UWAGA UWAGA UWAGA
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
System diagnostyki silnika (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2235
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
C41 Awaria przekaźnika pompy paliwa (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000
C41 - Błąd przekaźnika pompy paliwa.
Przyczyna wyświetlenia :
Brak napięcia na obu wtryskiwaczach przez 3 sek. po załączeniu przekaźnika pompy paliwa lub napięcie na obu wtryskiwaczach, gdy przekaźnik pompy paliwa jest wyłączony.
Możliwe przyczyny :
-Zwarcie lub przerwa w obwodzie sterowania przekaźnikiem pompy paliwa
- Uszkodzenie przekaźnika pompy paliwa
- Uszkodzenie ECM
Diagnostyka :
1) Wyjąć siedzenie
2) Wyłączyć zapłon.
3) Sprawdź przekaźnik FP szukając luźnych i przerwanych przewodów.
Jeśli OK, sprawdź przekaźnik : 4) Przekaźnik pompy paliwa znajduje się za ECM.
5) Wyjąć przekaźnik pompy paliwa.
6) Sprawdzić izolację (omomierzem) między zaciskami 1 i 2 . Następnie podać 12 V do zacisków 3 (+) i 4 (-) i sprawdzić rezystancje pomiędzy zaciskami 1 i 2 . Po podaniu napięcia na cewkę przekaźnika ( styk 3 i 4) - styk 1 i 2 powinien się zewrzeć Jeżeli styk nie zwarł się - należy wymienić przekaźnik na nowy. 7) Jeżeli działanie jest nieprawidłowe - wymienić na nowy.
Jeżeli działanie przekaźnika jest ok -
- Przewód żółto/czarny lub pomarańczowo/zielony jest uszkodzony, zerwany lub zwarty do masy. Sprawdzić oporność do wtyczki ECM
- Jeżeli przewody i wtyczki są ok - możliwe że uszkodzony jest ECM
- Ponownie sprawdzić każdą wiązkę terminala -
- Sprawdzić wtryskiwacze paliwa.
Przyczyna wyświetlenia :
Brak napięcia na obu wtryskiwaczach przez 3 sek. po załączeniu przekaźnika pompy paliwa lub napięcie na obu wtryskiwaczach, gdy przekaźnik pompy paliwa jest wyłączony.
Możliwe przyczyny :
-Zwarcie lub przerwa w obwodzie sterowania przekaźnikiem pompy paliwa
- Uszkodzenie przekaźnika pompy paliwa
- Uszkodzenie ECM
Diagnostyka :
1) Wyjąć siedzenie
2) Wyłączyć zapłon.
3) Sprawdź przekaźnik FP szukając luźnych i przerwanych przewodów.
Jeśli OK, sprawdź przekaźnik : 4) Przekaźnik pompy paliwa znajduje się za ECM.
5) Wyjąć przekaźnik pompy paliwa.
6) Sprawdzić izolację (omomierzem) między zaciskami 1 i 2 . Następnie podać 12 V do zacisków 3 (+) i 4 (-) i sprawdzić rezystancje pomiędzy zaciskami 1 i 2 . Po podaniu napięcia na cewkę przekaźnika ( styk 3 i 4) - styk 1 i 2 powinien się zewrzeć Jeżeli styk nie zwarł się - należy wymienić przekaźnik na nowy. 7) Jeżeli działanie jest nieprawidłowe - wymienić na nowy.
Jeżeli działanie przekaźnika jest ok -
- Przewód żółto/czarny lub pomarańczowo/zielony jest uszkodzony, zerwany lub zwarty do masy. Sprawdzić oporność do wtyczki ECM
- Jeżeli przewody i wtyczki są ok - możliwe że uszkodzony jest ECM
- Ponownie sprawdzić każdą wiązkę terminala -
- Sprawdzić wtryskiwacze paliwa.
- Ocena: 5.88235%
Tags:
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2235
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Błąd C44 Sonda lambda -czujnik HO2 (HO2S) (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000
C44 Sonda lambda -czujnik HO2 (HO2S)
A po co to to? Sonda lambda to czujnik mierzący zawartość tlenu w spalinach. Sygnał z sondy trafia do sterownika ECM, który na tej podstawie określa, czy proces spalania przebiega prawidłowo oraz oblicza dawkę paliwa która ma trafić do cylindrów. W niektórych nowoczesnych motocyklach stosuje się dwie sondy lambda – jedną przed katalizatorem i drugą za nim. Pierwsza dostarcza informacji potrzebnych do sterowania pracą silnika, a druga kontroluje, czy układ oczyszczania spalin działa poprawnie.
Czujnik HO2 jest zainstalowany na kanale wylotowym spalin. Fo jego demontażu konieczne jest zdjęcie siedzenia. Czujnik należy przykręcać z siłą : 47,5 Nm (4,75 kG-m, 34,3 lb-ft) Przyczyny wyświetlenia błędu :
Napięcie podawane z czujnika po jego rozgrzaniu jest niewłaściwe.
Prawdopodobne przyczyny awarii :
- awaria czujnika HO2 lub jego obwodu elektrycznego
- usterka układu paliwowego.
- usterka ECM. Diagnoza uszkodzenia ;
1) Zdemontować zbiornik paliwa
2) Wyłączyć zapłon.
3) Sprawdzić złącze czujnika czy nie jest zabrudzone, zawilgotniałe, czy nie ma luźnych styków, nadłamanych przewodów itd. 4) Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie ( Woltomierz !!) grzałki pomiędzy przewodem pomarańczowo/białym ) a masą( przy podłączonej wtyczce) .
5) Jeżeli miernik przez kilka sekund wskazuje napięcie takie jak jest na akumulatorze (najczęściej 11.5 - 13.0V) - zasilanie podgrzewania czujnika działa dobrze. Uwaga - napięcie to można zmierzyć tylko przez kilka sekund od załączenia zapłonu.
Jeżeli pomiar jest właściwy - idziemy dalej ;
6) Rozgrzać silnik .
7) Dokonać pomiaru napięcia wyjściowego czujnika HO2
(Pomiędzy przewodem biało/zielonym i czarno/brązowym) na biegu jałowym.Napięcie powinno wynosić 0,4 V i mniej.
7) Dokonać pomiaru napięcia wyjściowego czujnika HO2 trzymając
prędkość obrotowa silnika przy ok. 5 000 obr / min.
Napięcie powinno wynosić 0,6 V i więcej.
Jeżeli napięcie nie jest właściwe - wymienić czujnik.
Jeżeli jest właściwe :
8) Wyłączyć zapłon.
9) Odłączyć złączkę czujnika HO2. 10) Sprawdzić rezystancję ( omomierz) między zaciskami (biały - biały)
czujnika HO2.
Rezystancja grzałki czujnika HO2 powinna wynosić 4 - 5 Ω (przy 23 ° C )
UWAGA:
Temperatura czujnika poważnie wpływa na wartość rezystancji dlatego upewnij się, że czujnik jest w odpowiedniej temperaturze.
Jeżeli pomiary są właściwe :
- Sprawdź wszystkie przewody na możliwość uszkodzenia, zwarcia, przerwania itd. Sprawdź ich ciągłość z pinami z wtyczki ECM
Jeżeli przewody są ok - prawdopodobnie uszkodzeniu uległo ECM
Przed wymianą ECP sprawdź jeszcze raz całą instalację elektryczną czujnika.
Jeżeli pomiary nie są właściwe - wymień czujnik HO2
A po co to to? Sonda lambda to czujnik mierzący zawartość tlenu w spalinach. Sygnał z sondy trafia do sterownika ECM, który na tej podstawie określa, czy proces spalania przebiega prawidłowo oraz oblicza dawkę paliwa która ma trafić do cylindrów. W niektórych nowoczesnych motocyklach stosuje się dwie sondy lambda – jedną przed katalizatorem i drugą za nim. Pierwsza dostarcza informacji potrzebnych do sterowania pracą silnika, a druga kontroluje, czy układ oczyszczania spalin działa poprawnie.
Czujnik HO2 jest zainstalowany na kanale wylotowym spalin. Fo jego demontażu konieczne jest zdjęcie siedzenia. Czujnik należy przykręcać z siłą : 47,5 Nm (4,75 kG-m, 34,3 lb-ft) Przyczyny wyświetlenia błędu :
Napięcie podawane z czujnika po jego rozgrzaniu jest niewłaściwe.
Prawdopodobne przyczyny awarii :
- awaria czujnika HO2 lub jego obwodu elektrycznego
- usterka układu paliwowego.
- usterka ECM. Diagnoza uszkodzenia ;
1) Zdemontować zbiornik paliwa
2) Wyłączyć zapłon.
3) Sprawdzić złącze czujnika czy nie jest zabrudzone, zawilgotniałe, czy nie ma luźnych styków, nadłamanych przewodów itd. 4) Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie ( Woltomierz !!) grzałki pomiędzy przewodem pomarańczowo/białym ) a masą( przy podłączonej wtyczce) .
5) Jeżeli miernik przez kilka sekund wskazuje napięcie takie jak jest na akumulatorze (najczęściej 11.5 - 13.0V) - zasilanie podgrzewania czujnika działa dobrze. Uwaga - napięcie to można zmierzyć tylko przez kilka sekund od załączenia zapłonu.
Jeżeli pomiar jest właściwy - idziemy dalej ;
6) Rozgrzać silnik .
7) Dokonać pomiaru napięcia wyjściowego czujnika HO2
(Pomiędzy przewodem biało/zielonym i czarno/brązowym) na biegu jałowym.Napięcie powinno wynosić 0,4 V i mniej.
7) Dokonać pomiaru napięcia wyjściowego czujnika HO2 trzymając
prędkość obrotowa silnika przy ok. 5 000 obr / min.
Napięcie powinno wynosić 0,6 V i więcej.
Jeżeli napięcie nie jest właściwe - wymienić czujnik.
Jeżeli jest właściwe :
8) Wyłączyć zapłon.
9) Odłączyć złączkę czujnika HO2. 10) Sprawdzić rezystancję ( omomierz) między zaciskami (biały - biały)
czujnika HO2.
Rezystancja grzałki czujnika HO2 powinna wynosić 4 - 5 Ω (przy 23 ° C )
UWAGA:
Temperatura czujnika poważnie wpływa na wartość rezystancji dlatego upewnij się, że czujnik jest w odpowiedniej temperaturze.
Jeżeli pomiary są właściwe :
- Sprawdź wszystkie przewody na możliwość uszkodzenia, zwarcia, przerwania itd. Sprawdź ich ciągłość z pinami z wtyczki ECM
Jeżeli przewody są ok - prawdopodobnie uszkodzeniu uległo ECM
Przed wymianą ECP sprawdź jeszcze raz całą instalację elektryczną czujnika.
Jeżeli pomiary nie są właściwe - wymień czujnik HO2
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2235
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Błąd C49 Zaworu PAIR (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000
Zawór PAIR służy do dopuszczania do kolektora wydechowego powietrza w celu umożliwienia dopalenia pozostałości.
Najczęstsze przyczyny błędu :
- Usterka obwodu sterowania elektrozaworu PAIR lub samego zaworu
- Usterka kontroli zaworu elektromagnetycznego PAIR.
- Usterka ECM.
Identyfikacja problemu
1) Wyjąć zbiornik paliwa.
2) Wyjąć filtr powietrza z obudową
2) Wyłączyć zapłon. 3) Sprawdź złącze elektrozaworu PAIR czy nie jest zabrudzone, zawilgocone, czy nie znajdują się w nim luźne styki itd.
4) Zdjąć wtyczkę z elektrozaworu PAIR, zmierzyć oporność pomiędzy stykami cewki : Rezystancja powinna wynosić 20 - 24Ω przy 20 st.C.
Jeżeli rezystancja nie jest właściwa - należy wymienić elektrozawór.
5) Podłączyć złączkę sterowania do elektrozaworu PAIR .
6) Włączyć zapłon. 7) Zmierzyć napięcie na przewodzie między przewodem brązowym a masą motocykla. Napięcie powinno wynosić tyle, ile napięcie na akumulatorze ( 11.5-13V)
Jeżeli napięcie jest ok :
- sprawdzić przewód brązowy czy nie jest zwarty do masy lub przerwany.
- Jeżeli instalacja i złącza są ok, przyczyną problemów może być uszkodzony ECM. Przed wymianą ECM ponownie sprawdź każdą złączę i przewód.
Najczęstsze przyczyny błędu :
- Usterka obwodu sterowania elektrozaworu PAIR lub samego zaworu
- Usterka kontroli zaworu elektromagnetycznego PAIR.
- Usterka ECM.
Identyfikacja problemu
1) Wyjąć zbiornik paliwa.
2) Wyjąć filtr powietrza z obudową
2) Wyłączyć zapłon. 3) Sprawdź złącze elektrozaworu PAIR czy nie jest zabrudzone, zawilgocone, czy nie znajdują się w nim luźne styki itd.
