Prośba o pomoc :
Medycy na ulicy
Pomożecie?

abs

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
prostyużytkownik
AM
Posty: 2
Rejestracja: 21 gru 2017, 19:01

abs

Postautor: prostyużytkownik » 22 mar 2018, 08:56

Witam serdecznie wszystkich,
Jestem początkującym motocyklista, chcę kupić suzi dl 650 jako pierwszy motocykl, i zastanawiam się czy ABS w moto jest, aż tak potrzebny, ponieważ bez absu ceny motocykla są tańsze. Do 15 tyś. Ciężko coś znaleźć z Absem. A czytałem gdzieś, ze ABS w dl wydłużał drogę hamowania. Jak uważacie?

Awatar użytkownika
QraC
A+B
Posty: 809
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: abs

Postautor: QraC » 22 mar 2018, 09:21

Tak - w niektórych sytuacjach ABS wydłuża drogę hamowania.

Jeśli jesteś początkującym motocyklistą i zastanawiasz się czy ABS jest w moto potrzebny - tak, jest potrzebny. Zwłaszcza dla początkującego, średnioogarniętego i ogarniętego motocyklisty.

A na marginesie zapraszam tutaj: przywitalnia-f19.html
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->> Suzuki V-Strom 650 XT

Ride Through Life

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 1604
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: abs

Postautor: Centrino » 22 mar 2018, 10:02

A jeździsz samochodem??
Przydaje Ci się w aucie ABS??
W motocyklu przydaje się bardziej.
JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8

staszek_s
A+B
Posty: 754
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: abs

Postautor: staszek_s » 22 mar 2018, 12:48

Miałem podobny dylemat dwa lata temu. U mnie skończyło się na nowym egzemplarzu - po dwóch sezonach mam wrażenie, że ABS parę razy uratował mi tyłek. Szukaj z ABS, na zdrowiu nie warto oszczędzać.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 1546
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Otrzymał podziękowań: 39 razy
Kontakt:

Re: abs

Postautor: Antyks » 22 mar 2018, 13:56

Jeżeli jeździsz dobrze i umiesz dobrze hamować to po co ABS? Kiedyś ludzie jeździli tylko bez.. :)
Ale na YouTube są tysiące nowych filmów z tymi którym się wydawało że umią hamować:) i blokując koło albo zaliczali kozła przez przednie koło albo kładli motocykl.
Motocykl niektórych błędów nie wybacza. W aucie zablokujesz koła -jedziesz ślizgiem. Na motocyklu zablokujesz przednie i od razu nie odpuścisz- bardziej lub mniej boleśnie leżysz. Poza naprawdę nielicznymi przypadkami.
Dojdzie stres czy odrobinę spanikujesz i masz problem. Nim zdasz sobie sprawę że jedziesz poślizgiem i wygrasz z podświadomością żeby odpuścić hamulec, patrzysz na asfalt z odległości 10cm. A twój wypielęgnowany rumak że snopem iskier ślizga się w stronę betonowego krawężnika :)
Jak cię stać, bierz z ABS, jak nie... Po prostu musisz lepiej jeździć i wyrobić odpowiednie nawyki. Na nauce jazdy jeździłeś pewnie z ABS :)
Jerzy
DL 650 AK9

Awatar użytkownika
Iżu
A+B
Posty: 914
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: abs

Postautor: Iżu » 22 mar 2018, 14:02

Panowie o ile kontrolę trakcji można sobie darować (choć to także przydatna rzecz zwłaszcza w mocniejszych silnikach), to ABS naprawdę się przydaje w motocyklu.
Owszem w pewnych warunkach ten system wydłuży drogę hamowania, ale najważniejszym jego zadaniem jest utrzymanie możliwości kierowania motocyklem podczas hamowania, daje to większe możliwości uniknięcia szlifa czy kolizji.
Druga sprawa to jazda w deszczu czy po innej śliskiej nawierzchni, wtedy czujemy się pewniej co nie oznacza że nie musimy być czujni, gdyż ABS nie pomoże gdy w sposób niewłaściwy wysprzęglimy bieg na niższy zwłaszcza w zakręcie (szarpnięcie i poślizg tylnego koła), z takiej sytuacji ten system nas nie uratuje, aczkolwiek w nowoczesnych motocyklach zadziała także w pochyleniu ratując nam dupsko.
Jeśli będziemy hamować na suchym asfalcie pełnym dziur i wybojów, to ABS wydłuży drogę hamowania, motocykl bez tego systemu zatrzyma się w takich warunkach szybciej.
W terenie ABS przeszkadza zwłaszcza przy tylnym kole, dlatego najlepiej jest mieć możliwość wyłączenia go (jak w Hondzie Africa Twin).
Reasumując lepiej jest mieć ten ABS niż go nie mieć, ale doświadczony motocyklista znający swój sprzęt poradzi sobie bez ABS-u

Pozdrówko 8-)
Iżu

pyra
A2
Posty: 134
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: abs

Postautor: pyra » 22 mar 2018, 18:09

Nie bagatelizował bym działania TC, po pierwszej jeździe 650, wiedziałem że chcę to mieć.

Awatar użytkownika
Iżu
A+B
Posty: 914
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: abs

Postautor: Iżu » 22 mar 2018, 19:12

pyra pisze:Nie bagatelizował bym działania TC, po pierwszej jeździe 650, wiedziałem że chcę to mieć.


TC jest konieczna przy mocach silników rzędu 100 KM i więcej, przy słabszych jak nasza mała Suzi także może się przydać w trudniejszych warunkach, ale według mnie nie jest niezbędna.
Tym niemniej czasem zwykły podjazd w terenie po mokrej trawie może być problematyczny i tu TC może pomóc, tak samo jak podczas jazdy w deszczu.
Na początku kwietnia chcę się karnąć nowym testowym "dziobakiem" DL-650 z 2017 roku, sprawdzę jak to się spisuje, to może wtedy zweryfikuję swoją opinię.

Pozdrówko 8-)
Iżu

prostyużytkownik
AM
Posty: 2
Rejestracja: 21 gru 2017, 19:01

Re: abs

Postautor: prostyużytkownik » 22 mar 2018, 20:56

Dziękuje bardzo za wszystkie odpowiedzi. Po waszych odpowiedziach będę szukać tylko moto z ABS. Potwierdziło się tylko to co mówił mi instruktor jazdy podczas szkolenia na kat. A . a mówił, że ABS może mi uratować życie. Autami jeżdzę z ABS i bez, i nie mam z tym problemu, choć wydaje mi się, że są to dwie różne bajki. Co innego samochód a co innego motocykl. A co do wątku o przywitanie to przywitam się jak już będę pełno prawnym "v-stromowcem " mam nadzieję, że już nie długo:)

pyra
A2
Posty: 134
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: abs

Postautor: pyra » 22 mar 2018, 23:07

Ale też dodam , że ostatnie 60 tys ciężkim moto, bez abeesu i gleby zrobiłem :roll:

Awatar użytkownika
Struna
A+B
Posty: 568
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: abs

Postautor: Struna » 23 mar 2018, 14:21

prostyużytkownik pisze: Autami jeżdzę z ABS i bez, i nie mam z tym problemu, choć wydaje mi się, że są to dwie różne bajki. Co innego samochód a co innego motocykl.

Ano inne, bo jak w aucie bez ABS spanikujesz i zblokujesz koła to walniesz w krawężnik/bandę a może i nawet w inny samochód, ale chroni cię kupa żelastwa, pasy, poduszki itp.

Na moto każdy błąd może okazać się Twoim ostatnim - niestety.
DL 650 AK7 - www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
frezik
A1
Posty: 25
Rejestracja: 10 paź 2016, 15:13
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: abs

Postautor: frezik » 23 mar 2018, 21:15

Moim zdaniem: początkujący motocyklista - tylko z ABS - w sytuacji gorącej trudno opanować dozowanie / odpuszczanie hamulca.
Z mojego znikomego 3 sezonowego doświadzczenia - w razie "W" ciśniesz hebel niejako z automatu, blokując przednie koło bez ABS gleba murowana.

Awatar użytkownika
Struna
A+B
Posty: 568
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: abs

Postautor: Struna » 23 mar 2018, 22:07

z drugiej strony - dobrze być świadomym, że jednak ABS nie rozwiązuje wszystkich problemów.
DL 650 AK7 - www.gcstuning.pl


Wróć do „Motocykle V-strom”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości