Wypadek Centrino
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Wypadek Centrino
Nie wiem czy się chwaliłem (choć nie ma czym ) ale wracając od Centrusia, na tym samym odcinku tylko w przeciwnym kierunku i nam pojawił się nagle korek. Hamowanie awaryjne na obu hamulcach, plecaczek leżał już na mnie, z przodu celowałem na wszelki wypadek pomiędzy samochody z przodu, a za mną gość by nie wrypać się w nas wturlał się w środkowe barierki, kilka aut dalej jakiś merc też szedł w środek bo bał się że nie wyhamuje. Obyło się bez strat w ludziach, ale klepać będzie co
Jak napisał Iżunio, przy prędkości powyżej 140... 160 km, do tego obciążonym motocyklem, w przypadku awaryjnego hamowania kończy się zabawa a zaczyna się walka o przetrwanie. I nie wiesz czasami czy ty dupniesz, a jak nie ty, to czy do ciebie nie dupną...
Przy dużym ruchu na autostradzie, kierowcy rzadko utrzymują bezpieczny odstęp pozwalający na bezpieczne i stopniowe hamowanie. A gdy ten przed tobą depnie nagle na heble, ty nim się spostrzeżesz, jesteś 20 metröw bliżej. Zaczynasz hamować, ale twoja prędkość jest o 40... 80 km. Wyższa niż tego z przodu... I robi się nieprzyjemnie i nerwowo.
Jak do tego dojdą gorsze opony, trochę wody, brak abs-u.. a przede wszystkim panika, problem gotowy.
Jak napisał Iżunio, przy prędkości powyżej 140... 160 km, do tego obciążonym motocyklem, w przypadku awaryjnego hamowania kończy się zabawa a zaczyna się walka o przetrwanie. I nie wiesz czasami czy ty dupniesz, a jak nie ty, to czy do ciebie nie dupną...
Przy dużym ruchu na autostradzie, kierowcy rzadko utrzymują bezpieczny odstęp pozwalający na bezpieczne i stopniowe hamowanie. A gdy ten przed tobą depnie nagle na heble, ty nim się spostrzeżesz, jesteś 20 metröw bliżej. Zaczynasz hamować, ale twoja prędkość jest o 40... 80 km. Wyższa niż tego z przodu... I robi się nieprzyjemnie i nerwowo.
Jak do tego dojdą gorsze opony, trochę wody, brak abs-u.. a przede wszystkim panika, problem gotowy.
Re: Wypadek Centrino
Jeśli zostali z tyłu, to jak 1000 może mieć - jak to określiłeś Iżu "genialne hamulce", podczas gdy 650 ma je na poziomie ledwo dostatecznym?
1000 to nie suzuki?
1000 to nie suzuki?
Ostatnio zmieniony 08 cze 2018, 21:43 przez Struna, łącznie zmieniany 1 raz.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wypadek Centrino
@Iżu zgadzam się że kostkowe opony nie pomogły. Ale rozpoczęła się dyskusja na temat "Co umożliwia lepsze hamowanie" tak to bynajmniej zrozumiałem. Stąd moja wypowiedź.
Ps
Mam stalowy oplot-mógł minimalnie pomoc
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Ps
Mam stalowy oplot-mógł minimalnie pomoc
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Re: RE: Re: Wypadek Centrino
Powinni zastosować te same hamulce w 650Struna pisze:Jeśli zostali z tyłu, to jak 1000 może mieć - jak to określiłeś Iżu "genialne hamulce", podczas gdy 650 ma je na poziomie ledwo dostatecznym?
1000 to nie suzuki?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Re: Wypadek Centrino
Ano powinni.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wypadek Centrino
Mam na myśli głownie motocykle ze średniej półki cenowej, DL-1000 aspiruje do klasy średniej, a tu w tych pieniążkach żaden motocykl nie ma kiepskich hamulców, jednak zauważ że w nowy tysiąc wygląda gorzej od wersji sprzed 2017 roku, dziwi też zastosowanie zwykłych żarówek w przedniej lampie, zamiast doskonałych LED-ów.Struna pisze:Jeśli zostali z tyłu, to jak 1000 może mieć - jak to określiłeś Iżu "genialne hamulce", podczas gdy 650 ma je na poziomie ledwo dostatecznym?
1000 to nie suzuki?
Wczoraj byłem w salonie Suzuki i nawet dealer stwierdził ze Suzuki ma zbyt ograniczoną ofertę motocykli, koniem pociągowym marki jest DL-650, z tego co mówił nowy tysiąc sprzedaje się słabo, gdyby nie V-Stromy 650 firma by pewnie padła..
Po prostu rozwiązania jakie zastosowano w naszych sprzętach mają kilkanaście lat, jak choćby te badziewne zaciski dwu-tłoczkowe, im dłużej jeżdżę małą Suzi, tym więcej widzę w niej wad.
Pozdrówko
Iżu
Re: Wypadek Centrino
Najwyraźniej wypełnia jakąś lukę rynku, bo nadal się sprzedaje nieźle.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wypadek Centrino
@Struna o ile się nie mylę to w DL1000 są hample z gsxra i z tych moto, którymi jechałem to były najlepsze hample (jedyna kategoria gdzie tysiaczek wygrywa).
null
Re: Wypadek Centrino
Akurat dl-1000 nie miałem okazji, ale np. Vtr 1000 czy Frazer - tam hamuje tak, że ma się poczucie pewności. Jak chwilę pojeżdżę VTR i wracam do DL-a to zawsze pierwsze wrażenie jest makabryczne jeśli chodzi o hamulce.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wypadek Centrino
Najgorzej jest jak weźmiesz testówkę z lepszymi hamulcami, a potem wsiadasz na swojego DL-650.. wtedy już wiesz że masz raczej spowalniacze..Struna pisze:wracam do DL-a to zawsze pierwsze wrażenie jest makabryczne jeśli chodzi o hamulce.
Iżu
Re: Wypadek Centrino
To wszystko przez te nasze fora, człowiek się naczyta jaki to wspaniały i kultowy sprzęt ten mały DL i kupuje
Na serio to ciągle kasa gra dużą rolę niestety...
Na serio to ciągle kasa gra dużą rolę niestety...
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Wypadek Centrino
Czy kultowy to nie wiem ale na pewno wspaniałystaszek_s pisze:To wszystko przez te nasze fora, człowiek się naczyta jaki to wspaniały i kultowy sprzęt ten mały DL i kupuje
Na serio to ciągle kasa gra dużą rolę niestety...
Re: Wypadek Centrino
Tak jak nasze żony, dziewczyny i kochanki.. mają swoje wady ale i tak je kochamyCentrino pisze:Czy kultowy to nie wiem ale na pewno wspaniały
Iżu
Re: Wypadek Centrino
Zady i walety
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wypadek Centrino
@Antyks , nie chwaliłeś się, że miałeś taką przygodę. Dobrze, że Wam się nic nie stało. Dobrze, że gościu wybrał barierkę zamiast motocykl.
Re: Wypadek Centrino
Jak to człowiek czasem jest blisko sytuacji, z której nie ma wyjścia...
Dzisiaj się przejechałem z plecaczkiem pod wieczór i stwierdziłem, że faktycznie hamowanie obładowanym małym DL'em nie jest komfortowe.
Dzisiaj się przejechałem z plecaczkiem pod wieczór i stwierdziłem, że faktycznie hamowanie obładowanym małym DL'em nie jest komfortowe.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS