Tłumik akcesoryjny do DL1000 2017-2019. LeoVince Nero czy inny?
Tłumik akcesoryjny do DL1000 2017-2019. LeoVince Nero czy inny?
Cześć,
mój DL1000 z 2018 jeździł u poprzedniego właściciela na LeoVince Nero - wszystko było OK, dźwięk itp.
Mam oryginał ale pomyślałem też o takim przelocie ale uwaga - nie głośnym i nie męczącym. Z homologacją oczywiście. No i dobre, dedykowane do modelu, aby było bez mapowania itp. (jeździłbym z db-killerem)
Czy macie może w nowszych DL1000 akcesoryjne tłumiki? Najczęściej widzę LV Nero właśnie... ale jest też MIVV, Arrow, Akrapa odrzucam z uwagi na cenę i wielkość puszki.
Pozdrawiam
zimny
mój DL1000 z 2018 jeździł u poprzedniego właściciela na LeoVince Nero - wszystko było OK, dźwięk itp.
Mam oryginał ale pomyślałem też o takim przelocie ale uwaga - nie głośnym i nie męczącym. Z homologacją oczywiście. No i dobre, dedykowane do modelu, aby było bez mapowania itp. (jeździłbym z db-killerem)
Czy macie może w nowszych DL1000 akcesoryjne tłumiki? Najczęściej widzę LV Nero właśnie... ale jest też MIVV, Arrow, Akrapa odrzucam z uwagi na cenę i wielkość puszki.
Pozdrawiam
zimny
Moje V-Stromy: K5 650 -> AL2 650 -> K4 1000 -> K5 650 -> DL1000 AL8
Online
Re: Tłumik akcesoryjny do DL1000 2017-2019. LeoVince Nero czy inny?
Jest jeszcze inne rozwiązanie
Jeśli masz oryginalny tłumik, to możesz oddać go do Edka (EdHaust) do przerobienia. Ja tak zrobiłem z tłumikiem Tigera i teraz wydaje on z siebie fajny basowy pomruk, ale taki nie męczący. A po odpuszczeniu gazu fajnie strzela Co ważne, jedziesz z takim tłumikiem na wyprawę kilka tysięcy kilometrów i głowy Ci nie urwie Ani temu za Tobą
Homologacji taki tłumik nie ma, ale po zamontowaniu w Tigerze zmierzylismy głośność i mieściła się ona w homologacyjnym limicie (ok. 92-94 dB). Koszt takiej operacji to ok. 450 zł.
Jedno ale W Tigerze (silnik 3-cylindrowy, 1215 ccm) nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika, a po zrobieniu takiego samego "tuningu" tłumika w Hondzie Forza 350 (silnik 1-cylindrowy, 330 ccm) wydaje mi się, że skuter chyba słabiej się zbiera i osiąga mniejszą prędkość. No ale to zupełnie inny silnik, inne przesniesienie napędu...
Opinie na temat takiej przeróbki tłumika od V-Stroma są nawet tu na forum modyfikacja-t-umika-dl1000-l6-by-edhaust-t2016.html
Jeśli masz oryginalny tłumik, to możesz oddać go do Edka (EdHaust) do przerobienia. Ja tak zrobiłem z tłumikiem Tigera i teraz wydaje on z siebie fajny basowy pomruk, ale taki nie męczący. A po odpuszczeniu gazu fajnie strzela Co ważne, jedziesz z takim tłumikiem na wyprawę kilka tysięcy kilometrów i głowy Ci nie urwie Ani temu za Tobą
Homologacji taki tłumik nie ma, ale po zamontowaniu w Tigerze zmierzylismy głośność i mieściła się ona w homologacyjnym limicie (ok. 92-94 dB). Koszt takiej operacji to ok. 450 zł.
Jedno ale W Tigerze (silnik 3-cylindrowy, 1215 ccm) nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika, a po zrobieniu takiego samego "tuningu" tłumika w Hondzie Forza 350 (silnik 1-cylindrowy, 330 ccm) wydaje mi się, że skuter chyba słabiej się zbiera i osiąga mniejszą prędkość. No ale to zupełnie inny silnik, inne przesniesienie napędu...
Opinie na temat takiej przeróbki tłumika od V-Stroma są nawet tu na forum modyfikacja-t-umika-dl1000-l6-by-edhaust-t2016.html
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4481
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Tłumik akcesoryjny do DL1000 2017-2019. LeoVince Nero czy inny?
Arrow jest stworzony do V-ek przepiękne basowe brzmienie i nie męczy uszu. Jak to mam być tłumik akcesoryjny z euro 4 czy 5 to sobie daruj, to jest tragedia... jak akrapovic w BMW, płacisz 6 tysi a masz nic nie różniące się howno od oryginału
Re: Tłumik akcesoryjny do DL1000 2017-2019. LeoVince Nero czy inny?
Pytanie jest takie: co sądzicie o Mivv Oval? Cena ok. 1350 zł. Jest rozsądna.
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Re: Tłumik akcesoryjny do DL1000 2017-2019. LeoVince Nero czy inny?
Dzięki za porady i sugestie. Opcji przeróbek, utraty homologacji nie brałem pod uwagę bo...nie.
Poszedłem sprawdzoną ścieżką...
Dam znać jak zamontuję
Poszedłem sprawdzoną ścieżką...
Dam znać jak zamontuję
Moje V-Stromy: K5 650 -> AL2 650 -> K4 1000 -> K5 650 -> DL1000 AL8
Re: Tłumik akcesoryjny do DL1000 2017-2019. LeoVince Nero czy inny?
Ta sprawdzona ścieżka to za ile?
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT
Re: Tłumik akcesoryjny do DL1000 2017-2019. LeoVince Nero czy inny?
Sprawdzona ścieżka = tłumik znany i polecany do tego modelu. Ceny w PL w przedziale 2000-2300, ja dałem nieco mniej kupując z UK.
Co zabawne, przejechałem z nim testowo 60km, na mój gust jednak akustyka oryginału bardziej mi leży (tzn. Leo brzmi rewelacyjnie, basowo ale chyba zbyt przywykłem do zupełnie cichych wydechów) i chyba będzie do sprzedania. Także jakby ktoś chciał - to jest dedykowany LeoVince Nero do lat 2017-2019 natomiast o ile mi wiadomo pasuje do 1050 (Gaspar75 od którego zakupiłem motocykl przełożył dokłatnie takiego Nero do swojego nowego 1050), a czy do 2014-2016 - nie wiem, sądzę że także powinien.
Na razie jeszcze nie zdecydowałem czy będę go używał czy sprzedam, ale raczej ta druga opcja.
Co zabawne, przejechałem z nim testowo 60km, na mój gust jednak akustyka oryginału bardziej mi leży (tzn. Leo brzmi rewelacyjnie, basowo ale chyba zbyt przywykłem do zupełnie cichych wydechów) i chyba będzie do sprzedania. Także jakby ktoś chciał - to jest dedykowany LeoVince Nero do lat 2017-2019 natomiast o ile mi wiadomo pasuje do 1050 (Gaspar75 od którego zakupiłem motocykl przełożył dokłatnie takiego Nero do swojego nowego 1050), a czy do 2014-2016 - nie wiem, sądzę że także powinien.
Na razie jeszcze nie zdecydowałem czy będę go używał czy sprzedam, ale raczej ta druga opcja.
Moje V-Stromy: K5 650 -> AL2 650 -> K4 1000 -> K5 650 -> DL1000 AL8