Givi airflow do DL1000

Awatar użytkownika
Vorenus
A1
Posty: 68
Rejestracja: 03 paź 2016, 18:33

Givi airflow do DL1000

Post autor: Vorenus »

Dziś Suzuki wywiązało się obietnicy danej mi podczas sprzedaży motka i dozbroiło DLa w resztę gratów, w tym między innymi w szybę Givi airflow. I tu mam pytanie, bo ku mojemu zaskoczeniu na szybie była naklejka że maksymalna dopuszczalna prędkość to 130 km/h. Jak to wygląda w praktyce? Powiedzmy, że szyba nie jest maksymalnie rozłożona. Czy z Waszego doświadczenia jest jakaś prędkość graniczna powyżej której podróż z tą szybą może być niebezpieczna?



Tags:

Awatar użytkownika
Michko
A1
Posty: 32
Rejestracja: 30 wrz 2016, 08:52

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: Michko »

Nie wiem jak w nowym tysiącu gdzie regulujesz kąt nachylenia, ale w małym DL przy jeździe na krótkich odcinkach nawet 180 km/h, szyba dobrze chroni przed wiatrem i się nie odgina. Naturalnie jazdy z taką prędkością dłuższy czas pewnie mogłaby nie wytrzymać.
Nie zauważyłem żadnych nietypowych objawów przy autostradowych 140



Awatar użytkownika
Vorenus
A1
Posty: 68
Rejestracja: 03 paź 2016, 18:33

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: Vorenus »

To trochę średnio. Jadąc gdzieś autostradą (oczywiście niemiecką) chciałbym móc spokojnie podróżować z prędkością około 160 km/h bez ryzyka że dostanę szybą w kask ;)



Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3057
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: staszek_s »

Ja mam mieszane uczucia przy prędkościach autostradowych, ok 130 km/h jest już bardzo głośno i pojawiają się jakby turbulencje, nie w okolicach kasku ale tułowia, głównie ramion. Nie wiem czy to wina szyby czy ogólnie owiewek ale jazda jest na dłuższą metę męcząca. Wolę nawet nie myśleć o 160 czy 180 na godzinę. Nie macie takiego wrażenia z małego DL'a?


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Michko
A1
Posty: 32
Rejestracja: 30 wrz 2016, 08:52

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: Michko »

Masz rację, ja też czuję napór powietrza na barki, na kask prawie w ogóle. Ale nie jest to wina Airflowa bo tak samo miałem ze starą szybą, też wyższą od standardowej.



Terminator
AM
Posty: 15
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:50

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: Terminator »

Ja mam oryginalną szybę i nawet nie pomyślałem żeby ją zmieniać na akcesoryjną. U mnie z ochroną przed wiatrem na oryginale jest okey...
Uważam że te kasę zamiast na szybę lepiej wydać na inne akcesoria, na przykład na aluminiową osłonę silnika...



Awatar użytkownika
Vorenus
A1
Posty: 68
Rejestracja: 03 paź 2016, 18:33

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: Vorenus »

staszek_s pisze:Ja mam mieszane uczucia przy prędkościach autostradowych, ok 130 km/h jest już bardzo głośno i pojawiają się jakby turbulencje, nie w okolicach kasku ale tułowia, głównie ramion. Nie wiem czy to wina szyby czy ogólnie owiewek ale jazda jest na dłuższą metę męcząca. Wolę nawet nie myśleć o 160 czy 180 na godzinę. Nie macie takiego wrażenia z małego DL'a?
Na małym DLu na autostradach zdarzało mi się zrobić kilkaset kilometrów z prędkością przelotową 150-160. Szczerze mówiąc nie czułem żadnych turbulencji.

Co do Airflow, myślę że ograniczenie do 130 odnosi się głównie do sytuacji gdy szyba jest wysunięta. Ja jeżdżę na mocno obniżonej. Dziś zrobiłem około 40 km autostradą i przy prędkości około 150 było ok.

Jeszcze mała dygresja, uważam że ochrona przed wiatrem w małym DLu jest lepsza niż w dużym :) Nie chodzi tu o szybę, ale o kształt motocykla.



Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3057
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: staszek_s »

Ja mam na ogół wysuniętą jakieś 10 cm powyżej minimum, spróbuję jeszcze niżej. Szkoda, że nie da się zmieniać kąta nachylenia. Porównam sobie też jeszcze raz z oryginalną szybą. Ogólnie jestem z AF zadowolony, szybka w kasku jest czysta a z przodu cmentarzysko ale na autostradzie jest słabo wg mnie..


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

GrzesiekK
A2
Posty: 105
Rejestracja: 04 paź 2016, 19:48

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: GrzesiekK »

Najpewniej wytrzyma bez problemu więcej niż max zalecane , moto może zacząć wężykować przy prędkościach powyżej w zależności od ustawień .
Z kuframi też tak jest . max ładowność bagażnika suzuki to 10 kg , kufra również , mimo że sam kufer waży ze 4 kg . a prędkość max dla kufrów to 120kmh. Nie znam osoby , która do kufra 50litrów ładuje tylko 6kg bagażu
I nie słyszałem o przypadku odpadnięcia na autostradzie


650XT 6o65o8325

Awatar użytkownika
Vorenus
A1
Posty: 68
Rejestracja: 03 paź 2016, 18:33

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: Vorenus »

staszek_s pisze: [...] Szkoda, że nie da się zmieniać kąta nachylenia. [...]..
W dużym na szczęście można. Są trzy kąty do wyboru.



Online
Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1228
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: biblo »

Vorenus pisze:
staszek_s pisze: Jeszcze mała dygresja, uważam że ochrona przed wiatrem w małym DLu jest lepsza niż w dużym :) Nie chodzi tu o szybę, ale o kształt motocykla.
Szczególnie w małym STARYM DL-u - tam była najlepsza :)


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Forum powinno być jak Media Markt...

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1811
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: QraC »

W małym DL z Givi AirFlow niedawno zrobiłem autostradowe 600 km z prędkością w granicach 160-180. Wysunięta mniej niż do połowy. Jakiś wielkich obaw co do wytrzymałości zestawu nie miałem, natomiast zgodzę się, że jazda z takimi prędkościami w małym DLu do bardzo przyjemnych nie należy...


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
malybidon
A1
Posty: 21
Rejestracja: 05 paź 2016, 11:03
Lokalizacja: Budziszewice/Piotrków Tryb.

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: malybidon »

To ograniczenie prędkości przy Airflow jest związane z wiatrem który wieje. Jeśli jedziesz 130 i dodasz do tego wiatr (powiedzmy wichurę) ok 100 to napór na szybę masz jak przy 230 a takich prędkości Sztormiak nie uzyskuje. Jeśli jedziesz przy małym wietrze spokojnie możesz jechać sporo szybciej niż te 130.


Jawa 350 => V-Strom 650XT AL5

Awatar użytkownika
Janusz W
A
Posty: 459
Rejestracja: 11 paź 2016, 14:23
Lokalizacja: Rawa
Kontakt:

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: Janusz W »

QraC pisze:W małym DL z Givi AirFlow niedawno zrobiłem autostradowe 600 km z prędkością w granicach 160-180. Wysunięta mniej niż do połowy. Jakiś wielkich obaw co do wytrzymałości zestawu nie miałem, natomiast zgodzę się, że jazda z takimi prędkościami w małym DLu do bardzo przyjemnych nie należy...
Ładnie katujesz MAŁEGO SZTORMIAKA ;)



Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1811
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: QraC »

No kurde nie ma lekko

Niech wie że nie zawsze będzie łatwo i przyjemnie... ;-)


Z drugiej strony apetyt na paliwo mała bestia wtedy ma: 7.5L łyka...


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
bzyku
A+B
Posty: 717
Rejestracja: 29 wrz 2016, 13:04
Lokalizacja: Stalowa Wola i okolice

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: bzyku »

Mój airflow wytrzymał prędkość 185 bez żadnych problemów. Ale jednak drgania były dość spore w pozycji pionowej. Później bardziej pochylilem i 190 się da. Lecz motocykl nie zachowuje się przy tej prędkości stabilnie.


Marcin
V-strom 1000 L6 YVB PINGWIN

Awatar użytkownika
Vorenus
A1
Posty: 68
Rejestracja: 03 paź 2016, 18:33

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: Vorenus »

bzyku pisze:Mój airflow wytrzymał prędkość 185 bez żadnych problemów. Ale jednak drgania były dość spore w pozycji pionowej. Później bardziej pochylilem i 190 się da. Lecz motocykl nie zachowuje się przy tej prędkości stabilnie.
Szyba była wysunięta czy raczej schowana?



Awatar użytkownika
bzyku
A+B
Posty: 717
Rejestracja: 29 wrz 2016, 13:04
Lokalizacja: Stalowa Wola i okolice

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: bzyku »

Szyba na śrubach w górnym położeniu. Wysunięty była do ok połowy może trochę bardziej. Lecz przy tej prędkości to żaden komfort. Ta szyba sprawdza się do ok 130km/h wtedy nie wieje w kask

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Marcin
V-strom 1000 L6 YVB PINGWIN

Awatar użytkownika
Vorenus
A1
Posty: 68
Rejestracja: 03 paź 2016, 18:33

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: Vorenus »

Szyba przetestowana, jest ok. W dwa dni zrobiłem ponad 700 km.



Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3057
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Givi airflow do DL1000

Post autor: staszek_s »

Jak oceniasz komfort przy prędkościach 130+ ?


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne do Vstrom-a”