Odczujesz. Jak nawet ja odczułem, to Ty teżThomson1024 pisze: ↑11 kwie 2024, 10:59A podejrzewam, że różnicy w zachowaniu na szutrach przy moim zerowym skillu w terenie nie odczuję
Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
- Thomson1024
- A1
- Posty: 38
- Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
- Lokalizacja: Łódź
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Miałem na myśli różnicę między Michelinami i Metzelerami. Ale liczę na to, że od czuję różnicę względem moich obecnych opon.
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
No właśnie. Różnice między Michelin a Metzeler. Dlaczego nie metzeler? Jest jakaś widoczna różnica?
Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
DL650 AK7
- Thomson1024
- A1
- Posty: 38
- Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
- Lokalizacja: Łódź
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Podobno Metzelery głośniejsze... Najlepiej to by było mieć 2 moto obok siebie, jeden na Michelinach, drugi na Metzelerach i się przejechać obydwoma. Ja mogę bazować tylko na zasłyszanych opiniach bo sam nie mam żadnych punktów odniesienia
- Ocena: 5.88235%
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Tourance jest dużo starsza konstrukcją (i mieszanką) a świat idzie do przodu szczególnie jak chodzi o przyczeność na mokrym. Weź to też pod uwagę.
A na "hałas" polecam stopery, serio
Z innej lekko beczki Pamiętam jak zmieniłem opony z Turance Next na Scorpion STR i okazało się, że nagle przednie koło nie łapie tak chętnie podłużnych szczelin (pęknięć) i nie mam wrażenia, że jadę jak w koleinie. Okazało się, że inny kształt plus "kostki" w STRach zmieniły wszystko i zdecydowanie wolę tą opnę... a czy hałasuje nie wiem bo mam stopery
A na "hałas" polecam stopery, serio
Z innej lekko beczki Pamiętam jak zmieniłem opony z Turance Next na Scorpion STR i okazało się, że nagle przednie koło nie łapie tak chętnie podłużnych szczelin (pęknięć) i nie mam wrażenia, że jadę jak w koleinie. Okazało się, że inny kształt plus "kostki" w STRach zmieniły wszystko i zdecydowanie wolę tą opnę... a czy hałasuje nie wiem bo mam stopery
Zdrówko シモン
Mniejszość Niemiecko Japońska
Mniejszość Niemiecko Japońska
- Thomson1024
- A1
- Posty: 38
- Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
- Lokalizacja: Łódź
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Do mojego moto wleciały Anakee Adventure i dziś miałem możliwość się przejechać kilkadziesiąt kilometrów. Temperatura 5 stopni, najpierw sucho, później mokro. W porównaniu z poprzednimi Dunlop Trailmax Meridian jest dzień do nocy:
- Motocykl jest zwrotniejszy i sam chce skręcać, a i w samym zakręcie mam poczucie większej stabilności. To wszystko zapewne dlatego, że poprzednia tylna opona była już mocno spłaszczona.
- Trzymanie na suchym i mokrym asfalcie rewelacja. Na mokrym przy mocnym zamknięciu klamki udało mi się włączyć ABS. Podczas normalnej jazdy żadnych problemów, z przyczepnością.
- Przejechałem jakiś kilometr po drodze gruntowej, taki mokry i rozjeżdżony piach. Ku mojemu zaskoczeniu było naprawdę dobrze (jak na moje zerowe umiejętności jazdy w terenie). Przód sobie jechał sam, ale z grubsza tam gdzie chciałem, za to tył bez problemu napędzał motocykl (nie tak jak na poprzednich oponach gdzie tylko się kręcił).
- Hałasu nie słyszałem żadnego, nawet powyżej 110 km/h. Głównie dlatego, że i tak wszystko zagłusza szum (albo raczej huk) powietrza. Przy pochylaniu w zakrętach faktycznie coś tam słychać, ale według mnie porównywalnie jak poprzednie opony (czyli pomijalnie).
- Wzrosło mi trochę spalanie (4.8 l/100 km), ale obstawiam że przez niską temperaturę (obserwowałem zwiększone spalanie tej zimy) i/lub dynamiczną jazdę, bo jednak kusiło żeby w zakręty wchodzić żwawiej Także zobaczymy później czy opony mają tu jakiś udział.
Za wcześnie na pełną ocenę, ale pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Podrzucę więcej jak pojeżdżę więcej.
- Motocykl jest zwrotniejszy i sam chce skręcać, a i w samym zakręcie mam poczucie większej stabilności. To wszystko zapewne dlatego, że poprzednia tylna opona była już mocno spłaszczona.
- Trzymanie na suchym i mokrym asfalcie rewelacja. Na mokrym przy mocnym zamknięciu klamki udało mi się włączyć ABS. Podczas normalnej jazdy żadnych problemów, z przyczepnością.
- Przejechałem jakiś kilometr po drodze gruntowej, taki mokry i rozjeżdżony piach. Ku mojemu zaskoczeniu było naprawdę dobrze (jak na moje zerowe umiejętności jazdy w terenie). Przód sobie jechał sam, ale z grubsza tam gdzie chciałem, za to tył bez problemu napędzał motocykl (nie tak jak na poprzednich oponach gdzie tylko się kręcił).
- Hałasu nie słyszałem żadnego, nawet powyżej 110 km/h. Głównie dlatego, że i tak wszystko zagłusza szum (albo raczej huk) powietrza. Przy pochylaniu w zakrętach faktycznie coś tam słychać, ale według mnie porównywalnie jak poprzednie opony (czyli pomijalnie).
- Wzrosło mi trochę spalanie (4.8 l/100 km), ale obstawiam że przez niską temperaturę (obserwowałem zwiększone spalanie tej zimy) i/lub dynamiczną jazdę, bo jednak kusiło żeby w zakręty wchodzić żwawiej Także zobaczymy później czy opony mają tu jakiś udział.
Za wcześnie na pełną ocenę, ale pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Podrzucę więcej jak pojeżdżę więcej.
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
No dobra. Drugi komplet Michasiek ma już nabite 22 tys km i z pomiarów ma jeszcze 3mm bieżnika (na środku). Z wyliczeń wychodzi mi że schodzi ok 1mm na ok 4000 km przy normalnej jeździe. Czyli spokojnie na 5000-6000 km by jeszcze wystarczyły (zamykając się przebiegiem 27-28 tys km). Pierwszy zestaw dość podobnie liczyłem. Tak więc te oponki dość żywotne są.
Na zlot te jeszcze dobije ale na czerwcowy wyjazd chyba trzeba będzie zmienić na nowe. I nie będę szukał czegoś nowego jak to mi się sprawdza.
Na zlot te jeszcze dobije ale na czerwcowy wyjazd chyba trzeba będzie zmienić na nowe. I nie będę szukał czegoś nowego jak to mi się sprawdza.
- Thomson1024
- A1
- Posty: 38
- Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
- Lokalizacja: Łódź
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
To ciekawe że robią takie przebiegi. Podczas ostrego hamowania słychać jakby chciały piszczeć co by sugerowało miękką mieszankę. No ale liczby nie kłamią i nawet jeśli jest miękka i tyle wytrzymuje to mi to pasuje
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Chyba jest miękka po bokach a twarda w środku, dwuskładnikowe są - to fajny wynalazek bo nie ściera się szybko na dolotach a klei w winklach.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS