Prebuś testuje

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Prebuś testuje

Post autor: prebenny »

To zmieniłem trochę temat żeby wszystko mieć w 1 miejscu i dodalem opis Africi Twin:

Honda CFR1000 Africa Twin Adventure Sport (manual 2018):
- jak chodzi o moc dupohamownia twierdzi, że kunia mniej niż V-Strom 1000 acz zupełnie wystarczająco (przy wyprzedzaniu bez redukcji po prostu odkręcam manetkę nawet nie do końca i w sumie na zakończenie wyprzedzania dopiero czuję 'kopa' - także zapas mocy zdecydowanie jest)
- dźwięk z wydechu!!! po prostu muzyka
- kanapa słaba - po 15 minutach bolał mnie tyłek
- pozycja fajna wyprostowana + zdecydowanie mniej zgięte kolana niż w V-Stromach i zwyklej Africe
- spalanie na teście 5.6 litra (nie porównywać do Triumpha, bo Triumphem jeździłem tylko 'w trasie' - AT i trasa i korki)
- na stojąco bajka
- hamulce spoko - tak samo dobre, ewentualnie minimalnie gorsze niż V-Strom 1000
- ochrona przed wiatrem - tu mam problem, bo niby nie targało kaskiem ale hałas spory
- skręca super - można mocno skręcić kierownicą a przy normalnej jeździe subiektywnie banan mi się cisnął - nie potrafię tego wytłumaczyć logicznie ale fajnie motor 'angażował' kierownika (co ciekawe nie miałem tego odczucia na zwykłej Africe z DCT acz na niej nie miałem szansy wyjechać z miasta - korki)
- masa niby jest ale generalnie jej nie czuć
- przy zmianie biegów nie słychać nic.
- quickshifter
- mimo, że siedzisko jest 5 cm wyżej niż w Tigerze 1200 bylo mi 'bliżej' do ziemi (acz i tak bym go obniżyl, bo jednak do miasta wysoko)
- jest tak wyważona, że w mieście mogę na tylnym hamulcu zejść do 4-5 km/h i bez problemu trzymać pion
- nie było żadnych problemów z 'ciepłem' - ani kanapa ani nogi nie grzały
- Zbiornik 24 litry

Teraz minusy:
- niewygodna kanapa
- brak jakiejkolwiek regulacji szyby
- przy normalnej jeździe w trasie przeszkadza osłona tłumika przy jeździe 'na paluszkach' - blokuje tylną część buta
- przez to, że nalepki zostały zalane lakierem motocykl wygląda bardzo plastikowo - mam wrażenie, że został źle lakier położony (takie wrażenie podobne do skórki pomarańczy)

Honda CFR1000 Africa Twin DCT (2018) - trochę kopiuj wklej - różnicę z ADV Sport pogrubię:
- jak chodzi o moc dupohamownia twierdzi, że kunia mniej niż V-Strom 1000 acz zupełnie wystarczająco (przy wyprzedzaniu bez redukcji po prostu odkręcam manetkę nawet nie do końca i w sumie na zakończenie wyprzedzania dopiero czuję 'kopa' - także zapas mocy zdecydowanie jest)
- dźwięk z wydechu!!! po prostu muzyka
- kanapa taka sobie - trochę niewygodna ale odczucia lepsze niż Adv Sport (może przez inną pozycję - mniej zgięte kolana)
- pozycja fajna wyprostowana; kolana zgięte jak w V-Stromach i bardziej jak w Adv Sport
- spalanie na teście - nie podam, bo jeździłem tylko po mieście więc bez sensu
- na stojąco bajka
- hamulce spoko - tak samo dobre, ewentualnie minimalnie gorsze niż V-Strom 1000
- ochrona przed wiatrem - tak sobie (niższa szyba niż w Adv Sport)
- co do skręcania - miałem wrażenie, że jedzie identycznie jak Tiger 800 - do bólu neutralnie acz to tylko wrażenia z miasta (ciekawi mnie czy po prostu do Adv Sport 'przywykłem' czy na prawdę tak różnie się prowadzą)
- masa niby jest ale generalnie jej nie czuć
- przy zmianie biegów nie słychać nic.
- siedzisko tak samo jak w Tigerze 1200 ale do ziemi zdecydowanie bliżej i nawet na moje 174 cm było już komfortowo
- co do wyważenia się nie wypowiem, bo trochę blokowała mnie skrzynia
- skrzynia - DCT chodzi bardzo fajnie - pierwsze 5 minut trochę poszarpywała przy zmianie biegów ale potem chyba się 'nauczyła' i było OK (o skrzyni napiszę niżej)
- nie było żadnych problemów z 'ciepłem' - ani kanapa ani nogi nie grzały

Teraz minusy:
- brak jakiejkolwiek regulacji szyby
- szyba niższa niż przy ADV Sport przez co caly 'nawiew' powietrza jak 'otworzę' wizjer leci mi w oczy
- przy normalnej jeździe w trasie przeszkadza osłona tłumika przy jeździe 'na paluszkach' - blokuje tylną część buta
- mniejszy zbiornik niż Adv Sport

A teraz skrzynia. Generalnie działa mega fajnie. Przez pierwsze 5 minut trochę szarpała ale potem się chyba nauczyła mojej jazdy. Jak ktoś szuka motocykla do jazdy stricte turystycznej czy w trasę - zdecydowanie DCT. Po mieście trzeba pamiętać żeby zmienić tryb na manuala żeby między samochodami zablokować '1' (potrafi sama zmienić bieg co między samochodami jest potencjalnie niebezpieczne). Jak pierwszy raz nawracałem to w środku nawrotki wrzucił mi dwójkę co nie było przyjemnym uczuciem. Jeżeli zablokujemy jedynkę to z tylnym hamulcem jedziemy jak normalnie na półsprzęgle więc radzi sobie bez problemu.

Także teraz pytanie - dlaczego wolę manuala? Ten silnik brzmi tak zajebiście, że wciśnięcie sprzęgła i odkręcenie manetki to sama przyjemność. Druga sprawa w korku zawsze można dać wydechem znać, że za kimś stoisz. Manual chodzi idealnie i z quickshifterem tak na prawdę nie ma wielkiej różnicy. Jakbym faktycznie się zdecydował na Africę to na pewno będę jeszcze raz chciał się przejechać jednym i drugim.


null

Fryderyk
A1
Posty: 55
Rejestracja: 05 paź 2016, 01:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prebuś testuje

Post autor: Fryderyk »

prebenny pisze:[...]w korku zawsze można dać wydechem znać, że za kimś stoisz.[...]
Niestety, zazwyczaj bardziej dajesz znać, że przed kimś stoisz, na przykład temu, kto przed chwilą zrobił Ci miejsce...



Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Prebuś testuje

Post autor: prebenny »

Tylko zauważ, że przy fabrycznym tłumiku nie jest to uciążliwe. Nie chodzi o ilość tylko o jakość decybeli?


null

Fryderyk
A1
Posty: 55
Rejestracja: 05 paź 2016, 01:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prebuś testuje

Post autor: Fryderyk »

Owszem, przy rozsądnym wydechu i rozsądnej przegazówce (kręcenie szlifierki do odcinki rozsądne IMHO nie jest) zazwyczaj uciążliwe to nie jest. Chodziło mi o to, że ten, za którym stoisz, bardzo często naprawdę tego nie słyszy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”