BMW R1250 GS Adventure

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2263
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Iżu »

biblo pisze:
26 lip 2023, 14:12
No ale kto bogatemu zabroni? :lol: Tylko taki @Iżu narzeka potem, że nie stać go na podróżowanie :roll: i dlatego jeździ tylko wkoło komina :twisted:
P.S. @Iżu, akurat leasing to chyba najdroższa forma stania się "posiadaczem" jakiegokolwiek pojazdu... No chyba, że producent/sprzedawca daje specjalny rabat tylko w przypadku leasingu. Kiedyś, kiedyś robił tak Opel, bo napędzał klientów jakiemuś zaprzyjaźnionemu bankowi, od którego dostawła potem cash-back. Najtaniej jest kupić za własne, na drugim miejscu kupić za pożyczone, tzn. za uczciwy kredyt bankowy, a nie taki od bociana ;) , a dopiero potem leasing (czyli wypożyczenie) z opcją wykupu... To tak na marginesie 8-)
@biblo czy ja Ci zaglądam do portfela i patrzę co, gdzie i za ile kupujesz ? ;)
To jak jeździsz, gdzie i na czym to Twoja prywatna sprawa więc bądź łaskaw i pozwól mi decydować co robię ze swoimi pieniędzmi, gdzie i jak użytkuję motocykl jaki nabywam :)

Co do leasingu to owszem obecnie WIBOR jest na dosyć wysokim poziomie co ogólnie zmniejsza opłacalność nabycia pojazdu w formie kredytu czy "wypożyczenia" pojazdu w formie leasingu, ale jeśli dostaniemy duży rabat który rekompensuje powyższe, to już sprawa zaczyna wyglądać atrakcyjniej.
Z definicji leasing jest to forma odpłatnego użytkowania przedmiotu leasingu na określonych w umowie warunkach, reguluje ona czas trwania finansowania, wysokość comiesięcznych czynszów oraz obowiązki i prawa zarówno leasingobiorcy jak i leasingodawcy.
Pod koniec można wykupić pojazd za 1% wartości początkowej i przejąć prawo własności do pojazdu.
Jeśli użytkujemy go 50/50 firma/prywatnie to można odliczać 50% podatku Vat ale pozostałą część zaliczamy sobie w koszty, co realnie zmniejsza podatek dochodowy i składkę ZUS jaką należy odprowadzić, to właśnie dodatkowe koszty stanowią o opłacalności całego przedsięwzięcia.

Zanim PIS zmienił przepisy dotyczące leasingów można było po wykupie i odczekaniu sześciu miesięcy sprzedać pojazd w zasadzie bez zostawiania państwu haraczu w postaci podatku, zapewne stąd przyjęło się potoczne określenie "zakup w formie leasingu".
Obecnie by sprzedać wykupiony z leasingu pojazd bez płacenia podatku dochodowego, Vat i ZUS trzeba odczekać - sześć lat :shock:
Na szczęście te przepisy można ominąć, wystarczy po wykupie pojazdu z leasingu dokonać darowizny na członka rodziny z grupy pokrewieństwa "0".
Osoba obdarowana po przejęciu pojazdu i odczekaniu - sześciu miesięcy - może sprzedać go bez odprowadzania podatku, zwolniona jest także z podatku z racji darowizny, należy ją tylko zgłosić do US.
To obecnie jedyna furtka na bez-haraczową sprzedaż pojazdu po wykupie z leasingu.


Iżu

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3114
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: staszek_s »

Można wykupić z leasingu na osobę prywatna i nie wprowadzać pojazdu do ewidencji. Wtedy taki wykup nie ma nic wspólnego z działalnością i można sprzedać po 6 miesiącach - tego zdaje się nowelizacja nie zmieniła.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2263
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Iżu »

staszek_s pisze:
26 lip 2023, 17:28
Można wykupić z leasingu na osobę prywatna i nie wprowadzać pojazdu do ewidencji. Wtedy taki wykup nie ma nic wspólnego z działalnością i można sprzedać po 6 miesiącach - tego zdaje się nowelizacja nie zmieniła.
Niestety nie :?

https://www.rp.pl/podatki/art19309521-d ... -i-skladki


Iżu

Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1362
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: biblo »

