Brzydkie Sztormiątko - 650 k5 po przejściach
Brzydkie Sztormiątko - 650 k5 po przejściach
Witam
Miałem pięknego DLa AL0 http://www.vstromclub.fora.pl/moj-dl,24 ... 27441.html którego sprzedałem bo było mi żal jak stoi w garażu i kupiłem coś taniego do latania wkoło komina (Suzuki Freewind) jednak okazało się że o ile do jazdy po mieście i lekkim terenie jest super, to w trase za miasto i prędkościach powyżej 100 brakuje mi komfortu.
No i doszedłem do wniosku że dobrze by było wrócić do DLa ale taniego żeby nie było żal jak stoi w garażu a żebym w napływie wolnego czasu mógł gdzieś wyskoczyć.
Jakoś w tym czasie trafiłem na ogłoszenie o "zmęczonym życiem" DLu Kojot z drugiego forum ściągnął go do kraju, motocykl miał uszkodzony silnik i wizualnie właściciel o niego nie dbał. Od Kojota kupił go Odyniec, włożył mu serducho z rozbitka o przebiegu 38tys km i wystawił na sprzedaż, a ja go kupiłem.
Tak wygląda jak go wczoraj umyłem:
Motocykl jest z 2005 roku ma ponad 100 tyś przebiegu
I po przewrotce na bok przekrzywiony stelaż czachy
Ma wypłowiałe plastiki od słońca i jest porysowany tu i ówdzie. Poprzedni właściciel zdecydowanie nie był pedantem i stan wizualny motocykla nei był dla niego ważny
Póki co go umyłem, wyczyściłem z grubsza wydech z rdzy, usunąłem resztki oleju z rożnych miejsc
Założyłem kufer KMax
Okleiłem wytarcia folią i powkładałem zaślepki
---
Dalszy plan jest taki:
- Wymiana uszczelniaczy lag i zmiana opon u mechanika
- Wymienić klamkę sprzęgła i założyć lewy handbar
- Wymienić lusterka na te z Kawasaki
- Wymienić żarówki h4+w5w
- Wyprostować/naprawić/pospawać stelaż czaszy żeby te owiewki tak nie straszyły
- Założyć inne gmole
- Założyć płytę pod silnik
- Madstad z uchwytem na telefon
- Gniazdo zapalniczki
W późniejszym terminie:
- Zmiana koloru folią
- Poprawienie wypłowiałych plastików czymś innym niż plak
- Zmiana przednich kierunków na oryginalne i wymiana kloszy na białe
Miałem pięknego DLa AL0 http://www.vstromclub.fora.pl/moj-dl,24 ... 27441.html którego sprzedałem bo było mi żal jak stoi w garażu i kupiłem coś taniego do latania wkoło komina (Suzuki Freewind) jednak okazało się że o ile do jazdy po mieście i lekkim terenie jest super, to w trase za miasto i prędkościach powyżej 100 brakuje mi komfortu.
No i doszedłem do wniosku że dobrze by było wrócić do DLa ale taniego żeby nie było żal jak stoi w garażu a żebym w napływie wolnego czasu mógł gdzieś wyskoczyć.
Jakoś w tym czasie trafiłem na ogłoszenie o "zmęczonym życiem" DLu Kojot z drugiego forum ściągnął go do kraju, motocykl miał uszkodzony silnik i wizualnie właściciel o niego nie dbał. Od Kojota kupił go Odyniec, włożył mu serducho z rozbitka o przebiegu 38tys km i wystawił na sprzedaż, a ja go kupiłem.
