Ultinon Pro6000 H7-LED
Ultinon Pro6000 H7-LED
Czy ktoś z forumowiczów ma zamontowane lub miał styczność?
https://www.louis.pl/pl/ultinon-pro6000 ... r=10056527
Według informacji właściciele 650 i 1000 wyposażonych w H7 mogą legalnie poruszać się na nich w Niemczech i Hiszpanii.
https://philips.prowly.com/245779-phili ... -motocykli
https://www.louis.pl/pl/ultinon-pro6000 ... r=10056527
Według informacji właściciele 650 i 1000 wyposażonych w H7 mogą legalnie poruszać się na nich w Niemczech i Hiszpanii.
https://philips.prowly.com/245779-phili ... -motocykli
Re: Ultinon Pro6000 H7-LED
Mam w aucie te żarówki, mogą być ale mam już wypalone odbłyśniki. Efekt taki, że na zwykłych żarówkach nie widać nic, na tych już coś widać. Także jest OK. Odbłyśniki idą do regeneracji więc może będzie lepiej.
Co do homologacji tych żarówek to w Nimczech, być może Hiszpanii a także chyba Chorwacji można się poruszać pojazdem wyposażonym w takie żarówki.
O ile wiem przynajmniej u Niemca jest lista aut, do których te żarówki zostały homologowane.
Ale zgodnie z konwencją jakąś tam chyba Genewską pojazd ma być wyposażony tak jakie wymagania są w kraju pochodzenia.
I teraz uwaga, bardzo ważna sprawa. To, że Niemiec ma homologację na takie żarówki oznacza tylko tyle, że można się z takimi żarówkami poruszać wyłącznie takim pojazdem zarejestrowanym w Niemczech.
Nie ważne, że Polak, Czech, Słowak czy inna nacja będzie się poruszać takim samym pojazdem, nawet w Niemczech, to nie może mieć zainstalowanych takich żarówek podczas kontroli!!!
Co do homologacji tych żarówek to w Nimczech, być może Hiszpanii a także chyba Chorwacji można się poruszać pojazdem wyposażonym w takie żarówki.
O ile wiem przynajmniej u Niemca jest lista aut, do których te żarówki zostały homologowane.
Ale zgodnie z konwencją jakąś tam chyba Genewską pojazd ma być wyposażony tak jakie wymagania są w kraju pochodzenia.
I teraz uwaga, bardzo ważna sprawa. To, że Niemiec ma homologację na takie żarówki oznacza tylko tyle, że można się z takimi żarówkami poruszać wyłącznie takim pojazdem zarejestrowanym w Niemczech.
Nie ważne, że Polak, Czech, Słowak czy inna nacja będzie się poruszać takim samym pojazdem, nawet w Niemczech, to nie może mieć zainstalowanych takich żarówek podczas kontroli!!!
Re: Ultinon Pro6000 H7-LED
Zdaje sobie sprawę że w naszym pięknym kraju nadal nie można, ale to chyba pierwsze żarówki led które mają homologację do wybranych motocykli.
Może nowy rząd będzie bardziej przychylny legalizacji retrofitów.
Myślałem też o zakupie innego modelu, ale sprzedawany jest tylko w parach i nie ma homologacji chociaż u nas to nic nie zmienia.
Chyba że na forum znajdzie się chętny do wspólnego zakupu.
https://allegro.pl/oferta/philips-zarow ... 4475124390
Może nowy rząd będzie bardziej przychylny legalizacji retrofitów.
Myślałem też o zakupie innego modelu, ale sprzedawany jest tylko w parach i nie ma homologacji chociaż u nas to nic nie zmienia.
Chyba że na forum znajdzie się chętny do wspólnego zakupu.
https://allegro.pl/oferta/philips-zarow ... 4475124390
Re: Ultinon Pro6000 H7-LED
Rząd nie ma nic do tego... To tylko kwestia kasy, którą producent chce przeznaczyć na procedury homologacyjne... Rachunek jest prosty: spodziewane przychody ze sprzedaży vs. wspomniane koszty. A znając nasze podejście do wszelkich przepisów lub wymogów, to ludki będą raczej kupować LED-y z Aliexpres za 1/3 lub 1/4 ceny tych Philipsów
- Ocena: 5.88235%
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Ultinon Pro6000 H7-LED
Nie do końca się zgodzę że zmiana rządu nie nie ma nic wspólnego, zazwyczaj we wszystkich instytucjach na stołkach zasiadają ludzie którzy mają coś wspólnego z rządzącą partią.
Re: Ultinon Pro6000 H7-LED
Ty naprawdę myślisz, że zmiana rządu spowoduje, że na czele Instytutu Transportu Samochodowego stanie osoba, która powoła na stanowisko szefa Zakładu Oświetlenia i Wyposażenia Elektrycznego Pojazdów osobę, która wyda homologację na żarówki, które Cię interesują?!? Z całym szacunkiem - chłopie, ile Ty masz lat?!? Siedem, czy dwanaście?
W Polsce to Instytut Transportu Samochodowego przeprowadza badania homologacyjne urządzeń oświetleniowych pojazdów samochodowych oraz sygnalizacyjnych wykonanych z materiałów odblaskowych. W ramach ITS to Zakład Oświetlenia i Wyposażenia Elektrycznego Pojazdów wykonuje badania homologacyjne urządzeń oświetleniowych pojazdów samochodowych oraz sygnalizacyjnych wykonanych z materiałów odblaskowych według Regulaminów EKG ONZ: żarówki samochodowe wg Reg. nr 37, 99
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Ultinon Pro6000 H7-LED
Jesteś tego pewien? To się kłóci z ideą jednolitych, unijnych przepisów, np. wydawaniem homologacji i znaku CE... Kiedyś, w ramach przygotowań Polski do wejścia do UE zaczęto w naszym kraju wprowadzać procedury obowiązujące w Unii, m.in. właśnie te homologacyjne i związane wówczas z naszym znakiem B. Było to niezwykle kosztowne i żmudne, a zajmowalo się tym Polskie Centrum Badań i Certyfikacji (PCBC). Zajmowałem się wówczas importem japońskich urządzeń, no i zanosiło się na to, że będziemy musieli pokrywać koszty wyjazdów inspektorów PCBC do japońskich i chińskich fabryk, aby mogli oni ocenić zgodność pomiędzy dokumentacją, a faktycznymi procesami produkcji. To był horror!Centrino pisze: ↑13 gru 2023, 11:52Co do homologacji tych żarówek to w Nimczech, być może Hiszpanii a także chyba Chorwacji można się poruszać pojazdem wyposażonym w takie żarówki.
O ile wiem przynajmniej u Niemca jest lista aut, do których te żarówki zostały homologowane.
Ale zgodnie z konwencją jakąś tam chyba Genewską pojazd ma być wyposażony tak jakie wymagania są w kraju pochodzenia.
I teraz uwaga, bardzo ważna sprawa. To, że Niemiec ma homologację na takie żarówki oznacza tylko tyle, że można się z takimi żarówkami poruszać wyłącznie takim pojazdem zarejestrowanym w Niemczech.
Nie ważne, że Polak, Czech, Słowak czy inna nacja będzie się poruszać takim samym pojazdem, nawet w Niemczech, to nie może mieć zainstalowanych takich żarówek podczas kontroli!!!
Na szczęście chwilę później postanowiono, że będą honorowane certyfikaty CE oraz jakieś dodatkowe oświadczenia. A potem weszliśmy do Unii i problem się skończył
No i teraz jest tak, że homologacja uzyskana w dowolnym kraju członkowskim działa w całej UE, bo obowiązują nas te same regulacje... Dlatego zastanawia mnie to, co piszesz...
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Ultinon Pro6000 H7-LED
Nie wydajesz mi się żeby mój wiek tu grał rolę , jestem po prostu optymistą
Re: Ultinon Pro6000 H7-LED
A ja myślałem, że dzieckiem
Chyba robię się tetrykiem
Chyba robię się tetrykiem
Ostatnio zmieniony 13 gru 2023, 14:57 przez biblo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Ultinon Pro6000 H7-LED
@biblo - gdzieś coś całkiem niedawno o tym czytałem i właśnie autor artykułu o tym pisał, że wg przepisów Niemiec w Polsce na LEDach może jechać ale Polak w Niemczech takim samym autem już nie.
