BMW R1250 GS Adventure

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
motostopem
A2
Posty: 211
Rejestracja: 06 gru 2022, 09:03

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: motostopem »

delirium pisze:
03 mar 2024, 18:29
motostopem pisze:
03 mar 2024, 18:06
Ciekawe z tymi wymianami wałów. Z drugiej strony nie trzeba smarować to też są jakieś koszta, mniejsze utrudnienie podczas wyjazdów.
wymiana co 60 czy 80tys, może im wyszło, że średnio robi się 5-10tys km na gsie i mogą sobie na to pozwolić
no włśsnie to jest nie prawda że nie trzeba śmarować wału, taki mit sie zrobił przez lata. Ci co nie smarują to im sie wał ukręca.
Nie dość że trzeba smarowac dwie końcówki wału to jeszcze trzeba olej zmieniać w główce tylniej części wału :lol:
interwał jest co 20k km bodajze ale niektórzy rekomendują nawet częściej jak sie nie chce mieć kłopotów, szczególnie w nowcy modelach gdzie śie woda dostaje do wału. 8-)

teraz jak porównasz to do łańcucha porządnego DID, wewnetrznie smarowanego, ktory w zasadzie nie potrzeba smarowacać a niektórzy nawet wyciągaja kilkadziesiąt tysięcy km na łańcuhcu to nagle ten wał nie wydaje sie taki atrakcyjny, Pomijam juz fakt ze łańcuh naprawisz sa na stepach Mongolii a wał to raczej tylko w serwisie.
nadal to jest co 20k km w porównaniu do 500 km smarowania łańcucha to na wyjezdzie to praktycznie codziennie styrany po całym dniu musisz poświęcić te pare minut na psikanie, jak nie masz olejarki. Pierwszy raz ostatnio przeczytałem o tym łańcuchu bez smarowania w najnowszym BMW, ciekawy temat


Najczęściej w roli głównej DL650 :arrow:
https://www.youtube.com/channel/UCpp6Ux ... irmation=1

delirium
A+B+C
Posty: 1217
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: delirium »

motostopem pisze:
03 mar 2024, 20:32
nadal to jest co 20k km w porównaniu do 500 km smarowania łańcucha to na wyjezdzie to praktycznie codziennie styrany po całym dniu musisz poświęcić te pare minut na psikanie, jak nie masz olejarki. Pierwszy raz ostatnio przeczytałem o tym łańcuchu bez smarowania w najnowszym BMW, ciekawy temat
nastepny mit te 500km, nic nie musisz - ja od lat smaruje tylko i wyłącznie po ulewnym deszczu i po myciu.
Tyle i żadnych problemów nie mam z łańcuchem, fabryczne smarowanie wewnetrzne kompletnie wystarcza.



delirium
A+B+C
Posty: 1217
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: BMW R1250 GS Adventure

Post autor: delirium »

Rozmawiałem ostatnio z dealerem i powiedział ze po rozmowach z przedstawicielami BMW na ostatnim szkoleniu jaki mieli
zapewnili że nowe R1300GS Adventure bedzie kompletnie inaczej wyglądało niż aktualny R1300GS. Dobra wiadomość bo do tej pory Adventure wygladał super wielki i dostony, szkoda by było żeby go też zpieprzyli...
bmw_chick.jpg
bmw_chick.jpg (84.65 KiB) Przejrzano 81 razy
Ocena: 5.88235%



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”