Dl 650A 2018 r.
Dl 650A 2018 r.
Witajcie,
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem tego modelu. Chciałbym, żebyście tutaj pisali jakie przygody mieliście z tym motocyklem, kiedy jakieś naprawy, wymiany napędów, nieoczekiwane awarie i wszelkie inne słabe strony tego motocykla. Myślę, że będziemy bardziej zwracać uwagę na wadliwe strony "nowego sztormiaka" jeżeli jakieś są.
Pozdrawiam z Trójmiasta!
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem tego modelu. Chciałbym, żebyście tutaj pisali jakie przygody mieliście z tym motocyklem, kiedy jakieś naprawy, wymiany napędów, nieoczekiwane awarie i wszelkie inne słabe strony tego motocykla. Myślę, że będziemy bardziej zwracać uwagę na wadliwe strony "nowego sztormiaka" jeżeli jakieś są.
Pozdrawiam z Trójmiasta!
Re: Dl 650A 2018 r.
To co zrobiłem u siebie to standardowo wymiany olejów, filtrów itp ale tego pisać nie trzeba bo to standardowe czynności obsługowe.
Ponadto zaraz po zakupie ustawiłem zawory i wyczyściłem zaworki Pair, wymieniłem świece, zrobiłem synchronizację przepustnic.
W zasadzie czynności te nie wynikały z przebiegu (ten tak naprawdę po zakupie motocykla używanego jest prawdopodobnie nie znany) ale z czynności serwisowych po zakupie.
Jeżeli chodzi o awarie to jeszcze mi się nie zdarzyła.
Ponadto zaraz po zakupie ustawiłem zawory i wyczyściłem zaworki Pair, wymieniłem świece, zrobiłem synchronizację przepustnic.
W zasadzie czynności te nie wynikały z przebiegu (ten tak naprawdę po zakupie motocykla używanego jest prawdopodobnie nie znany) ale z czynności serwisowych po zakupie.
Jeżeli chodzi o awarie to jeszcze mi się nie zdarzyła.
Re: Dl 650A 2018 r.
I to wszystko zrobiłeś w nowym motocyklu ? Bo zakładam że zgodnie z tematem, o taki chodzi
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: Dl 650A 2018 r.
łojjjjj kurde. Nawet nie przyszło mi do głowy, że ktoś chce wymieniać napęd w motku z 2018.
Re: Dl 650A 2018 r.
To ja zacznę,
1. pierwsza usterka (lub niedogodność) przy jakiś 4 tyś poluzowała mi się opaska zaciskowa na wężu z płynem chłodzącym. Zauważyłem przez przypadek przy oględzinach na parkingu miedzy kolektorami zobaczyłem kropelki płynu i znalazłem winowajcę. Po dokręceniu problemu już nie ma.
2. Rdza która pojawiła mi się właśnie na spawach tłumika, zrobię dzisiaj zdjęcia to pokaże o co kaman. Temat ogarnięty gwarant poinformowany czekam na nowy tłumik i termin wymiany. Jednak niesmak pozostał
1. pierwsza usterka (lub niedogodność) przy jakiś 4 tyś poluzowała mi się opaska zaciskowa na wężu z płynem chłodzącym. Zauważyłem przez przypadek przy oględzinach na parkingu miedzy kolektorami zobaczyłem kropelki płynu i znalazłem winowajcę. Po dokręceniu problemu już nie ma.
2. Rdza która pojawiła mi się właśnie na spawach tłumika, zrobię dzisiaj zdjęcia to pokaże o co kaman. Temat ogarnięty gwarant poinformowany czekam na nowy tłumik i termin wymiany. Jednak niesmak pozostał
- Załączniki
-
- moto.jpg (87.42 KiB) Przejrzano 6934 razy
-
- IMAG1162.jpg (115.92 KiB) Przejrzano 6934 razy
-
- IMAG1163.jpg (88.87 KiB) Przejrzano 6934 razy
DL650A L8
Re: Dl 650A 2018 r.
Na nowe 650 jest akcja serwisowa - wymieniane jest uszczelnienie i jakiś plastikowy oring przy baku - ryzyko wycieku paliwa. U mnie wykryto tą usterkę przy przeglądzie okresowym we wrześniu, a w grudniu dostałem pismo od Suzuki Polska o akcji. Faktycznie jak teraz sięgam pamięcią wstecz to w garażu mocniej waniało wachą od motocykla niż zazwyczaj. Rzecz warta obadania bo jak pomyślę, że paliwo kapało na rozgrzany silnik to mnie ciarki przechodzą.
Człowiek mądrzeje z wiekiem - z wiekiem od trumny.
CBF500=>XF650=>DL650 AL7
CBF500=>XF650=>DL650 AL7
Re: Dl 650A 2018 r.
Zgadza się również wymienione w listopadzie 2018 gwarancyjnie uszczelka oring pod bakiem
DL650A L8
Re: Dl 650A 2018 r.
Wymieniłem żarówkę świateł mijania . Sprawa lekko upierdliwa, trzeba zdemontować kilka plastików i wyjąć zegary.
Człowiek mądrzeje z wiekiem - z wiekiem od trumny.
CBF500=>XF650=>DL650 AL7
CBF500=>XF650=>DL650 AL7
Re: Dl 650A 2018 r.
Zanalazłem pewna wadę montażową. Ostatnio myślałem że to wina poserwisowa po przegladzie i mechanik nieschludnie poskładał. Ale znalazłem zdjecia swieże nawet podczas dotarcia i zawsze gdzies ta guma od hłodnicy była za blisko tego ostrego elememtu. Obecnie juz pojawiły sie wciecia w wyniku dociskania kolanka węza do tego elementu. Obecnie zabepieczyłem opaska metalową, ale mysle o podniesieniu zbiornika albo zdjęciu przy najmniej bocznych osłon i próby docisnięcia węza do chłodnicy.
Tez tak macie?
Tez tak macie?
DL650A L8
Re: Dl 650A 2018 r.
Popraw, popraw bo w końcu się przetrze i staniesz w oparach płynu z ugotowanym silnikiem.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Dl 650A 2018 r.
Poprawić poprawię ale tu ew. mogą być tylko dwa rozwiązania ,albo jest jeszcze miejsce przy chłodnicy gdzie odciągnę gumę w stronę chłodnicy, albo czeka mnie zdjęcie kolanka w mocowaniu silnika i skrócenie węża jakieś 0,5 cm, celem wywołania efektu skrócenia kata kolanka i oddalenia go od wrażliwych miejsc. Ale odnoszę wrażenie że to jest ewidentne poprawiani wady fabrycznej, stąd moje pytanie czy ktoś ma taki problem u siebie?
DL650A L8
Re: Dl 650A 2018 r.
U siebie mam w tym miejscu jakieś 3-4 mm luzu. Na razie śladów odciskania na wężu brak, ale dzięki za zwrócenie uwagi - będę obserwował.
- Ocena: 5.88235%
DL650 AL18
Re: Dl 650A 2018 r.
Czyli ewidentnie brakuje albo podciągnięcia w stronę chłodnicy albo jakiegoś naciągnięcia w góre, dzięki za fotki.
DL650A L8
Re: Dl 650A 2018 r.
Kicha, z czasem wąż będzie mniej sztywny i przy ciśnieniu oraz temperaturze te kilka mm może spuchnąć.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Dl 650A 2018 r.
Dzięki za info. U mnie ten wąż dotyka do tego metalowego mocowania, ale mimo tego nie znalazłem na nim jakichkolwiek śladów w miejscu styku. Może jak silnik pracuje, to on pod wpływem pracy i temperatury się odsuwa? Trzeba to będzie badać systematycznie. Z drugiej strony to chyba faktycznie błąd konstrukcyjny, bo u mnie nic jeszcze nie ruszane. Więc pewnie tak od zakupu.
Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0
Re: Dl 650A 2018 r.
To jest robota dla ASO, nie poprawiajmy fabryki, jeżeli coś źle poskladano.
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: Dl 650A 2018 r.
szczerze to już mam tego ASO dosyć przegląd 24 tyś a tego nikt nie zauważył no haloo!!!
Nie mówiąc nic o przedniej oponie która prosiłem o sprawdzenie, Tak mechanik się przejechał jest wszytko OK, wsiadam 60-70 km/h dalej bije no proszę was...
Nie mówiąc nic o przedniej oponie która prosiłem o sprawdzenie, Tak mechanik się przejechał jest wszytko OK, wsiadam 60-70 km/h dalej bije no proszę was...
DL650A L8
Re: Dl 650A 2018 r.
Mechanik to mechanik, on wcale nie musi umieć na moto jeździć
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Dl 650A 2018 r.
Głęboko mam w poważaniu, kto tam ma umie jeździć, jak proszę o sprawdzenie to nie po to żeby oddali mi moto w takim samym stanie jak było.
DL650A L8
Re: Dl 650A 2018 r.
Spoko, stań kiedyś po drugiej stronie
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl