UWAGA UWAGA UWAGA
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Linka sprzęgła dl 650
Linka sprzęgła dl 650
Witam. Mam pytanie. Być może trochę głupie. Lepiej kupić oryginalna linke za 170zł czy zamiennik za 50zł. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Re: Linka sprzęgła dl 650
Za cenę oryginału kup dwa zamienniki i jedną linkę puść obok tej właściwej jako zapas.
Polecam również wymianę śrub m5 od dekla zębatki zdawczej na takie z łbem na klucz wewnętrzny. Oryginalnie zamontowane są na nasadkę 8. Żeby to odkręcić na trasie musiałbyś mieć ze sobą małą nasadkę, przedłużkę i jakieś pokrętło. Klucz wewnętrzny (chyba 4) powinien być w zestawie pod siedzeniem ( ja skompletowałem własny, bogatszy zestaw), zajmuje mniej miejsca i mniej waży.
Linka potrafi strzelić w najmniej oczekiwanym momencie. Mi trzy razy strzeliła i to właśnie przy zębatce. Pierwszy razem wrocilem w grupie bez sprzęgła ,(koledzy ułatwiali przejazd jak prezydentowi
) bo nawet nie miałem jak się tam dostać przez te oryginalne śruby. Drugi raz musiałem sobie jakoś radzić bo zapasu nie było. Trzecim razem operacja trwała max 5min, bo wystarczyło nową linkę wsadzić końcami na swoje miejsca i ponownie wyregulować.
Człowiek uczy się na błędach, więc bogatszy o moje doświadczenie możesz w razie awarii pominąć dwa pierwsze przypadki które mi się przytrafiły
Od razu zaznaczam, linka nie jest tak awaryjna. Moje niedopilnowanie doprowadziło do pierwszych dwóch awarii. Co zresztą opisałem w temacie czyszczenia i smarowania mechanizmu sprzęgła.
Polecam również wymianę śrub m5 od dekla zębatki zdawczej na takie z łbem na klucz wewnętrzny. Oryginalnie zamontowane są na nasadkę 8. Żeby to odkręcić na trasie musiałbyś mieć ze sobą małą nasadkę, przedłużkę i jakieś pokrętło. Klucz wewnętrzny (chyba 4) powinien być w zestawie pod siedzeniem ( ja skompletowałem własny, bogatszy zestaw), zajmuje mniej miejsca i mniej waży.
Linka potrafi strzelić w najmniej oczekiwanym momencie. Mi trzy razy strzeliła i to właśnie przy zębatce. Pierwszy razem wrocilem w grupie bez sprzęgła ,(koledzy ułatwiali przejazd jak prezydentowi

Człowiek uczy się na błędach, więc bogatszy o moje doświadczenie możesz w razie awarii pominąć dwa pierwsze przypadki które mi się przytrafiły

Od razu zaznaczam, linka nie jest tak awaryjna. Moje niedopilnowanie doprowadziło do pierwszych dwóch awarii. Co zresztą opisałem w temacie czyszczenia i smarowania mechanizmu sprzęgła.
- Ocena: 5.88235%
V-strom 650 K5
Re: Linka sprzęgła dl 650
Tak przy okazji zapytam bo nie mam doświadczenia w tych sprawach więc jestem ciekaw jak zachowuje się moto kiedy w trakcie jazdy strzela linka?
I co się wtedy robi?
I co się wtedy robi?
W życiu musi być i dobrze i źle, bo kiedy jest tylko dobrze to niedobrze.
DL 650 2006 oraz DL 650 2011
DL 650 2006 oraz DL 650 2011
Re: Linka sprzęgła dl 650
To jest tak, że wciskasz sprzęgło to normalnie zachowuję się klamka jak by była na sprężynie. Jest opór przy wciskaniu i odbija sama gdy ją puszczasz.
Jeśli linkę ci zerwie to tylko w momencie wciskania klamki, czyli przy największym naprężeniu linki sprzęgła. Wtedy jest "cyk" - klamka wpada do manetki i nie ma ochoty sama wrócić. Jest luźna, możesz sam ją jednym palcem odpychać i wciskać, nic jej nie trzyma. Jeśli strzeli ci kiedyś linka to po prostu będziesz wiedział, że to się stało.
Rozwijając temat, gdy już linka strzeli, a trzeba jechać dalej...
Osobiście ruszałem przy pomocy kolegów, pchnęli mnie wbiłem jedynkę i dalej już poszło. Biegi w górę zmieniam bez sprzęgła nie tylko gdy zerwie mi się linka ale też na codzien
. Dla wyjaśnienia, wywieramy delikatnie nacisk na dźwignie zmiany biegów, rozpędzamy się, następnie w jednym momencie odpuszczamy gaz i wbijamy bieg. W dół podobnie, wywieramy lekki nacisk na dźwignie, robiąc przegazowke wbijamy bieg w dół. Biegi w dół wchodzą lepiej przy wysokich obrotach.
Jeśli linkę ci zerwie to tylko w momencie wciskania klamki, czyli przy największym naprężeniu linki sprzęgła. Wtedy jest "cyk" - klamka wpada do manetki i nie ma ochoty sama wrócić. Jest luźna, możesz sam ją jednym palcem odpychać i wciskać, nic jej nie trzyma. Jeśli strzeli ci kiedyś linka to po prostu będziesz wiedział, że to się stało.
Rozwijając temat, gdy już linka strzeli, a trzeba jechać dalej...
Osobiście ruszałem przy pomocy kolegów, pchnęli mnie wbiłem jedynkę i dalej już poszło. Biegi w górę zmieniam bez sprzęgła nie tylko gdy zerwie mi się linka ale też na codzien

- Ocena: 5.88235%
V-strom 650 K5
Re: Linka sprzęgła dl 650
w dół jakby trudniej, w górę idą jak w masło
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Linka sprzęgła dl 650
Dzięki za info.Zawsze to lepiej chociaż troche teorii zaczerpnąć i oby się nigdy nie przydała w praktyce.
W życiu musi być i dobrze i źle, bo kiedy jest tylko dobrze to niedobrze.
DL 650 2006 oraz DL 650 2011
DL 650 2006 oraz DL 650 2011