[DL 650] Spęknięcia pomiędzy bieżnikiem opony
[DL 650] Spęknięcia pomiędzy bieżnikiem opony
Witajcie,
zauważyłem na przedniej oponie mojego DL 650 siateczkę spęknięć pomiędzy bieżnikiem opony.
Wygląda to jak niewielkie, płytkie pęknięcia gumy pomiędzy klockami bieżnika tworzące siateczkę na całej oponie.
Sam bieżnik i boki opony są w dobrym stanie, opona tylna jest OK.
Moje pytanie: czy to kwalifikuje oponę do wymiany?
Jeśli tak - jakie opony polecacie? Czy wymienić tylko przód, czy muszę komplet?
Opona ma 4 lata i przejechane 20 tys. km (jestem właścicielem motocykla od roku).
Z góry wielkie dzięki za pomoc i porady!
zauważyłem na przedniej oponie mojego DL 650 siateczkę spęknięć pomiędzy bieżnikiem opony.
Wygląda to jak niewielkie, płytkie pęknięcia gumy pomiędzy klockami bieżnika tworzące siateczkę na całej oponie.
Sam bieżnik i boki opony są w dobrym stanie, opona tylna jest OK.
Moje pytanie: czy to kwalifikuje oponę do wymiany?
Jeśli tak - jakie opony polecacie? Czy wymienić tylko przód, czy muszę komplet?
Opona ma 4 lata i przejechane 20 tys. km (jestem właścicielem motocykla od roku).
Z góry wielkie dzięki za pomoc i porady!
Re: [DL 650] Spęknięcia pomiędzy bieżnikiem opony
Opona ma 4 lata od zakupu, czy 4 lata od daty produkcji ?
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: [DL 650] Spęknięcia pomiędzy bieżnikiem opony
Pęknięcia.. zrób fotkę, wrzuć na forum, napisz typ i rocznik produkcji opony . Tak będzie prościej.
Re: [DL 650] Spęknięcia pomiędzy bieżnikiem opony
Witajcie, to jeszcze opony fabryczne z roku 2014. W 2014 zostały wyprodukowane i od tego czasu są używane.
Poniżej zdjęcia.
Z góry dzięki za pomoc.
Poniżej zdjęcia.
Z góry dzięki za pomoc.
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: [DL 650] Spęknięcia pomiędzy bieżnikiem opony
Takie małe pęknięcia na powierzchni nie powinny być problemem, o ile są tylko płytkie na powierzchni. Powstają zazwyczaj przy jeździe że zbyt małą ilością powietrza albo jazdą na zbyt obciążonym motocyklu. Mogą też powstać przy niewłaściwym przechowywaniu ( kilka miesięcy na wilgotnej powierzchni w jednym położeniu itd.)
Ale skoro mają już 4 lata to i tak niedługo dobrze było by się rozglądać za nowymi
W każdym razie uważać czy pęknięcia się nie pogłębiają. Głębokie uszkodzenie gumy może pomóc w wystrzale opony, a to nie miłe ...
Ale skoro mają już 4 lata to i tak niedługo dobrze było by się rozglądać za nowymi
W każdym razie uważać czy pęknięcia się nie pogłębiają. Głębokie uszkodzenie gumy może pomóc w wystrzale opony, a to nie miłe ...
- Ocena: 5.88235%
Online
Re: [DL 650] Spęknięcia pomiędzy bieżnikiem opony
Zmęczona opona. Obadaj ranty przy obręczy, to się nieprzyjemnie zdziwisz.
1050 XT
Re: [DL 650] Spęknięcia pomiędzy bieżnikiem opony
Panowie - dzięki za rady.
@Remol71 - mówisz o bokach opony, pod samą obręczą? Tam właśnie opona jest OK, spękania pojawiły się na "frontowej" powierzchni.
@Remol71 - mówisz o bokach opony, pod samą obręczą? Tam właśnie opona jest OK, spękania pojawiły się na "frontowej" powierzchni.
Re: [DL 650] Spęknięcia pomiędzy bieżnikiem opony
Objawy starzenia opony. A motocykl to nie auto, w razie czego nie staniesz po prostu na poboczu... Po 4 latach guma też już twarda. Ja bym wymienił.
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka