Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
Powiem ci bzyku, że dziwna sprawa bo jak pytałem w Łodzi co leją to mi powiedział, że olej Shella jaki przewidział producent, zgodnie z instrukcją. I z tego co mi tłumaczył to jest już to wysokiej klasy olej.
Choć wiadomo każdy ma swoje zdanie na temat oleum.
Qwa następnym razem stoję przy mechaniku jak cień bo tu się okazuje, że każdy wuj na swój strój.
I olej oczywiście można wymienić samemu jeżeli ktoś uważa, że wymiany powinny być co 6000, czyli po staremu. Im zależy na kasie za przeglądy zgodne z książką gwarancyjną (12k czy tam rok). I oni nie widzą problemu.
Choć wiadomo każdy ma swoje zdanie na temat oleum.
Qwa następnym razem stoję przy mechaniku jak cień bo tu się okazuje, że każdy wuj na swój strój.
I olej oczywiście można wymienić samemu jeżeli ktoś uważa, że wymiany powinny być co 6000, czyli po staremu. Im zależy na kasie za przeglądy zgodne z książką gwarancyjną (12k czy tam rok). I oni nie widzą problemu.
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
Tags:
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
Jestem na serwisie, śmieje coś tam z mechanikiem przychodzi gościu z działu obsługi klienta i pyta się mnie jaki okej. Proponuję Bell Ray z beczki, Shell a może motul pyta. A ja to lejemy motul 7100. A on ze jak taki to muszę poczekać z godzinę bo nie ma na stanie ale hurtownia ma i zaraz jadą do niego. Akurat mechchanik miał czas na inne czynności serwisowe.
A po drugie to powinni lać olej zgodny ze specyfikacją producenta. Marka oleju jest sprawą drugorzędną.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
A po drugie to powinni lać olej zgodny ze specyfikacją producenta. Marka oleju jest sprawą drugorzędną.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 23 maja 2018, 14:21 przez bzyku, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin
V-strom 1000 L6 YVB PINGWIN
V-strom 1000 L6 YVB PINGWIN
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2054
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
@raduch85, ja pierwszy przegląd literka robilem w serwisie Suzi we Wro w listopadzie 2016. Wtedy kierownik serwisu zapytał "lejemy to co piszą w serwisówce (czyli Shell) czy coś lepszego, czyli Motula 7100?" Wybrałem coś lepszego i jest OK. W zeszłym roku we wrześniu, przy pzreglądzie na 12kkm, ta sama sytuacja i to samo pytanie. Zostałem przy 7100. Jest wszystko OK. Jak czytam różne opinie, to ten Shell nie taki fajny jak go malują. Wiele osób zalewa Motulem i nikt się nie skarży, a raczej większość sobie chwali.
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
I jak tak też zrobię następnym razem. Bo widzę, że łyknąłem gadkę sprzedawcy jak gąsior. Choć to ja pytałem co leją myśląc, że mam jakiś wybór :/
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
Ja leje samemu Shella i jest gitara. Wszytko działa poprawnie, z resztą co ma nie działać, to tylko olej.
Ale coraz bardziej mnie śmieszą dywagacje nad oleistością oleju w oleju.
Ale coraz bardziej mnie śmieszą dywagacje nad oleistością oleju w oleju.
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
Przestałoby Cię śmieszyć jakbyś zlany olej musiał skrobać z miski/zlewaka
null
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
Ale jest na to proste rozwiązanie, nie wlewać syfu, to się syfu nie będzie wyciągać.
W samochodach przetestowałem chyba już większość syntetyków dostępnych na rynku w PL i przez te lata nie zauważyłem różnic pomiędzy nimi w aspekcie poprawności funkcjonowania pojazdu, jedyna różnica to tylko w cenie. Magnateki - sragnateki i inne marketingowe pierdoły. Jak ktoś ma potrzebę zalewania motoru najdroższym olejem to nikt mu przecie nie zabrania.
W samochodach przetestowałem chyba już większość syntetyków dostępnych na rynku w PL i przez te lata nie zauważyłem różnic pomiędzy nimi w aspekcie poprawności funkcjonowania pojazdu, jedyna różnica to tylko w cenie. Magnateki - sragnateki i inne marketingowe pierdoły. Jak ktoś ma potrzebę zalewania motoru najdroższym olejem to nikt mu przecie nie zabrania.
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
A wiesz, że większość dostępna w PL pod określeniem "syntetyk" wcale syntetykiem nie jest?SebaR pisze: przetestowałem chyba już większość syntetyków dostępnych na rynku w PL
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
Nawet jeśli, to co ? Samochód mój z tego tytułu nie chodził ani lepiej ani gorzej. Po prostu normalnie.
Co syntetyczności syntetyka to polemiki nie będę uprawiał, bo szkoda niedzieli.
"Lepszy olej" - lepszy konkretnie od czego, a od konkurencji - czyli czysty marketing ?
Olej to musi spełniać normy i to jest główny wyznacznik wyboru.
Dalej..".olej trzeba wymieniać co roku nie zważając na przebieg bo olej traci swoje właściwości smarowania"
Może i traci ale nigdzie nie udało mi się dowiedzieć odnośnie ile traci w ciągu tego roku użytkowania bez względu czy zrobię 20k czy 5k.
Co syntetyczności syntetyka to polemiki nie będę uprawiał, bo szkoda niedzieli.
"Lepszy olej" - lepszy konkretnie od czego, a od konkurencji - czyli czysty marketing ?
Olej to musi spełniać normy i to jest główny wyznacznik wyboru.
Dalej..".olej trzeba wymieniać co roku nie zważając na przebieg bo olej traci swoje właściwości smarowania"
Może i traci ale nigdzie nie udało mi się dowiedzieć odnośnie ile traci w ciągu tego roku użytkowania bez względu czy zrobię 20k czy 5k.
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
kwestia jaki samochód/silnik , jak użytkowany itdSebaR pisze:Nawet jeśli, to co ? Samochód mój z tego tytułu nie chodził ani lepiej ani gorzej. Po prostu normalnie.
ja w wielu autach widziałem jednak różnicę - szczególnie gdy olej dobrany był pod konkretne kryteria użytkowania.
Jest dla Ciebie różnicą, gdy niby jednakowej "klasy" olej ( powiedzmy 5w40 ) ma różne parametry lepkości w różnych zakresach temperatur ?SebaR pisze: "Lepszy olej" - lepszy konkretnie od czego, a od konkurencji - czyli czysty marketing ?
Czy może nawet jeśli parametrycznie coś jest inne to masz to w nosie bo 5w40, to 5w40 i już - w końcu spełnia jakieśtam normy...
Możesz wierzyć lub nie, jednak olej lejowi nie jest równy.
Co do tracenia własności smarnych - mam nadzieję, że wiesz iż olej nie pełni tylko roli smarowidła...
Nie chcę Ciebie przekonywać, aczkolwiek to że Ty czegoś nie widzisz, nie znaczy że tego nie ma
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
Dodając do Struny - jest jeszcze taki 'fajny' parametr HTHS. I wbrew pozorom olej 5w40 o wysokim HTHS będzie miał zupełnie inną lepkość niż olej 5w40 o niskim HTHS. A to tylko jeden z parametrów. Kolejny parametr TBN - w skrócie odporność na starzenie. Nie wydaje mi się, żeby to były 'wymysły' tylko to czy Twój silnik będzie chroniony w prawidłowy sposób (HTHS) i to jak będzie chronił silnik po paru tyś km.
null
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
dla mnie akurat tbn nie jest tak istotny, ale lepkość i odporność na zrywanie filmu w wysokich temperaturach ( czyli w sumie hths ) już tak.
w zasadzie jeśli olej jest na prawdę syntetyczny, to obydwa te parametry będzie miał bardzo dobre ( lepsze niż hydrokraki, które np u germańców nie mają prawa być nazywane syntetykami, co najwyżej hc-synthese, a u nas bez problemu fully-synthetic )
w zasadzie jeśli olej jest na prawdę syntetyczny, to obydwa te parametry będzie miał bardzo dobre ( lepsze niż hydrokraki, które np u germańców nie mają prawa być nazywane syntetykami, co najwyżej hc-synthese, a u nas bez problemu fully-synthetic )
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
Każdy ma swój rozum, i pogląd na olejowe sprawy. Nie ma co tutaj ludzi nawracać.
A tak wogole to się trochę offtop zrobił z tematu serwisów.
A tak wogole to się trochę offtop zrobił z tematu serwisów.
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
A w rzeczy... temat uległ zmianie i to chyba moja wina, bo niechcący kogoś uraziła moja ignorancja wzmianką o tych olejach.
Struna fajnie że masz takie hobby w postaci śledzenia rynków olejów silnikowych. Ja nie czuje w tym temacie bakcyla i raczej nie planuję poczuć. Dla mnie to tylko olej. Ale doceniam twoją wiedzę.
Podsumowując, nigdy jako użytkownik/właściciel pojazdu silnikowego (w sumie już jakieś 25lat) nie wlałem takiego oleju który by w jakimś choć minimalnie odczuwalnym stopniu zaszkodził któremukolwiek z moich pojazdów.
Oki proponuję wrócić do tematu głównego czyli "objeżdżania" ASO, bo zaraz rozmowa zejdzie na dyskusję o rodzajach płynów chłodniczych lub hamulcowych i ich potrzeby regularnej wymiany.
Struna fajnie że masz takie hobby w postaci śledzenia rynków olejów silnikowych. Ja nie czuje w tym temacie bakcyla i raczej nie planuję poczuć. Dla mnie to tylko olej. Ale doceniam twoją wiedzę.
Podsumowując, nigdy jako użytkownik/właściciel pojazdu silnikowego (w sumie już jakieś 25lat) nie wlałem takiego oleju który by w jakimś choć minimalnie odczuwalnym stopniu zaszkodził któremukolwiek z moich pojazdów.
Oki proponuję wrócić do tematu głównego czyli "objeżdżania" ASO, bo zaraz rozmowa zejdzie na dyskusję o rodzajach płynów chłodniczych lub hamulcowych i ich potrzeby regularnej wymiany.
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
Nie zejdzie... Każdy następny post dotyczący olejów będzie kasowany
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
W zeszłym tygodniu byłem na pierwszym przeglądzie w Rzeszowie. Próbowałem umówić się w Czechowicach, bo bliżej, ale mieli urlop i się nie udało. Postaram się tam trafić przy kolejnym. Co do WMW Rzeszów to kontakt telefoniczny był bardzo dobry - byli chętni na znalezienie terminu + powtórzyli w zasadzie to o czym mówi instrukcja, czyli co będzie/powinno być zrobione. Czy faktycznie tak było tego nie wiem, bo nie pozwolili na przebywanie bezpośrednio w serwisie. Pogadałem natomiast chwilę z mechanikiem i też był chętny do udzielania informacji. Zalali olejem Ecstar 9000. Koszt całego przeglądu to 410zł.
Nie mam podstaw twierdzić, że coś zostało pominięte.
Zmartwiło mnie to co potem nastąpiło i co nie dotyczy już samego WMW Rzeszów. Mechanik spytał jak mi się udało dojechać do nich z całkowicie odkręconą główną śruba przedniego koła. Klucz nie był potrzebny do całkowitego odkręcenia. Dwie śruby zaciskowe też wystawały już na ok. 2cm.
Okazało się, że tak wydali mi motocykl w Warszawie (DUUST) - wtedy jeszcze nic nie wystawało, bo oglądałem sprzęta ze wszystkich stron. Po odbiorze zrobiłem trasę do Krakowa. Potem dwa razy na Śląsk i z powrotem i na końcu Rzeszów. Fakt, że instrukcja mówi o sprawdzaniu wszystkich śrub przed jazdą, ale jednak miałem nadzieję, że wbity przegląd zerowy nie miał tylko miejsca na papierze. Kontra do naciągu łańcucha też była odkręcona, ale przynajmniej to nie wpływało aż tak na bezpieczeństwo. Może powinienem zwiększyć czujność, jak salon zaoferował odebranie motocykla bez działającego klaksonu i wymianę go na gwarancji już w Krakowie. O innych "rewelacjach" salonu nie wspomnę, bo nie dotyczą już samego serwisu.
Wracając do ASO WMW Rzeszów. Na pierwszy przegląd na pewno mogę ich polecić. Potwierdzili też, że sporo osób do nich trafia z Krakowa.
W drodze powrotnej zauważyłem, że więcej pali. To już pytanie do Was czy tak być powinno? W pierwszej trasie z Wawy do Krk spalił mi 5l / 100 przy nieprzekraczaniu 4500 obrótów, czyli prędkość ok. 125km/h i 90% trasa. Miałem wtedy zasięg ponad 400km. Teraz po zatankowaniu jest 320-350, ale jeszcze będę robił pomiary.
Nie mam podstaw twierdzić, że coś zostało pominięte.
Zmartwiło mnie to co potem nastąpiło i co nie dotyczy już samego WMW Rzeszów. Mechanik spytał jak mi się udało dojechać do nich z całkowicie odkręconą główną śruba przedniego koła. Klucz nie był potrzebny do całkowitego odkręcenia. Dwie śruby zaciskowe też wystawały już na ok. 2cm.
Okazało się, że tak wydali mi motocykl w Warszawie (DUUST) - wtedy jeszcze nic nie wystawało, bo oglądałem sprzęta ze wszystkich stron. Po odbiorze zrobiłem trasę do Krakowa. Potem dwa razy na Śląsk i z powrotem i na końcu Rzeszów. Fakt, że instrukcja mówi o sprawdzaniu wszystkich śrub przed jazdą, ale jednak miałem nadzieję, że wbity przegląd zerowy nie miał tylko miejsca na papierze. Kontra do naciągu łańcucha też była odkręcona, ale przynajmniej to nie wpływało aż tak na bezpieczeństwo. Może powinienem zwiększyć czujność, jak salon zaoferował odebranie motocykla bez działającego klaksonu i wymianę go na gwarancji już w Krakowie. O innych "rewelacjach" salonu nie wspomnę, bo nie dotyczą już samego serwisu.
Wracając do ASO WMW Rzeszów. Na pierwszy przegląd na pewno mogę ich polecić. Potwierdzili też, że sporo osób do nich trafia z Krakowa.
W drodze powrotnej zauważyłem, że więcej pali. To już pytanie do Was czy tak być powinno? W pierwszej trasie z Wawy do Krk spalił mi 5l / 100 przy nieprzekraczaniu 4500 obrótów, czyli prędkość ok. 125km/h i 90% trasa. Miałem wtedy zasięg ponad 400km. Teraz po zatankowaniu jest 320-350, ale jeszcze będę robił pomiary.
- Ocena: 5.88235%
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
Jaki masz motocykl, 650 czy 1000 ?kouo pisze:To już pytanie do Was czy tak być powinno? W pierwszej trasie z Wawy do Krk spalił mi 5l / 100 przy nieprzekraczaniu 4500 obrótów, czyli prędkość ok. 125km/h i 90% trasa. Miałem wtedy zasięg ponad 400km. Teraz po zatankowaniu jest 320-350, ale jeszcze będę robił pomiary.
Jeśli 650 to spalanie masz zbyt duże, mój DL-650 AL6 pali podczas jazdy w trasie po górach i nie koniecznie wolno (do 130 km/godz.) zaledwie 4,1 l/100 km
Pozdrówko
Iżu
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
Iżu, u mnie duży vstrom. Przed zakupem nastawiałem się na podobne spalania lub większe więc nie źebym narzekał. Jedynie zastanowiło mnie skąd skok po przeglądzie, ale to już temat na inny wątek.
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
Niezły rozrzut z serwisem, z Cz-Dz do Rzeszowa... Sam serwisuję w Suzi Moto, w Cz-Dz ale mam blisko no i to sprawdzony warsztat. Prowadzą mi już drugi motocykl. Oba zresztą od nich
Ostatnio zmieniony 11 lip 2019, 15:20 przez bojaco, łącznie zmieniany 1 raz.
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: Autoryzowane Serwisy Suzuki - Wasze opinie
U mnie średnia przy 5k ok 5l/100 dl1000 al8
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8