Iżu pisze:
26 lip 2023, 17:18
@biblo czy ja Ci zaglądam do portfela i patrzę co, gdzie i za ile kupujesz ? ;)
To jak jeździsz, gdzie i na czym to Twoja prywatna sprawa więc bądź łaskaw i pozwól mi decydować co robię ze swoimi pieniędzmi, gdzie i jak użytkuję motocykl jaki nabywam :)
Ja sobie pozwoliłem na taką "wycieczkę" personalną tylko dlatego, że kiedyś w jakiejś dyskusji stwierdziłeś, że Cię nie stać na dalsze podróże... 8-) Co chyba nie jest jednak prawdą patrząc na to konsumpcyjne rozpasanie ;)
Iżu pisze:
26 lip 2023, 17:18
(...) jeśli dostaniemy duży rabat który rekompensuje powyższe, to już sprawa zaczyna wyglądać atrakcyjniej.
Rabat to rabat...obniża on cenę niezależnie od sposobu finansowania... :roll:
Iżu pisze:
26 lip 2023, 17:18
Jeśli użytkujemy go 50/50 firma/prywatnie to można odliczać 50% podatku Vat ale pozostałą część zaliczamy sobie w koszty, co realnie zmniejsza podatek dochodowy i składkę ZUS jaką należy odprowadzić, to właśnie dodatkowe koszty stanowią o opłacalności całego przedsięwzięcia.
Halo, halo, tu Ziemia :lol: Dokładnie tak samo jest w przypadku amortyzacji kupionego pojazdu! Tylko przy nowym moto okres jest ciut dłuższy od typowego leasingu (5 lat, a nie 3-4 lata). No chyba, że jest to amortyzacja degresywna, to wówczas wychodzi porównywalnie do leasingu... 8-)


Warto też wziąć pod uwagę - i do kalkulacji całkowitego kosztu posiadania/użytkowania pojazdu 8-) argumenty podane przez @gorghu
gorghu pisze:
26 lip 2023, 16:51
Oprócz tego przy leasingu trzeba brać pod uwagę że często leasingodawca narzuca towarzystwo ubezpieczeniowe i np nie możemy skorzystać z naszych zniżek. Ja tak miałem kupując Super Tenere. Po przeliczeniu 5 letniego tańszego leasingu dodając do tego droższe ubezpieczenia OC+AC+NWW wyszło mnie dokładnie to samo co przy droższym kredycie na taki sam okres i przy tańszych ubezpieczeniach (z moimi zniżkami i wybranym przeze mnie TU). I w tym momencie wygrał kredyt. Dlaczego?? Bo moto jest zarejestrowane na mnie i stanowi moją własność a nie jakiejś firmy i nie muszę się o nic tej firmy prosić ;) I to jest też podstawowa różnica między leasingiem a kredytem.


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Forum powinno być jak Media Markt...

Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1362
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: biblo »

Takie opisane wyżej sposoby uniknięcia podatku po wykupieniu z leasingu i późniejszym darowowaniu pojazdu są możliwe w zasadzie tylko w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej... W przypadku spółki, nawet cywilnej, a nawet cywilnej z żoną/mężem już nie :roll:


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Forum powinno być jak Media Markt...

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4561
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Centrino »

biblo pisze:
26 lip 2023, 19:22
Takie opisane wyżej sposoby uniknięcia podatku po wykupieniu z leasingu i późniejszym darowowaniu pojazdu są możliwe w zasadzie tylko w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej... W przypadku spółki, nawet cywilnej, a nawet cywilnej z żoną/mężem już nie :roll:
Mnie akurat interesują spółki jawne no i w ostateczności cywilne.
Jeżeli chodzi o przeniesienie własności np samochodu/motocykla po wykupieniu z leasingu, na rzecz jednego ze wspólników spółki jawnej to znalazłem taką interpretację:

https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-u ... -185215774

Wynika z niej, że można przenieść własność pojazdu na jednego z współwłaścicieli takiej spółki, unikając dodatkowo podatku od darowizn i spadków.
Co za tym idzie, po pół roku można pojazd bezproblemowo sprzedać.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
motostopem
A2
Posty: 223
Rejestracja: 06 gru 2022, 09:03

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: motostopem »

Są w ogóle jakieś plusy spółek cywilnych lub jawnych w kontrze do spółek Z O O?


Najczęściej w roli głównej DL650 :arrow:
https://www.youtube.com/channel/UCpp6Ux ... irmation=1

Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1362
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: biblo »

Centrino pisze:
26 lip 2023, 22:15
Mnie akurat interesują spółki jawne no i w ostateczności cywilne.
Jeżeli chodzi o przeniesienie własności np samochodu/motocykla po wykupieniu z leasingu, na rzecz jednego ze wspólników spółki jawnej to znalazłem taką interpretację:

https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-u ... -185215774

Wynika z niej, że można przenieść własność pojazdu na jednego z współwłaścicieli takiej spółki, unikając dodatkowo podatku od darowizn i spadków.
Co za tym idzie, po pół roku można pojazd bezproblemowo sprzedać.
To jest podobne co do idei do zniesienia współwłasności. Tylko co wówczas z VAT-em?
Pamiętaj też, że jest to "interpretacja indywidualna", a nasze prawo nie opiera się na precedensach i każdy Sąd/Urząd Skarbowy podejmuje suwerenne decyzje... Jeśli chcesz pójść "tą drogą" to proponowałbym również wystąpić o taką interpretację, bo to jedyny glejt, który Cię ochroni w razie gdyby później ktoś to chciał kwestionować...


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Forum powinno być jak Media Markt...

Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1362
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: biblo »

motostopem pisze:
26 lip 2023, 22:24
Są w ogóle jakieś plusy spółek cywilnych lub jawnych w kontrze do spółek Z O O?
Głównie opodatkowanie zysków i dochodów właścicieli/udziałowców... Tak bardzo ogólnie:

S.C. i SP.J. - dochód wypracowany przez firmę jest dochodem wspólników, proporcjonalnie do posiadanych udziałów i jest on opodatkowany zgodnie z wybraną przez każdego z nich metodą - np. podatkiem liniowym 19% lub na zasadach ogólnych, czyli wg skali: dochód do 30 kPLN - wolny od podatku, 30-120 kPLN - 12%, powyżej 120 kPLN - 32%. Do tego dochodzi ZUS z tą nieszczęsną składką zdrowotną liczoną, za sprawą Polskiego Ładu, również od dochodu...

Sp. z o.o. - od dochodu firmy płaci się 19% podatku CIT. Jeśli jest on potem wypłacany w postaci dywidendy, to należy zapłacić dodatkowy zryczałtowany podatek dochodowy również w wysokości 19%. Jeśli wspólnik jest zatrudniony w takiej spółce (np. na umowę o pracę) to jego wynagrodzenie podlega takim samym obciążeniom (podatek i ZUS) jak każdego pracownika. W zależności od specyfiki firmy, profilu jej działania, "sprytu" księgowej lub doradcy podatkowego istnieją różne sposoby "optymalizacji podatkowej" ;) No ale to już jest temat rzeka... :roll:

Przez pewien czas "modne" były spółki komandytowo-akcyjne, które były takim swego rodzaj zlepkiem spółki osobowej (np. SC i SPJ) oraz kapitałowej (np. z o.o.) i tam można było łatwo "dobierać" najkorzystniejsze podatki. Ale zostało to ukrócone...

I jeszcze jedna różnica: firmy o obrotach poniżej 2 mln € działające na podstawie wpsiu do działalności gospodarczej oraz spółki jawne prowadzą księgowość "uproszczoną" - w formie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. A spółki z o.o. droższą w obsłudze tzw. pełną księgowość.


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Forum powinno być jak Media Markt...

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3114
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: staszek_s »

Iżu pisze:
26 lip 2023, 18:26
Niestety nie :?
https://www.rp.pl/podatki/art19309521-d ... -i-skladki
Były takie interpretacje, które wykazywały brak powiązania wykupu przez osobę fizyczną pojazdu po leasingu z samym leasingiem. Nie wiem jak teraz po ostatnich zmianach. W każdym razie negatywnych stron leasingu jest dużo, do tego co było powiedziane dodałbym także mandaty z fotoradarów, które przychodzą do leasingodawcy i są przesyłane do leasingobiorcy z dodatkową opłatą, wynikającą z umowy, w moim wypadku było to chyba 400 zł (akurat tego na szczęście nie wypróbowałem).
Nie wiem czy bym się teraz zdecydował, trzeba by to dobrze przeanalizować.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3348
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Lord »

A odbiegając od tematu finansowania taka ciekawostka:

BMW 1250 GS ADV ładowność 217 kg,
DL 650 ładowność 202 kg
Dl 800 DE ładowność 163 kg :o :o :o :o :o

chyba ze ktoś dał ciała bo niby producent podaje 230 a w dowowdzie w bite 267

Co do GS ADV to pewnie @QraC może potwierdzić co ma w dowodzie?


DL650A L8

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1819
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: QraC »

@Lord

Dowód sprawdzę bo siedzi w domu.

Co do Twoich spostrzeżeń to dziwi mnie to grzanie od cylindrów gdyż ja się z takim doświadczeniem nie spotkałem, a zdarzało mi się jeździć w temperaturach +35 st. Co do szyby pełna zgoda, zmieniłem od razu na wyższą i jest lepiej - natomiast gorzej niż w VStromie z Airflow. Ale tu przynajmniej się szyba nie rysuje ;)

Co do połączeń telefonu z TFT i interkomem - super sprawa. Wreszcie działa jak należy. Łączy się ładnie i wykrywa wszystkie urządzenia. Brak problemów które miałem na początku. Natomiast zaczęło to dobrze działać dopiero od ostatniej aktualizacji softu w TFT, czyli tan na dobrą sprawę od miesiąca. Wcześniej było w huk problemów które de facto uniemożliwiały korzystanie z tych opcji przy interkomach innych niż BMW.

A tak na marginesie to wróciłem z Alp :) Kolejne 4 kkm nawinięte :)
Ocena: 5.88235%


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3348
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Lord »

QraC pisze:
27 lip 2023, 11:11
@Lord

Dowód sprawdzę bo siedzi w domu.

Co do Twoich spostrzeżeń to dziwi mnie to grzanie od cylindrów gdyż ja się z takim doświadczeniem nie spotkałem, a zdarzało mi się jeździć w temperaturach +35 st. Co do szyby pełna zgoda, zmieniłem od razu na wyższą i jest lepiej - natomiast gorzej niż w VStromie z Airflow. Ale tu przynajmniej się szyba nie rysuje ;)

Co do połączeń telefonu z TFT i interkomem - super sprawa. Wreszcie działa jak należy. Łączy się ładnie i wykrywa wszystkie urządzenia. Brak problemów które miałem na początku. Natomiast zaczęło to dobrze działać dopiero od ostatniej aktualizacji softu w TFT, czyli tan na dobrą sprawę od miesiąca. Wcześniej było w huk problemów które de facto uniemożliwiały korzystanie z tych opcji przy interkomach innych niż BMW.

A tak na marginesie to wróciłem z Alp :) Kolejne 4 kkm nawinięte :)
Masz racje może zjawisko połączone gdyż jeździłem w wysokich butach bez gore wiec może moje spostrzeżenia były na tyle mylne ze w tych butach noga by sie również pociła na innych moto choć na Vstromie gdzieś mam większy przewiew w nogach.

Co do łączności fakt sprzedawca mówił o tym ze to poprawili i u mnie dzialał to bez zazrutu nawet lepiej niż w Garminie gdzie czasami zamiast wyciszać muzykę ja zatrzymuje i nie wiem od czego to zależy ale raz dobrze uruchomione działa a raz nie ale to w Garminie, w BMW bez zastrzeżeń.

Gratuluje kolejnych 4 tys mnie i mojego vstroma czekają jeszcze w sierpniu Włochy zobaczymy ile tam wpadnie :)


DL650A L8

Awatar użytkownika
Rommel
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 04 paź 2020, 23:37
Lokalizacja: Bristol (UK)

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Rommel »

moze byc tak ze cycki w BMW blokuja w jakis sposob przeplyw powietrza, albo zdazy sie ono delikatnie ogrzac w porownaniu do takiej Vki czy R2?


"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."

prebenny
A+B+C
Posty: 1640
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: prebenny »

Lordzik po prostu wyczulony na ciepło 😀 mówił że Tiger 800 grzeje jak on wcale nie grzeje 😁😁😁
Ocena: 5.88235%


null

Awatar użytkownika
Rommel
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 04 paź 2020, 23:37
Lokalizacja: Bristol (UK)

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Rommel »

Moze skandynawska krew? :D
Ocena: 5.88235%


"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."

Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 673
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: Remol71 »

Jeśli na motocyklu wieje i grzeje i jeszcze pada i szumi, to czas na motorower ze szmacianą budką lub balkonik.


1050 XT

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4539
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: lukas76 »

Remol71 pisze:
27 lip 2023, 17:05
Jeśli na motocyklu wieje i grzeje i jeszcze pada i szumi, to czas na motorower ze szmacianą budką lub balkonik.
To czym Ty jezdzisz? 🤣
Ocena: 5.88235%


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

prebenny
A+B+C
Posty: 1640
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: prebenny »

balkonikiem :)
Ocena: 17.64706%


null

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1819
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: QraC »

@Lord

- Masa własna - 268 kg
- DMC - 485 kg
Ocena: 5.88235%


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”