Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Wąski
A1
Posty: 93
Rejestracja: 18 lip 2017, 07:34
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Wąski »

Iżu pisze:Ja po ostatnich podwyżkach cen paliwa zaczynam się zastanawiać czy jednak warto kupować coś mocniejszego od mojego DL-650 AL6, chodzi mi po głowie pomysł.. Yamaha Tracer 900 GT, albo Honda Africa Twin, albo V-Strom DL-1000, ale wszystkie te motocykle kosztują więcej, także większe będą koszty serwisowania i ubezpieczenia, pytanie czy jest sens ?
W DL-650 w pierwszym rzędzie zmieniłbym hamulce na takie z DL-1000 :D do tego przednią zawiechę, fajnie też byłoby mieć przednią lampę, która na światłach drogowych oświetla drogę a nie drzewa, oczywiście mocy nigdy za wiele więc też mogłoby być jej nieco więcej, kupując nowy japoński motocykl nie spodziewałem się tego że pod czachą coś się będzie tłukło, a mechanik powie "tak ma być"..
Gdy się przejechałem nową Yamahą MT-09 i porównałem jak pracują skrzynie biegów, to stwierdzam że w DL-u skrzynia działa jak w Ursusie..
Jednak bezsprzeczną zaletą 650-tki jest uniwersalność i niskie spalanie - po zlocie wyszło mi 4,1 l/100 km. a naprawdę jadąc na złot i z powrotem śmigaliśmy dosyć dynamicznie i szybko nieco przekraczając prędkości dopuszczalne :mrgreen:
Poza tym te motocykle są proste jak budowa cepa (u mnie poza ABS-em nie ma żadnej elektroniki), dzięki temu można je samemu serwisować przy odrobinie wiedzy i umiejętności manualnych.
Na pewno chcę jeszcze pojeździć co najmniej do końca sezonu 2019, a potem się zobaczy, GejeSa nie chcę bo drogi i awaryjny, choć jeździ się nim kapitalnie :D

Pozdrówko 8-)
Niestety, tak działa ludzka podświadomość. Człowiek, od którego kupiłem dl-a jeździ teraz gs-em, bo ktoś mu się dał przejechać. Utrzymujemy kontakt do dziś, była nawet wspólna runda wokół komina. Na pytanie , czy chę się przejechać limitowanym bmw odpowiedziałem, że nie, bo mi się jeszcze spodoba i będzie problem. Kupiłem dl-a, cieszę się nnim dziś jak w dniu zakupu, nie brakuje mi w nim niczego, no poza tym, że nie mam za bardzo z kim jeździć. Jestem świadom tego, że są doskonalsze motocykle, ale na każdym z nich tak samo w glace wieje, tak samo parkuje, podnosi po szlifie...


dl 2011

Awatar użytkownika
JARON
A+B+C+D
Posty: 2116
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: JARON »

Wąski pisze:Kupiłem dl-a, cieszę się nnim dziś jak w dniu zakupu, nie brakuje mi w nim niczego, no poza tym, że nie mam za bardzo z kim jeździć.
No nie mów że w Warszawie nie masz z kim jeździć :shock: przecież tam mieszka cała administracja z pierwszego forum. No chyba że chcesz pojeździć z kimś na Vstromie,to już problem,bo oni nie jeżdżą V stromami :lol:


Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.

Awatar użytkownika
Grzechu (Kobyłka)
A+B+C+D
Posty: 2054
Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
Lokalizacja: Opole

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Grzechu (Kobyłka) »

JARON pisze:
Wąski pisze:Kupiłem dl-a, cieszę się nnim dziś jak w dniu zakupu, nie brakuje mi w nim niczego, no poza tym, że nie mam za bardzo z kim jeździć.
No nie mów że w Warszawie nie masz z kim jeździć :shock: przecież tam mieszka cała administracja z pierwszego forum. No chyba że chcesz pojeździć z kimś na Vstromie,to już problem,bo oni nie jeżdżą V stromami :lol:
@JARON, się wziołem i się oplułem ze śmiechu :D :D :D


Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE

Wąski
A1
Posty: 93
Rejestracja: 18 lip 2017, 07:34
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Wąski »

Z administracji znam 3 osoby, wszyscy zapracowani, ale faktycznie - żadnego nie widziałem na dl-u. Jak nie gs to vfr :D


dl 2011

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Centrino »

Czyli wniosek nasowa się sam. To forum lepsze bo wszyscy admini i moderatorzy jeżdżą v-stromami. Lepiej być nie mogło.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3732
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: crimson »

Szarzy użytkownicy też jeżdżą V-stromami :)


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
Luchow
A+B
Posty: 749
Rejestracja: 30 wrz 2016, 13:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Luchow »

Panowie, panowie, ściągnąć cugle. To nie motocykl definiuje człowieka. Nie sprawiajcie wrażenia, że ci co zamienią V-Stroma na co innego nie będą tu dalej mile widziani.


Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3732
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: crimson »

ja tylko z przymrużeniem oka - bez napinki :)


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
kitza
A2
Posty: 266
Rejestracja: 30 wrz 2016, 21:16
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: kitza »

Bandzior miał być na długo. Bo najbardziej podobają mi się N'ki, bo był mój pierwszy.
Nie planowałem zmiany do czasu gdy nie przejechałem się V-Stromem kolegi. Na moim Bandziorze, przy wzroście (194 cm) powyżej 120 km/h trzeba było już bardzo mocno trzymać się kierownicy, a tu zupełnie inny świat.
Generalnie jest ok, wyżej, wygodniej, bardziej komfortowo ale za cholerę nie mogę się przyzwyczaić do pracy i dźwięku V-ki.


Romet Komar -> Suzuki GSF 600 Bandit -> Suzuki V-Strom 1000

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Struna »

kitza pisze: za cholerę nie mogę się przyzwyczaić do pracy i dźwięku V-ki.
wpadnij kiedyś, dam Ci się przejechać Fire Storm-em - niby V-ka, a zobaczysz co to potrafi :)


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
kitza
A2
Posty: 266
Rejestracja: 30 wrz 2016, 21:16
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: kitza »

Struna pisze:
kitza pisze: za cholerę nie mogę się przyzwyczaić do pracy i dźwięku V-ki.
wpadnij kiedyś, dam Ci się przejechać Fire Storm-em - niby V-ka, a zobaczysz co to potrafi :)
Nie chcę być źle zrozumiany :)
Jeśli chodzi o moc, moment itd to nie mam żadnych uwag. Jest ok. Chodziło mi bardziej o charakterystykę pracy silnika w dolnych zakresach obrotów. W DLu szybkie płynne przyspieszenie możliwe jest dopiero powyżej 3,5 - 4 krpm. Jeśli odkręcę manetkę poniżej tej wartości, silnik mocno szarpie. Muszę zredukować. W Bandicie niezależnie od biegu , nawet przy 2 krpm i 5 biegu, jak odkręciłem manetkę to szedł płynnie od samego dołu. Tutaj muszę znacznie bardziej mieszać biegami.


Romet Komar -> Suzuki GSF 600 Bandit -> Suzuki V-Strom 1000

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Struna »

kitza pisze: W DLu szybkie płynne przyspieszenie możliwe jest dopiero powyżej 3,5 - 4 krpm. Jeśli odkręcę manetkę poniżej tej wartości, silnik mocno szarpie.
oo, to dziwne - zachowanie bardziej właściwe dla gaźnikowych rozwiązań, na wtrysku powinien bez problemu to łyknąć.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1812
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: QraC »

kitza pisze:W Bandicie niezależnie od biegu , nawet przy 2 krpm i 5 biegu, jak odkręciłem manetkę to szedł płynnie od samego dołu. Tutaj muszę znacznie bardziej mieszać biegami.
To chyba innym Banditem jeździłem przez trzy lata... tam się żwawa jazda zaczynała od 6krpm...

Zresztą kiedyś ze Spdem robiliśmy porównanie. Światła i ogień... DL zdecydowanie żwawiej się zbierał dołem ale bandzior nadganiał na wyższych obrotach... summa sumarum do 140 było bardzo podobnie w znaczeniu że żaden drugiemu nie odszedł.


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
kitza
A2
Posty: 266
Rejestracja: 30 wrz 2016, 21:16
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: kitza »

QraC pisze:
kitza pisze:W Bandicie niezależnie od biegu , nawet przy 2 krpm i 5 biegu, jak odkręciłem manetkę to szedł płynnie od samego dołu. Tutaj muszę znacznie bardziej mieszać biegami.
To chyba innym Banditem jeździłem przez trzy lata... tam się żwawa jazda zaczynała od 6krpm...
Na pewno nie moim :)
Chodzi mi o płynność przyspieszania od niskich obrotów, nie to, który szybciej się zbiera.


Romet Komar -> Suzuki GSF 600 Bandit -> Suzuki V-Strom 1000

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Iżu »

kitza pisze:Chodzi mi o płynność przyspieszania od niskich obrotów, nie to, który szybciej się zbiera.
Ja akurat bardzo lubię V-kę od DL-a, na początku nie mogłem się przyzwyczaić do dużej siły hamującej silnikiem, teraz uważam to za zaletę.
Zgodzę się że 650-tka najlepiej się zbiera od około 4'000 obr/min. dlatego podczas jazdy zawsze jestem na takim biegu, by minimalne obroty tyle właśnie wynosiły, a biegami lubię wachlować :D


Iżu

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1812
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: QraC »

Z płynnością się zgodzę... z tym że ciężko się banditem wyprzedzało poniżej 5-6 krpm. Więc chcąc nie chcąc przed żwawym wyprzedzaniem zawsze trzeba było bieg zredukować.


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
PatrykR922
A1
Posty: 65
Rejestracja: 04 maja 2017, 13:01
Lokalizacja: Rzeszów/Jarosław

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: PatrykR922 »

A ja przesiadłem sie z...Varadero 125. Dlaczego? Po prostu, osiągnałem wiek ktory pozwolił mi na prowadzenie Dl, na poczatku mialem go zablokowanego na 31KW, Varadero jest swietnym motocyklem na Kat. A1 lecz mocy niestety jej brakuje, V strom zawsze mi sie podobał a przedewszystkim jego bezawaryjnosc, gdy kupowałem Viadro obok niej stał DL, wiedzialem ze to bedzie nastepne moto, nie krecą mnie szlifiery którymi można latac predkoscami rzędu 200-220km/h. Obecnie posiadam juz kat. A, lecz po pogoladaniu kilku moto jakos jak narazie dałem sobie spokój ze zmiana moto, moim zadniem żaden nie ma "tego czegoś" co ma DL, a gdybym zmieniał to miałbym wahania pomiedzy dwoma moto, DL 1000 pow.2014 lub Tenere 1200, obecne 650 przejechało ze mną niecałe 30tys przy czym wyrobił sobie u mnie ogromne zaufanie, i bardziej skłaniałbym sie ku DL1000..


Motorynka->Simson S51->Varadero XL 125-> V-strom 650.

Awatar użytkownika
Kaśka
A1
Posty: 70
Rejestracja: 04 paź 2016, 13:19
Lokalizacja: Poznań

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Kaśka »

Dla mnie każdy nowy sprzęt miał być tym docelowym. Dl małego kupiłam w sumie prawie nówkę i od razu pokochałam miłością wielką. Pierwsze dalsze wojaże właśnie na nim. Bezawaryjność, prostota, wygląd, spalanie no wszystko cud miód malina. No i tak jakoś którejś jesieni postanowiłam wziąć na testy KTM 1090, BMW F800GS i Afryke. Cóż mówić, miłość nie trwa wiecznie i zakochałam się na nowo. Głównie w Afryce ale na nią mnie nie stać. KTM to jednak za duży ogier jak dla mnie. A BMW urzekł mnie wygodą, prowadzeniem, stabilnością i wyglądem. A jeszcze znalazłam sprzęt prawie pachnący nowością prawie za wartość mojego dl. DL jak odjeżdżał to się poryczałam ale jak widzę bmke to wiem, że długo zabawi w garażu. Dla mnie mega ważna jest pozycja, mam problem z kolanem i przy 178cm po dłuższej jeździe wyłam z bólu. Na Niemcu różnica jest duża, chociaż wiecej powiem po sezonie.


Nieważne gdzie byłam, ważne gdzie pojadę!!
Kawa EN500 --> CBF 500N --> CBF600 S --> DL650 AL2 --> BMW F800GS --> Honda Africa Twin CRF1000 DCT --> BMW F750GS --> HONDA CB500X 2022

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1812
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: QraC »

ADV czy zwykły ?


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
Kaśka
A1
Posty: 70
Rejestracja: 04 paź 2016, 13:19
Lokalizacja: Poznań

Re: Czemu sprzedałeś/łaś, na co zmieniłeś/łaś?

Post autor: Kaśka »

QraC pisze:ADV czy zwykły ?
Zwykły


Nieważne gdzie byłam, ważne gdzie pojadę!!
Kawa EN500 --> CBF 500N --> CBF600 S --> DL650 AL2 --> BMW F800GS --> Honda Africa Twin CRF1000 DCT --> BMW F750GS --> HONDA CB500X 2022

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”