dylematy odnośnie zakupu....

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
AndrzejPK
A1
Posty: 36
Rejestracja: 24 kwie 2018, 09:22
Lokalizacja: Pruszków

dylematy odnośnie zakupu....

Post autor: AndrzejPK »

dział chyba dobry,

w nawiązaniu do mojego przywitania - chce zmienić swoja hankę na DL'a

tak w punktach jak lubię podpytam... trochę już poczytałem ale niepewności są...

1 - zmiana/poprawienie hamulców w DL650 to mod z 2012 czy 2014?
2 - jak wyżej odnosi się do silnika - zmiana na 71KM nastąpiła dopiero w 2014?
3 - jeśli kupować to po którym roku? abstrahujemy od faktu, że ważniejszy jest stan nie rocznik...
4 - jeżdżę dużo i czasami daleko (o ile w świecie Globtroterów - Hiszpania, Moskwa czy Grecja to daleko...)
właśnie w związku z powyższym - czasami towarzyszy mi "plecaczek"... rozumiem, że do spokojnej (a takową preferuję) jazdy 650 wystarcza
i zaoszczędzoną kasę przy zakupie a później na paliwie wydać mogę na podróże...
(nie chce wywoływać g - burzy o wyższości litra nad 650 i odwrotnie...)


...................................................................................................
DL-1000 L4 - Z czasem zmienia się dużo, postrzeganie radości z jazdy na motocyklu także...

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3076
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: dylematy odnośnie zakupu....

Post autor: staszek_s »

Pierwszy lifting był chyba w roku 2011 - modele 2012 mają już inną budę, "metroseksualną" ;) Nie wiem czy poprawili wtedy hamulce ale wg mnie istotna poprawa jest dopiero w nowych z roku 2018 - tak przynajmniej czytałem. Co do rocznika to za dużo nie poradzę, bo nie jeździłem starym ale na pewno brałbym pod uwagę roczniki od 2008, z ABS - to dla mnie minimum.
650 dla dwojga starcza do spokojnej jazdy, może trochę brakować przy wyprzedzaniu pod górę ale tragedii nie ma. Problemem może być ładowność, nie wiem czy tysiąc nie ma troszkę większej. Ja we dwoje z kuframi ocieram się albo lekko przekraczam maksymalną, co nie jest dobre jak wiemy.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Luchow
A+B
Posty: 752
Rejestracja: 30 wrz 2016, 13:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: dylematy odnośnie zakupu....

Post autor: Luchow »

Tak na szybko - tutaj masz dwa porównania V-Stromów sprzed i po liftingu 2012:
http://jarekspychala.com/39-V-strom_650_ABS_2012
https://www.scigacz.pl/Suzuki,V-Strom,6 ... 18678.html

Wtedy zmiany były dość znaczne i w większości na korzyść nowszego - poza wyglądem, który wielu osobom nie odpowiada (choć mnie akurat tak). Wzrosła moc silnika, pojawiły się nieco lepsze hamulce i trochę drobniejszych usprawnień.
W 2014 zmiany z tego co wiem były minimalne i w zasadzie sprowadziły się do wprowadzenia szprychowych kół i dzióbka nad przednim kołem w wersji XT. Hamulce zdaje się zostały bez zmian, moc silnika też.
Kolejne większe zmiany to model 2017 - nowy wygląd, nowe, ponoć dużo lepsze hamulce, kontrola trakcji itd - ale wnoszę, że o tak nowej maszynie raczej nie myślisz.

Do spokojnej jazdy w 2 osoby 650 na pewno wystarczy - pełno jest ludzi którzy w takiej konfiguracji zjeździli pół świata. Na pewno 1000 da większą pewność przy wyprzedzaniu, ale też spali nieco więcej. Ładowność jeśli się różni między 1000 i 650 to raptem o kilka kilogramów, i zależy bardziej od tego co jest w wyposażeniu (wersje z ABS-em są cięższe, więc ładowność maleje, wersje XT są cięższe, więc ładowność maleje itd.). Zasadniczo przy dwójce rosłych ludzi i zestawie kufrów chyba trudno jest nie przekroczyć dopuszczalnej masy motocykla, ale ponownie - zdaje się, że nikt się tym bardzo nie przejmuje, ludzie jeżdżą i raczej nie słyszy się o wypadkach żeby ktoś złamał V-stroma.

Mnie przy zakupie do modelu 2012 przekonały lepsze hamulce i wygląd. Może powyższe teksty pomogą Ci nieco we własnej decyzji :)

P.S. Jeszcze jedna zmiana jaka weszła zdaje się w 2014 roku - wydłużone zostały okresy międzyprzeglądowe z 6000 do 12000 km. Jeśli jeździsz dalekie trasy, to to może być mocny argument. Choć jednocześnie można się zastanawiać, czy roczniki 2012-13 też nie mogłyby mieć przeglądów rzadziej, skoro silnik się zasadniczo nie zmienił :P
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2018, 14:52 przez Luchow, łącznie zmieniany 1 raz.


Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2215
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: dylematy odnośnie zakupu....

Post autor: Antyks »

Zawsze można wybrać się do suzuki, umówić na jazdę testową - i zobaczyć jak się sprawdzi. I to zalecam.
Dla jednych dl650 jest ok, inni wolą tysiąca...
Na pewno z pasażerem po górkach trzeba trochę powachlować biegami.
Jeżeli jeździsz autostradami i lubisz przycinać.. w maluchu może ci trochę brakować ..
Ale każdy z nas jest inny i ma inne oczekiwania.
Sam mam małego. I nie narzekam. Ale czasami odrobinę brakuje ...:)


Jerzy
Motoambulans DL 650 AK9
Gabinet Dietetyczny
Przedstawiciel Thermomix

AndrzejPK
A1
Posty: 36
Rejestracja: 24 kwie 2018, 09:22
Lokalizacja: Pruszków

Re: dylematy odnośnie zakupu....

Post autor: AndrzejPK »

Właśnie autostrady staram się omijać, bardziej mnie rajcuje poznawanie czegoś innego niż tylko bramki ;) Aczkolwiek jak wiemy całkowicie nie uda się z nich uciec.
Właśnie ruszam w piąteczek i chcąc jechać docelowo tylko "bocznymi" to krótko z czasem...
Myślę, że skupię się rocznikowo na przedziale 2013-2016 - poszukiwania właściwie zaczynam już teraz z przerwą na wyjazd...
W sierpniu ruszam przez Petersburg do Moskwy i trochę mi się marzy przetestować Sztormiaczka...
Praktycznie na 95% skłaniam się ku 650...


...................................................................................................
DL-1000 L4 - Z czasem zmienia się dużo, postrzeganie radości z jazdy na motocyklu także...

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3076
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: dylematy odnośnie zakupu....

Post autor: staszek_s »

No to 2012 masz to samo co 2013 a 2017 to samo co 2016, generalnie to ten sam model, dodano dzióbek w wersji XT i szprychowe koła.
Jak jeździłeś podobnymi mocami to weź plecaczka i do salonu - jak Antyks proponuje. Nie ma to jak jazda testowa. W tysiącu dochodzą większe wibracje, co mnie przeszkadzało jak jechałem kawałek na zlocie. Cała reszta jest lepsza - może poza ceną i problemami z koszem sprzęgłowym ;)
Też jestem zadowolony z mojego malucha, na razie nie planuję zmieniać...


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2255
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: dylematy odnośnie zakupu....

Post autor: Iżu »

AndrzejPK pisze:dział chyba dobry,

w nawiązaniu do mojego przywitania - chce zmienić swoja hankę na DL'a

tak w punktach jak lubię podpytam... trochę już poczytałem ale niepewności są...

