UWAGA UWAGA UWAGA

Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

Wymiana napędu DL650

Wszystko co jest związane z mechaniką motocykla
Awatar użytkownika
KSD
A2
Posty: 152
Rejestracja: 11 paź 2016, 18:13
Kontakt:

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: KSD »

Centrino pisze:Nie dajmy się zwariować z tymi kluczami dynamometrycznymi i ich certyfikatami kalibracji.
Jeżeli ktoś trzymał kilka razy klucz w ręku to śruby przykręci i nic nie odpadnie.
Centrino, dajże spokój, nie siej demagogii :) Jasne, że wszystko można dokręcić na oko i być może nigdy nic się nie stanie. Pomimo wszystko jak coś się chce robić profesjonalnie, to taki klucz jest niezbędny i kropka. Jeśli ktoś nie wierzy to proste pytanie - czemu producent podaje momenty dokręcania? :)
Centrino pisze:A co do tych certyfikatów to sobie można je o kant tyłka rozbić.
Wręcz przeciwnie. Certyfikat (potwierdzenie, że narzędzie działa prawidłowo) należy mieć jeśli chce się coś robić dobrze, a w szczególności komercyjnie. Przypomnę, że zgodnie z normą PN-ISO 6789 kalibracja potwierdzona aktualnym certyfikatem, powinna być przeprowadzana co roku lub co 5000 operacji. Jeśli masz więc wątpliwości do do działania klucza, wysyłasz do kalibracji. Firmy ubezpieczeniowe pierwsze co robią to sprawdzają klucze i aktualne certyfikaty w warsztatach jak się ktoś rozbabra na motocyklu przez odkręcenie czegoś w trakcie jazdy.
Centrino pisze:Zero powtarzalności na kluczu.
Za to "w łapie" idealna u każdego i za każdym razem ;)



Tags:

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4905
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Centrino »

@KSD - ja widzę sens posiadania klucza dynamometrycznego w kilku przypadkach:
- kręci śrubkami sierotka, która nie wie jak mocno dokręcać śrubki. Bądź też się uczy i nie chce niczego popsuć.
- grzebanie w silniku (tu bez takiego klucza się podchodzić nie powinno) i ewentualnie łożysko główki ramy.

Może się jakiś przypadek ale generalnie nie dramatyzowałbym przy przykręcaniu boczków, śruby spustu oleju, koła, masy motocykla itp
Za to "w łapie" idealna u każdego i za każdym razem ;)
Jeżeli chodzi o mój przypadek, mimo, że nie jestem z zawodu mechanikiem ale powtarzalność w łapie mam dość dobrą (nawet kiedyś zacny mechanik się zdziwił tą powtarzalnością) natomiast jeżeli wydaję na narzędzie jakieś pieniądze, to nie ważne czy duże czy małe ma spełniać swoje zadanie.


PS
Choć może faktycznie np mój szwagier potrzebowałby takiego klucza praktycznie do wszystkiego ale on się zalicza do tej pierwszej grupy.
Po zastanowieniu stwierdzam, że by nie potrzebował bo on żadnej śrubki by nie odkręcił więc nie miałby co przykręcać ;)

PS 2.
Ale może zakończmy tu dyskusję na temat wyższości klucza dynamometrycznego od klucza bez miarki bo temat nie ten a każdy niech robi jak chce.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2016, 20:31 przez Centrino, łącznie zmieniany 1 raz.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
kalinago
A2
Posty: 124
Rejestracja: 21 lis 2016, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: kalinago »

Jeśli ktoś szuka informacji o łańcuchach DID i zębatkach Sunstar to tu jest link do katalogu po polsku.
http://didsunstar.pl/wp-content/uploads ... r_2013.pdf
Sporo ciekawych informacji.
ZVMX różni się od VX grubością płytek wewn i zewn. (są o 0,2 grubsze) przez co łańcuch jest niestety cięższy, ale mocniejszy na zrywanie.
Materiał ten sam.
IMO do DL 650 VX jest zupełnie wystarczający nie ma co dokładać masy, myślę że zużycie będzie podobne a bardziej zależne od smarowania i konserwacji.
W informacji dot zębatki zdawczej nie doszukałem się, czy posiada ona gumową podkładkę wyciszającą.
Stąd moje pytanie do kogoś kto ją montował:
- czy SUNF 404-15 ją posiada ?
- jesli nie to czy można ją przełożyc z oryginalnej ?
- i ostatnie - czy ona w ogóle jest ważna czy należy to ''olać".



jargus2
AM
Posty: 19
Rejestracja: 05 paź 2016, 08:38
Lokalizacja: Podlaskie

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: jargus2 »

-Nie posiada
-nie można przełożyć,
tylko oryginał ma gumę
ja osobiście nie odczuwam różnicy ,pomiędzy oryginałem a Sunstar


DL650XT

Awatar użytkownika
kalinago
A2
Posty: 124
Rejestracja: 21 lis 2016, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: kalinago »

Własnie zabrałem się za wymianę napędu DL650 K7.
Po zdjęciu zębatki napędowej oczyściłem wnękę łańcucha i zauważyłem resztki jakieś uszczelki na wałku zdawczym z materiału przypominającego filc, pod blaszaną osłoną zewnętrzną.
Ktoś wie czy jest tam taka uszczelka ?



jargus2
AM
Posty: 19
Rejestracja: 05 paź 2016, 08:38
Lokalizacja: Podlaskie

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: jargus2 »

Coś mi się wydaje że tam nie ma żadnej uszczelki filcowej, może coś nawinęło się na zębatkę a potem na wałek zdawczy


DL650XT

Awatar użytkownika
kalinago
A2
Posty: 124
Rejestracja: 21 lis 2016, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: kalinago »

Tak to wyglądało.
Ale po poszukiwaniach w internecie wydaje się że to resztki mojej drive shaft seal 09283-36003
Ale jest tam suchutko i olej nie wycieka.
Edit
No nie dawało mi to spokoju i sprawdziłem jeszcze raz. Chyba wszystko jest OK, bo simering jest na swoim miejscu. Jest on wciśnięty ok 2 mm poniżej krawędzi gniazda i ta przestrzeń pomiędzy uszczelnieniem a blaszką osłaniającą (ok 3-4 mm) wypełniła się chyba jakimś śmieciem wymieszanym z olejem - to wszystko stwardniało i wyglądało jak jakieś uszczelnienie z pakuł.



cinq89
AM
Posty: 2
Rejestracja: 25 lip 2017, 10:08

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: cinq89 »

Witam,
wybieram się na dosyć długą trasę (lekko ponad 3 tys km). Szybkie pytanie, zębatka nadaje się do wymiany przed taką trasą?
Zdjęcie w linku: https://ibb.co/m0oaFQ



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4905
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Centrino »

Ta zębatka nie nadaje się do wyjazdu 3tyś km +.
Na Twoim miejscu przyjrzałbym się również solidnie łańcuchowi bo coś mi się wydaje, że też może nie dożyć końca wycieczki


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

cinq89
AM
Posty: 2
Rejestracja: 25 lip 2017, 10:08

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: cinq89 »

W takim razie zamawiam komplet :) Dzięki :) jakieś konkretne firmy polecacie?



bado
A2
Posty: 129
Rejestracja: 30 wrz 2016, 09:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: bado »

Świeżo zakuty DID 525 ZVMX z zębatkami Sunstar'a. Rzeczywiście cięższy, ale to drobiazg. Daje radę, różnica wyraźnie odczuwalna w porównaniu ze starym wyciągniętym wężem.
Załączniki
beznazwy.png



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4905
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Centrino »

@bado - z tej perspektywy nie do końca widać. Ale czy on nie jest za mocno naciągnięty??


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

bado
A2
Posty: 129
Rejestracja: 30 wrz 2016, 09:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: bado »

Raczej wina perspektywy. Wisi luzem.



Awatar użytkownika
Matt
A1
Posty: 39
Rejestracja: 19 mar 2018, 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Matt »

Hej a czy ktoś może wymieniał może wahacz w DL 650 (ja akurat mam wersje 2007) da się nabyć 'nowy' wahacz ale samo ramie, bez całego osprzętu?


DL650 K7 | Ride to your dream.

Suszny
A
Posty: 345
Rejestracja: 13 paź 2016, 15:44

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Suszny »

Mam wahacz od K4, jest taki sam tylko kolor inny. Pisz w razie co PW dogadamy się.


V-strom 650 K5

Awatar użytkownika
Matt
A1
Posty: 39
Rejestracja: 19 mar 2018, 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Matt »

A on czasem nie jest krotszy?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


DL650 K7 | Ride to your dream.

Suszny
A
Posty: 345
Rejestracja: 13 paź 2016, 15:44

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Suszny »

Nie wiem, trzeba by mierzyć.
Albo policz ogniwa w łańcuchu. Jeśli masz dłuższy wahacz będzie chyba 118, w krótszym o dwa mniej.


V-strom 650 K5

janusz.dabro
A1
Posty: 55
Rejestracja: 28 sie 2017, 21:35
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: janusz.dabro »

Prośba do bardziej doświadczonych kierowników.
Czy ten napęd należy już wymienić? Ma niecałe 30K. Zdawcza zębatka była zmieniona po 17K. Poza tym seryjny zestaw. Tył jest nadal ok. Prawie cała 'kariera' ze scotoilerem. Oringi jeszcze wszystkie są ale niektóre ściśnięte jak widać. Zamówiłem zestaw do wymiany jednak chciałem dopytać. Dzięki. J.

P.s. dla zainteresowanych bo widziałem, że temat się przewija. Znalazłem zakuwarkę Sealey w intercars za 136zł. Widziałem na zagranicznych forach, że dobre budżetowe rozwiązanie. Dam znać po wymianie.ObrazekObrazek



Suszny
A
Posty: 345
Rejestracja: 13 paź 2016, 15:44

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: Suszny »

Jeśli nie jest nierówno wyciągnięty, nie wybierasz się gdzieś daleko to w koło komina bym jeździł. Chociaż patrząc na ten napęd myślę, że niedługo i tak go szlag trafi. U mnie średnio napęd wytrzymuje 25tys km.


V-strom 650 K5

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: Wymiana napędu DL650

Post autor: NIKT »

W serwisowce jest podana dlugosc lancucha na 21 pinow/sworzni w mm.
Moj przekraczal o 1-3mm bo lancuch zawsze nierowno sie wyciaga.

U mnie byl w polowie regulacji, lancuch nie odstawal zbytnio od zebatki jak go odciagalem na prawidlowym naciagnieciu.


Taki blokujacy sie lancuch na ogniwach mial znajomek z garazu. Przy okazji jak ruszal kolem to trzeszczal.
Solidnie wymyty nafta potem smarem do lancucha, mala przejazdzka, znowu smarowanie i przestaly mu sie blokowac ogniwa i trzeszczec lancuch. Przelatal sezon do konca az lancuch nie osiagnal max rozciagniecia.

Boso, ale w ostrogach.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat mechaniczny”