Awaria , nie wiadomo czego
Awaria , nie wiadomo czego
Witam wszystkich ,mam problem z moim V-stromem z 07r którym śmigam już 12 sezon.
A mianowicie , podczas jazdy oświeca się kontrolka (zapłonu) i zegary śmigają od zera do max.
nie ma to absolutnie wpływu na pracę silnika , na razie.Bo niewiem co bedzie pózniej.
Objaw jest taki jak po przekręceniu silnika przed odpaleniem.
Dzieje sie to tylko podczas jazdy i potrafi tak się zrobić raz lub kilkanaście razy pod rząd.
Gdzie może lezeć problem?
W akumulatorze? nie sądzę ale nie wykluczam.Aku jest 3letni ale to nie znaczy ze nie moze być w nim problem.
Jakby ktoś miał kiedyś podobny problem to dzięki za radę.
Nie wiem czy jak gdzieś dalej nie pojadę to mi całkiem wysiądzie i co dalej.
Moja vka ma nalatane 87tyś więc rózne zeczy mogą się już z nią dziać.
Pozdrawiam
A mianowicie , podczas jazdy oświeca się kontrolka (zapłonu) i zegary śmigają od zera do max.
nie ma to absolutnie wpływu na pracę silnika , na razie.Bo niewiem co bedzie pózniej.
Objaw jest taki jak po przekręceniu silnika przed odpaleniem.
Dzieje sie to tylko podczas jazdy i potrafi tak się zrobić raz lub kilkanaście razy pod rząd.
Gdzie może lezeć problem?
W akumulatorze? nie sądzę ale nie wykluczam.Aku jest 3letni ale to nie znaczy ze nie moze być w nim problem.
Jakby ktoś miał kiedyś podobny problem to dzięki za radę.
Nie wiem czy jak gdzieś dalej nie pojadę to mi całkiem wysiądzie i co dalej.
Moja vka ma nalatane 87tyś więc rózne zeczy mogą się już z nią dziać.
Pozdrawiam
Online
Re: Awaria , nie wiadomo czego
Obstawiam skorodowane styki jakiejś multiwtyczki. Tak sobie skojarzyłem, jak w moim volwiaczu v50 właśnie z 2007 świrował komputer centralny: blokował silnik, rzucał randomowymi błędami dot. abs, asr, układu kierowniczego, uruchamiał wycieraczki itp. Najszybciej pomogło ruszyć złączki, a na stałe pomogło przeczyścić je preparatem do styków elektrycznych.
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Awaria , nie wiadomo czego
Na początek sprawdź wtyczki pod zegarami (widać dużą wtyczkę z lewej strony, nie pamiętam czy jest jeszcze jakaś w okolicach zegarów)
Jak masz podejrzenie o problemy z prądem to sprawdź ładowanie, jeżeli jest w porządku to podczas jazdy raczej świrowanie zegarów nie powinno być spowodowane akumulatorem.
Jak masz podejrzenie o problemy z prądem to sprawdź ładowanie, jeżeli jest w porządku to podczas jazdy raczej świrowanie zegarów nie powinno być spowodowane akumulatorem.
Re: Awaria , nie wiadomo czego
Szukam, sprawdzam wtyczki. ładowanie ok Sam aku w okolicach 12,8 , na zapalonym silniku 13,8 , jak pozałączałem wszystko co możliwe ,
( podgrz. manetki, halogenki , awaryjne , długie ) to spadło do 13,5 .
( podgrz. manetki, halogenki , awaryjne , długie ) to spadło do 13,5 .
Online
Re: Awaria , nie wiadomo czego
Miałem identyczne objawy w DL 650 z 2010 r. Przyczyną okazał się akumulator.
Po wymianie na nowy sytuacja nigdy się nie powtórzyła.
Po wymianie na nowy sytuacja nigdy się nie powtórzyła.
Posiadacz:DL 1000 XT 2017, MZ ES 250/2, WSK M06 B3, Komar 2, Ogar 200, Simson SR 50 C, SACHS Vinora.
Re: Awaria , nie wiadomo czego
Mam podobny problem, ale nie podczas jazdy a czasem w trakcie uruchamiania. Zegary nie żyją, a po chwili się odpalają i resetuje się zegar, oraz licznik kilometrów przełącza się na całkowity przebieg. U mnie przyczyną jest przyjarane jedno ze złącz we wtyczce po lewej stronie pod zegarami. Czyszczenie i psikanie kontaktem nie pomaga. Po sezonie wybebeszę wspomniany kabel i na nowo połączę po za wtyczką. Czy pomogło będę mógł dać znać dopiero w przyszłym sezonie.
Romet ADV 125 FI PRO -> DL650 AK8 Czarny Mat
Re: Awaria , nie wiadomo czego
Chyba przyczyną była delikatnie lużna klema -
Dokręciłem i przejechałem wczoraj 30 km i nic się nie działo.
Zobaczę jutro bo chcę duużo dłóższa trasę zaliczyć.
Dzięki za rady. Pozdrawiam
Dokręciłem i przejechałem wczoraj 30 km i nic się nie działo.
Zobaczę jutro bo chcę duużo dłóższa trasę zaliczyć.
Dzięki za rady. Pozdrawiam
- Ocena: 5.88235%