UWAGA UWAGA UWAGA

Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni


Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

Bipoiler

Wszystko to co my wiemy, a manuale nie podają :)
Awatar użytkownika
Bip
A
Posty: 305
Rejestracja: 27 paź 2020, 02:50
Lokalizacja: WPI

Bipoiler

Post autor: Bip »

Jako, ze nie chce sie doktoryzowac ze Scotoilera, to zrobilem swoja wersje, na grawitacje :D
Przepis: bierzemy internet i kupujemy pojemnik na plyn hamulcowy wedle swojego widzimisie estetycznego. Ja wybralem w czarnym, w alu, w zakretce :lol:
Pojemnik od dolu ma krociec, na ktorym mozna naciac gwint zewnetrzny M6. Gwint wystaje zdolu z malej "fazki" o srednicy 9mm. W plastikowej oslonie lancucha trzeba wywiercic otwor fi 10mm, od gory osadzic pojemnik nad zebatka, od dolu dokrecic nakretka. Otwor w pojemniku jest fabrycznie za duzy, ma 4mm srednicy, wiec trzeba wlozyc kawalek rurki plastikowej, najlepiej ze starego wkladu do piora kulkowego. Od dolu od zewnatrz mozna naciagnac rurke fi6 -fi8mm o dlugosci 4-5 cm i zacisnac obejma. Ona zapewni na sztywno nakraplanie oleju centralnie tuz nad lancuchem. Po zmniejszeniu srednicy do ok 2mm wystarczy przed odjazdem wlac do pojemnika ok 1/3 jego pojemnosci zbiorniczka i zakreciec. Czestotliwosc wykraplania zapewnia 3-5 minut rozprowadzania oleju po wierzchu lancucha. Wlanie calego pojemniczka daje tylko efekt rozbryzgiwania po obreczy. Po 2 miesiacach uzytkowania nie mam uwag, nic sie nie poluzowalo, odpadlo lub zatkalo. Olej splywa grawitacyjnie, stosuje ten do pil lancuchowych biodegradowalny, bo z postepujaca biodegradacja odpadaja tez zanieczyszczenia.
W razie biedy, mozna i olejem po rybie w puszce zalac :lol:
Załączniki
IMG_1882.jpeg
IMG_1882.jpeg (3.77 MiB) Przejrzano 207 razy
IMG_1881.jpeg
IMG_1881.jpeg (2.68 MiB) Przejrzano 207 razy
IMG_1880.jpeg
IMG_1880.jpeg (2.58 MiB) Przejrzano 207 razy
IMG_1879.jpeg
IMG_1879.jpeg (3.19 MiB) Przejrzano 207 razy


DL650XAL7

Online
Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4918
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Bipoiler

Post autor: Centrino »

Pomysł jest OK ale czy w zasadzie jest sens montażu takiej olejarki??
Wlewasz olej, ten olej po chwili skapie na łańcuch i co dalej??
Po drodze musisz dolewać jak jedziesz gdzieś dalej.
Wg mnie nieco mija się to z celem ale generalnie OK


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1980
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: Bipoiler

Post autor: biblo »

Smarowanie jest prostsze, bo samo się robi 8-) szczególnie jak nie masz centralki...


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Bo przecież najważniejsze są widoki... 8-)

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 4249
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Bipoiler

Post autor: crimson »

Dobry pomysł na umiejscowienie końcówki smarującej. Jest potencjał do usprawniania, np.żeby na postoju nie kapało


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1980
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: Bipoiler

Post autor: biblo »

O ile rozumiem intencję wynalazcy ;) tam wlewa się porcyjkę na jedno smarowanie i od razu rusza, żeby w ciągu 3-5 minut ten olej spłynął i nasmarował cały łańcuch... A po (nie pamiętam) 500 km ponawia operację. Proste jak drut :D


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Bo przecież najważniejsze są widoki... 8-)

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 4249
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Bipoiler

Post autor: crimson »

biblo pisze:
19 kwie 2025, 15:20
O ile rozumiem intencję wynalazcy ;) tam wlewa się porcyjkę na jedno smarowanie i od razu rusza, żeby w ciągu 3-5 minut ten olej spłynął i nasmarował cały łańcuch... A po (nie pamiętam) 500 km ponawia operację. Proste jak drut :D
A ok, to może być słuszna koncepcja :)


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
Bip
A
Posty: 305
Rejestracja: 27 paź 2020, 02:50
Lokalizacja: WPI

Re: Bipoiler

Post autor: Bip »

crimson pisze:
19 kwie 2025, 15:00
Dobry pomysł na umiejscowienie końcówki smarującej. Jest potencjał do usprawniania, np.żeby na postoju nie kapało
Bez obaw, na postoju grawitacje się wyłącza ;-)


DL650XAL7

Awatar użytkownika
f_ranek
A+B+C
Posty: 1465
Rejestracja: 10 cze 2021, 23:39
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Re: Bipoiler

Post autor: f_ranek »

I to jest dobra koncepcja, bo w przypadku gleby się nie uszkodzi :)


Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021

Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Patenty i usprawnienia”