Pewności nigdy nie ma bo różnie to bywa z autorami takich artykułów ale ten nie był z jakiegoś brukowca - tak mi się wydaje.
Pewności nigdy nie ma bo różnie to bywa z autorami takich artykułów ale ten nie był z jakiegoś brukowca - tak mi się wydaje.
Re: Ultinon Pro6000 H7-LED
@Centrino znalazłem taki tekst, który pokrywa się z Twoją wypowiedzią...
LED H7 – homologacja 2023. Niemcy dają przykład
W tym legislacyjnym tunelu pojawiło się jednak, nomen omen, światełko. Precedens zapoczątkowali Niemcy. Dzięki współpracy urzędów, między innymi Federalnego Urzędu ds. Ruchu Drogowego, z markami Osram i Philips wypracowano procedurę legalizacji retrofitów. Polega ona na tym, że producenci LED-ów testują dany typ diod w reflektorach konkretnych modeli samochodów, sprawdzając, czy lampy działają właściwie i rzeczywiście poprawiają oświetlenie drogi. Początkowo lista kompatybilności obejmowała zaledwie kilka pozycji, ale sukcesywnie rośnie i dziś całkiem spora liczba niemieckich kierowców może korzystać z zalet retrofitów.
ale gdzieś indziej też napisali
niemieccy kierowcy z tak zmodyfikowanym oświetleniem nie mogą wyjechać poza granicę Niemiec i muszą mieć przy sobie wydrukowane dokumenty homologacyjne.
Ale dla chętnych jest światełko w tunelu
Jeśli jednak jesteś naprawdę zdeterminowany w tym, aby zalegalizować używanie retrofitów w Twoich samochodzie, istnieje furtka. Możesz przejść całą procedurę indywidualnie – wystarczy, że wykonasz pomiary świateł w aucie w Instytucie Transportu Samochodowego, a następnie uzyskasz opinię rzeczoznawcy i zaświadczenie od diagnosty. Oczywiście wszystko na własny koszt .
Taką indywidualną ścieżkę homologacyjną przeszło już… 5 polskich kierowców.
LED H7 – homologacja 2023. Niemcy dają przykład
W tym legislacyjnym tunelu pojawiło się jednak, nomen omen, światełko. Precedens zapoczątkowali Niemcy. Dzięki współpracy urzędów, między innymi Federalnego Urzędu ds. Ruchu Drogowego, z markami Osram i Philips wypracowano procedurę legalizacji retrofitów. Polega ona na tym, że producenci LED-ów testują dany typ diod w reflektorach konkretnych modeli samochodów, sprawdzając, czy lampy działają właściwie i rzeczywiście poprawiają oświetlenie drogi. Początkowo lista kompatybilności obejmowała zaledwie kilka pozycji, ale sukcesywnie rośnie i dziś całkiem spora liczba niemieckich kierowców może korzystać z zalet retrofitów.
ale gdzieś indziej też napisali
niemieccy kierowcy z tak zmodyfikowanym oświetleniem nie mogą wyjechać poza granicę Niemiec i muszą mieć przy sobie wydrukowane dokumenty homologacyjne.
Ale dla chętnych jest światełko w tunelu
Jeśli jednak jesteś naprawdę zdeterminowany w tym, aby zalegalizować używanie retrofitów w Twoich samochodzie, istnieje furtka. Możesz przejść całą procedurę indywidualnie – wystarczy, że wykonasz pomiary świateł w aucie w Instytucie Transportu Samochodowego, a następnie uzyskasz opinię rzeczoznawcy i zaświadczenie od diagnosty. Oczywiście wszystko na własny koszt .
Taką indywidualną ścieżkę homologacyjną przeszło już… 5 polskich kierowców.
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Ultinon Pro6000 H7-LED
Wiecie co, Jeb…. tą homologację, czy znajdzie się jakiś chętny do wspólnego zakupu kompletu led Philips H7 i H9 ?
Żarówki pakowane po dwie sztuki więc komplet na dwa motocykle.
Żarówki pakowane po dwie sztuki więc komplet na dwa motocykle.
- Ocena: 5.88235%