Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Wszystkie tematy związane z ogumieniem i kołami. Testy, opinie, uwagi, ostrzeżenia.
martinoo
A2
Posty: 259
Rejestracja: 25 lis 2019, 21:08
Lokalizacja: Pyskowice
Kontakt:

Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Post autor: martinoo »

Hej
Wiem że temat rzeka i wiele razy mielony, ale z doświadczenia poradźcie:
Skończyły mi sie opony fabryczne w moim moto DL1000 ( 2019 )
Jeżdże turystycznie po asfalcie z plecaczkiem. Często w trasy z kpl kufrów.
Podpowiedzcie na jakie modele patrzeć , bo sie trochę gubię w ofercie :)
Scorpion Trail II, jakiś modek Anakee czy zostac przy fabrycznych Battle Wing?
Wolę sie oprzeć na waszym doświadczeniu, które tu nie raz mi pomogło



Awatar użytkownika
Oskar
A+B+C
Posty: 1653
Rejestracja: 23 wrz 2019, 20:22

Re: Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Post autor: Oskar »

WEŚ te Michelin anakee adventure długie przeloty zrobisz a i masz plecaczka to tym bardziej inny nacisk ,na poczatku będą boki głosne a potem spoko do 20 tysia nawet starczaja jak na opony motocyklowe to dużo . TYLKO się cenią i dużo jest z 2023 roku .wiec uważaj .
w INTERCARX
MICHELIN ANAKEE ADVENTURE 110/80 R 19 578 ZŁ TYŁ 150/70 R 17 680 CENA DLA MNIE
METEZELER TURANX NEXT PRZÓD 457 ZŁ TYŁ 628 ZŁ TEZ FAJNA OPONA
Jest też taniej inne marki ale plecaczek wiec bezpieczeństwo ...
LWG .


Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu

Awatar użytkownika
bojaco
A+B+C
Posty: 1481
Rejestracja: 01 maja 2018, 21:44
Lokalizacja: Reksio, Bolek i Lolek...

Re: Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Post autor: bojaco »

Mitas E-08. Miałem takie na 1000. Dobrze na suchym i mokrym, duża żywotność.


DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka :shock:

Awatar użytkownika
skibol83
A+B+C
Posty: 1147
Rejestracja: 04 gru 2019, 18:59
Lokalizacja: Kolbuszowa k. Rzeszowa

Re: Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Post autor: skibol83 »

Jeśli w większości po twardym tzn asfalt, to nic innego jak tylko Metzeler Tourance Next, super na suchy jak i mokry asfalt.


DL650 AL2 ----> DL1000 ---> Honda CRF 1100L Africa Twin AS DCT

Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty

martinoo
A2
Posty: 259
Rejestracja: 25 lis 2019, 21:08
Lokalizacja: Pyskowice
Kontakt:

Re: Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Post autor: martinoo »

Powiedzcie mi naprawdę ma znaczenie DOT .
Dużo jest 2023..



Awatar użytkownika
skibol83
A+B+C
Posty: 1147
Rejestracja: 04 gru 2019, 18:59
Lokalizacja: Kolbuszowa k. Rzeszowa

Re: Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Post autor: skibol83 »

Według mnie, to jest tylko moja opinia i nie każdy musi się z tym zgodzić, ten cały DOT to trochę taka burza w szklance wody, ci się może stać 2-3 letniej oponie?? Czy jeździsz zawodowo na wyścigach gdzie liczą się 0.001s? W aucie co roku zmieniasz opony?
Żeby opona miała 10-20 lat to owszem, a 2-letniej oponie co się może stać? Tak sam sobie odpowiedź ;)


DL650 AL2 ----> DL1000 ---> Honda CRF 1100L Africa Twin AS DCT

Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty

martinoo
A2
Posty: 259
Rejestracja: 25 lis 2019, 21:08
Lokalizacja: Pyskowice
Kontakt:

