Głośna praca po przekroczeniu 4800 obrotów

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
jaszczur
AM
Posty: 5
Rejestracja: 11 kwie 2017, 11:04

Głośna praca po przekroczeniu 4800 obrotów

Post autor: jaszczur »

cześć,

mam DL 1000, 2002 rok, podobno 70 000km przebiegu. Po wymianie napędu, ale rzecz działa się i przed wymianą. Do sedna:
nieważne na jakim biegu, po przekroczeniu ok 4700-4800 obrotów, silnik zaczyna hałasować. Słychać zgrzyt i silnik pracuje głośniej, inaczej.
Jakieś sugestie? Ten typ tak ma?

z góry dzięki!



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Głośna praca po przekroczeniu 4800 obrotów

Post autor: Centrino »

Opisz dokładniej problem.
"Słychać zgrzyt" za dużo nie mówi poza tym, że generalnie słyszany wyraźnie zgrzyt w jakimkolwiek silniku o niczym dobrym raczej nie świadczy.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2211
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Głośna praca po przekroczeniu 4800 obrotów

Post autor: Antyks »

Dokładnie. Sprawdź na postoju czy jest tak samo z wciśniętym sprzęgłem i bez.
Możesz nagrać też film z głosem i wrzuć np. na YouTube i podlinkuj.


Jerzy
Motoambulans DL 650 AK9
https://dlmoto.pl/ Sklep dla motocyklistów
https://rodzinagotuje.pl Przedstawiciel Thermomix

jaszczur
AM
Posty: 5
Rejestracja: 11 kwie 2017, 11:04

Re: Głośna praca po przekroczeniu 4800 obrotów

Post autor: jaszczur »

wybaczcie długą przerwę w odpowiedzi - praca w rozjazdach :/

wróciłem i mam czas się tym zająć - chodzi nie tyle o zgrzyt, ale o to że silnik wpada w wibracje (stąd ten "zgrzyt") do tego czuć wibracje na podnóżkach. Czytałem, że winne mogą być gmole, kufry i wszystkie inne dodatki. Wymontowałem wszystko - kufer, gmole, plastikową osłonę silnika - i nic. Dalej przy 4500-4800 na każdym biegu (na wyższych ciut słabiej) silnik wpada w wibracje. Miał ktoś podobny problem?



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Głośna praca po przekroczeniu 4800 obrotów

Post autor: Centrino »

Z tego co wiem to 1000 tak mają, czy dotyczy to Twojego silnika to w 100% nie jestem w stanie odpowiedzieć bez ujrzenia problemu na własne paczałki.
Dziwne natomiast jest to, że wszystkie dodatki wykręciłeś a problem nadal istnieje (nie wiem czy troszkę mniejszy czy taki sam ale występuje).
Może to sugerować problem z niedokręconą jakąś śrubką. Mam w 650 podobnie ale nauczyłem się z tym żyć choć w 650 może nie być to aż tak słyszalne/odczuwalne. Na pewno nie przenoszą się mi wibracje na podnóżki.
Ocena: 5.88235%


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Głośna praca po przekroczeniu 4800 obrotów

Post autor: Struna »

zepnij na próbę tylne podnóżki trytką do ich stelaża - na zlocie w Chodlu jednemu koledze coś wibrowało i okazało się, że to właśnie podnóżki z tyłu jakiś luz dostały.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

jaszczur
AM
Posty: 5
Rejestracja: 11 kwie 2017, 11:04

Re: Głośna praca po przekroczeniu 4800 obrotów

Post autor: jaszczur »

@Centrino - usunąłem wszystko żeby mieć pewność, że nie chodzi o żadne dodatkowe elementy - wibruje dokładnie tak samo. Może głupio się przyznawać, ale wcześniej jeździłem na H-D - też V-ka, ale takie rzeczy się nie działy mimo hamerykańskiego rodowodu.

@Struna - spróbuję, chociaż jadąc z plecakiem dzieje się podobnie,

najwyżej w zimie rozbiorę wszystkie plastiki i będę po kolei dokręcał każdą jedną głupią śrubkę i się zobaczy. Może się przyzwyczaję, ale nic nie poradzę, że dla mnie w pierwszej kolejności moto ma jeździć a dopiero potem wyglądać.

Póki co dzięki za sugestie, jeśli pojawią się nowe pomysły będę wdzięczny za każdą pomoc!



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Głośna praca po przekroczeniu 4800 obrotów

Post autor: Struna »

Jak z plecakiem nie ma zmiany, to nie ma sensu spinać - najwyraźniej to coś innego.

Wczoraj też szukałem co mi rezonuje i po chwili poszukiwań okazało się, że w płycie pod silnikiem puścił jeden spaw i sobie kolo 4000 rpm z deka rzęziło.
Ocena: 5.88235%


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

jaszczur
AM
Posty: 5
Rejestracja: 11 kwie 2017, 11:04

Re: Głośna praca po przekroczeniu 4800 obrotów

Post autor: jaszczur »

Tak mnie już to wku@wiało, że nie wytrzymałem. Zrobiłem z niego naked'a, zdjąłem co się dało i zacząłem dokręcać. Śrubka po śrubce..
Jedynym luźnym elementem (2 śruby z obu stron) była centralna stopka. Dokręciłem ile się dało, składa się trochę ciężej ale nic nie rzęzi! Nie wiem jakim cudem ale pomogło. Tzn czuć delikatnie inny dźwięk powyżej 4500 rpm ale to już nie to samo (o ile to w ogóle nie moja zryta podświadomość).

Jeśli ktoś ma podobny problem - zacznijcie od rzeczy najprostszych :)

temat zamknięty - dzięki wielkie za pomoc!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”