354.08 KiB) Przejrzano 3519 razy
BMW F750 GS (14).JPG
BMW F750 GS (14).JPG (293.44 KiB) Przejrzano 3519 razy
BMW F750 GS (15).JPG
BMW F750 GS (15).JPG (222.12 KiB) Przejrzano 3519 razy
Zawsze mi się podobało to w BMW, że już podczas zamawiania motocykla można było go sobie go skonfigurować pod swoje potrzeby i np. zrezygnować z tego czego nie potrzebujemy, jak choćby wyświetlacz TFT który ponoć ostatnio dosyć łatwo jest kradziony przez złodziei w GB.
Handlowiec z salonu M-Cars z którym dziś rozmawiałem bardzo zachwalał BMW F750 GS, ponoć od czasu jak powstał ten model nie mieli żadnych egzemplarzy z jakąkolwiek awarią (tylko okresowe serwisy), a niektórzy klienci mają już przebiegi rzędu 50'000 km.
Sprzęt ten bardzo dobrze się sprzedaje bo jest też w miarę lekki, poręczny i relatywnie tani w zakupie, siodełko jest dosyć nisko, a większość klientów szuka niższych motocykli.
BMW F850 GS mimo tego że ma mocniejszy silnik i lepsze zawieszenie nie schodzi im tak dobrze głównie ze względu na wysokość samego motocykla i oczywiście cenę.

Myślę że BMW F750 GS jest ciekawą alternatywą dla Suzuki V-Strom DL-650 (37'000 zł.) nie mówiąc już o Kawasaki Versys 650 2021, który wyceniono na 39'800 zł.
Osobiście wolałbym nawet golasa BMW F750 GS w cenie 40'900 zł. zamiast tych modeli, bo BM-ka jest o wiele ciekawszą propozycją z dynamicznym i mocnym silnikiem, świetnymi hamulcami i precyzyjnym prowadzeniem.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2021, 10:37 przez Iżu, łącznie zmieniany 1 raz.
Ocena: 11.76471%


Iżu

Awatar użytkownika
Oskar
A+B+C
Posty: 1337
Rejestracja: 23 wrz 2019, 20:22

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Oskar »

Podoba mi się te malowanie i cena jest faktycznie do przyjęcia lekki motocykl dla płci pięknej i nietylko .


Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2256
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Zapraszam na filmik w którym zastanawiam się nad tym co jest bardziej opłacalne w zakupie - nowy Triumph Tiger 850 Sport czy właśnie BMW F750 GS.
W tym celu byłem wczoraj w salonie BMW M-Cars, dokonałem konfiguracji o której pisałem powyżej i wyszło mi na to że za 46'000 zł z groszami można wyjechać z salonu BMW motocyklem lepiej wyposażonym w tej cenie w porównaniu do Tigera 850 Sport.

Miłego oglądania 8-)

Ocena: 5.88235%


Iżu

karacz
A
Posty: 401
Rejestracja: 14 sie 2019, 17:40
Lokalizacja: WLKP

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: karacz »

Czy serce Tiger a rozum F750 GS?



Online
Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4482
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: lukas76 »

Ciekawe jak to będzie z dostępnością i cenami za części Triumpha jak GB jest poza Unią


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4530
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Centrino »

Dostępność będzie ok, tylko musi to zapewne trochę potrwać. Natomiast ceny?? Nie wiem czy cła jakieś nie dojdą, jeżeli dojdą to siłą rzeczy pójdzie do góry. Wówczas i motocykle i części.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Old Donkey »

Niektóre firmy angielskie już się połapały, że mogą przez opłaty celne stracić klientów z EU.
I przenoszą magazyny dystrybucyjne do EU żeby tego uniknąć. Może Triumph też pójdzie ta drogą.



rysiekxxx
A1
Posty: 70
Rejestracja: 01 cze 2019, 21:27

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: rysiekxxx »

A tak z ciekawości do osób które jeżdziły porównując do naszych osiołków komfort, wibracje elastyczność, prowadzenie jak wypada posiadam 2012 rok?
Gdy przesiadłem się na nowszy v strom to lżej się prowadzi. jakie wrażenia?



rysiekxxx
A1
Posty: 70
Rejestracja: 01 cze 2019, 21:27

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: rysiekxxx »

Dowiedziałem się dzisiaj w serwisie BMW ze wymiana takiego wyśietlacza tft czy lampy to tylko w serwisie bo trzeba jakoś programować. Inaczej nawet nie uruchomimy motocykla.