Re: Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Post autor: martinoo »

skibol83 pisze:
05 mar 2025, 20:35
Według mnie, to jest tylko moja opinia i nie każdy musi się z tym zgodzić, ten cały DOT to trochę taka burza w szklance wody, ci się może stać 2-3 letniej oponie?? Czy jeździsz zawodowo na wyścigach gdzie liczą się 0.001s? W aucie co roku zmieniasz opony?
Żeby opona miała 10-20 lat to owszem, a 2-letniej oponie co się może stać? Tak sam sobie odpowiedź ;)
Tak sobie właśnie odpowiedziałem, jak ty piszesz szukając opon. Nie szukam usprawiedliwienia w niższej cenie, tylko wytłumaczenia



Awatar użytkownika
skibol83
A+B+C
Posty: 1147
Rejestracja: 04 gru 2019, 18:59
Lokalizacja: Kolbuszowa k. Rzeszowa

Re: Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Post autor: skibol83 »

Opony 2-3 letnie będą z automatu tańsze żeby się ich pozbyć przez sprzedającego a nie zalegały w magazynie. Jeśli opona jest wyprodukowana tak jak pisze książka, jest przechowywana tak jak się powinno sie przechowywać, to pewnie i 5-letnia można założyć i jeździć. Uważam że to trochę gówna burza z tym DOT, dla kogoś kto jeździ rekreacyjnie różnica w miesięcznej a np 5-letniej nie będzie odczuwalna. Opona, guma pewnie się rozkłada z 100-200 lat (nie znam sie), więc rok w tą czy w tą nie robi dla niej roznicy 8-)


DL650 AL2 ----> DL1000 ---> Honda CRF 1100L Africa Twin AS DCT

Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty

Awatar użytkownika
Mati!
A
Posty: 460
Rejestracja: 02 paź 2016, 15:39
Lokalizacja: Olkusz

Re: Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Post autor: Mati! »

martinoo pisze:
05 mar 2025, 20:04
Powiedzcie mi naprawdę ma znaczenie DOT .
Dużo jest 2023..
Nie ma znaczenia jeśli była odpowiednio przechowywana. Także jeśli nie była wystawiona na warunki zewnętrzne (światło słoneczne) to jest to pełnowartościowa opona taka sama jak wyprodukowana teraz.


DL650K7 -> Hayabusa K6 ->DL650AM2

Awatar użytkownika
bojaco
A+B+C
Posty: 1481
Rejestracja: 01 maja 2018, 21:44
Lokalizacja: Reksio, Bolek i Lolek...

Re: Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Post autor: bojaco »

Do trzech lat od daty produkcji prawidłowo przechowywana opona jest traktowana jako nowa. Nie mam problemu z tym. Dziesięcioletniej bym nie założył do niczego.


DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka :shock:

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1680
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Post autor: prebenny »

Ja powiem tylko tyle - kupiłem kiedyś auto na w zasadzie 'nowych' oponach - full bieżnik, jeszcze igiełki na całej oponie były.
Na sucho miałem wrażenie, że nie do końca trzymają no ale Clio 2 to nie wyścigówka. Jak popadało ze zjazdu z wiaduktu jechałem bokiem, bo tył puścił (przy normalnej jeździe a nie głupkowaniu) to był znak, że coś nie tak... No i owszem - opona bieżnik może nowy - ale guma lat 17.

Teraz pytanie jak to się tłumaczy na gumy motocyklowe. Myślę, że jak kupisz opony 3 letnie, które były dobrze przechowywane i je zjedziesz w 1-2 sezony to pewnie różnicy nie zauważysz. Ale jak jeździsz mniej i będziesz je miał dłużej to nie wiem czy bym ryzykował. Koniec końców opony i hamulce to nasze bezpieczeństwo więc a gumy motocyklowe raczej są z miękciejszej mieszanki więc potencjalnie bardziej wrażliwe na twardnienie niż opony samochodowe.


null

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5350
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Post autor: Struna »

prebenny pisze:
05 mar 2025, 22:44
No i owszem - opona bieżnik może nowy - ale guma lat 17.
no ale 17 lat to nie rok czy dwa :)


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1680
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Post autor: prebenny »

Jasne - ale są ludzie, którzy jeżdżą 2-3 tys czy nawet te 5 rocznie tylko.
Wtedy takie anakee adv, które wytrzymują w zależności od moto i traktowania 20-30 tys mogą już mieć po 8-10 lat.
Pytanie jak się wtedy guma będzie spisywała.

Jak ktoś je zajeździ w sezon czy dwa to pewnie bym się nie przejmował, że ma DOT 3 lata wstecz ale jak miałbym je mieć założone kolejne 5 lat to hm


null

Online
Quarius
A2
Posty: 264
Rejestracja: 14 kwie 2017, 14:12
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Post autor: Quarius »

Opona to dla nas jeden z kluczowych elementów bezpieczeństwa. Powszechnie wiadomo, że "jak było odpowiednio przechowywane, to nie ma co się bać". Ale czy kupując oponę x-letnią wiesz, jak była przechowywana? Czy to w ogóle jest przez kogokolwiek w naszym kartonowym państwie sprawdzane? Śmiem wątpić. Można tylko liczyć na rzetelność i profesjonalność sprzedającego. A wszyscy też wiemy, jaką mamy mentalność - żarty o Januszach Biznesu nie biorą się znikąd.
Zatem należy sobie postawić pytanie: na ile jestem w stanie zaufać temu sprzedającemu, gdy w sytuacji skrajnej chodzić może o zdrowie moje lub innych uczestników ruchu?
Oczywiście to do pewnego stopnia może wyglądać na demonizowanie. Natomiast czy jest sens ryzykować za dwie czy trzy stówki raz na kilka lat zapłacone więcej za komplet nowszych gum? Na takie pytanie każdy sam musi sobie odpowiedzieć.


Suzuki DL 650 AL6 V-Strom

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1680
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Post autor: prebenny »

To jest jedno a dwa - nie jestem ekspertem, inżynierem i tak dalej i nie wiem jak guma się degraduje.
Więc myślę, że jak kupisz 3 letnią oponę i skończysz ją w rok czy 2 to 5 letnia guma jeszcze powinna być względnie OK.

Ale jeżeli będziesz ją ujeżdżać kolejne 5 lat - to ja bym raczej wolał dopłacić do 'nowej'.
Ocena: 11.76471%


null

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5350
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Post autor: Struna »

prebenny pisze:
06 mar 2025, 09:35
Jak ktoś je zajeździ w sezon czy dwa to pewnie bym się nie przejmował, że ma DOT 3 lata wstecz ale jak miałbym je mieć założone kolejne 5 lat to hm
Pełna zgoda - ja często biorę opony 2-3 letnie bo wiem że i tak je zajadę w sezon, góra półtorej, więc nie ma problemu.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 5157
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Post autor: lukas76 »

Z tego co kiedyś rozmawiałem ze specem od gum ,to najwiekszy wpływ na utlenianie sie gumy ma.promieniowanie uv więc gumy dobrze przechowywane nawet 5 letnie nie różnią się parametrami od nowej, guma założona na pojeździe który mało jezdzi bedzie degradować się szybciej. Więc jak.masz do kupienia gumę 3 letnią ale dobrze przechowywaną za dobrą cenę nie masz sie co zastanawiać
Ocena: 5.88235%


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

martinoo
A2
Posty: 259
Rejestracja: 25 lis 2019, 21:08
Lokalizacja: Pyskowice
Kontakt:

Re: Jakie opony typowo turystyczne DL1000

Post autor: martinoo »

Padło na Scorpion Trail II z roku 2024 za niecałe 1100
Dzięki wszystkim za pomoc i merytoryczne wypowiedzi
Pozdrawiam z Pyskowic



ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i opony”