Tak wygląda jak go wczoraj umyłem:
Motocykl jest z 2005 roku ma ponad 100 tyś przebiegu
I po przewrotce na bok przekrzywiony stelaż czachy
Ma wypłowiałe plastiki od słońca i jest porysowany tu i ówdzie. Poprzedni właściciel zdecydowanie nie był pedantem i stan wizualny motocykla nei był dla niego ważny
Póki co go umyłem, wyczyściłem z grubsza wydech z rdzy, usunąłem resztki oleju z rożnych miejsc
Założyłem kufer KMax
Okleiłem wytarcia folią i powkładałem zaślepki
---
Dalszy plan jest taki:
- Wymiana uszczelniaczy lag i zmiana opon u mechanika
- Wymienić klamkę sprzęgła i założyć lewy handbar
- Wymienić lusterka na te z Kawasaki
- Wymienić żarówki h4+w5w
- Wyprostować/naprawić/pospawać stelaż czaszy żeby te owiewki tak nie straszyły
- Założyć inne gmole
- Założyć płytę pod silnik
- Madstad z uchwytem na telefon
- Gniazdo zapalniczki
W późniejszym terminie:
- Zmiana koloru folią
- Poprawienie wypłowiałych plastików czymś innym niż plak
- Zmiana przednich kierunków na oryginalne i wymiana kloszy na białe
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2211
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Brzydkie Sztormiątko - 650 k5 po przejściach
plan zrobiony
Jerzy
Motoambulans DL 650 AK9
https://dlmoto.pl/ Sklep dla motocyklistów
https://rodzinagotuje.pl Przedstawiciel Thermomix
Motoambulans DL 650 AK9
https://dlmoto.pl/ Sklep dla motocyklistów
https://rodzinagotuje.pl Przedstawiciel Thermomix
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2314
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Brzydkie Sztormiątko - 650 k5 po przejściach
Co do plastikow, to mozesz sprobowac motulowski Shine&Go (tak to sie chyba nazywa). Jest to preparat w sprayu i naprawde dziala cuda. Ja w takie wynalazki nie werze za mocno i nie jestem skory do kupna, ale ze zostalem sporym pakietem roznych takich nagrodzony to sobie czasami testuje. Psiknalem tym plastiki zamykajace od gory czache. Przezyly 2 mycia, oberwanie chmury i 2 jazdy na przyczepcje z lekkimi opadami - swieca krucza czernia. Nadspodziewanie dlugo.
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
-
- A+B
- Posty: 802
- Rejestracja: 08 sty 2017, 16:50
Re: Brzydkie Sztormiątko - 650 k5 po przejściach
Pyxis dzięki za podsunięcie tego Shine&Go (mówisz o tym w sprayu - w sensie jak dezodorant nie jak płyn do szyb który trzeba "pompować ręcznie" - bo są dwa rodzaje)
Wczoraj odebrałem motocykl od mechanika, miał:
- wymienione olej i uszczelniacze w lagach
- założone gumy na lagi
- nowe tarcze EBC przód+tył
- nowe klocki EBC przód+tył
- stalowy oplot HEL przód+tył
- założone Anakii 2 przód+tył
Troszkę droga impreza na dzień dobry , ale muszę mieć pewność co do hamulców i przyczepności.
Dodatkowo założyłem lusterka od Kawasaki o których kiedyś pisałem.
Na wymianę czekają jeszcze żarówki h4+w5w z standardowych na Cool Blue - zawsze zakładałem Night Breakery więc teraz kupiłem CoolBlue na testy
Czekam jeszcze aż przyjdą gmole, płyta pod silnik i poszerzenie kosy od Rafała http://www.rm-g.pl/ . Bo jednak ten standardowe gmole Suzuki (chyba SW Mototech) słabo chronią plastiki co widać po moim motocyklu
Wczoraj odebrałem motocykl od mechanika, miał:
- wymienione olej i uszczelniacze w lagach
- założone gumy na lagi
- nowe tarcze EBC przód+tył
- nowe klocki EBC przód+tył
- stalowy oplot HEL przód+tył
- założone Anakii 2 przód+tył
Troszkę droga impreza na dzień dobry , ale muszę mieć pewność co do hamulców i przyczepności.
Dodatkowo założyłem lusterka od Kawasaki o których kiedyś pisałem.
Na wymianę czekają jeszcze żarówki h4+w5w z standardowych na Cool Blue - zawsze zakładałem Night Breakery więc teraz kupiłem CoolBlue na testy
Czekam jeszcze aż przyjdą gmole, płyta pod silnik i poszerzenie kosy od Rafała http://www.rm-g.pl/ . Bo jednak ten standardowe gmole Suzuki (chyba SW Mototech) słabo chronią plastiki co widać po moim motocyklu
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Re: Brzydkie Sztormiątko - 650 k5 po przejściach
Dziś zabrałem się za demontaż plastików i czaszy tak aby wyprostować choć z grubsza stelaż.
Nie objeździłbym z nim do zimy bo mnie szlag trafia jak widzę te krzywe ślepia ;P
A to Suza jako naked
Miałbym jeszcze pytanie, bo to mi się nie podoba. Czy ten przewód ma tak iść?
Nie powiem być inaczej poprowadzony?
Wytapatalkowano
Nie objeździłbym z nim do zimy bo mnie szlag trafia jak widzę te krzywe ślepia ;P
A to Suza jako naked
Miałbym jeszcze pytanie, bo to mi się nie podoba. Czy ten przewód ma tak iść?
Nie powiem być inaczej poprowadzony?
Wytapatalkowano
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Re: Brzydkie Sztormiątko - 650 k5 po przejściach
Nie wiem jakiego rodzaju była gleba bo każda jest inna ale Twoje gmole to kiepsko chronią.
Ja kupiłem GIVI i one kończą się wyżej przez co owiewka i czasza nie ulega uszkodzeniom.
Zmień gmole na inne przy okazji. Ta duża śruba do wystaje to może Tobie przy upadku wyrządzić szkodę.
Ja kupiłem GIVI i one kończą się wyżej przez co owiewka i czasza nie ulega uszkodzeniom.
Zmień gmole na inne przy okazji. Ta duża śruba do wystaje to może Tobie przy upadku wyrządzić szkodę.
- Ocena: 5.88235%
ETZ 251; TDM 900; DL 1000; KTM 1290 Super Adventure S
- KarolBytom
- A2
- Posty: 148
- Rejestracja: 27 cze 2017, 21:46
Re: Brzydkie Sztormiątko - 650 k5 po przejściach
Fajnie ze walczysz o sztromiaka zeby mozna bylo nim bezpiecznie jezdzic i ladnie wygladal. Ale nie mija sie to z planem? W tego wsadzic sporo gotowki a jeszcze wiecej czasu i pracy. Po przeliczeniu wszystkiego nie lepiej bylo dolozyc troche do sprawnego i w miare zadbanego.
Nauczyłeś się jeździć motocyklem , więc naprawiać go też się nauczysz !
- Valdek_Tychy
- A1
- Posty: 65
- Rejestracja: 02 cze 2018, 18:05
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Brzydkie Sztormiątko - 650 k5 po przejściach
Ale ile satysfakcji w człowieku zostaje jak sam zrobi i jest sprawne,o oszczędzonych w tym sposobie finansach nie wspomnę.Moje uszanowanie za robotęKarolBytom pisze:Po przeliczeniu wszystkiego nie lepiej bylo dolozyc troche do sprawnego i w miare zadbanego.
- Ocena: 5.88235%
Suzuki DL650 V Strom
Re: Brzydkie Sztormiątko - 650 k5 po przejściach
Sprawny i zadbany to taka włoszczyzna z cofniętym licznikiem czy rozjebka ze stanów ?KarolBytom pisze:... nie lepiej bylo dolozyc troche do sprawnego i w miare zadbanego.
