UWAGA UWAGA UWAGA

Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni


Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

System diagnostyki silnika (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000

Czyli o wszystkim co związane jest z elektryką
Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2235
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

C41 Awaria przekaźnika pompy paliwa (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000

Post autor: Antyks »

C41 - Błąd przekaźnika pompy paliwa.
Przyczyna wyświetlenia :
Brak napięcia na obu wtryskiwaczach przez 3 sek. po załączeniu przekaźnika pompy paliwa lub napięcie na obu wtryskiwaczach, gdy przekaźnik pompy paliwa jest wyłączony.

Możliwe przyczyny :
-Zwarcie lub przerwa w obwodzie sterowania przekaźnikiem pompy paliwa
- Uszkodzenie przekaźnika pompy paliwa
- Uszkodzenie ECM

Diagnostyka :
1) Wyjąć siedzenie
2) Wyłączyć zapłon.
3) Sprawdź przekaźnik FP szukając luźnych i przerwanych przewodów.
Jeśli OK, sprawdź przekaźnik :
FP1.png
4) Przekaźnik pompy paliwa znajduje się za ECM.
5) Wyjąć przekaźnik pompy paliwa.
6) Sprawdzić izolację (omomierzem) między zaciskami 1 i 2 . Następnie podać 12 V do zacisków 3 (+) i 4 (-) i sprawdzić rezystancje pomiędzy zaciskami 1 i 2 . Po podaniu napięcia na cewkę przekaźnika ( styk 3 i 4) - styk 1 i 2 powinien się zewrzeć Jeżeli styk nie zwarł się - należy wymienić przekaźnik na nowy.
FP2.png
FP2.png (164.63 KiB) Przejrzano 2516 razy
7) Jeżeli działanie jest nieprawidłowe - wymienić na nowy.
Jeżeli działanie przekaźnika jest ok -
- Przewód żółto/czarny lub pomarańczowo/zielony jest uszkodzony, zerwany lub zwarty do masy. Sprawdzić oporność do wtyczki ECM
- Jeżeli przewody i wtyczki są ok - możliwe że uszkodzony jest ECM
- Ponownie sprawdzić każdą wiązkę terminala -
- Sprawdzić wtryskiwacze paliwa.
Ocena: 5.88235%



Tags:

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2235
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Błąd C44 Sonda lambda -czujnik HO2 (HO2S) (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000

Post autor: Antyks »

C44 Sonda lambda -czujnik HO2 (HO2S)
A po co to to? Sonda lambda to czujnik mierzący zawartość tlenu w spalinach. Sygnał z sondy trafia do sterownika ECM, który na tej podstawie określa, czy proces spalania przebiega prawidłowo oraz oblicza dawkę paliwa która ma trafić do cylindrów. W niektórych nowoczesnych motocyklach stosuje się dwie sondy lambda – jedną przed katalizatorem i drugą za nim. Pierwsza dostarcza informacji potrzebnych do sterowania pracą silnika, a druga kontroluje, czy układ oczyszczania spalin działa poprawnie.
Czujnik HO2 jest zainstalowany na kanale wylotowym spalin. Fo jego demontażu konieczne jest zdjęcie siedzenia. Czujnik należy przykręcać z siłą : 47,5 Nm (4,75 kG-m, 34,3 lb-ft)
Wymiana HO2.png
Wymiana HO2.png (36.2 KiB) Przejrzano 2498 razy
Przyczyny wyświetlenia błędu :
Napięcie podawane z czujnika po jego rozgrzaniu jest niewłaściwe.
Prawdopodobne przyczyny awarii :
- awaria czujnika HO2 lub jego obwodu elektrycznego
- usterka układu paliwowego.
- usterka ECM.
CzujnikH02.JPG
CzujnikH02.JPG (25.23 KiB) Przejrzano 2501 razy
Diagnoza uszkodzenia ;
1) Zdemontować zbiornik paliwa
2) Wyłączyć zapłon.
3) Sprawdzić złącze czujnika czy nie jest zabrudzone, zawilgotniałe, czy nie ma luźnych styków, nadłamanych przewodów itd.
ho2_1.png
ho2_1.png (104.2 KiB) Przejrzano 2501 razy
4) Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie ( Woltomierz !!) grzałki pomiędzy przewodem pomarańczowo/białym ) a masą( przy podłączonej wtyczce) .
5) Jeżeli miernik przez kilka sekund wskazuje napięcie takie jak jest na akumulatorze (najczęściej 11.5 - 13.0V) - zasilanie podgrzewania czujnika działa dobrze. Uwaga - napięcie to można zmierzyć tylko przez kilka sekund od załączenia zapłonu.
Jeżeli pomiar jest właściwy - idziemy dalej ;
6) Rozgrzać silnik .
7) Dokonać pomiaru napięcia wyjściowego czujnika HO2
(Pomiędzy przewodem biało/zielonym i czarno/brązowym) na biegu jałowym.Napięcie powinno wynosić 0,4 V i mniej.
7) Dokonać pomiaru napięcia wyjściowego czujnika HO2 trzymając
prędkość obrotowa silnika przy ok. 5 000 obr / min.
Napięcie powinno wynosić 0,6 V i więcej.
Jeżeli napięcie nie jest właściwe - wymienić czujnik.
Jeżeli jest właściwe :
8) Wyłączyć zapłon.
9) Odłączyć złączkę czujnika HO2.
ho2_1.png
ho2_1.png (104.2 KiB) Przejrzano 2501 razy
10) Sprawdzić rezystancję ( omomierz) między zaciskami (biały - biały)
czujnika HO2.
Rezystancja grzałki czujnika HO2 powinna wynosić 4 - 5 Ω (przy 23 ° C )

UWAGA:
Temperatura czujnika poważnie wpływa na wartość rezystancji dlatego upewnij się, że czujnik jest w odpowiedniej temperaturze.
Jeżeli pomiary są właściwe :
- Sprawdź wszystkie przewody na możliwość uszkodzenia, zwarcia, przerwania itd. Sprawdź ich ciągłość z pinami z wtyczki ECM
Jeżeli przewody są ok - prawdopodobnie uszkodzeniu uległo ECM
Przed wymianą ECP sprawdź jeszcze raz całą instalację elektryczną czujnika.

Jeżeli pomiary nie są właściwe - wymień czujnik HO2
Załączniki
ho2_2.png



Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2235
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Błąd C49 Zaworu PAIR (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000

Post autor: Antyks »

Zawór PAIR służy do dopuszczania do kolektora wydechowego powietrza w celu umożliwienia dopalenia pozostałości.

Najczęstsze przyczyny błędu :
- Usterka obwodu sterowania elektrozaworu PAIR lub samego zaworu
- Usterka kontroli zaworu elektromagnetycznego PAIR.
- Usterka ECM.

Identyfikacja problemu
1) Wyjąć zbiornik paliwa.
2) Wyjąć filtr powietrza z obudową
2) Wyłączyć zapłon.
Pair1.png
Pair1.png (71.57 KiB) Przejrzano 2500 razy
3) Sprawdź złącze elektrozaworu PAIR czy nie jest zabrudzone, zawilgocone, czy nie znajdują się w nim luźne styki itd.
4) Zdjąć wtyczkę z elektrozaworu PAIR, zmierzyć oporność pomiędzy stykami cewki : Rezystancja powinna wynosić 20 - 24Ω przy 20 st.C.
Jeżeli rezystancja nie jest właściwa - należy wymienić elektrozawór.
5) Podłączyć złączkę sterowania do elektrozaworu PAIR .
6) Włączyć zapłon.
Pair2.png
Pair2.png (37.16 KiB) Przejrzano 2500 razy
7) Zmierzyć napięcie na przewodzie między przewodem brązowym a masą motocykla. Napięcie powinno wynosić tyle, ile napięcie na akumulatorze ( 11.5-13V)
Jeżeli napięcie jest ok :
- sprawdzić przewód brązowy czy nie jest zwarty do masy lub przerwany.
- Jeżeli instalacja i złącza są ok, przyczyną problemów może być uszkodzony ECM. Przed wymianą ECM ponownie sprawdź każdą złączę i przewód.
Ocena: 5.88235%



PMDisaster
AM
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2023, 20:07

Re: System diagnostyki silnika (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000

Post autor: PMDisaster »

Dziękuję za wspaniały materiał

Pytanie: czy z C31 można jeździ bez uszkodzenia maszyny?
Przez pomyłkę wskaźnik biegów podłączyłem do Aku oba przewody plus i minus do plus. Od tego czasu się zaczęło. Coś trwałe uszkodziłem?
Mam problem też z rozładowującym się Aku. Czy szukać rozwiązania w związku z tą awaria?

Z góry dziękuję za wsparcie
Zaczynam przygodę z motocyklem i troszkę jestem załamany :(



Online
Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4927
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: System diagnostyki silnika (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000

Post autor: Centrino »

PMDisaster pisze:
30 sie 2023, 17:55
Dziękuję za wspaniały materiał

Pytanie: czy z C31 można jeździ bez uszkodzenia maszyny?
Przez pomyłkę wskaźnik biegów podłączyłem do Aku oba przewody plus i minus do plus. Od tego czasu się zaczęło. Coś trwałe uszkodziłem?
Mam problem też z rozładowującym się Aku. Czy szukać rozwiązania w związku z tą awaria?

Z góry dziękuję za wsparcie
Zaczynam przygodę z motocyklem i troszkę jestem załamany :(
No raczej szukaj


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

PMDisaster
AM
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2023, 20:07

Re: System diagnostyki silnika (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000

Post autor: PMDisaster »

Aktualizacja: pogrzebaniem. Gdy podłączę wskaźnik biegów to błąd znika. Jest czyściutko
Ale niestety aku natychmiast się rozładowuje :(

Podpowiecie koledzy?



Online
Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4927
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: System diagnostyki silnika (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000

Post autor: Centrino »

Tym bardziej szukaj bo jest jakaś zwora


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

PMDisaster
AM
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2023, 20:07

Re: System diagnostyki silnika (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000

Post autor: PMDisaster »

A to że podłączyłem plus i minus do plusa to mogłem coś uszkodzić? Potencjalnie co?



Awatar użytkownika
f_ranek
A+B+C
Posty: 1467
Rejestracja: 10 cze 2021, 23:39
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Re: System diagnostyki silnika (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000

Post autor: f_ranek »

Ale jaki to wskaźnik biegów? Zewnętrzny? A jak go odłączysz?

Wyciągnij wszystkie bezpieczniki, i wkładaj po kolei, aż zacznie się rozładowywać, to zawęzisz jakoś pole poszukiwań.


Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021

Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej

PMDisaster
AM
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2023, 20:07

Re: System diagnostyki silnika (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000

Post autor: PMDisaster »

Zewnętrzny
Jak go odłączę to dostaje błąd C31 :(



Borys_Szacki
A1
Posty: 47
Rejestracja: 14 paź 2024, 14:21

Re: System diagnostyki silnika (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000

Post autor: Borys_Szacki »

PMDisaster pisze:
31 sie 2023, 16:38
Zewnętrzny
Jak go odłączę to dostaje błąd C31 :(
Jakiś update sytuacji?
Udało się rozwiązać problem?


Kręte drogi dają piękne widoki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat elektryczny”