Cześć, wczoraj miałem w końcu przyjemność przetestować kapitalny motocykl sportowy - Kawasaki ZX-4RR wyceniony na kwotę - 47'400 zł.maszynę do testu użyczył salon Kawasaki Kraków:
https://krakow.kawasaki.pl/?gad_source= ... A8QAvD_BwE
Podczas jazdy towarzyszył mi kolega Marek nagrywając trochę ujęć z perspektywy jego motocykla - BMW R1250 GS Adventure, tak więc z tego materiału powstanie oczywiście filmik
Motocykl Kawasaki ZX-4RR to bardzo ciekawy sprzęt sportowy, gdyż napędza go niewielka ale bardzo dynamiczna jednostka.
Jest nią czterocylindrowy rzędowy silnik DOHC chłodzony cieczą o pojemności zaledwie 399 cm3.
Generuje on maksymalną moc - 77 KM (14'500 obr/min) i maksymalny moment obrotowy - 39 Nm (13'000 obr/min) i jest to ewenement w tej klasie pojemnościowej w motocyklach.
Silnik pracuje bardzo gładko i zaczyna lekko wibrować a w zasadzie łaskotać stopy od obrotów rzędu 9'000 i tu dopiero zaczyna się zabawa
Poniżej tych obrotów można spokojnie, płynnie i oszczędnie pokonywać kilometry, ale przyspieszenie jest słabe.
Poza świetnym silnikiem, który wprawdzie trzeba mocno kręcić by dynamicznie oddawał moc mamy w Kawie również bardzo dobre i skuteczne hamulce oparte na podwójnych tarczach z przodu o średnicy - 290 mm. oraz radialnych zaciskach cztero-tłoczkowych, z tyłu natomiast znajduje się pojedyncza tarcza - 220 mm. i zacisk jedno-tłoczkowy.
Układ działa bardzo skutecznie, jest responsywny i szybko zatrzymuje relatywnie lekki motocykl o wadze - 189 kg. (gotowy do jazdy).
Na duży plus zawieszenie upside-down, przy skokach rzędu - 120 / 124 mm (przód / tył) ZX-4RR świetnie trzyma się w zakrętach dając jednoczenie wystarczający komfort podczas jazdy nieco wyboistymi lokalnymi drogami.
Warto też wspomnieć że Kawasaki ZX-4RR mimo tak małego silnika rozpędza się do zawrotnej prędkości ponad - 235 km/godz.
Zapewne wiecie że preferuję motocykle klasy ADV ze względu także na większy komfort podróżowania, spodziewałem się więc szybkiego zmęczenia przy mocniejszym pochyleniu pozycji na nisko umieszczonej kierownicy typu Clip-On.
Okazało się że Kawasaki jest bardzo wygodne co było dla mnie niemałym zaskoczeniem, zwłaszcza siedzenie kierowcy zamocowane na wysokości - 800 mm. dawało idealne podparcie i nie męczyło nadmiernym pochyleniem do baku jak to miało miejsce choćby w motocyklu Yamaha Tracer 9GT.
Pod zadupkiem znalazło się miejsce na mały schowek do którego zmieści się mały spray do łańcucha lub rękawiczki.
Muszę przyznać że osiągi motocykla Kawasaki ZX-10RR są naprawdę niezłe jak na tą pojemność, silnik ochoczo wkręca się aż do obrotów rzędu 15'000, jazda dynamiczna po zakrętach tej "wściekłej wiertarki" w zakresie obrotów 9-15k to czysta przyjemność także z powodu fantastycznie działającej skrzyni biegów i fabrycznego quick-shiftera, oraz zamontowanego w testówce tłumika Akrapovic.
Oczywiście motocykl jest wyposażony w pełne oświetlenie LED, kolorowy wyświetlacz TFT z możliwością połączenia ze smartfonem, cztery tryby jazdy, kontrolę trakcji i ABS, a także dynamiczne doładowanie silnika powietrzem i inne nowoczesne rozwiązania, zadowalająca jest również pojemność zbiornika paliwa - 15 litrów dająca zasięg rzędu 280 km. przy średnim spalaniu jakie mi wyszło - 5,3 l/100 km. a nie jechaliśmy w tempie ślimaczym
Nieco przeciętna jest widoczność drogi w tych mocowanych do czaszy lusterkach, na plus jest to iż nie drgają.
Gdyby nie wczorajsza burza, pewnie jeździłbym Kawą do zamknięcia salonu tak dużo frajdy dał mi ten niewielki sportowy motocykl
Kawasaki ma też kilka drobnych wad w tym brak osłony pleców kierowcy przed chlapiącym błotem z tylnego koła o czym przekonałem się po jeździe..
Zmusiło mnie to do wyprania plecaka, niespecjalnie ergonomiczna jest także obsługa wyświetlacza TFT, brakuje również gnizada USB, nieco większej szyby, trzeba też uważać by nie oddalać zbytnio prawej nogi na secie, bo w przeciwnym wypadku but może się nieco nieco przytopić od rury wydechowej
Nie za bardzo jest też gdzie podpiąć jakąś torbę by wrzucić bagaż na krótką wycieczkę, ale są to naprawdę szczegóły w porównaniu do potencjału tej maszyny z przeznaczeniem głównie torowym i do sprawiania przyjemności z dzikiego upalania na wysokich obrotach terroryzując przechodniów rykiem silnika
Zachęcam Was do odwiedzenia salonu Kawasaki i odbycia jazdy testowej Kawasaki ZX-4RR, wielu może się zdziwić jakiego to ma kopa..a zrobiliśmy z Markiem krótki wyścig i Kawa przyspiesza 0-100 w okolicach 4,2 sekundy co może zdziwić Ridera na potencjalnie mocniejszym motocyklu.
Egzemplarz jakim jeździłem ma przebieg niecałe tysiąc km. i jest akurat wystawiony do sprzedaży w atrakcyjnej cenie - 44'500 zł. zważywszy na wyposażenie i zamontowany dodatkowo tłumik - Akrapovic w cenie 6'000 zł. który bardzo podbija brzmienie tego silnika w dolnym i średnim zakresie obrotów.
Zapraszam Was na kilka zdjęć z naszej wczorajszej traski, gdzie między innymi w rejonie Ojcowa i Skały mogłem przetestować tą bestyjkę na kultowych winklach
Przy okazji testów Kawasaki sprawdziłem też znakomitą kurtkę - Rev'it! Airvawe 4 w kolorze jasno-szarym, która posiada cetryfikat bezpieczeństwa AA i świetnie nadaje się do jazdy w takich upałach ze względu na jej przewiewność i zastosowanie materiału 3D Air mesh.
Nie akceptuję jazdy "na zdrapkę" bo uważam że korzystanie z motocykla w krótkich spodenkach i koszulce jest nieodpowiedzialne dlatego też nabyłem tą kurtkę jak zawsze w sklepie Defender dzień wcześniej:
https://defender.net.pl/product-pol-196 ... szara.html
Poniżej kilka zdjęć z naszej przejażdżki z Markiem którą zakończyliśmy w burzy, do domu wracałem w mokrych gaciach
Kawasaki ZX-4RR - "wściekła wiertarka" z cztrocylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności - 399 cm3 DOHC
Re: Kawasaki ZX-4RR - "wściekła wiertarka" z cztrocylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności - 399 cm3 DOHC
Iżu, Twoje recenzje są tak dobrze napisane, że nawet jak zaczniesz pisać o kompletach garnków albo drutach do szydełkowania, to będę czytał z zaciekawieniem
Dziękuję i pozdrawiam.
Dziękuję i pozdrawiam.
- Ocena: 5.88235%
Andrzej
Honda CBF500 > Yamaha XJ6 Diversion F > DL650A C7
Honda CBF500 > Yamaha XJ6 Diversion F > DL650A C7
Re: Kawasaki ZX-4RR - "wściekła wiertarka" z cztrocylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności - 399 cm3 DOHC
Tiaaa Ale na początku tej "recenzji" powinno być ostrzeżenie - UWAGA, materiał zawiera lokowanie produktu
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: Kawasaki ZX-4RR - "wściekła wiertarka" z cztrocylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności - 399 cm3 DOHC
Mały DL do 100 przyspiesza pono w 3,9 sekundy...
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek