Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Tu przedstawiamy nasze motocykle
Awatar użytkownika
DL_naked_bike
A2
Posty: 102
Rejestracja: 04 lut 2022, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: DL_naked_bike »

Podróżowanie moją SV650 zaczęło mnie już trochę męczyć, szczególnie gdy jeździliśmy we dwoje - nieco podkulone nogi, wysoko środek ciężkości (przy jeździe we dwoje - oboje jesteśmy wysocy), natarczywy dźwięk silnika przy dłuższych przelotach oraz napierający wiatr - notabene coś co uwielbiam przy krótkich przejażdżkach przy dalszych wypadach zaczynało powoli dawać się we znaki :|
Powyższe spowodowało, że zacząłem rozglądać się za następnym, bardziej rozwojowym moto. Były oczywiście przymiarki salonowe na Triumphy, KTMy, Yamahy etc. finalnie jednak wyobraźnie rozpalał jeden motocykl - Africa Twin Adventure Sports (niekoniecznie z skrzynią DCT). Diler z Okęcia pozwolił mi na przejażdżkę wersją zwykłą oraz ATAS (obie już modelowo 2024) raz po razie więc miałem okazję przekonać się o zaletach motocykli w tych samych warunkach - trasę zrobiłem testując od ruchu miejskiego (korki), poprzez jazdę podmiejską kończąc na ekspresówce. Dodam że na jazdy wybrałem się z małżonką. Co ciekawe, bardziej do gustu przypadła mi wersja zwykła, z większym kołem z przodu, która sprawiała wrażenie bardziej stabilnej i przewidywalnej - motocykl po mojej svce wydawał się być ogromny, co jednak przy moich 182 cm nie sprawiało żadnego problemu. Praktycznie byłem już zdecydowany na zakup, jednak nie byłoby fair żeby będąc członkiem tak zacnego forum - nie spróbować jazdy v-strom 1050DE (wisienka na koniec 8-) ). Pojechałem więc na Żerań żeby umówić jazdy rzeczoną suzuką, natomiast przedstawiciel salonu widząc że jestem zainteresowany moto do jazdy we dwoje stwierdził że powinienem spróbować przejażdżki versysem 1000 - umówili więc jazdy na oba motocykle.
kawa test.jpg
kawa test.jpg (127.43 KiB) Przejrzano 436 razy
Ponownie, wraz z małżonką, na pierwszą jazdę dostałem versysa - moto na całe dwie godziny więc traska była w różnych warunkach. Kończąc jazdę przez korek na Toruńskiej zastanawiałem się jakie odczucia po jeździe miała moja żona, gdyż ja byłem oczarowany wygodą, lekkością prowadzenia, zwrotnością i przede wszystkim stabilnością motocykla przy jeździe we dwoje. Okazało się że żona również była zachwycona, a w szczególności przypasowała jej gruba, mięsista i szeroka kanapa na której - jak stwierdziła - czuła się jak w fotelu. Jednym słowem pozycja dla obojga wydawała się perfekcyjna. Drugim motocyklem był 1050 który w porównaniu do versysa wydał się dość siermiężnym sprzętem, ale nie uprzedzając się zbytnio ruszyliśmy i … po pół godzinie wróciliśmy z powrotem. Niestety pierwsze odczucia wraz z kolejnymi kilometrami nawijanymi na koła tylko się pogłębiały (spodziewałem się większego przeskoku względem mojej sv tak jak w przypadku AT i versysa, niestety motocykl swoim charakterem był do niej zbyt podobny) - w pewnym momencie stojąc na światłach powiedziałem do żony że chyba nie chce mi się jechać dalej, a żona, że już od początku jej nie pasowało ale była ciekawa mojej opinii, więc zwróciliśmy i w salonie wybraliśmy motocykl który dał nam najwięcej frajdy z jazdy. Tym oto sposobem staliśmy się właścicielami kolejnego moto jakim jest Kawasaki Versys 1000.
Kawa1.jpg
Kawa1.jpg (142.38 KiB) Przejrzano 436 razy
Kawa2.jpg
Kawa2.jpg (156.14 KiB) Przejrzano 436 razy
Dodam, że do jazdy dostaliśmy wersję pośrednią która od najwyższej różni się tylko elektronicznym zawieszeniem, natomiast finalnie zdecydowaliśmy się na wersję standard, która katalogowo była tańsza od testowej o ok.13 tys. zł. Świadomie zrezygnowałem z takich dodatków jak quickshifter, grzanetki czy doświetlanie zakrętów które po jeździe testowej wydały mi się zbędne, natomiast zamówiłem handbary i parę innych drobnych dodatków poprawiających funkcjonalność przy czym różnica w cenie nadal pozostała ok.10-11 tys.. Wyższa szyba z wersji pośredniej wydawała mi się idealna natomiast z podstawową motocykl sprawia (osobiście) lepsze wrażenie - pojeżdżę i zobaczę jak się z tym jeździ, zawsze będzie można domówić i zmienić. Okazało się również iż oryginalny centralny kufer kawasaki to jest to samo co mój givi v47, więc wystarczyło tylko przełożyć. Bocznych kufrów jeszcze nie zamówiłem gdyż mam dylemat względem swoich w sv v37 których nie użyłem ani razu. Niestety, nie da się ich przełożyć do kawy ponieważ givi nie przewidziało tego wygiętego stelaża monokey do tego modelu (w poprzednim były). Nowe (ori) natomiast kosztują coś ok. 5-6 tys. zł, przy czym wyglądają fenomenalnie z motocyklem, jednak ich pojemność to 28l. na stronę. Do wyboru pozostaje również shad ze swoimi wersjami po 36l. jednak motocykl z nimi nie wygląda już tak fajnie jak z oryginalnymi.
Na koniec dodam, że kawasaki nie brałem w ogóle pod uwagę - z jakiegoś powodu odrzuciłem ją na wstępie, jednakże jazda testowa sprawiła że zdecydowaliśmy się na zakup - pozycja na motocyklu wydała się idealna, jak będzie dalej - zobaczymy, nikt nie każe wiązać się z motocyklem na długie lata, chociaż w przypadku sv to tak chyba się skończy. SV to bardzo wdzięczny sprzęt który daje mnóstwo radości jeżdżąc po mieście i na średnich przelotach, a ponieważ nie ma chętnych na jej zakup (nie wiedzieć czemu) to zostanie z nami do pomykania po mieście. Mam nadzieję że może z czasem małżonka się przekona i zrobi prawko na A i będzie dla niej jak znalazł .
Kawa4.jpg
Kawa4.jpg (137.47 KiB) Przejrzano 436 razy
Poniżej trochę technikaliów:
Versys 1000 w wersji standard tj. pierwsza z trzech (rok modelowy 24’) ma silnik 4-cylindrowy o pojemności 1,043 cm³ oraz mocy 120 KM i 102 Nm. Posiada Shift by wire, elektroniczny tempomat, jednostkę IMU, 3 stopniową kontrolę trakcji, 2 mapy silnika (full i low) oraz coś co sprawdza się do jazdy w zakrętach, czyli System Kawasaki Cornering Management (KIBS). Ponadto pełne oświetlenie led oraz wyświetlacz lcd. W standardzie występuje też centralna stopka i gniazdo zasilania 12v. Motocykl w tej wersji występuje tylko w kolorze szarym. Zawieszenie tylne regulowane za pomocą pokrętła.
Kawa3.jpg
Kawa3.jpg (119.04 KiB) Przejrzano 436 razy
Pojemność zbiornika paliwa to 21 litrów
Wysokość siedziska 840 mm
Masa własna 253 kg (ładowność 220)

Pozostałe wersje różnią się względem podstawowej:
Wersja (S) Duża szyba czołowa, Osłony dłoni, Podgrzewane manetki, Światła doświetlające zakręty LED, Kolorowy wyświetlacz TFT z łącznością ze smartfonem + Tryby jazdy Versys, oraz dwie wersje kolorystyczne;
Wersja (SE) to co wyżej + zawieszenie sterowane elektronicznie.

Różnice w cenie kształtowały się następująco (katalogowo): Standard 61,400, (S)74,600, (SE) 85,100. Właśnie ze względu na znaczne różnice w cenie zdecydowałem się na wersję podstawową, a w razie czego takie rzeczy jak QS, czy grzane manetki można dokupić w oryginale (gdyby się zachciało).

Do zobaczyska na trasie ;)
Ocena: 23.52941%


"naked jest dla prawdziwych facetów, którzy przyjmą wszystko na klatę" 8-)

Awatar użytkownika
matt28
A2
Posty: 278
Rejestracja: 27 sie 2018, 21:50

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: matt28 »

Gratuluję zakupu i życzę zadowolenia z jazdy.
PS. Ciekawy post, fajnie uzasadniony zakup
Ocena: 5.88235%


Old, grumpy man na DL-u 800

Awatar użytkownika
andrus75
A+B
Posty: 664
Rejestracja: 19 cze 2018, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: andrus75 »

Ładny. Gratuluję

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka

Ocena: 5.88235%


DL650 AK7

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2513
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: Smerfciamajda »

Ooo! kolejny Versys na forum!

Gratuluję zakupu, będziesz zadowolony.
Kultura pracy silnika i komfort przy długich przelotach w połączeniu z tempomatem daje kupę spokoju, trasa nie męczy. Zwinność w manewrowaniu i jazda w zakrętach to sama radocha, japa się śmieje bez końca :)

Shad Sh36 jest dobrym kufrem do tego motocykla, wygląda ładnie, nie poszerza go mocno a stelaże Shada po zdjęciu kufra nie szpecą sylwetki. Niestety to nadal tylko 36 litrów. U mnie patrząc na estetykę to jest fajnie ale jednak małe pojemnościowo.

Widzę szyba standardowa - mocno polecam te akcesoryjną jaką miałeś na pierwszym zdjęciu na testówce.
No i gmole jakiekolwiek, bo plastiki drogie w tym moto są...



Awatar użytkownika
bojaco
A+B+C
Posty: 1355
Rejestracja: 01 maja 2018, 21:44
Lokalizacja: Reksio, Bolek i Lolek...

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: bojaco »

No i supcio. Ważne jak i co czujecie, a nie kto co gada. Szerokości.
Ocena: 5.88235%


DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka :shock:

Awatar użytkownika
DL_naked_bike
A2
Posty: 102
Rejestracja: 04 lut 2022, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: DL_naked_bike »

Dzięki @Smerfciamajda , mamy podobne przemyślenia :D Po 2cylindrach z mt-07, i obecnej Vki z mojej suzuki, te 4-cylindry to miła odmiana - faktycznie gładko i aksamitnie się tym śmiga. Ja wiem że przyjemnie jak motocykl mruczy i w ogóle czuć że silnik stuka/puka - to kochamy w naszych motocyklach, ale po całym dniu jazdy jednak potrafi to być męczące. Nie porównuję do DL bo tam zupełnie inna pozycja, ale z mojej SVki to jak przejście z Fiata Pandy na SUVa :lol:
Swoją drogą, jak odbierałem motocykl to na salon przywieźli motocykl hybrydowy Ninja 7 (link) z tym, że tam 2-cyl i 450cm3 pojemności - ciekawe jak gładko tym się będzie jeździło oraz czy się przyjmie - osobiście sceptycznie jestem nastawiony tym bardziej że tam tylko 69 kucy :|
Co do szyby to racja, jak jeździłem z wyższą to faktycznie tylko na czubku kasku czułem powietrze (akurat tam gdzie mam wloty), natomiast przy niższej jednak dociera do mnie te powietrze i przyjemnie chłodzi - chyba taki fetysz po nakedzie :roll: Pośmigam, zobaczę - akurat szyby to nie problem, jest w czym wybierać. Z tego co patrzyłem turystyczna, oryginalna 9 cm wyższa i 14 szersza od standardowej, więc pewnie skończy się jak piszesz.
Natomiast z gmoli zrezygnowałem świadomie i w ich miejsce zamontowałem crash pady - oryginalne ładnie komponują się z moto i są prawie niewidoczne, a po testowym moto widziałem że spełniają swoje zadanie ;)
Teraz czeka mnie żmudne docieranie i jeżdżenie jak zawalidroga, byle do tysiąca km i potem stopniowo będzie można dawać co raz więcej miodu :)
Obecnie zrobione już 130 km i uśmiech z gęby nie schodzi :D


"naked jest dla prawdziwych facetów, którzy przyjmą wszystko na klatę" 8-)

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2513
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: Smerfciamajda »

No i tak trzymaj!



Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4544
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: lukas76 »

Gratki, musze kiedyś się przejechać tym versysem
Ocena: 5.88235%


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
DL_naked_bike
A2
Posty: 102
Rejestracja: 04 lut 2022, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: DL_naked_bike »

lukas76 pisze:
05 cze 2024, 22:19
Gratki, musze kiedyś się przejechać tym versysem
Polecam nie odkładać aż nadto w czasie o ile jesteś zainteresowany obecną generacją (produkowane od 2019 roku) - gdzieś wyczytałem, że wraz z nowym versysem H2 zaplanowanym na 2025 rok, przewidują aktualizację obecnego modelu. Jak znam życie taniej nie będzie ;)


"naked jest dla prawdziwych facetów, którzy przyjmą wszystko na klatę" 8-)

Xj6
A+B
Posty: 553
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: Xj6 »

Versys to zupełnie inne moto niż DL1050. Ciężko je porównać. Po prostu mają trochę inne przeznaczenie, inne możliwości w szczególności terenowe, na gorszych drogach. Zależy kto czego chce od moto.
Ocena: 5.88235%


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
Arturm
A2
Posty: 164
Rejestracja: 28 mar 2017, 22:07
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: Arturm »

Gratulacje! Bardzo fajny motocykl! 🙂
Ocena: 5.88235%


Romet Ogar205>Simson SR50,
pożyczane WSK125,Jawa350,Honda SLR650..:]
V-Strom 650 AL2 -->>> V-Strom 1050XT

Janek-2004
A
Posty: 395
Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: Janek-2004 »

Swego czasu było w Motovoyager porównanie 9 motocykli adventure do których też Kawasaki Versys 1000 zostało zaliczone ze względu na fakt, że sam producent tak pozycjonuje ten motocykl. W ogólnej klasyfikacji wygrał co było do przewidzenia duży GS jako najbardziej wszechstronny spośród wszystkich 9 motocykli, natomiast w teście drogowym kawasaki Versys 1000 był bezkonkurencyjny, w generalce był na 3 miejscu na podium.
Ocena: 5.88235%



Xj6
A+B
Posty: 553
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: Xj6 »

Brawo! Niemiej w teren bym się nim nie wybrał.
Ocena: 5.88235%


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3785
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: crimson »

Fajne moto, też może się nim przejadę kiedyś. Gratulacje
Ocena: 5.88235%


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4544
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: lukas76 »

Xj6 pisze:
06 cze 2024, 15:22
Brawo! Niemiej w teren bym się nim nie wybrał.
Chyba tak samo jak 1050,to nie są motocykle w teren


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
DL_naked_bike
A2
Posty: 102
Rejestracja: 04 lut 2022, 09:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: DL_naked_bike »

Xj6 pisze:
06 cze 2024, 15:22
Brawo! Niemiej w teren bym się nim nie wybrał.
Potwierdzam, to nie jest motocykl w teren - sam prześwit to jedyne 15 cm, czyli 1,5 cm mniej od drogowej 1050 oraz koła 17stki. Co najwyżej na pole namiotowe można dojechać :lol:


"naked jest dla prawdziwych facetów, którzy przyjmą wszystko na klatę" 8-)

Xj6
A+B
Posty: 553
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: Xj6 »

lukas76 pisze:
06 cze 2024, 16:02
Xj6 pisze:
06 cze 2024, 15:22
Brawo! Niemiej w teren bym się nim nie wybrał.
Chyba tak samo jak 1050,to nie są motocykle w teren
Dl jest jednak bardziej w teren, czytaj kiepskie drogi np. Bałkanów.
Versys to pojazd szosowy, lekko podniesiony. Na pewno super, ale nie ryzykowałbym tym jazdy po lekkim szutrze, dziurawych drogach itp., itd.
Ocena: 5.88235%


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2513
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: Smerfciamajda »

Nie przesadzał bym z tym kategoryzowaniem.
Szutrowe drogi w miarę twarde to Versys pojedzie bez problemu. Nie takimi motocyklami ludzie jeździli po lasach bo nie wiedzieli że trzeba mieć ADV.

Na pole namiotowe jak ktoś wcześniej napisał dojedzie bez łaski.

DL będzie w tym lepszy ze względu na koło ale kozakiem też nie jest. Z osłoną pod silnikiem ja się zawiesiłem na wysokim krawężniku. To nie Africa czy Tenera.

Oba to fajne motocykle ale tam gdzie trochę brakuje jednemu tam drugi jest lepszy i odwrotnie.
Ocena: 11.76471%



Xj6
A+B
Posty: 553
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: Xj6 »

Ta...


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2513
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Kawasaki 1000 (standardowy) 2024

Post autor: Smerfciamajda »

No..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Motocykle”