UWAGA UWAGA UWAGA

Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni


Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

DL1050 XT - Wibracje, lekkie myszkowanie kierownicy, powyżej 120 km/h

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Cmac
AM
Posty: 4
Rejestracja: 01 lip 2025, 20:06

DL1050 XT - Wibracje, lekkie myszkowanie kierownicy, powyżej 120 km/h

Post autor: Cmac »

Witam wszystkich,
Czy u Was również występuje problem z wibracjami przy prędkościach 120+?
Do 140km/h jest znośnie, chociaż wydaje mi się, że mogłoby być lepiej, ale od 140 do 170, robi się aż mało przyjemnie.
Wcześniej jeździłem nieco innym sprzętem, ale wydaje mi się, że mimo wszystko nie powinno być aż takiej walki z wibracją.
Motocykl dopiero kupiony, ale planuje zacząć od wyważenia kół - może coś pomoże.
Macie może jakieś sugestie, gdzie zacząć szukać?
Jeżeli gdzieś jest temat bardziej opisany, to proszę o jakiś namiar, bo to co znalazłem na forum do tej pory, nie do końca wyczerpuje temat.



Xj6
A+B
Posty: 687
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: DL1050 XT - Wibracje, lekkie myszkowanie kierownicy, powyżej 120 km/h

Post autor: Xj6 »

U mnie to w ogóle nie występuje.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4953
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: DL1050 XT - Wibracje, lekkie myszkowanie kierownicy, powyżej 120 km/h

Post autor: Centrino »

Trochę mało informacji aby cokolwiek napisać.
U mnie nie ma żadnych wibracji ani pochodzących z silnika ani ani z kierownicy ani z wydechu ani z wentylków
Ocena: 5.88235%


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Bip
A
Posty: 320
Rejestracja: 27 paź 2020, 02:50
Lokalizacja: WPI

Re: DL1050 XT - Wibracje, lekkie myszkowanie kierownicy, powyżej 120 km/h

Post autor: Bip »

Przed demontażem koła do wyważenia spróbowałbym obniżyć nieco ciśnienie w przednim kole i utwardzic zawieszenie tylne. Oczywiście przy założeniu, że obie opony są napompowane w tym momencie zgodnie z zaleceniem Suzuki.


DL650XAL7

Awatar użytkownika
pepperss
A
Posty: 302
Rejestracja: 18 sty 2020, 14:12
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: DL1050 XT - Wibracje, lekkie myszkowanie kierownicy, powyżej 120 km/h

Post autor: pepperss »

Może to mało wiążąca informacja ale w DL 1050 DE, gdzie przednie koło ma dwadzieścia jeden cali zauważam brak wibracji przy opisywanych przez Ciebie prędkościach.
Są zauważalne bardzo lekkie, pod naprawdę bardzo ciężkim obciążeniem motocykla wibracje dopiero przy prędkości ponad 160 km/h. Ale uważam to za zbyt duże zaburzenie geometrii motocykla, przy tych prędkościach.

Wyważanie kół będzie na początek dobrą metodą, którą chcesz zastosować.



Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 5374
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: DL1050 XT - Wibracje, lekkie myszkowanie kierownicy, powyżej 120 km/h

Post autor: lukas76 »

Czym jeździłeś przedtem, jak 4cylindrowcem to na pewno wibracje są wieksze. Nalezy sie przyzwyczaić


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Cmac
AM
Posty: 4
Rejestracja: 01 lip 2025, 20:06

Re: DL1050 XT - Wibracje, lekkie myszkowanie kierownicy, powyżej 120 km/h

Post autor: Cmac »

Wcześniej jeździłem Honda VFr 800 fi, ale to zupełnie inna maszyna. Zacznę od wywarzenia i regulacji zawieszenia z przodu i z tyłu. Mam nadzieje ze to w tym tkwi cała rzecz.



Maciek00005
AM
Posty: 1
Rejestracja: 01 cze 2021, 19:07

Re: DL1050 XT - Wibracje, lekkie myszkowanie kierownicy, powyżej 120 km/h

Post autor: Maciek00005 »

Cześć, u mnie pojawia się „ Shima” w warunkach z kufami doładowanymi (50l) przy prędkości powyżej 150km/h sporadycznie w przypadku dziwnych warunków pogodowych jak wiatr i również jazda austradowa za pojazdami osobowymi.



Cmac
AM
Posty: 4
Rejestracja: 01 lip 2025, 20:06

Re: DL1050 XT - Wibracje, lekkie myszkowanie kierownicy, powyżej 120 km/h

Post autor: Cmac »

Tak więc, koła wyważone. Z przodu 5g, z tyłu 30g. Niestety nie wiele się zmieniło i nadal przód przy większych prędkościach jest niespokojny i daje wrażenie lekkiego. Wyczytałem już wiele różnych komentarzy, ale wskazywało się w nich na nie równo wyciągnięty napęd, sprzęgło oraz wiele innych.
Nie jest to może sytuacja, kiedy kierownicy nie da się utrzymać natomiast wydaje mi się, że nie powinno być to aż tak odczuwalne.
Najgorsze jest niestety to, że nie mam porównania z takim samym egzemplarzem, a odczucia są subiektywne.
Zastanawiam się tylko czy kupując motocykl w komisie, można reklamować tego typu rzeczy z tytułu rękojmi.



Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1780
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: DL1050 XT - Wibracje, lekkie myszkowanie kierownicy, powyżej 120 km/h

Post autor: PiotrEm »

Jak dolega Ci brak porównania, to spróbuj demówki u dealera i będziesz wiedział, czy ten typ tak ma.

Do Gdańska masz najbliżej
http://suzuki.pl/pdf/moto/lista_dealero ... 3164108624


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4953
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: DL1050 XT - Wibracje, lekkie myszkowanie kierownicy, powyżej 120 km/h

Post autor: Centrino »

@Cmac - weż kawałek jakiegoś patyczka albo czegoś, przyłóż do lagi tak aby była minimalna przerwa między lagą a rantem felgi. Zakręć kołem i patrz czy felga jest prosta.

Co do rękojmi to bym za bardzo nie szalał, chyba że chcesz mieć wyłączony motocykl na jakieś 2 lata i walczyć w sądzie, gdzie nie jest pewne że wygrasz.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

prebenny
A+B+C
Posty: 1707
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: DL1050 XT - Wibracje, lekkie myszkowanie kierownicy, powyżej 120 km/h

Post autor: prebenny »

Raz spróbuj utwardzić przedni widelec, dwa jak masz szprychy to może szprychy nie są wycentrowane


null

Awatar użytkownika
motostopem
A2
Posty: 272
Rejestracja: 06 gru 2022, 09:03

Re: DL1050 XT - Wibracje, lekkie myszkowanie kierownicy, powyżej 120 km/h

Post autor: motostopem »

Centrowanie kół bardzo pomogło w 650 XT, ponadto osoba u której robiłem centrowanie mówiła, że nawet nowe motocykle, a nawet większość to z fabryki są źle wycentrowane ;)


Najczęściej w roli głównej DL650 :arrow:
https://www.youtube.com/channel/UCpp6Ux ... irmation=1

Cmac
AM
Posty: 4
Rejestracja: 01 lip 2025, 20:06

Re: DL1050 XT - Wibracje, lekkie myszkowanie kierownicy, powyżej 120 km/h

Post autor: Cmac »

Nad rękojmią poprostu się zastanawiam, ale nie na zasadzie jakiejś wojny. Poprostu nie mając jak sprawdzić motocykla w ruchu, nie masz możliwości pewnych rzeczy wychwycić.
Jeżeli chodzi o centrowanie, to tutaj napewno sprawdzę, chociaż próbowałem właśnie sposobu na kredę i nie wiele z tego wyszło.
Ogólnie mam dziwne wrażenie, jakby niezależnie od nawierzchni, po wciśnięciu klamki sprzęgła,
interwał podskoków przodu motocykla się powtarzał. A to wydaje mi się troszkę dziwne.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”