Honda CB300 R Neo Sports Cafe - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Honda CB300 R Neo Sports Cafe - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Cześć i czołem, zapraszam na kolejny artykuł na temat bardzo fajnego sympatycznego motocykla jakim jest mała - Honda CB300 R Neo Sports Cafe.
Sprzęt miał w tym roku swój debiut, powstała oczywiście cała gama pojazdów "Neo Sports Cafe" od Hondy różniących się między sobą wielkością, ciężarem, pojemnością silników i szczegółami stylistycznymi, mnie akurat zainteresowała "klasa średnia", czyli niedoceniana w naszym kraju pojemność 300, dlatego pod koniec września postanowiłem się nim karnąć, maszynę wypożyczył jak zawsze salon "Honda Arher" w Krakowie.
Honda CB300 R Neo Sports Cafe (1).JPG
Motocykl którym jeździłem jest wyposażony w jednocylindrowy silnik chłodzony cieczą o pojemności - 286 cm3, dysponuje on mocą - 31,4 KM (8,500 obr/min) i momentem obrotowym - 27,5 Nm (7,500 obr/min), dzięki czemu ważący zaledwie - 143 kg. jest całkiem dynamiczny 8-)
Z przodu zastosowano zawieszenie - Showa o skoku - 130 mm, z tyłu wahacz Pro-Link o skoku - 107 mm.
Mała Honda jeździ na 17' ogumieniu, hamulce jakimi tu dysponujemy to z przodu - 296 mm pojedyncza tarcza z zaciskiem cztero-tłoczkowym, z tyłu tarcza 220 mm i zacisk jedno-tłoczkowy, maszyna posiada skrzynię 6-begową a napęd przekazywany jest na tylne koło poprzez łańcuch.
Honda CB300 R Neo Sports Cafe (2).JPG
Całe oświetlenie motocykla jest w technologii LED, co znacznie poprawia widoczność drogi i samego sprzętu, przednie kierunkowskazy cały czas delikatnie świecą się na żółto, co także wpływa na lepszą widoczność tego niewielkiego w sumie motocykla.

attachment=0]Honda CB300 R Neo Sports Cafe (3).JPG[/attachment]
Honda CB300 R Neo Sports Cafe (5).JPG
Maszyna ma 10 litrowy zbiornika paliwa, producent podaje spalanie rzędu 3,3 l/100 km. czyli dysponujemy zasięgiem prawie 300 km.
Honda CB300 R to motocykl miejski i do niezbyt dalekich przejażdżek wokół miasta, pierwsze wrażenie jakie miałem już po kilku kilometrach drogi, to niezwykła lekkość i poręczność motocykla, na pozytywną ocenę zasłużył także czytelny wyświetlacz z paskowym, ale całkiem dobrze widocznym obrotomierzem i wskaźnikiem temperatury silnika, oraz dioda "shift ligh", która zaświecała się sygnalizując potrzebę zmiany biegu na wyższy, szkoda że zabrakło możliwości wyświetlania załączonego aktualnie biegu (jest tylko zielona kontrolka "N").
Honda CB300 R Neo Sports Cafe (4).JPG
Spodobała mi się w tej Hondzie także pozycja za kierownicą i doskonała praca skrzyni biegów podczas zmiany w górę i dół, przełożenia są krótkie, dźwignia jest we właściwym miejscu, a sprzęgło działa wzorowo, bardzo fajnie brzmi także fabryczny wydech, Honda wciąż udowadnia że potrafi uzyskać ładne brzmienie mimo tej nieszczęsnej normy Euro-4, która skutecznie "wykastrowała" najnowsze motocykle.
Od razu przypomniały mi się młode lata, gdy jeździło się lekkimi motorowerami mając zawsze uśmiech od ucha do ucha :D
W przypadku tego motocykla było podobnie, lubiący wysokie obroty silnik zachęcał do dynamicznej jazdy i mocniejszego składania się w zakrętach, ewidentnie widać że ten sprzęt jest do tego stworzony, miejska jazda, przemykanie między samochodami i boczne drogi z ciasnymi zakrętami - to jego żywioł, zaskoczyła mnie także stosunkowo wysoka (jak na tą pojemność) - prędkość maksymalna motocykla, na autostradzie udało się rozpędzić ten lekki "bolid" do prędkości 150 km/godz.
Ogólnie bawiłem się świetnie i chyba takie jest przeznaczenie tego typu maszyn, bo raczej trudno będzie tu zainstalować jakiś mały kuferek, czy wykorzystać Hondę w dalsze trasy, za to dzięki smukłej i wąskiej sylwetce Honda CB300 R może znacznie lepiej przeciskać się w korkach niż niejeden skuter, chętnie bym sobie zakupił taki motorek jako drugą maszynę do zwinnego poruszania się w miejskim gąszczu gdyby nie dosyć wysoka cena oscylująca na poziomie - 21,900 zł. :geek:
Na pewno taki sprzęt świetnie się nadaje na pierwszy motocykl, jest mały, lekki i zwinny, nie straszy a jednocześnie przy mocnym kręceniu na obrotach pokazuje mały pazur :D

Po jeździe maszyną Hondy, w tym samym dniu śmignąłem najtańszym GS-em od BMW czyli G310 GS made in India, by móc porównać te dwa motocykle, ale to już temat na kolejny artykuł.

Oczywiście wkrótce w tym wątku wrzucę filmik z jazdy testowej nową Hondą CB300 R Neo Sports Cafe, na który już teraz serdecznie zapraszam

Pozdrówko 8-)
Załączniki
Honda CB300 R Neo Sports Cafe (3).JPG


Iżu

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Honda CB300 R Neo Sports Cafe - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Centrino »

Mi się nie podoba przednia lampa. Wygląda jak w samochodach wojskowych z lat II wojny światowej.
Druga sprawa, nie napisałeś nic o kulturze pracy silnika. Sądząc, po fakcie, że jest to singiel to kultury pracy raczej brak. Chyba, że lubisz jeździć sieczkarnią :)


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Honda CB300 R Neo Sports Cafe - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Centrino pisze:Mi się nie podoba przednia lampa. Wygląda jak w samochodach wojskowych z lat II wojny światowej.
Druga sprawa, nie napisałeś nic o kulturze pracy silnika. Sądząc, po fakcie, że jest to singiel to kultury pracy raczej brak. Chyba, że lubisz jeździć sieczkarnią :)
Centruś mnie także nie podoba się kanapa tylna, ale taki jest styl tych motocykli ostatnio bardzo popularny na świecie, Suzuki wypuszcza nową Katanę także z takim siedzeniem.
Pomijając aspekty wizualne to przez taką budowę koło tylne skutecznie chlapie nam po nogach.
Co do kultury pracy jednostki to jest zdecydowanie lepsza niż w BMW G310 GS, którym jeździłem w tym samym dniu, ale singiel to singiel, cudów tu nie ma co oczekiwać.

Pozdrówko 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
polokokt
A
Posty: 300
Rejestracja: 09 lis 2017, 23:00
Lokalizacja: Legionowo

Re: Honda CB300 R Neo Sports Cafe - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: polokokt »

Aż sie w przyszłym sezonie musze chyba gdzieś wybrać na jazdę testową takim sprzętem 300-400 pojemności. Widzę że wszyscy (nawet Ci co normalnie jeźdza dużo większymi sprzętami) je bardzo chwalą jako takie drugie moto w garażu na szybkie wypady na miasto po bułki.
Dopisz sobie może do listy Bajaj400 czy KTM Duke 390. Silnik ten sam w obu, ale w opiniach Bajaj'a pojawiają się informacje że to dużo większy motocykl, w sam raz dla rosłego chłopa :) (a więskzość motocykli w tej klasie , wydaje się raczej małych) Mało jest też opinii o Bajaj takich postronnych osób. A prasa to widać było że Bajaj ostro rzucił środków na promocję i reklamę, bo w pewnym momencie każda redakcja po kilka materiałów w tygodniu podawała o Bajaj. A skoro nowy Bajaj w salonie kosztuje 14999, to za chwil parę używany będzie za dyszkę na rynku wtórnym.
No i zaraz Honda powinna pokazać nowego Horneta który też będzie nawiązywał do tej stylistyki.



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Honda CB300 R Neo Sports Cafe - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Tradycyjnie zapraszam na filmik z jazdy testowej nowym motocyklem Honda CB300 R Neo Sports Cafe



Miłego oglądania 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
andrus75
A+B
Posty: 640
Rejestracja: 19 cze 2018, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Honda CB300 R Neo Sports Cafe - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: andrus75 »

Materiał jak zawsze ciekawy i fajnie przygotowany. Sam sprzęt też bardzo ciekawy. Taki miejski pomykacz.

Wysłane z mojego Moto Z2 Play przy użyciu Tapatalka


DL650 AK7

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Honda CB300 R Neo Sports Cafe - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

andrus75 pisze:Materiał jak zawsze ciekawy i fajnie przygotowany. Sam sprzęt też bardzo ciekawy. Taki miejski pomykacz.

Wysłane z mojego Moto Z2 Play przy użyciu Tapatalka
Dzięki, wkrótce będzie kolejny filmik tym razem o najmniejszym BMW G310 GS, którym jeździłem w tym samym dniu.
Problemem jest tylko czas, bo montaż materiału nieco trwa a jest pogoda i trzeba też latać na Suzi 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
polokokt
A
Posty: 300
Rejestracja: 09 lis 2017, 23:00
Lokalizacja: Legionowo

Re: Honda CB300 R Neo Sports Cafe - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: polokokt »

Spokojnie, będzie zima to nadrobisz :)



Chromato
A2
Posty: 165
Rejestracja: 28 sie 2017, 08:26

Re: Honda CB300 R Neo Sports Cafe - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Chromato »

dobra robota z tymi filmami Iżu, tak trzymaj. fajniuchna ta honda, trzysetki mocno mnie jarają, aczkolwiek te ceny... czekam na ten filmik z małego gieesa, bo ten model bardziej mnie interesuje
ps: mógłbyś do kompletu zrobić kiedyś recenzję tego małego v-stroma, pasowałby do forum ;)


DL1000K6 >> XT1200Z

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Honda CB300 R Neo Sports Cafe - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Chromato pisze:dobra robota z tymi filmami Iżu, tak trzymaj. fajniuchna ta honda, trzysetki mocno mnie jarają, aczkolwiek te ceny... czekam na ten filmik z małego gieesa, bo ten model bardziej mnie interesuje
ps: mógłbyś do kompletu zrobić kiedyś recenzję tego małego v-stroma, pasowałby do forum ;)
Cześć, za kilka godzin wrzucę filmik z jazdy testowej BMW G310 GS, natomiast problemem jest mały V-Strom 250, bo ciężko jest znaleźć testówkę (sprzęt bardzo kiepsko się sprzedaje), tym niemniej będę szukał w przyszłym sezonie by zrobić dla Was materiał ;)

Lewa 8-)
Ocena: 5.88235%


Iżu

Chromato
A2
Posty: 165
Rejestracja: 28 sie 2017, 08:26

Re: Honda CB300 R Neo Sports Cafe - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Chromato »

o, dzięki za info. no rzeczywiście, dupy to jednak nie urywa, to jednak zbyt mało dla naszych zblazowanych europejskich wymagań ;) na yt jest dostępny test jakiegoś indyjskiego testera gdzie opływają w zachwyty nad tym modelem i to jest chyba target dla niego. kraje, gdzie są słabe drogi, często nawet nie utwardzone, tam gdzie królują małe pojemności - to będzie motocykl wow! tutaj - za mało za zbyt dużo. gdyby ktoś chciał jednak coś w tym stylu, to wydaje mi się, ze mały versys 300 byłby ciekawszą alternatywą. dzięki za fajnie zrobiony, niepodkoloryzowany test, w czasach "artykułów sponsorowanych" czy też materiałów tworzonych "we współpracy z..." to co robisz rzadko się spotyka. bycie niezależnym na pewno nie jest tak kolorowe jak tych opłacanych testerów, ale przynajmniej prawdziwe. pozdrawiam Iżu ;)


DL1000K6 >> XT1200Z

Awatar użytkownika
prz3kus
A2
Posty: 113
Rejestracja: 30 wrz 2018, 07:52
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Honda CB300 R Neo Sports Cafe - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prz3kus »

CO jak co, ale przednia lampa mnie urzeka :)


DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”