Online
Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4482
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: lukas76 »

no adaptacja coraz częściej w nowych moto, niedługo będzie jak w autach. całe szczęście coraz więcej serwisów inwestuje w sprzęt, minus taki że usługi będą coraz droższe. Dlatego jestem sceptykiem ub umiarkowanym zwolennikiem tego całego elektronicznego bum


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

rysiekxxx
A1
Posty: 70
Rejestracja: 01 cze 2019, 21:27

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: rysiekxxx »

Powiem ze przymierzyłem się do 850 i jakież było moje zdziwienie że jak siadłem na 1250 to miałem wrażenie jakby ten większy był sporo lżejszy. Czy to efekt że bokser nisko i niżej środek ciezkosci?



Online
Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4482
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: lukas76 »

rysiekxxx pisze:
14 kwie 2021, 21:45
Powiem ze przymierzyłem się do 850 i jakież było moje zdziwienie że jak siadłem na 1250 to miałem wrażenie jakby ten większy był sporo lżejszy. Czy to efekt że bokser nisko i niżej środek ciezkosci?
To zależy, czy to był zwykły czy adv. Ogólnie mówią że 850 ma dużo wyżej środek ciężkości niż 800, z powodu umiejscowienia baku. 800 fajnie się prowadzi, ale jak ją dociążysz kuframi i z plecaczkiem jedziesz to czuć że to wysokie moto. Nie wiem jak to będzie w 850, z tego co gadałem to w 850 dali bak klasycznie gdyż umożliwił to nowy silnik i jego konstrukcja daje niższy środek, szczerze, to nie wierzę w te historie ;)


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1637
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

Jeszcze zanim Tigera 800 kupiłem to dosłownie usiadłem w salonie na 850 (fakt, że chyba adventure) i tylko podniosłem ją do pionu i na dzień dobry i bez paliwa w zbiorniku się potężnie waliła na boki także grzecznie podziękowałem i wróciłem po Tygrysa...


null

rysiekxxx
A1
Posty: 70
Rejestracja: 01 cze 2019, 21:27

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: rysiekxxx »

prebenny pisze:
14 kwie 2021, 22:55
Jeszcze zanim Tigera 800 kupiłem to dosłownie usiadłem w salonie na 850 (fakt, że chyba adventure) i tylko podniosłem ją do pionu i na dzień dobry i bez paliwa w zbiorniku się potężnie waliła na boki także grzecznie podziękowałem i wróciłem po Tygrysa...
Właśnie takie wrażenie miałem



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2256
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

prebenny pisze:
14 kwie 2021, 22:55
Jeszcze zanim Tigera 800 kupiłem to dosłownie usiadłem w salonie na 850 (fakt, że chyba adventure) i tylko podniosłem ją do pionu i na dzień dobry i bez paliwa w zbiorniku się potężnie waliła na boki także grzecznie podziękowałem i wróciłem po Tygrysa...
Potwierdzam - mój nowy Tiger 850 Sport ma niżej środek ciężkości w porównaniu do BMW F850 GS, który faktycznie ma się wrażenie jakby się walił na boki


Iżu

Online
Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4482
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: lukas76 »

Ale to chyba bardziej do 750 można porównać?


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3094
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: staszek_s »

750 też jest cholernie ciężki przy przetaczaniu, to już wole mojego tysiąca ruszać :) Nie wiem jak to możliwe bo jest dość niski i jeszcze bak z dołu.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Online
Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4482
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: lukas76 »

Też nie wiem, to chyba z 50 kg różnicy. U mnie szeroka kiera i daleko do uchwytu z tyłu też z przetaczniem średnio, DL był łatwiejszy w przetaczaniu chociaż cięższy :D


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5225
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Struna »

To najwyraźniej moto dla leniwych, zamiast przetaczać odpalasz i przestawiasz z użyciem napędu ;)


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

awprawo
AM
Posty: 18
Rejestracja: 10 lip 2023, 11:41
Lokalizacja: Kalisz

Re: BMW F750GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: awprawo »

HEj,

a czy ktoś z Was może porównać ochronę przed wiatrem dla 750GS i DL650 ? Stoję przed wyborem pierwszego nowego moto :) a dla mnie priorytetem jest możliwie mały hałas na kasku..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”