1050 XT
- KarolBytom
- A2
- Posty: 148
- Rejestracja: 27 cze 2017, 21:46
Re: Brzydkie Sztormiątko - 650 k5 po przejściach
Remol71 pisze:Sprawny i zadbany to taka włoszczyzna z cofniętym licznikiem czy rozjebka ze stanów ?KarolBytom pisze:... nie lepiej bylo dolozyc troche do sprawnego i w miare zadbanego.
Jak myslisz tylko o kupowaniu od Mirkow to inaczej sie nie da niz tak jak piszesz. Ale jak szuka sie od innego motocyklisty ktory ma moto kilka sezonow to jest inna rozmowa. A ja znam wielu ludzi co kolega sprzwdaje koledze itd.Zreszta to ludzie nauczyli mirkow cofac liczniki. Bo 50 czy 70 to juz zlom na kolach. A ten silniki dbane robia bez problemu 200tys bez remomtu.
Nauczyłeś się jeździć motocyklem , więc naprawiać go też się nauczysz !
- KarolBytom
- A2
- Posty: 148
- Rejestracja: 27 cze 2017, 21:46
Re: Brzydkie Sztormiątko - 650 k5 po przejściach
Sam wszystkie naprawy i mody robie sam bo uwielbiam bawic sie w garazu. Nawet jesli nie ma nic do roboty przy moto to mozna spedzic 3h przy czyszczeniu motocykla. Nie chce zeby zle wyszlo ale kolega pisze ze sprzedal swoj zadbany moto bo nie bylo czasu na jazde a nie mogl patrzec jak stoi w garazu. A teraz znalazl sobie moto ktoremu musi poswiecic sporo czasu na doprowadzenie go do perfekcji troche sie to nie zgadza. Ale to tylko moje zdanie. Podoba mi sie sytuacja jak ktos stara sie odratowac maszyne poswiecia swoj czas i gotowke . I ten efekt przed i poValdek_Tychy pisze:Ale ile satysfakcji w człowieku zostaje jak sam zrobi i jest sprawne,o oszczędzonych w tym sposobie finansach nie wspomnę.Moje uszanowanie za robotęKarolBytom pisze:Po przeliczeniu wszystkiego nie lepiej bylo dolozyc troche do sprawnego i w miare zadbanego.
Nauczyłeś się jeździć motocyklem , więc naprawiać go też się nauczysz !
Re: Brzydkie Sztormiątko - 650 k5 po przejściach
Gmole już mam inne, przyszły w piątek - czekają na montaż.
Co do motocykla to wymiana tarcz troszkę kosztowna i nie do końca planowana - choć przy przebiegu 100 tys km powinienem się tego spodziewać - ale nadal ie jest źle. Prawdę mówiąc kupując motocykl powyżej 50 tys km należy się liczyć że mogą być do wymiany a jednak mało osób mierzy tarcze mikrometrem.
Też mi się wydawało że na oko jeszcze trochę na nich pojeżdżę.
---
Wczoraj znalazłem chwilę i poskładałem motocykl do kupy, prostowanie wyszło dobrze owiewki się schodzą.
Plastiki będę wyrównywać/szpachlować przez zimę bo planuje je okleić na inny kolor, wtedy też będzie czas na poprawę wizualną.
Mając już ściągnięte przednie owiewki pociągnąłem przewód gniazda zapalniczki pod bakiem, a gniazdo zamontowałem w wypełnieniu zegarów.
Przedłużyłem lewy przedni kierunek bo był krótszy od prawego i mniej widoczny - docelowo i tak będę chciał kupić kierunki na kształt oryginalnych.
Założyłem deflektor na szybę.
W końcu mogę zacząć jeździć chociaż pierw zamontuje jeszcze wysokie gmole i płytę pod silnik
Co do motocykla to wymiana tarcz troszkę kosztowna i nie do końca planowana - choć przy przebiegu 100 tys km powinienem się tego spodziewać - ale nadal ie jest źle. Prawdę mówiąc kupując motocykl powyżej 50 tys km należy się liczyć że mogą być do wymiany a jednak mało osób mierzy tarcze mikrometrem.
Też mi się wydawało że na oko jeszcze trochę na nich pojeżdżę.
---
Wczoraj znalazłem chwilę i poskładałem motocykl do kupy, prostowanie wyszło dobrze owiewki się schodzą.
Plastiki będę wyrównywać/szpachlować przez zimę bo planuje je okleić na inny kolor, wtedy też będzie czas na poprawę wizualną.
Mając już ściągnięte przednie owiewki pociągnąłem przewód gniazda zapalniczki pod bakiem, a gniazdo zamontowałem w wypełnieniu zegarów.
Przedłużyłem lewy przedni kierunek bo był krótszy od prawego i mniej widoczny - docelowo i tak będę chciał kupić kierunki na kształt oryginalnych.
Założyłem deflektor na szybę.
W końcu mogę zacząć jeździć chociaż pierw zamontuje jeszcze wysokie gmole i płytę pod silnik
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Re: Brzydkie Sztormiątko - 650 k5 po przejściach
Jaką płytę pod silnik ? Też się zastanawiam ale większość wyrobów to złudzenie.
1050 XT
Re: RE: Re: Brzydkie Sztormiątko - 650 k5 po przejściach
Od Rafała rm-g.pl z drugiego forum http://www.vstromclub.fora.pl/sprzedam- ... 26015.htmlRemol71 pisze:Jaką płytę pod silnik ? Też się zastanawiam ale większość wyrobów to złudzenie.
To masz więcej zdjęć https://get.google.com/albumarchive/114 ... 2hLGspnXo2
Jak założę to wrzucę
Wytapatalkowano
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Re: Brzydkie Sztormiątko - 650 k5 po przejściach
340zł dla forum Vstroma
---
Dobrzy ludzie zrobiłem przymiarkę nowych gmoli, w tym celu zabrałem się za demontaż starych.
Okazało się że tam nie ma śrub tylko są nakrętki, a nakręcane są na śrubie/ośce/szpilce (jak to nazwać?) trzymającej silnik
Czy widoczna na pierwszym zdjęciu podkładka między ramą a gmolem to jakaś nasadka/przedłużka z gwintem? To by się wydawało logiczne, bo po zdjęciu gmoli ta śruba będzie zbyt długa.
Można śmiało ją wykręcić na czas demontażu gmoli, czy raczej podłożyć coś pod silnik?
---
Dobrzy ludzie zrobiłem przymiarkę nowych gmoli, w tym celu zabrałem się za demontaż starych.
Okazało się że tam nie ma śrub tylko są nakrętki, a nakręcane są na śrubie/ośce/szpilce (jak to nazwać?) trzymającej silnik
Czy widoczna na pierwszym zdjęciu podkładka między ramą a gmolem to jakaś nasadka/przedłużka z gwintem? To by się wydawało logiczne, bo po zdjęciu gmoli ta śruba będzie zbyt długa.
Można śmiało ją wykręcić na czas demontażu gmoli, czy raczej podłożyć coś pod silnik?
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2314
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Brzydkie Sztormiątko - 650 k5 po przejściach
Wyciagalem te szpilke i silnik pozostal idealnie na miejscu. Bez podpierania.
Szpilka bedzie za dluga bez gmoli.
Kupiles nowe? Trzeba bylo rozwazyc modyfikacje starych. Ja dospawalem takie "uszy" z preta. Sprawdzaja sie doskonale.
PS.
Pisalem wczesniej o preparacie w opakowaniu cisnieniowym.
Szpilka bedzie za dluga bez gmoli.
Kupiles nowe? Trzeba bylo rozwazyc modyfikacje starych. Ja dospawalem takie "uszy" z preta. Sprawdzaja sie doskonale.
PS.
Pisalem wczesniej o preparacie w opakowaniu cisnieniowym.
- Ocena: 5.88235%
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2