1 - zmiana/poprawienie hamulców w DL650 to mod z 2012 czy 2014?
2 - jak wyżej odnosi się do silnika - zmiana na 71KM nastąpiła dopiero w 2014?
3 - jeśli kupować to po którym roku? abstrahujemy od faktu, że ważniejszy jest stan nie rocznik...
4 - jeżdżę dużo i czasami daleko (o ile w świecie Globtroterów - Hiszpania, Moskwa czy Grecja to daleko...)
właśnie w związku z powyższym - czasami towarzyszy mi "plecaczek"... rozumiem, że do spokojnej (a takową preferuję) jazdy 650 wystarcza
i zaoszczędzoną kasę przy zakupie a później na paliwie wydać mogę na podróże...
(nie chce wywoływać g - burzy o wyższości litra nad 650 i odwrotnie...)
Cześć, może ja też dodam swoje trzy grosze..
Swoją małą Suzi zakupiłem z salonu pod koniec 2016 roku, mam więc już wyrobione zdanie o tym modelu i tak - hamulce są delikatnie mówiąc przeciętne.. czyli de facto zbyt słabe do tej masy, mamy wprawdzie dwie tarcze z przodu ale zaciski sprzed wieku.. dwu-tłoczkowe, gumowe oploty i marną pompę, te same hamulce są w nowym modelu na rok 2017, jeśli będziesz jeździł z pasażerem to będzie Ci brakować mocy przy wyprzedzaniu, obciążony DL-650 nie będzie też już tak oszczędny.
Silnik o mocy 71 KM wprowadzono dopiero od modelu AL7, wcześniejsze roczniki mają 69 KM (2012-2016), jeśli bym miał brać małą Suzi to zdecydowanie warto szukać takiego z ABS-em.
Poniżej mój filmik z ostatniej jazdy testówką DL-650 AL7 (nowy model):



Musisz też pamiętać że mały V-Strom (2012-2016) ma dużą podwójną lampę, ale w środku mamy żarówki H4, a więc jak przełączysz światła na drogowe przed sobą masz dziurę świetlną (w nowym modelu AL7, AL8 jest inna lampa i światła mijania zostają załączone przy włączeniu świateł drogowych, to daje sporo lepiej doświetloną drogę).
Poniżej filmik z testów oświetlenia, zobacz jak kiepsko świeci oryginalna lampa na św. drogowych (na filmie jest porównanie zmodyfikowanego oświetlenia LED kolegi z oryginalnym):



Mała 650-tka jest bardzo oszczędna zwłaszcza jak jeździsz solo, przez ostatnie dwie niedziele zrobiłem swoim w sumie 1100 km. po górskich drogach Beskidu Wyspowego i Tatr , motocykl spalił przy dosyć agresywnej jeździe zaledwie 4,2 l/100 km. na płaskim przy spokojnych dojazdach do pracy mój spala 3,7 l/100 km.
Silnik w DL-650 to niezawodna i dopracowana jednostka, generująca nieznaczne wibracje w przeciwieństwie do DL-1000, którym jeździłem w tamtym roku:



Bardzo mi się spodobał ten motocykl poza.. znacznymi wibracjami w średnim zakresie obrotów (5-6 tyś obr/min), zawieszenie bardzo dobre, hamulce - świetne, silnik znacznie mocniejszy od 650 z dobrym "dołem", ale w górnym zakresie obrotów łapie zadyszkę.
Dużo bym dał by mieć w swoim DL-650 hamulce z DL-1000, jak się przejedziesz oboma motocyklami, to stwierdzisz że 650-tak ma spowalniacze.. :lol:
DL-1000 miał problemy z koszem sprzęgłowym, nie wiem czy w nowych modelach to poprawili, mnie ostatnio bardziej kręci konkurencyjna maszyna - Honda Africa Twin :D
Ogólnie gdybym miał kupować motocykl turystyczny Suzuki jeszcze raz, to chyba bym dopłacił i wziął tysiąca, lub.. Africę Twin :mrgreen:

Pozdrówko 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3076
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: dylematy odnośnie zakupu....

Post autor: staszek_s »

Z tego, co pisze Iżu to się myliłem i najnowsza wersja jest już od modelu 2017, jeżeli tak jest to jeszcze jeden dowód jak ten czas zapieprza...
W każdym razie trudno go pomylić z wersją 2012-2016 :)


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

AndrzejPK
A1
Posty: 36
Rejestracja: 24 kwie 2018, 09:22
Lokalizacja: Pruszków

Re: dylematy odnośnie zakupu....

Post autor: AndrzejPK »

Jestem pod ogromnym wrażeniem Waszej pomocy. Odpowiedzi tak pełnych informacji, kompletnych i nie można ukryć angażujących odpowiadającego nawet nie marzyłem w takiej ilości ujrzeć... Dziękuję ogromnie. Po powrocie z wypadu "zabieram się" za jazdy próbne.
Jeździłem teraz przez tydzień Tygrysem 800 ale wiele obiecuję sobie po wymarzonych DL-kach


...................................................................................................
DL-1000 L4 - Z czasem zmienia się dużo, postrzeganie radości z jazdy na motocyklu także...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”