4) Zdjąć wtyczkę z elektrozaworu PAIR, zmierzyć oporność pomiędzy stykami cewki : Rezystancja powinna wynosić 20 - 24Ω przy 20 st.C.
Jeżeli rezystancja nie jest właściwa - należy wymienić elektrozawór.
5) Podłączyć złączkę sterowania do elektrozaworu PAIR .
6) Włączyć zapłon. 7) Zmierzyć napięcie na przewodzie między przewodem brązowym a masą motocykla. Napięcie powinno wynosić tyle, ile napięcie na akumulatorze ( 11.5-13V)
Jeżeli napięcie jest ok :
- sprawdzić przewód brązowy czy nie jest zwarty do masy lub przerwany.
- Jeżeli instalacja i złącza są ok, przyczyną problemów może być uszkodzony ECM. Przed wymianą ECM ponownie sprawdź każdą złączę i przewód.
- Ocena: 5.88235%
-
- AM
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 sie 2023, 20:07
Re: System diagnostyki silnika (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000
Dziękuję za wspaniały materiał
Pytanie: czy z C31 można jeździ bez uszkodzenia maszyny?
Przez pomyłkę wskaźnik biegów podłączyłem do Aku oba przewody plus i minus do plus. Od tego czasu się zaczęło. Coś trwałe uszkodziłem?
Mam problem też z rozładowującym się Aku. Czy szukać rozwiązania w związku z tą awaria?
Z góry dziękuję za wsparcie
Zaczynam przygodę z motocyklem i troszkę jestem załamany
Pytanie: czy z C31 można jeździ bez uszkodzenia maszyny?
Przez pomyłkę wskaźnik biegów podłączyłem do Aku oba przewody plus i minus do plus. Od tego czasu się zaczęło. Coś trwałe uszkodziłem?
Mam problem też z rozładowującym się Aku. Czy szukać rozwiązania w związku z tą awaria?
Z góry dziękuję za wsparcie
Zaczynam przygodę z motocyklem i troszkę jestem załamany

Online
Re: System diagnostyki silnika (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000
No raczej szukajPMDisaster pisze: ↑30 sie 2023, 17:55Dziękuję za wspaniały materiał
Pytanie: czy z C31 można jeździ bez uszkodzenia maszyny?
Przez pomyłkę wskaźnik biegów podłączyłem do Aku oba przewody plus i minus do plus. Od tego czasu się zaczęło. Coś trwałe uszkodziłem?
Mam problem też z rozładowującym się Aku. Czy szukać rozwiązania w związku z tą awaria?
Z góry dziękuję za wsparcie
Zaczynam przygodę z motocyklem i troszkę jestem załamany![]()
-
- AM
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 sie 2023, 20:07
Re: System diagnostyki silnika (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000
Aktualizacja: pogrzebaniem. Gdy podłączę wskaźnik biegów to błąd znika. Jest czyściutko
Ale niestety aku natychmiast się rozładowuje
Podpowiecie koledzy?
Ale niestety aku natychmiast się rozładowuje

Podpowiecie koledzy?
Online
Re: System diagnostyki silnika (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000
Tym bardziej szukaj bo jest jakaś zwora
-
- AM
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 sie 2023, 20:07
Re: System diagnostyki silnika (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000
A to że podłączyłem plus i minus do plusa to mogłem coś uszkodzić? Potencjalnie co?
Re: System diagnostyki silnika (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000
Ale jaki to wskaźnik biegów? Zewnętrzny? A jak go odłączysz?
Wyciągnij wszystkie bezpieczniki, i wkładaj po kolei, aż zacznie się rozładowywać, to zawęzisz jakoś pole poszukiwań.
Wyciągnij wszystkie bezpieczniki, i wkładaj po kolei, aż zacznie się rozładowywać, to zawęzisz jakoś pole poszukiwań.
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
-
- AM
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 sie 2023, 20:07
Re: System diagnostyki silnika (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000
Zewnętrzny
Jak go odłączę to dostaje błąd C31
Jak go odłączę to dostaje błąd C31

-
- A1
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 paź 2024, 14:21
Re: System diagnostyki silnika (FI) na przykładzie Suzuki V-strom DL 650 oraz DL 1000
Jakiś update sytuacji?
Udało się rozwiązać problem?
Kręte drogi dają piękne widoki