abs

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
prostyużytkownik
AM
Posty: 2
Rejestracja: 21 gru 2017, 19:01

abs

Post autor: prostyużytkownik »

Witam serdecznie wszystkich,
Jestem początkującym motocyklista, chcę kupić suzi dl 650 jako pierwszy motocykl, i zastanawiam się czy ABS w moto jest, aż tak potrzebny, ponieważ bez absu ceny motocykla są tańsze. Do 15 tyś. Ciężko coś znaleźć z Absem. A czytałem gdzieś, ze ABS w dl wydłużał drogę hamowania. Jak uważacie?



Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1812
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: abs

Post autor: QraC »

Tak - w niektórych sytuacjach ABS wydłuża drogę hamowania.

Jeśli jesteś początkującym motocyklistą i zastanawiasz się czy ABS jest w moto potrzebny - tak, jest potrzebny. Zwłaszcza dla początkującego, średnioogarniętego i ogarniętego motocyklisty.

A na marginesie zapraszam tutaj: przywitalnia-f19.html


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: abs

Post autor: Centrino »

A jeździsz samochodem??
Przydaje Ci się w aucie ABS??
W motocyklu przydaje się bardziej.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: abs

Post autor: staszek_s »

Miałem podobny dylemat dwa lata temu. U mnie skończyło się na nowym egzemplarzu - po dwóch sezonach mam wrażenie, że ABS parę razy uratował mi tyłek. Szukaj z ABS, na zdrowiu nie warto oszczędzać.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2211
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: abs

Post autor: Antyks »

Jeżeli jeździsz dobrze i umiesz dobrze hamować to po co ABS? Kiedyś ludzie jeździli tylko bez.. :)
Ale na YouTube są tysiące nowych filmów z tymi którym się wydawało że umią hamować:) i blokując koło albo zaliczali kozła przez przednie koło albo kładli motocykl.
Motocykl niektórych błędów nie wybacza. W aucie zablokujesz koła -jedziesz ślizgiem. Na motocyklu zablokujesz przednie i od razu nie odpuścisz- bardziej lub mniej boleśnie leżysz. Poza naprawdę nielicznymi przypadkami.
Dojdzie stres czy odrobinę spanikujesz i masz problem. Nim zdasz sobie sprawę że jedziesz poślizgiem i wygrasz z podświadomością żeby odpuścić hamulec, patrzysz na asfalt z odległości 10cm. A twój wypielęgnowany rumak że snopem iskier ślizga się w stronę betonowego krawężnika :)
Jak cię stać, bierz z ABS, jak nie... Po prostu musisz lepiej jeździć i wyrobić odpowiednie nawyki. Na nauce jazdy jeździłeś pewnie z ABS :)


Jerzy
Motoambulans DL 650 AK9
https://dlmoto.pl/ Sklep dla motocyklistów
https://rodzinagotuje.pl Przedstawiciel Thermomix

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: abs

Post autor: Iżu »

Panowie o ile kontrolę trakcji można sobie darować (choć to także przydatna rzecz zwłaszcza w mocniejszych silnikach), to ABS naprawdę się przydaje w motocyklu.
Owszem w pewnych warunkach ten system wydłuży drogę hamowania, ale najważniejszym jego zadaniem jest utrzymanie możliwości kierowania motocyklem podczas hamowania, daje to większe możliwości uniknięcia szlifa czy kolizji.
Druga sprawa to jazda w deszczu czy po innej śliskiej nawierzchni, wtedy czujemy się pewniej co nie oznacza że nie musimy być czujni, gdyż ABS nie pomoże gdy w sposób niewłaściwy wysprzęglimy bieg na niższy zwłaszcza w zakręcie (szarpnięcie i poślizg tylnego koła), z takiej sytuacji ten system nas nie uratuje, aczkolwiek w nowoczesnych motocyklach zadziała także w pochyleniu ratując nam dupsko.
Jeśli będziemy hamować na suchym asfalcie pełnym dziur i wybojów, to ABS wydłuży drogę hamowania, motocykl bez tego systemu zatrzyma się w takich warunkach szybciej.
W terenie ABS przeszkadza zwłaszcza przy tylnym kole, dlatego najlepiej jest mieć możliwość wyłączenia go (jak w Hondzie Africa Twin).
Reasumując lepiej jest mieć ten ABS niż go nie mieć, ale doświadczony motocyklista znający swój sprzęt poradzi sobie bez ABS-u

Pozdrówko 8-)


Iżu

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: abs

Post autor: pyra »

Nie bagatelizował bym działania TC, po pierwszej jeździe 650, wiedziałem że chcę to mieć.


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: abs

Post autor: Iżu »

pyra pisze:Nie bagatelizował bym działania TC, po pierwszej jeździe 650, wiedziałem że chcę to mieć.
TC jest konieczna przy mocach silników rzędu 100 KM i więcej, przy słabszych jak nasza mała Suzi także może się przydać w trudniejszych warunkach, ale według mnie nie jest niezbędna.
Tym niemniej czasem zwykły podjazd w terenie po mokrej trawie może być problematyczny i tu TC może pomóc, tak samo jak podczas jazdy w deszczu.
Na początku kwietnia chcę się karnąć nowym testowym "dziobakiem" DL-650 z 2017 roku, sprawdzę jak to się spisuje, to może wtedy zweryfikuję swoją opinię.

Pozdrówko 8-)


Iżu

prostyużytkownik
AM
Posty: 2
Rejestracja: 21 gru 2017, 19:01

Re: abs

Post autor: prostyużytkownik »

Dziękuje bardzo za wszystkie odpowiedzi. Po waszych odpowiedziach będę szukać tylko moto z ABS. Potwierdziło się tylko to co mówił mi instruktor jazdy podczas szkolenia na kat. A . a mówił, że ABS może mi uratować życie. Autami jeżdzę z ABS i bez, i nie mam z tym problemu, choć wydaje mi się, że są to dwie różne bajki. Co innego samochód a co innego motocykl. A co do wątku o przywitanie to przywitam się jak już będę pełno prawnym "v-stromowcem " mam nadzieję, że już nie długo:)



pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: abs

Post autor: pyra »

Ale też dodam , że ostatnie 60 tys ciężkim moto, bez abeesu i gleby zrobiłem :roll:


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: abs

Post autor: Struna »

prostyużytkownik pisze: Autami jeżdzę z ABS i bez, i nie mam z tym problemu, choć wydaje mi się, że są to dwie różne bajki. Co innego samochód a co innego motocykl.
Ano inne, bo jak w aucie bez ABS spanikujesz i zblokujesz koła to walniesz w krawężnik/bandę a może i nawet w inny samochód, ale chroni cię kupa żelastwa, pasy, poduszki itp.

Na moto każdy błąd może okazać się Twoim ostatnim - niestety.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
frezik
A1
Posty: 26
Rejestracja: 10 paź 2016, 15:13
Lokalizacja: Gdańsk

Re: abs

Post autor: frezik »

Moim zdaniem: początkujący motocyklista - tylko z ABS - w sytuacji gorącej trudno opanować dozowanie / odpuszczanie hamulca.
Z mojego znikomego 3 sezonowego doświadzczenia - w razie "W" ciśniesz hebel niejako z automatu, blokując przednie koło bez ABS gleba murowana.



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: abs

Post autor: Struna »

z drugiej strony - dobrze być świadomym, że jednak ABS nie rozwiązuje wszystkich problemów.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

kaniosz
A1
Posty: 25
Rejestracja: 12 sty 2018, 11:56
Lokalizacja: Tychy

Re: abs

Post autor: kaniosz »

Mi ABS już tyłek uratował i Bogu dziękować że go miałem.


Jakub DL 650 AK11

Online
Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4396
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: abs

Post autor: lukas76 »

A w terenie lepiej go nie mieć, dlatego warto założyć przycisk który go wyłącza ;) . Są sytuacje że z absem nie zatrzymasz matocykla. Co do kontroli trakcji to tak samo często się przydaje ale w terenie nie za bardzo, chociaż dzisiaj by mi się przydała bo na łuku drogi na mokrej nawierzchni musiałem kontrować bo uślizg był mocny po odkręceniu manetki


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: abs

Post autor: Struna »

Trzeba było mniej odkręcać :)


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Online
Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4396
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: abs

Post autor: lukas76 »

Struna pisze:Trzeba było mniej odkręcać :)
Podobno te opony miały trzymać :lol:


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: abs

Post autor: Struna »

Podobno na mokrym to kazda opona jednak trzyma gorzej niż na suchym :)


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: abs

Post autor: Pyxis »

Poza opona rypu "wet". ;-)


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: abs

Post autor: Pyxis »

A jeszcze w temacie ABSu. Tutaj na filmiku kolega na jednej z sesji postanowil mocno dohamowac przodem przed zakretem. Bez ABSu moto.



( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”